R.E.S. skrev:
Jeg lurer på hva det er med Roy Ove som får mange til å gjøre hva de kan for å trekke motivene hans i tvil med tanke på hvorfor han kjøper de produktene som han gjør.
Hvis han har pengene og opplever større eierglede, er det vel hans opplevelse som er viktigst. Å idiotisere andres prioriteringer synes jeg er lavmål.
Men det er nå meg.
Roy
Ja, noe må det jo være?
All den tid og stund trådene hans ryker til topps som nær sagt all time high hva hyppighet for innlegg, diskusjoner og meninger angår, så er det jo definitivt noe som trigger andre lesere?
Anonym trekker inn Janteloven som en forklaring. Det tror jeg blir litt for lettvint, og litt for enkelt?
Uten dermed å utelukke at det ganske sikkert er en underliggende årsak hos noen, ja kanskje flere enn man liker å tenke på? Det får stå for deres regning og risiko, for å si det slik.
For min del - og den meningen kan jeg gjerne stå for, er at det synes å skinne igjennom at om man handler utstyr i millionklassen, genereres automatisk også
lyd i millionklassen? Uansett!
Om man skulle finne på å rokke ved en slik tro så får man sitt pass ganske fort og grundig påskrevet, tiltross for at det for lengst er opplest og vedtatt at det er en rekke andre faktorer som spiller inn.
Det vet jo alle som har engasjert seg litt i det som befinner seg rundt forsterkere og høyttalere.
Å eksplisitt fokusere på kr. = gromlyd blir jo litt feil, selv om det selvsagt er en ikke ubetydelig sammenheng i det.
Men er det virkelig alt?
Det bør i sannhetens navn være rom for alternative synspunkter og meninger om dette, og som også bør aksepteres av den / de dette berører?
Dette synes av og til - ja kanskje litt for ofte, litt vanskelig dessverre.
Og der er vi kanskje ved sakens kjerne?
Av og til må vi jo alle erkjenne at man kanskje har tatt feil, eller vise litt respekt for andres meninger.
Noe som sikkert kan svi mer enn godt er, av og til?
Jeg vet faktisk ganske så mye om det, men ikke alle ser ut til å besitte samme erfaring?
Personlig har jeg ingen problemer med at Roysen kjøper seg forsterkere og utstyr man knapt nok kan drømme om at eksisterer.
Jeg har faktisk bifalt dette mer enn en gang i tidligere sammenheng, og også gitt uttrykk for at det kunne vært svært så interessant både å få sett og hørt på slikt utstyr.
Samtidig er jeg jo klar over at jeg for lengst er ekskludert fra listen over fremtidig besøkende, noe jeg greit kan akseptere.
Jeg sover fortsatt godt, dette tiltross.
Men nå blir jeg vel moderert bort igjen, ettersom jeg nok en gang har provosert litt?