Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Snart skal bilene i garasjen og stereoen får dominere. Men, vi har september og været har vært strålende, så det ble høstinnspurt med med-forumist og følge.

IMG_3251.jpeg

Undertegnede et sted i Telemark.

IMG_7152.jpeg

Vakker natur.

IMG_7153.jpeg

Klare for middag.

IMG_7155.jpeg

Hyggelig bartender.

IMG_7157.jpeg

Menyen.

IMG_7160.jpeg

Hvem er denne (kjekke)karen? Jo, en av Ivo Caprions vakreste figurer. Er det rart de glaner?

IMG_7173.jpeg

Venter på frokost.

IMG_7167.jpeg

IMG_7175.jpeg

Vel hjemme med tape.

Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.617
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Snart skal bilene i garasjen og stereoen får dominere. Men, vi har september og været har vært strålende, så det ble høstinnspurt med med-forumist og følge.

Vis vedlegget 1061243
    Undertegnede et sted i Telemark.

Vis vedlegget 1061246
    Vakker natur.

Vis vedlegget 1061247
    Klare for middag.

Vis vedlegget 1061248
    Hyggelig bartender.

Vis vedlegget 1061249
    Menyen.

Vis vedlegget 1061250
    Hvem er denne (kjekke)karen? Jo, en av Ivo Caprions vakreste figurer. Er det rart de glaner?

Vis vedlegget 1061252
    Venter på frokost.

Vis vedlegget 1061251

Vis vedlegget 1061253
    Vel hjemme med tape.
    Ett fantastisk sted med en spesiell historie.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.833
    Dalen hotell ligger vakkert til, og er et utrolig flott trebygg.
    Jeg har vært så heldig og overnatte der selv sammen med en pikelill.
    Så både middag og frokost er inntatt i hotellets matsal, og baren besøkt.

Imidlertid kan jeg sterkt anbefale å ta turen opp via Bandakkanalen med gamle ærverdige Victoria med avgang fra Skien.
    Turen tar tett innpå 11 timer, men det å nyte langsom tid og flott natur er ikke og forakte.
    Mens man tøffer over Flåvatn kan ørret middagen som tilbys om bord anbefales.
    Sørg for å ha med godt med niste, drikke og tøy i tilfelle skiftende vær.
    Og sist, men ikke minst, så ta med kamerautstyr hvor det kan velges mellom flere linser.
    Motivene står i kø Fosse :cool:;)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    40F4B8BE-EE3A-419B-8851-3AC667D2A4D6.jpeg

Torsdag morgen kl 07.45 startet arbeidsdagen hos AutoTec Sport. Fikk eget kontor og møterom mens bilen var på service. Gikk for tidlig EU-kontroll slik at jeg fikk flyttet datoen (må forsøke å få stokket det slik at ikke alle bilene havner med kontrollfrist på våren). Det fine med å ha EU-kontroll på høsten er at da kan det bestilles deler til våren (i mitt tilfelle slitte bremseklosser som må byttes i løpet av et par tusen kilometer).

Ellers har høsten kommet. Hytta lukkes, vannet tas, bladene gulner, siste badet er tatt og det blir mye musikklytting om dagen.

444A514C-20D1-4AE6-BF12-A7AA7783838B.jpeg
    E7150767-FA81-4C43-B7DB-481CB4438651.jpeg
    C13E557B-4A26-4424-94E0-922A2786B72E.jpeg

Ei fantastisk skive denne. Og hvilket stjernelag av musikere. Det er Accuphase C-27 som tjenestegjør om dagen, både for Ortofon SPU Royal, Miyajima Shilabe og Hana Umami Blue.

I morgen tar jeg sikte på en tur til Horten.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.610
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Oi oi, det var rommet jeg kanskje brukte minst tid i, og tiden der brukte jeg på å stirre på en tonearm,
    muligens feil prioritering....

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.489
    Sted
    VestBredden
    Her er et sett med for deg med de rette prioriteringene!
    Er ikke det et "must have" i garasjen ??
    Vi alle vet jo kvaliteten på ihvertfall Espresso maskinen til La Marzocco.
    Og det ser jo vannvittig sexy ut!!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Her er et sett med for deg med de rette prioriteringene!
    Er ikke det et "must have" i garasjen ??
    Vi alle vet jo kvaliteten på ihvertfall Espresso maskinen til La Marzocco.
    Og det ser jo vannvittig sexy ut!!

He, he … Flott den!

Jeg har så langt gått for en enkel kaffetrakter. Faktisk går det en del i te i garasjen, mest fordi jeg ofte er der på kveldstid og er litt forsiktig med kaffe sent på dagen. Men jeg ser den, det burde nok vært en espressomaskin der. Kanskje alternativet da er en La Marzocco Leva 1-gruppe hjemme, og at den gamle GS3-en går i garasjen? Samtidig forsøker jeg å være litt strengere med meg selv på å ikke realisere alle idéene jeg har om ting som kunne vært morsomt, men som først og fremst genererer jobb. Tenker ikke nødvendigvis på kaffe nå, men kjenner innimellom at det alltid er en haug med ting som skal fikses og ordnes. Og nå må f.eks GS3-en på reperasjon. Vi får se hva fremtiden bringer …

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.489
    Sted
    VestBredden
    Helt klart, jeg leste et annet sted at det og skulle komme kvern og..(Pico) i Porsche designen... Alt til sin tid.
    Ikke vurdert Moodbar ? Knapt noe med større muligheter enn denne, og med en setup som gjør dagligbruk enkel.
    Levermaskiner har jeg fremdeles ikke falt for, da det gir brukern enda større ansvar for feilene :p

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Spiller mye musikk om dagen. Veldig mye. Har jobbet litt med «filter-justeringen» på Fyne. Ut over det gjør jeg ikke stort med anlegget om dagen, bortsett fra å spille musikk. Fyne har virkelig transformert anlegget.

Har brukt helgen på å rokere om på møbler og biler.

E1A44921-F440-48EB-8EDC-A50867FFD534.jpeg
    18148AAA-4FC2-4A8B-B7F0-1703D3B85F0E.jpeg

Vel hjemme i kveld, et par særdeles gode øl og David Bowie via Accuphase og Audio Note.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.703
    De nye Fyne høyttalerne har vært forløsende i ditt anlegg. Det er ikke mange ganger jeg har hørt ett produkt bidra på en så dramatisk god måte! Jeg likte Tannoyene godt, men dette er en helt annen liga.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    En god venn og hyttenabo ringte i dag og ville ha meg med til Hifi & Vinyl for å handle plater og lytte til PMC. Slik ble det.
    Det er et utvalg i den butikken som bare er formidabelt. Og service! Takk @jorwed_

Flere av skivene fikk jeg for 50 kroner. Noen 100-kroner stykke. Gode priser, stort utvalg. Fant også Sonny Rollins på Classic Records, dette er ikke hverdagskost.

0E9BDCF2-8ACC-4236-A3A2-1F028269F06E.jpeg

Dessuten bød anledningen seg til å oppgradere forsterkeriet til TV-stua. Fruen er heldig som allerede har en Accuphase E-800 hun kan betjene i spisestua og nå får high-end-lyd også i TV-stua.

To av tre på plass:

E54CC665-DA2E-4457-BCBB-BC0CEB1303AE.jpeg

De veier litt disse blokkene.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Vet ikke hvorfor, men blir litt varm når jeg ser Mc i velmøblerte hjem!:love:
    Alltid vært svak for klassisk hifi, og MC er definitivt klassisk.
    Tipper disse kan få Sonus Faber Cremona til å synge.

Middagsplaner i kveld, men blir moro å koble opp dette i morgen. Sinnsykt fete med det frontpanelet.

AF9AD615-6824-4430-B66E-D47844016911.jpeg

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulere med nye forsterkere!!

Så ut som du fikk god styrketrening med å flytte på dem, det er derfor ikke å si at hififolk ikke trener.

Sist redigert:

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Bar forsterkerne på plass i TV-stua i dagtidlig.

IMG_7412.jpeg
    5A04974D-F35A-498B-8D83-A7A2C3CF26E4.jpeg

Vasket bil for vinterlagring.

IMG_7415.jpeg

En spasertur i finværet, og så hjem:

IMG_7418.jpeg
    IMG_7422.jpeg

Dette kommer til å fungere til mer enn TV-lyd. Her går det faktisk å lytte til musikk.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Hvordan låter så dette?

Litt vanskelig å si egentlig. Dette anlegget står oppkoblet med AppleTV og en BlueRay-spiller og brukes i hovedsak til YouTube, film og serie.

Med to andre musikkanlegg i huset så har det liksom aldri vært aktuelt å sette seg ned i TV-stua for å lytte. Enten vil jeg sitte opp i spisestua foran peisen og ha musikk i bakgrunnen, eller så sitter jeg foran hovedanlegget i hovedstua. Poenget? Jeg har ikke lyden av BelCanto dac, Luxman integrert og Cremona godt nok under huden til å umiddelbart peke på forskjellene McIntosh har resultert i på alle områder.

Det jeg imidlertid kan si er at jeg kjørte Luxman med noe heving i bassen, likevel ble bassen med McIntosh langt kraftigere, mektigere og «tyngre». Ikke feit og kvapsete, bare tilstede og med trøkk. Lyden er nok også mindre påtrengende oppover og det oppleves som om toppen er snillere. Det kan spilles på godt nivå før du føler at det er for høyt og ubehagelig. Anlegget har nå heller en noe fyldig og varm karakter enn det låter tynt. Det er midt i blinken.

Med nye bokser og større potensiale så inviterer anlegget nå til å jobbe mer med plassering av høyttalerne. Ikke fordi lyden av komponentene gjør dette nødvendig, men fordi det smaker av fugl, og da vil man gjerne dra det enda noe lenger.

Må gjøre en liten forsking på McIntosh-dacen da den med AppleTV (som kjøres via TV for optisk) gir noen korte «pauser» i lyden. Regner med at dette kun er en innstillingssak som nå er nødvendig, men som Bel Canto ikke plukket opp. Dette oppleves ikke med Blu-Ray nemlig, så dac-en er nok i orden. Får se på det ved anledning.

Så får vi se om jeg stopper her. Jeg har jo en Avid Acutus Reference som støver ned på boden, og strengt tatt en ekstra arm, og, pickup også egentlig, og noen trafoer, ja, og en pre. Så det er jo mulig å utvikle dette til et komplett anlegg. Men så spørs det om det er noe poeng. Nei, vi får se. Det er jo ikke nødvendig å la fornuften ha helt overhånd heller.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.678
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Grattis med heftig TV oppsett. Og ja, jeg kjenner meg igjen når man har fått smaken på noe. Er vel bare å kjøre på det vel , og ikke la fornuft stå i veien for litt kreativitet og musikkglede 🎶

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.430
    Torget vurderinger
    5
    Interessant, hvilken Luxman er det du har? Regner med de blå blokkene har mer krefter, da er det ikke så overraskende med mer pondus i bassen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn