Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.624
    Antall liker
    11.407
    Hvis dette diagrammet stemmer med virkeligheten, har Fosse en nesten opptimal lørdag etter min mening. . . :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.256
    Antall liker
    105.654
    Torget vurderinger
    23
    Var vel det jeg forsøkte å illustrere ja... mangler et segment om øl ellers så sitter'n! Når jeg tenker meg om så innser jeg nå at husarbeidsandelen kan synes noe høy, men det er altså tiden det tar å støvtørke blinghylla :cool:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.512
    Ser ut som min lørdag etter våkenatt med bebi på armen...mindre hagearbeid enn planlagt, orker ikke prate om kaffelaging men har drukket min del.
    Bukowski er perfekt lesning på overskyede, slappe Lørdagsformiddager når 2.5tonn betongheller venter på utsiden....
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.500
    Antall liker
    13.340
    Var vel det jeg forsøkte å illustrere ja... mangler et segment om øl ellers så sitter'n! Når jeg tenker meg om så innser jeg nå at husarbeidsandelen kan synes noe høy, men det er altså tiden det tar å støvtørke blinghylla :cool:

    Det mangler vel også 2 timer med avnytelse av vin og et godt måltid med utsikt mot Paddehavet.
    Snart skuer andres øyne ut over vestsiden av Oslofjorden fra en høyde på Nesodden :cool:
    Ha en fortreffelig dag mine herrer.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.318
    Torget vurderinger
    24
    He, he ....


    Livet mitt veksler mellom jobbslit og helgekos, akkurat som alle andres. Ikke særlig spennende.


    Dagen i dag?:


    Stod opp klokken 08.00, laget kaffe, enkel americano til forandring fra den vanlige doble, Lippe espresso #2. Matet katten, konstaterte at vaskehjelpen gjorde en grundige jobb i går (ikke husarbeid med andre ord) , gikk ut for å titte på rosene.


    Inn og lage kaffe nummer to, tom pose, vi går over på Lippe Espresso #4. Ut igjen, for å studere stauder og sukulenter. Konstaterer at utemøblene som egentlig ikke er utemøbler ikke tåler å stå ute. Pokker så synd, for jeg jeg liker rotting og hater plast.


    Inn og lage kaffe kaffe nr 3. Kjenner tarmene jobbe. Fruen står opp, skipper americano nummer 4 og tilbereder i stedet for to Cappuccino mens fruen lager frokost. Tomme for yoghurt hvilket innebærer at jeg kan hoppe over hundekjeksen (Betaglucare) og unne meg brødskive! Jippi.


    Fin svingete kjøretur til Son via Nesodden med 964-en for å prøvekjøre en nydelig 930 Turbo. Morro var det, helt klart. Og fant ut at PCS tilbyr helårslagring for de som mangler garasjeplasser. I tenkeboksen via Nesodden med innlagt ispause på Spro. Kjapp tur innom Jacobs for å sikre øl og grillmat.


    Fruen ordner mat, jeg griller, drikker øl (Frydelund Fat og Håndbryggeriet Humlesus). Burger og mais mens vi betrakter båtlivet på Paddehavet. Avslutter med jordbær og hagevandring med pus&pus.

    Skulle selvsagt vært på OAS-sommerfest men hadde behov for en rolig hjemmehelg da det er en del opplegg fremover.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.256
    Antall liker
    105.654
    Torget vurderinger
    23
    SlukApprobert weekend det der. Hjemme alene helg her - ingen å ta hensyn til, ingen avtaler, Le Mans på skjermen! Porsche i tet. Bunkersen er klar for natten, 10-pack bokscola, 1 stk indrefilet, sushi/sashimi med tilbehør, surdeigsbaguetter, Brun Bali, bakverk til kaffen - pluss en pose drittungegodt; biler type skum :cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.318
    Torget vurderinger
    24
    Fikk jo som du vet en mono og en stereo. Mono-en hadde kun lyd i ene kanalen uten ved bruk av mono-knapp på forsterkeren. Slik skal det tydeligvis ikke være så den er returnert for feilsøking. Håper den kommer i retur før høstmørket.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.318
    Torget vurderinger
    24
    Den kom etter finværet så jeg har ikke fått hørt mer enn en håndfull timer på den. Skal skrive noen linjer når jeg får frisket opp minnet.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.500
    Antall liker
    13.340
    På OAS sin sommerfest har jeg ennå tilgode å se herr Fosse blandt et ellers skevt innventar.
    Uansett full forståelse for utløsning av behovet for å være hjem en helg, og ta det tilnærmet med ro.
    Man går ikke glipp av mer enn man synes selv.

    På den annen side spiller Ypsilon PST 100 pre og Aelius II monoblokkene vidunderlig på Wilson Sasha.
    Så en tur innom hifi parnasset til jamakr kan anbefales når de og fruen er ute på hytta på odden.
    Det er jo mulig å spille musikk både på vinyl, CD, SACD, NAS og streaming der ute nå.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.256
    Antall liker
    105.654
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Er Bryce Sprengfeld i byen? Fankern, det visste jeg ikke.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.382
    Antall liker
    13.710
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Såg det låg ute bilder från i somras i stemningstråden. Detta uppsummerar väl på god väg mycket av det. Sjø, sol, grilling och kallt friskt kallt vin.

    Tack för sist! Barn och vuxna storkoste sig!

    image.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.256
    Antall liker
    105.654
    Torget vurderinger
    23
    Var innom bakeriet i dag - de har ikke sett snurten a'n!
     

    Creed

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Innlegg
    281
    Antall liker
    151
    Kan være at herren er ute og kjører sportsbil.

    Creed
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.256
    Antall liker
    105.654
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så\ lenge? Han har jo hatt lang sommerferie også. Kanskje han er lei oss? :(
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.318
    Torget vurderinger
    24
    Hei igjen venner! Nei, har nok ikke forlatt dere, det har bare vært så mye annet å drive med: Utomhusarbeider hjemme krever logistikk og planlegging i tillegg til noe egeninnsats. Videre har vi hatt planer om ny bil med mengder av prøvekjøring. Jobben tar tidog været har rett og slett vært for fint til å sitte inne og spille plater. I dag skal rekkverk på terrassen fuges og betongmur males. Blir det tid til overs blir det en tur på hytta for et bad.

    Fredag kveld på Norstrand bad.

    image.jpeg


    Snart høsttur med Porsche-klubben og nye bakdekk på kjerra.

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.382
    Antall liker
    13.710
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Du får si fra när utesäsongen är över så kommer jag bort med Thorhaugen!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.382
    Antall liker
    13.710
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Du får si fra när utesäsongen är över så kommer jag bort med Thorhaugen!
    Null hast. Har du fått testet den?
    Ja. Får den inte helt till hos mig. Den låter "snällare", mindre dynamisk och mindre engagerande med Grasshoppern än vad peerlessen gör. Peerlessen är i så måte helt rå mellan VdH och RIAA.

    Har inte testat den mot AT mono. Kanske den är bättre match där? Får testa. Vinterns plan är att hitta en step-up till AT.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Er det lov å spørre, hvilken årsmodell og versjon er Porschen? Jeg ser at jo eldre de er og jo nærmere den klassiske 911 look`en man kommer, desto dyrere. 911 fra 90 eller 2000 tallet er mer spiselig, prismessig, er det riktig observert?

    Jeg så en eldre 356 cab (tror jeg) her i Trondheim i sommer og det er en rå opplevelse for øyet..... og øret. At øyet var "fuktet" av møtet med en Aston Martin DBS fra 60 tallet noen dager tidligere gjorde ingenting.

    Kjøpte et prosjekt av en BMW2002 tii for noen få år siden, men innså av ulike årsaker at det aldri skulle bli oss, men drømmen lever videre :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn