Hva er nytt siden sist?
- E-typen er EU-godkjent.
- Accuphase-riaaen er plassert der Luxman normalt har stått. Mange pickuper er satt opp med annen riaa og/stepup enn normal. Jeg kommer tilbake med mer info rundt dette. Moro og lærerikt.
- Tannoy GRF 90 er solgt.
- Jeg planlegger å ikke kjøpe annen hi-fi i høst/vinter enn en kabel eller to til til bruk mellom step-up og riaa. Et sabbatsår med andre ord.
- Funderer på om VdH Colibri skal få prøve seg i Odin mens Jan Allaerts MC2 Finish Gold får en rens etterfulgt av litt hvile. Tror vi starter der.
- Har pådradd meg korona eller influensa og tenker roe ned et par timer til de verste hetetoktene gir seg.
Forrige uke var fantastisk.
Spiller igjennom diverse nyvasket plategods. Nå: Shilabe gjennom Accuphase. Ekstremt god bass, distinkt og presist med fabelaktig ro og rombeskrivelse. Accuphase har ikke den innsmigrende mellomtonen til rør og trafo, men tar det igjen på presisjon og fasthet. Sammen med Galder blir dette et kirurgisk instrument, men et man tramper takten til, på låter hvor beina tidlige har stått i ro. Bildet ble tatt da Hana gjorde A-siden, den også gjennom Accuphase.