pedal skrev:
Asbjørn skrev:
Dette er egentlig ganske logisk, og jeg ser ikke bort fra at de små endringene i forvrengning kan være mer hørbare under enkelte omstendigheter enn frekvensavvikene på +/-0,02 dB og deromkring.
For en skjebnens ironi. Her dukker det jaggu opp en blytung testartikkel med seriøse målinger og lyttevurderinger som bekrefter at høyttalerkabler har målbare og lydlige forskjeller i praktisk bruk. Altså brukt mellom real world forsterkere og høyttalere.
-Så kom det da noe positivt ut av denne tråden. Vredensgnag vil sikkert sette pris på denne faktaopplysningen. Forhåpentligvis vil han nå korrigere sitt bastante syn på at det ikke er lydlige forskjeller kabler imellom. Jo færre kjepphester, jo bedre!
Jeg har aldri inn i helvete noe sted på HFS noensinne sagt at det ikke er lydlige forskjeller kabler imellom. Det jeg har sagt er at ingen har bevist disse forskjellene i en gyldig test - det er stor forskjell. Som du vil se, om du leser Asbjørns innlegg en gang til, er det ytterst små variasjoner han snakker om, og både i denne og andre tråder har han konkludert med at de er ubetydelige.
Slutt å legge ord i munnen på meg. Les hva som står.
Jeg har sagt at et helt vanlig strekk duger i lange baner, det er nok av andre momenter som skaper forskjeller.
Og i tillegg har jeg sagt at den dagen man får levert en overbevisende "skjelning" mellom kabler, så får man ta opp til revurdering hva man mener om forskjeller kabler imellom. Den dagen har ennå ikke kommet, og morokabel har vel blitt solgt i en tredve års tid nå.
Det jeg også har sagt, er at folk innbiller seg store forskjeller når de lytter til komponenter. Det har vi alle gjort. (Jeg finner denne innbilningen og dens årsaker fascinerence, forøvrig.)
Og det er disse innbilte kabelforskjellene som gjør det så vanskelig å skjelne mellom kabler, fordi forskjellene folk påstår er der blir borte når vi ikke vet hva vi skal mene, fordi vi ikke kan se kabelen.
Nå gjør du som du til vanlig gjør, og blåser et lite halmstrå opp til en underbygging av stråmannen du som sedvanlig har sittet og bundet deg.
Selv om det nok er en forgjeves oppfordring, så må du gjerne også lese hva jeg faktisk skriver når du tar deg tid til å lese det.
Jeg skal la være å sitere de relevante delene av Asbjørns innlegg, du finner ut av det selv, om du vil. Men dette har han skrevet om i noen dusin innlegg.