Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    PacMan

    Gjest
    Voff skrev:
    Scrooge skrev:
    Men hva er det egentlig som forsvarer prisen? Research / utvikling / konstruksjon?
    Jeg undres.....
    Det er prisen som gjør den attraktiv. Dette er for en brukergruppe som skal ha ting primært fordi det er dyrt. Hadde akkurat samme utstyret kostet 50.000kr hadde det vært uinteressant....
    +1
     
    P

    PacMan

    Gjest
    RJEL skrev:
    Motstanderne og lyttene i denne er jo 6-7 år.
    Med tanke på prisen så er motstanderne sikkert ikke fra øverste hylle og lyttene sikkert uttørket på grunn av varme.
    Skal den også modifiseres?
    Kanskje RJEL har eit godt poeng her ?
    Ser ikkje ut til at hans spørsmål vart besvart.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    hifikontoen skrev:
    RJEL skrev:
    Motstanderne og lyttene i denne er jo 6-7 år.
    Med tanke på prisen så er motstanderne sikkert ikke fra øverste hylle og lyttene sikkert uttørket på grunn av varme.
    Skal den også modifiseres?
    Kanskje RJEL har eit godt poeng her ?
    Ser ikkje ut til at hans spørsmål vart besvart.
    Hva betyr det på et produkt med 20 års garanti? Forøvrige trenger da ikke lyttene være tørket ut selv etter flere titalls års bruk, så jeg ser ikke helt poenget med spørsmålsstillingen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    norcad skrev:
    Bygger de så dyre forsterkere med så billige kondensatorer at de tørker ut i løpet av 6-7 år ??? :eek:
    Finnes det i det hele tatt "high-end" komponenter? Er ikke alt masseproduserte rimelige deler? Jeg trodde i allefall ikke at noen produsenter, selv ikke de som selger de dyreste utvikler egne komponenter. Alt innhold er vel rimelig mainstream uansett prisklasse, men kretsløsningene er vel egenutvikltete mer eller mindre vil jeg tro.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.529
    Antall liker
    6.225
    Sted
    Holmestrand
    lars_erik skrev:
    Har du sjekka avdelingen for borerigger(http://www.higherfi.com/ttlist/ttlist.htm)?
    Der finner du Dereneville VPM 2010-1.

    Sikle? Jeg blir heller lett kvalm. Uhorvelig stygg og 695000$! Det blir jo bare latterlig. Skjønner selvsagt at dette er helt spesielt, og at det sikkert ikke er spart på noe, men det blir litt som US Air Force som kjøpte helt alminnelige hammere til mange tusen. Du finner for øvrig en høytaler til 6.950.000$ der også. I "solid gold" hva nå det måtte innebære. Det virker bare som man lager noe så dyrt som mulig. Hvis Roysen får en god handel, og kan betale så er det helt sikkert moro ham og andre som får høre på herligheten. Det blir vel som å kjøpe en Ferrari eller lignende. Moro for de som liker slikt. :)

    Bare for å presisere: Dette innebærer på ingen måte verken karakteristikk eller fordømmelse av de som eventuelt måtte kjøpe slikt. Hvis min vei skulle krysse Roysens eller andre med skamløst kostbart utstyr, og de skulle finne på å tilby en kopp kaffe ved siden av litt musikkavspilling takker jeg logrende ja, tar av meg sko når jeg går inn, og framviser ellers min aller beste oppførsel (...som vanlig). Så pass interessert er jeg!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.154
    Antall liker
    8.519
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Er det antall komponenter i kabinettet som utgjør verdien av en forsterker? Selvsagt ikke!

    Selv om kiloprisen for metallet som benyttes i en Bugatti og en Voyager er den samme og det er benyttet mer av det i Voyageren, så betyr vel ikke det at Voyageren er mer verdt?
    Selvfølgelig er det det. Hvis Ferrari hadde brukt samme kalkyle hadde billigste modell kostet et norsk statsbudsjett.

    Det er et fåtall komponenter i denne som koster slikk og ingenting. Å prise den til $245 000 er et markedsføringstriks. Jeg tviler ikke på at forsterkeren er bra men vi skal være glad for at fleste andre velrenomerte high-end produsenter ikke bruker samme kalkyle. For å ikke snakke om Sony....
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Lykke til Roysen, håper en evt handel går smertefritt og at du får stor glede av monoblokkene.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Lyngen skrev:
    norcad skrev:
    Bygger de så dyre forsterkere med så billige kondensatorer at de tørker ut i løpet av 6-7 år ??? :eek:
    Finnes det i det hele tatt "high-end" komponenter? Er ikke alt masseproduserte rimelige deler? Jeg trodde i allefall ikke at noen produsenter, selv ikke de som selger de dyreste utvikler egne komponenter. Alt innhold er vel rimelig mainstream uansett prisklasse, men kretsløsningene er vel egenutvikltete mer eller mindre vil jeg tro.
    Egenutvikling av komponenter forekommer. Jeg tenker f.eks. på Boulders 993 og 99H op-amper, på Wadia's Swift Current op-amper, Burmesters X-Amp op-amper etc. I tillegg er det store kvalitets- og pris-forskjeller på de billigste kondensatorene du kan plukke i hyllene til Elfa og Mundorf's gull kondensatorer, V-Cap's teflonkondensatorer, Duelunds CAST kondensatorer etc

    Mvh
    Roysen
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.346
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    49
    Anonym skrev:
    Lykke til Roysen, håper en evt handel går smertefritt og at du får stor glede av monoblokkene.
    +1 :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.235
    Torget vurderinger
    32
    Jeg lurer på hva det er med Roy Ove som får mange til å gjøre hva de kan for å trekke motivene hans i tvil med tanke på hvorfor han kjøper de produktene som han gjør.

    Hvis han har pengene og opplever større eierglede, er det vel hans opplevelse som er viktigst. Å idiotisere andres prioriteringer synes jeg er lavmål.

    Men det er nå meg.

    Roy
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Er det antall komponenter i kabinettet som utgjør verdien av en forsterker? Selvsagt ikke!

    Selv om kiloprisen for metallet som benyttes i en Bugatti og en Voyager er den samme og det er benyttet mer av det i Voyageren, så betyr vel ikke det at Voyageren er mer verdt?
    Selvfølgelig er det det. Hvis Ferrari hadde brukt samme kalkyle hadde billigste modell kostet et norsk statsbudsjett.

    Det er et fåtall komponenter i denne som koster slikk og ingenting. Å prise den til $245 000 er et markedsføringstriks. Jeg tviler ikke på at forsterkeren er bra men vi skal være glad for at fleste andre velrenomerte high-end produsenter ikke bruker samme kalkyle. For å ikke snakke om Sony....
    Jeg er enig i at produktet er overpriset. Det er ingen uenighet om det. Men hva har det med noe som helst å gjøre? Hvor kommer ditt behov for å påpeke det fra? Jeg har ikke kjøpt et kabinett med enkeltkomponenter i. Jeg har kjøpt en forsterker som avgir en lydsignatur jeg liker. Det er meg klinkende likegyldig hva metallprisen for kabinettet og komponentprisen er fordi selv om jeg kjøpte det selv og forsøkt ville jeg ikke kunne skape et tilsvarende produkt med tilsvarende lyd. Det ville ikke du klart heller. Der i ligger verdien.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    R.E.S. skrev:
    Jeg lurer på hva det er med Roy Ove som får mange til å gjøre hva de kan for å trekke motivene hans i tvil med tanke på hvorfor han kjøper de produktene som han gjør.

    Hvis han har pengene og opplever større eierglede, er det vel hans opplevelse som er viktigst. Å idiotisere andres prioriteringer synes jeg er lavmål.

    Men det er nå meg.

    Roy
    Janteloven lever i beste velgående, innleggene som trekker motivene hans i tvil er gode eksempler på det.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe. Likevel vil jeg utdele "dagens idiot"-premie dersom du ikke tipper riktig. Tipper du riktig så skjønner du kanskje hvor dumt ditt utsagn er - som i seg selv kvalifiserer til en slik premie.

    Mvh
    Roysen
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.346
    Antall liker
    3.494
    Torget vurderinger
    49
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Så dum kan man bli. Som om anleggets pris eller ønsket om god lyd rettere sagt har noen sammenheng med hvordan det står til med musikkinteressen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Så aktiviteten i musikktråder er et bevis for musikkinteressen? Nok en bestemannspris. Du har snart skapet fullt nå!

    Faktisk så var jeg ganske aktiv i musikktråder her inne inntil musikkpolitiet klasifiserte musikken jeg likte og gjerne skrev om som "feil". Anbefalingene jeg la inn ble slettet etc

    Mvh
    Roysen
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.676
    Antall liker
    3.311
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til med valget Roysen, det er en mulighet de fleste ikke får!
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.765
    Antall liker
    8.073
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Ein skal ikkje sjå bort frå at ein og annan hifientusiast også har ei musikksamling....
    Når det gjeld ovundsjuka, skjønar eg veldig godt at somme vert misunnelege. Eg kjem til å vere misunneleg, eg også, dersom Roysen lukkast å sikre seg desse godbitane. Men det er ufint å rakke ned på andre sine prioriteringar, sjølv om ein kanskje ikkje ville gjort det same om ein hadde høve til det. Men akkurat det at dei heng så svinaktig høgt og er så sjeldne, gjev oss ein god grunn til å glede oss over at ikkje alle gjer som reven, men at nokon tek seg tid/råd til å sjekke om det er morellar eller rognebær.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    author=Lyngen
    Finnes det i det hele tatt "high-end" komponenter? Er ikke alt masseproduserte rimelige deler? Jeg trodde i allefall ikke at noen produsenter, selv ikke de som selger de dyreste utvikler egne komponenter. Alt innhold er vel rimelig mainstream uansett prisklasse, men kretsløsningene er vel egenutvikltete mer eller mindre vil jeg tro.
    selvsagt finnes det high end komponenter. alle analoge komponenter er gitt ved en viss tolleranse. de på bildet her har et gullbånd som vil si 5% tolleranse. helt standard. selv pakken med resistorer jeg fikk fra Elfa fio litt siden til 2kr stk. var 1%. trimpotmeter er ofte over 10-20%. noen kondensatorer f.eks Rifa varer 20+år....
    skjematisk er en forsterker enkel. man kan bygge to like utifra et skjema med helt ulike komponenter..men tror du de låter likt? ::)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Trekk pusten her nå ;D har sabla sansen for å gjøre slike investeringer i denne hobbyen hvis man har mulighet , for meg består hobbyen av musikkglede, men også gleden av å kunne spille av musikken på det utstyret jeg har lyst til(eller har økonomi til)
    unner deg dette Roysen(selv om jeg ikke kjenner deg ) og håper at kjøpet, og andre planer går iorden
    Kudos
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Så aktiviteten i musikktråden er et bevis for musikkinteressen? Nok en bestemannspris. Du har snart skapet fullt nå!

    Mvh
    Roysen
    Et bevis er det vel ikkje, eg skreiv jo vitterlig "tror så gjerne"... Men at det er en indikasjon, vil eg tro det er. Skal eg bruke meg selv som eksempel, så poster jeg veldig mye mer i musikktrådene enn hi-fi trådene, nettopp fordi musikkinteressen er større enn hi-fi interessen.

    Som aktiv bruker en stund på hfs nå, så har jeg (som mange andre) lagt merke til dine innlegg. Jeg har lest en solid mengde av de, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ennå ikke har sett deg skrive et kløyve ord om musikk. Helt seriøst! At det da er naturlig å anta at din interesse for hi-fi er større enn din interesse for musikk er derfor ganske logisk for meg. Men så er jo eg dum da...

    Men no skal eg ikkje trolle mer i monoblokktråden din. Setter heller på ei plate.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Mange som er i musikktråder er vel ganske så opptatt med sjeldenheter, og nyter de spessiellt når man har fått tak i de, tusenvis av kr for en lp plate er vel ikke en god investering det heller, når man kan laste det fra nettet ? eller er det slik at man nyter den lp man har lett etter litt ekstra fordi man har fått tak i den og lagt litt ekstra ned i jobben med å få den ?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Disse er sjeldne, ettertraktede og velansette. De kommer fra et firma som leverer high-end til meget kresne kunder. Såvidt jeg forstår fra noen innlegg tilbake er de nå innkjøpt, og gratulerer med det. Man ser jo tydelig av Roysens eufori at dette gledet ham, og bra er det.

    Selv har jeg helt ærlig mistet tellingen på hva som er inne, hva som virker som det skal, hva som er i reparasjon/modifisering, hva som ble avbestilt og hva som er sendt videre av Roysens ulike kjøpsmeldinger. Men håper, som jeg skrev noen innlegg tilbake, at Roysen en dag får satt seg ned i optimale lytteforhold, foran et anlegg som virker som det skal, og der alle nødvendige komponenter er på plass.

    Nyt hobbyen, hver på sin måte.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Townes skrev:
    Skal eg bruke meg selv som eksempel, så poster jeg veldig mye mer i musikktrådene enn hi-fi trådene, nettopp fordi musikkinteressen er større enn hi-fi interessen.
    Personlig synes ikke jeg at kontinuerlige innlegg i "Hva lytter du til i dag" indikerer noe som helst om musikkinteresse.

    Ellers må jeg si at forsterkerene Roysen trolig kjøper er veldig elegante, det er ikke alltid en selvfølge blant det aller, aller øverste. Litt for ofte skal det ha litt for spesielt egenpreg synes jeg. I tillegg låter de sikkert fortreffelig.

    Lykke til med handelen, Roysen.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Roysen skrev:
    Så aktiviteten i musikktråder er et bevis for musikkinteressen? Nok en bestemannspris. Du har snart skapet fullt nå!

    Faktisk så var jeg ganske aktiv i musikktråder her inne inntil musikkpolitiet klasifiserte musikken jeg likte og gjerne skrev om som "feil". Anbefalingene jeg la inn ble slettet etc

    Mvh
    Roysen
    Det er helt riktig. Roysen var en ivrig aktør i diverse musikktråder. Men det er det vel ikke så mange som har tatt seg bryet med å sjekke.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.135
    Antall liker
    1.454
    Torget vurderinger
    4
    Roysen skrev:
    hifikontoen skrev:
    RJEL skrev:
    Motstanderne og lyttene i denne er jo 6-7 år.
    Med tanke på prisen så er motstanderne sikkert ikke fra øverste hylle og lyttene sikkert uttørket på grunn av varme.
    Skal den også modifiseres?
    Kanskje RJEL har eit godt poeng her ?
    Ser ikkje ut til at hans spørsmål vart besvart.
    Hva betyr det på et produkt med 20 års garanti? Forøvrige trenger da ikke lyttene være tørket ut selv etter flere titalls års bruk, så jeg ser ikke helt poenget med spørsmålsstillingen.
    Beklager, var ikke klar over at de "kjører" 20 års garanti.
    Er ikke akkurat oppdatert på forsterkere i denne svindyre klassen fordi det er utenfor rekkevidde
    for min pengebok.
    Så jeg burde nok holdt kjeft....
    Håper du kjøper de og gir oss rapport om lytteopplevelsen hvis du kjøper de.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe. Likevel vil jeg utdele "dagens idiot"-premie dersom du ikke tipper riktig. Tipper du riktig så skjønner du kanskje hvor dumt ditt utsagn er - som i seg selv kvalifiserer til en slik premie.

    Mvh
    Roysen
    Ganske enkelt å finne ut om en HiFi´n eller musikken er mest i interesse. Hva snakker man mest om til besøkende? En annen kilde til å se dette er platesamlingen.

    Men jeg tror du er uvanlig som kun bryr deg om kvaliteten. Det normale ser jeg på som eierglede og stolthet uansett om man er 16 med Yamaha, 40 med Harberth eller vellykket forrretningsmann med noe av det dyreste. Er ikke noe galt i det :). Og at folk mener det er galskap må man bare leve med ;). Det vil de mene uansett om de ikke sier det. Venner synes jeg er gal bare jeg kjøper hodetelefoner til 4 tusen.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.135
    Antall liker
    1.454
    Torget vurderinger
    4
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    RJEL skrev:
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
    Det er det jeg sier også!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Lyngen skrev:
    RJEL skrev:
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
    Det er det jeg sier også!
    Noen er interessert i hifi, og andre er interessert i bil. Er da bilgærningene gærnere enn hifigærningene?
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    RJEL skrev:
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
    en bil til en halv million har litt mer å forsvare enn et stereoanlegg til samme pris, selv med norske avgifter ;D
    en bil har titusenvis av deler. en forsterker til 2x prisen av en golf henger ikke på greip! særlig ikke når selv de billigste av de har mildt sagt lav forvrengning.
    for å sette det litt på spissen.. :p
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det er en ting å synes noe er galskap. Noe annet er å trykke den meningen ned over hodet på noen som helt tydelig ikke er av samme oppfatning. Å strekke det enda lenger er å trykke en slik mening opp i trynet på en person som da vil fremstå som å inneha denne galskapen.

    Når naboen kommer kjørende med en ny Ferrari, så sier man ikke at dette er galskap direkte til naboen selv om man tenker det. Det vil jeg i så fall kalle smålig oppførsel.

    Man må nesten spørre hva motivet bak slike handlinger kan være.

    En ting er helt sikkert. Det gjøres ikke for å være grei eller for å dele gleden med den det gjelder. Samtidig virker det som om dømmekraften, folkeskikken og respekten for at andre har andre oppfattninger, prioriteringer, rammevilkår og smak forsvinner ut av vinduet.

    Slike tankeløshetrer kan kun forårsaket av sterke følelsmessige utbrudd som blokkerer for fornuften.

    Det er ikke spesielt vanskelig å skjønne hvilken reaksjon som har oppstått her!
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    R.E.S. skrev:
    Jeg lurer på hva det er med Roy Ove som får mange til å gjøre hva de kan for å trekke motivene hans i tvil med tanke på hvorfor han kjøper de produktene som han gjør.

    Hvis han har pengene og opplever større eierglede, er det vel hans opplevelse som er viktigst. Å idiotisere andres prioriteringer synes jeg er lavmål.

    Men det er nå meg.

    Roy
    Ja, noe må det jo være?
    All den tid og stund trådene hans ryker til topps som nær sagt ”all time high” hva hyppighet for innlegg, diskusjoner og meninger angår, så er det jo definitivt noe som trigger andre lesere?
    ”Anonym” trekker inn Janteloven som en forklaring. Det tror jeg blir litt for lettvint, og litt for enkelt?
    Uten dermed å utelukke at det ganske sikkert er en underliggende årsak hos noen, ja kanskje flere enn man liker å tenke på? Det får stå for deres regning og risiko, for å si det slik.

    For min del - og den meningen kan jeg gjerne stå for, er at det synes å skinne igjennom at om man handler utstyr i millionklassen, genereres automatisk også lyd i ”millionklassen”? Uansett!
    Om man skulle finne på å rokke ved en slik tro så får man sitt pass ganske fort og grundig påskrevet, tiltross for at det for lengst er ”opplest og vedtatt” at det er en rekke andre faktorer som spiller inn.
    Det vet jo alle som har engasjert seg litt i det som befinner seg rundt forsterkere og høyttalere.
    Å eksplisitt fokusere på kr. = gromlyd blir jo litt feil, selv om det selvsagt er en ikke ubetydelig sammenheng i det.
    Men er det virkelig alt?

    Det bør i sannhetens navn være rom for alternative synspunkter og meninger om dette, og som også bør aksepteres av den / de dette berører?
    Dette synes av og til - ja kanskje litt for ofte, litt vanskelig dessverre.
    Og der er vi kanskje ved sakens kjerne?
    Av og til må vi jo alle erkjenne at man kanskje har tatt feil, eller vise litt respekt for andres meninger.
    Noe som sikkert kan svi mer enn godt er, av og til?
    Jeg vet faktisk ganske så mye om det, men ikke alle ser ut til å besitte samme erfaring?

    Personlig har jeg ingen problemer med at Roysen kjøper seg forsterkere og utstyr man knapt nok kan drømme om at eksisterer.
    Jeg har faktisk bifalt dette mer enn en gang i tidligere sammenheng, og også gitt uttrykk for at det kunne vært svært så interessant både å få sett og hørt på slikt utstyr.
    Samtidig er jeg jo klar over at jeg for lengst er ekskludert fra listen over fremtidig besøkende, noe jeg greit kan akseptere.
    Jeg sover fortsatt godt, dette tiltross.

    Men nå blir jeg vel moderert bort igjen, ettersom jeg nok en gang har provosert litt?
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    vredensgnag skrev:
    Disse er sjeldne, ettertraktede og velansette. De kommer fra et firma som leverer high-end til meget kresne kunder. Såvidt jeg forstår fra noen innlegg tilbake er de nå innkjøpt, og gratulerer med det. Man ser jo tydelig av Roysens eufori at dette gledet ham, og bra er det.

    Selv har jeg helt ærlig mistet tellingen på hva som er inne, hva som virker som det skal, hva som er i reparasjon/modifisering, hva som ble avbestilt og hva som er sendt videre av Roysens ulike kjøpsmeldinger. Men håper, som jeg skrev noen innlegg tilbake, at Roysen en dag får satt seg ned i optimale lytteforhold, foran et anlegg som virker som det skal, og der alle nødvendige komponenter er på plass.

    Nyt hobbyen, hver på sin måte.
    Vel talt.
    Lykke til med handelen.

    a.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nysjerrigper skrev:
    RJEL skrev:
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
    en bil til en halv million har litt mer å forsvare enn et stereoanlegg til samme pris, selv med norske avgifter ;D
    en bil har titusenvis av deler. en forsterker til 2x prisen av en golf henger ikke på greip! særlig ikke når selv de billigste av de har mildt sagt lav forvrengning.
    for å sette det litt på spissen.. :p
    Det er fryktelig ignorant og kunnskapsløst å tro/mene at verdien av noe som er kommersielt produsert kan måles i sine fysiske deler. Produksjonen og produkttviklingen og de tilhørende kostnadene samt markedsføring snur opp ned på dette.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Scrooge,

    Mener du at du skal ha lov til å ha et divergerende syn på en spesifikk komponent du aldri har hørts verdi i lyd vs pris enn en som har hørt den.

    Hvor kommer all denne skråsikkerheten fra om dyre komponenter man aldri har hørt som man da vet at er dårligere enn andre billigere alternativer?

    Hvor kommer dette forlangende hvor andre skal høre på meninger om produkter du man ikke har hørt fra?

    For å ta et oppgjør med dette vil jeg si at jeg tror det skyldes et behov for å overbevise seg selv om at man har hjemme alltid er på høyde og da trenger man da ikke å betale mer. En ganske patetisk og naiv tankegang spørr du meg.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn