Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.137
    Antall liker
    8.161
    Torget vurderinger
    12
    Min første "highend" komponent (over-lowend-komponent) var en MC20s i 1985. Kostet den nette sum av GBP150 og helt rå den gangen..... synes jeg.
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fick tag i Count Basie and his orchestra "88 Basie street" (PABLO 2310-901) brukt hos The Garden igår. Greg Brown må det nog litt mer leting till och tror Dipper hade Bach Starker, men hann aldrig inom.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    @crosswind: Prøv på DISCOGS, der finner du vel nesten alt mulig...
    Den ligger tilgjengelig på CD nå, men venter du litt, og sjekker innom igjen så er muligheten stor for at den dukker opp på LP. Du kan også legge inn en "want list" som gir deg beskjed når det du leter etter er tigjengelig....
     
    Sist redigert:

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg spilte en stund på en MC10 Super. Ortofon vet nok hva de driver med.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Graafene er solgt.

    Kan en mindre Accuphase kl A sak være god match med Hovland på Harbethene i TV-oppsettet?
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger/lå en fin liten Accuphase klasse A forsterker på børsen nå. 20 sånne watt skulle vel holde til TV-lyd, vel?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Ja, var denne jeg hadde i tankene.
    Ser fin ut, og med gode strømreserver tipper jeg den driver de små Harbethene fint i en TV-stue.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Fosse, sitter och lyssnar på "88 Basie Street" nu. För en helt makalöst härlig inspelning! Till och med min Hollands-pressing låter fabelaktig. Speciellt B-sidan med trumpeterna och saxofonerna. Tack för tipset!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Supert!

    Har du fått testet Ortofon-kabelen? Bare å være ærlig på tilbakemeldingen!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Den har väl fått sig en 10-12 timmar. Bytte tillbaka till den orginala SME-kabeln efter 2-4 timmar och hörde inte så mycket som en liten nyans skillnad, så bytte tillbaka till Ortofonen och tänkte den skulle få några timmar till! Om det inte haster alltför mycket med att få den tillbaka så får jag upp en Cardas-kabel på fredag (lik den från The Better Audio Company, bara DIY) som jag tänkte testa den mot. Då har Ortofonen fått gott och väl 20 timmar skulle jag tro. Annars får du bara säga till om du vill ha den tillbaka innan helgen så svänger jag inom dig med den!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Null hast! Vil være sikker på at den er innspilt før jeg får den tilbake, he, he ...

    Jeg tror at man kan oppleve kabler svært ulikt avhengig av pickup og step up, var derfor jeg ville ha et par kabler ekstra. Si i fra om du prøve flere, jeg har mange.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Toppen, bara att säga hur många timmar du vill ha den inspelad!:cool:

    Tackar för det, alltid skoj att testa nya ting. Prövar gärna en ny vid nästa tillfälle.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.416
    Antall liker
    17.189
    Torget vurderinger
    2
    Hej Fosse, sitter och lyssnar på "88 Basie Street" nu. För en helt makalöst härlig inspelning! Till och med min Hollands-pressing låter fabelaktig. Speciellt B-sidan med trumpeterna och saxofonerna. Tack för tipset!
    Ahhhh - den magiske innspillingen. Tror denne kan selge en hvilken som helst komponent! ;)
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Fikk du tak i den Accuphaseforsterkeren? 20 watt klasse A var den vel.
    Kunne godt tenkt meg den selv, men det er investeringsstopp her pga. andre, tunge prosjekter.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Den er tilgjengelig for testing i eget oppsett for de som bor i Oslo-området (Sorry Bodø...). Send meg en PM så ordner vi det!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Deilig vår dere!

    Det har roet seg på jobb, har hodet over vannet. Det regner akkurat passelig til at man får snurret noen plater innimellom bilkjøring og hageaktiviteter. Ikke lett å balansere fritiden når fritidssyslene er så mange. Fordelen med hi-fi er at aktiviteten fungerer like utmerket med kaffe som øl og aller best når været er dårlig.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg


    Det blir mulighet for platesnurr og pølsegrilling ut over sommeren så ta kontakt!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.579
    Antall liker
    106.781
    Torget vurderinger
    23
    Flott hage - utrolig fargeprakt til å være naturtomt :rolleyes: ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Filterjuks på iPhone må vite.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    En flott klassisk Porsche det der og ellers en flott kvalitetstråd det fremdeles er gøy å følge med på :) Lykke til med syslene, hva du enn måtte prioritere.

    S
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Så flott hage, Fosse. Nydelige eksemplar av hagepute der, enda frodigere enn våre.
    Bilen står heller ikke tilbake for noe, her er det fin stil. I tråden likeså. Kjekt å lese.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Fosse,

    Har litt dåligt samvete, får ta och svänga inom dig med den Ortofon-kabeln snart.

    Annars hoppas jag sommaren varit god om än sent ankommen!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Ingen grunn til dårlig samvittighet Crosswind. Jeg har ikke brukt anlegget på evigheter, den kabelen kan jeg få tilbake en gang i høst, null stress.

    Jo, takk. Det har vært en fin sommer. Jeg har hatt to uker i Provence, Côte d'Azur, Piemonte så jeg har fått sommervarme nok. Skulle hatt deg og nlykke på grilling og hadde tenkt å invitere dere på hytta men været var litt ustadig i starten.

    Nå lader jeg opp til Goodwood Revival!

    Vi tar opp kontakten.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.579
    Antall liker
    106.781
    Torget vurderinger
    23
    Goodwood er knall! Mye gromme vintage racers med vanvittig fin lyd i maskineriet, skulle gjerne vært der - har en kompis med Lola T70 (!) i garasjen, han reiser dit hvert år og mobber meg etterpå, med fantastiske skildringer...:(
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Ja, ser frem til det. Skal dessuten på båtmesse i Southampton og litt ferie i London. Blir et godt avbrekk nå på høsten.
    Kommer til å legge ut noen bilder.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Låter som sommaren har varit bra den! Vi ställer starkare till hösten. Glädjer mig!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.984
    Antall liker
    13.403
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg var på båtmessa i Southampton i fjor.......sjekk ut Contest, Southerly og Oyster seilbåter!
    god tur!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Må sjekke med damene, de er de som har tatt hånd om all booking. Men, jeg skal ta med meg tipset og se om vi har noen ledige dager eller om alle bordbestillinger er gjort allerede.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Det får bli neste gang LMC, det er duket for gjensyn med Wiltons, helt i min gate, Jermyn St.
    Uansett, takk for innspill både om mat/underholdning og båt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    11.545
    Hvis du er der borte helgen 19/20 september så må du prøve å få med dag National Audio Show. Masse deilig Engelsk hifi produkter. . .:cool: God tur!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Tror sannelig høsten har kommet.

    I dag har jeg hatt første lytteseanse siden i våres. Det kommer lyd ut av høyttalerne og baken er fortsatt smalere enn stolsetet, ikke verst. Litt deilig også, å være tilbake blant vinylplater og rør.

    Har ingen konkrete planer om nytt utstyr, ut over at jeg må få ut fingeren å skaffe meg en dab-tuner jeg kan koble til dac-en slik at jeg kan få godlyd når jeg hører på radio fredag kveld. Må få modifisert litt på riaa slik at jeg får tre platespillerinnganger.

    Tenker meg nedover til Horten lørdag og satser på å treffe mange gamle kjente fra hifisentralen. Håper også at kjente fra sentralen stikker innom i løpet av høsten, for en kaffe og lytt, ta kontakt!

    En slik du siktet til i tidligere innlegg Sluket?

    DSCF0678.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    13.416
    Hehehehe...bred over baken du liksom. Det er godt å ha deg tilbake på sentralen Fosse.
    Imidlertid er det nok lurt med slike avbrekk, og for din del har du vist benyttet vår og sommer greit siden baken fremdeles passer i godstolen.
    Jeg har gått over til sofa :cool: hehehe...men har ikke surret med anlegg og lyd siden april omtrent, bortsett fra et par dager i sommer med tunge hifi narkomane på besøk i ferien. Når været er fint er det langt mer interessant å være ute, og sysle med andre ting. Rekker du og fruen å lufte Porchen en tur til før holkeføret, så er det bare å brekke innom Særp på en kopp kaffe, og noe å bite i ;) Litt brum og rørspraking kan vi også by på, samt 4 katter å kose med.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.579
    Antall liker
    106.781
    Torget vurderinger
    23
    Tror sannelig høsten har kommet.

    I dag har jeg hatt første lytteseanse siden i våres. Det kommer lyd ut av høyttalerne og baken er fortsatt smalere enn stolsetet, ikke verst. Litt deilig også, å være tilbake blant vinylplater og rør.

    Har ingen konkrete planer om nytt utstyr, ut over at jeg må få ut fingeren å skaffe meg en dab-tuner jeg kan koble til dac-en slik at jeg kan få godlyd når jeg hører på radio fredag kveld. Må få modifisert litt på riaa slik at jeg får tre platespillerinnganger.

    Tenker meg nedover til Horten lørdag og satser på å treffe mange gamle kjente fra hifisentralen. Håper også at kjente fra sentralen stikker innom i løpet av høsten, for en kaffe og lytt, ta kontakt!

    En slik du siktet til i tidligere innlegg Sluket?

    Vis vedlegget 341982
    Ja og nei, bildet ditt viser en Spyder utgave, dvs. åpen - mens kompisen min har en coupe. Skal love deg folk sperret opp øya og ørene i sommer under et par mil på E6!! For øvrig en sinnsyk klaustrofobisk følelse å sitte i, trangt som faen, disse bilene ble ikke bygget for store karer. Når du endelig får klemt deg nedi setet så sitter du der etter en verre klatreøvelse hvor du må passe på hvor du tråkker og hva du holder i. Kan sammenlignes med et par øvelser jeg har sett på enkelte gladiatorprogrammer. Det som slår deg så er hvor svære baller de gutta hadde som rattet noe slikt i nattens mulm og mørke, i 400 km/t. med nesten ingen sikt til siden eller bakover og ikke spesielt god forover heller...

    Og for et leven!! En rasende V8 rett bak øra, det høres ut som om den kommer for å ete deg opp hele tiden - det rakler i mekaniken, tikker i metall, suser, brummer og brøler når det åpnes for 4 stk. dobble stående Weber's . Dette er noe ganske annet enn å cruise rundt i en femi BMW med en halvkilo hårgele i sveisen og og hjernedød musikk på max volum... her hadde ikke hverken sveisen eller stereoen hatt en sjanse!

    Lola_T70_Silverstone_2007.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn