Deilig sløv søndag etter fuktig kveld hos Dr Dong i går. Vidunderlig pinnekjøtt og godt selskap.
I dag spilles julemusikk fra Bugge Wesseltoft og Bob Dylan.
Vis vedlegget 470926
Vis vedlegget 470927
Vis vedlegget 470928
Vis vedlegget 470949
Ja, det gjør jeg.Merker du noe lydmessige endringer av byttet?
Nå tenker ikke jeg på endringer ala sort kone fra NordOst under strømpadden, men mer endrede refleksjoner og endret volum bak og mellom høyttalerne.
Synes selv lyden endret seg med rackbytte her i heimen, ikke udelt positivt, først og fremst lydbildet/stereoperspektiv og ikke på klang.
mvh
Man snakker ofte om eieglede, og ikke minst følelsen av kvalitet i bruk. Som du bemerket i går, bare den opplevelsen når vinylplata suges ned av vakumet på tallerkenen, gjør at man vil legge på plate etter plate.RES, tusen takk for servering, anledning til å betjene Bergman og i det hele tatt god lyd.
Vanvittig finish og byggekvalitet på Bergman. Av det flotteste jeg har vært borti, og svært avansert spiller. Har litt lyst på en Galder med Odin, skal innrømme det.
Om Fosse skal med i den klubben, må han trolig inngå noen kompromiss med seg selv. Kanskje litt klæint å montere flere armer på Galder, slik Fosse ser ut til å ønske på sin spiller.Jeg vet ikke hvor mange Galder det er solgt i Norge, men jeg tar gjerne med flere i klubben.
Roy
Ja, den tar jo bare fire tonearmer, trolig tre om Odin-armen er en av dem.Om Fosse skal med i den klubben, må han trolig inngå noen kompromiss med seg selv. Kanskje litt klæint å montere flere armer på Galder, slik Fosse ser ut til å ønske på sin spiller.Jeg vet ikke hvor mange Galder det er solgt i Norge, men jeg tar gjerne med flere i klubben.
Roy
Fjern dimmere og LED-pærer og annet dritt som forurenser strømmen i kåken dinI går hadde jeg en av de dagene når anlegget låter dritt og man har lyst til å kvitte seg med hele opplegget.
Kjøpe seg noen små nette høyttalere, klasse D-forsterker, gå all inn for streaming og rydde plass til en dyp sofa.
Trøsten er at du ikke er alene om å ha slike dager Fosse. Heldigvis makter galskapen som regel å overvinne fornuften og nå nærmer jo julefreden seg. Det er lys i enden av tunnelen!I går hadde jeg en av de dagene når anlegget låter dritt og man har lyst til å kvitte seg med hele opplegget.
Kjøpe seg noen små nette høyttalere, klasse D-forsterker, gå all inn for streaming og rydde plass til en dyp sofa.
Har ikke noe med LED og dimmere å gjøre. Jeg bruker ikke LED-pærer og jeg har ikke endret på strømrelaterte saker på år og dag. Bare et par uker siden jeg syntes det låt fantastisk.Fjern dimmere og LED-pærer og annet dritt som forurenser strømmen i kåken dinI går hadde jeg en av de dagene når anlegget låter dritt og man har lyst til å kvitte seg med hele opplegget.
Hva var vel de gode dagene, om ikke de dårlige fantes.......I går hadde jeg en av de dagene når anlegget låter dritt og man har lyst til å kvitte seg med hele opplegget.
Kjenner meg igjen i det der. Spesielt de dagene da dagsformen også vekker han jæveln på venstre side som heter tinnitus. På gode dager overser jeg han glatt. På gode dager er han overalt.Det handler nok primært om dagsform tenker jeg, den var ikke på topp i går. Og det er faktisk noe man skal være oppmerksom på. For på søndag formiddag låt det godt. Dagsformen er, i hvert fall for meg, en vesentlig bidragsyter til hvordan lyden oppleves.
Problemet er nok at det ikke alltid passer å drikke nok på hverdager. Det tar seg opp igjen.Har ikke noe med LED og dimmere å gjøre. Jeg bruker ikke LED-pærer og jeg har ikke endret på strømrelaterte saker på år og dag. Bare et par uker siden jeg syntes det låt fantastisk.Fjern dimmere og LED-pærer og annet dritt som forurenser strømmen i kåken dinI går hadde jeg en av de dagene når anlegget låter dritt og man har lyst til å kvitte seg med hele opplegget.
Det handler nok primært om dagsform tenker jeg, den var ikke på topp i går. Og det er faktisk noe man skal være oppmerksom på. For på søndag formiddag låt det godt. Dagsformen er, i hvert fall for meg, en vesentlig bidragsyter til hvordan lyden oppleves.
Og så er det mulig at jeg må flytte litt på høyttalerne som konsekvens av nytt rack som gir ny akustikk. Jeg hører at det er mer etterklang i rommet med nytt rack. Det handler nok om at nytt rack er mer åpent med færre midtdelere. Hyllene skal dempes med bitumen og bøker. Men viktigst av alt så må høyttalerplasseringen justeres som følge av ny akustikk.
Merket meg kursiven.
Dylans juleplate, utpakking av tomspoler fra tonbandspule.de - ... keine Langeweile, rødvin, snart spagetti.
Vis vedlegget 471619
Stemning i heimen!
Konfektyren står i strama led.Merket meg kursiven.
Dylans juleplate, utpakking av tomspoler fra tonbandspule.de - ... keine Langeweile, rødvin, snart spagetti.
Vis vedlegget 471619
Stemning i heimen!
Fick Dylans juleplate av fruen i fjor, men fick först speltid idag eftermiddag. Det går visst i de samme platene om dagen!Merket meg kursiven.
Vis vedlegget 471619
Stemning i heimen!
Jeg er selvsagt enig. Men, og dette kan ha vært litt tilfeldig, like før jeg pakket ned Avid satte jeg opp Colibri i SME V på denne og etter at jeg hørte den spille etterjusterte jeg ikke noe. Jeg pleier alltid å lytte og etterjustere, dette opplevde jeg som innertier på første oppstilling. Om jeg var heldig eller pickupen er lett å få til vet jeg ikke men matchen med SME V og trafo fra Fidelity Research var utrolig god.Det kan jeg bekrefte av erfaring . Som vanlig er pinlig nøyaktig montasje av største betydning, spesielt når det gjelder 3-dimensjonalitet og korrekt diskant på luftige og lettbente Colibri med sin skarpe nåleslipning. Jeg bruker super-nøyaktig-montasje-verktøyet kwil som ikke gir seg før alt sitter perfekt .
"Jeg" er vel "verktøyet" Trondmeg referer til Men mer korrekt er nok: Mint-lp Best-tractor (alternativt Acoustical system SMARTractor), Fozgometer, vekt, BRILLER, godt lys, testplater, ører, kaffe OG tolmodighetkwil?
Jo da- har tilgang på Feickert adjust + som vil ivareta den biffen, men har foreløpig ikke tatt bryet her (det du bruker, eller?) MvhFozgometer? Måler ikke det signalstyrke som grunnlag for azimuth og hopper bukk over fase?