Med AES/EBU ut , og "word sync" tviler på om signal inn her er tenkt å kommer fra en CD-spiller, men blir gjerne korrigerthvilken dac?
Dette var kun en interface unit I/O som samhandler med annet digitalis over 25 pinn digitalkabel DAC tar kilden seg avhvilken dac?
Jeg tar opp igjen dette temaet. Etter rørbytte rundt nyttår fikk jeg som nevnt utfordringer med drift i DC og ustabil bias på monoblokkene. Blokkene har bryter for «uten pre tilkoblet/med pre tilkoblet» og jeg fant ut at når bryteren var i posisjon «uten pre» så var alt stabilt. Koblet opp Joule Electra forforsterkeren i dag og DC og bias er monoblokkene er stabil. Altså er problemet å finne før monoblokkene.Flott, jeg antok nemlig at det faktum at bias på effektrørene drev hadde å gjøre med mitt bytte av rør rundt nyttår, til noen rør som ikke var vært matchet etter innbrenning. Men, i dag lærte jeg altså at biasen er stabil uten pre, og når bias er stabil så er også DC ut på høyttalerterminalene stabil (jeg vet at dette skal være nærmest lik null).
Da kan jeg kanskje få en effekt av dette kondensatorbytte. Men vil ikke lodde selv, for lenge siden til at jeg eksperimenterer med dette nå.
Byttet rør, blåste rent og brukte elektrorens. Ingen forskjell.Preen tåler nok fint å stå på uten amp
Det er ikke dårlig kontakt mellom rør pinner og sokkel?
Åpenbart ikke... om de er blåst....i så fall er det to blåste Duelund igjen? eneste logiske stedet å bruke de.....
Kanskje det er med den gitterlekken som med bleederen....Burde det ikke vært en mostand mellom grid og jord på inngangen? Ved feil i potet risikerer man at griden står åpen uten forspenning. Da løper røret løpsk!
Om jeg forstår deg rett så er en mulig årsak til problemet at jeg har fyrt opp forsterkeren uten rør. Men, er det ikke da rart at jeg hadde problemet både før og etter at Duelund-kondensatorene ble byttet? Jeg har garantert ikke gjort denne feilen to ganger, trolig ikke en første heller.Fjerndiagnoser er en " artig" øvelse. .. Det bør man egentlig avstå ifra...
Så det følgende er bare en kommentar til skjemaet:
Dette er ( heldigvis) et choke input psu. Spenningen før 10kohm motstanden som står i anoden på 5687 er oppgitt til 200V.
Det er slik at i et choke input supply må det trekkes en minste strøm for at filteret skal oppføre seg som et chokeinput supply. Trekkes det for lite strøm så vil spenningen ut fra filteret stige til 1.414 x spenningen ut fra likeretterrøret. Om vi gjetter at den spenningen er rundt 250V : så vil psuet gi 1,414 x 250= 353V ubelastet. Litt avhengig av hvor mye mer enn merkespenningen kondisen tåler...Det kan ha blitt en "duelund grill" om det har stått spenning på , men ingen 5687 i soklene
Vi pleier å sette inn en motstand over en av kondensatorene i psuet for å sørge for at det minst trekkes såpass med strøm at spenningen ut aldri kan stige til 1,414 x spenningen utifra likeretter... Det er ikke noen slik motstand i skjemaet du la ut.... Men forhåpentlig er den å finne i psuet...(Det er jo ikke altid at skjemaet er fullstendig...)
Ellers er jo kretsen rimelig oversiktelig: burde være greit å finne ut av: har du motstandsmåling på multimeteret du brukte til å finne dc på phono ut, så kan du jo ohme duelund kondisen ; 1µF cast silver på utgangene å se: er de i orden får du en høy verdi, er de blåst så vil det være tilnærmet 0 Ohm.