Roysen skrev:
Scrooge,
Mener du at du skal ha lov til å ha et divergerende syn på en spesifikk komponent du aldri har hørts verdi i lyd vs pris enn en som har hørt den.
Ja, hvorfor i all verden skal jeg ikke ha lov til det? Dog ikke utifra lytteopplevelser, som jeg antakelig aldri kommer til å oppleve.
Derimot er det vel lov til å reagere på andre grunnlag enn slike?
Roysen skrev:
Hvor kommer all denne skråsikkerheten fra om dyre komponenter man aldri har hørt som man da vet at er dårligere enn andre billigere alternativer?
Oppriktig talt:
Har jeg med et eneste ord ytret noe slikt?
Roysen skrev:
Hvor kommer dette forlangende hvor andre skal høre på meninger om produkter du man ikke har hørt fra?
Det er faktisk ikke et forlangende! Derimot en liten bønn om sådant, som kanskje til syvende og sist kan gavne deg selv? Men stivbent som du er, ser det ut til at man kaster sine frø på stengrunn her.
Roysen skrev:
For å ta et oppgjør med dette vil jeg si at jeg tror det skyldes et behov for å overbevise seg selv om at man har hjemme alltid er på høyde og da trenger man da ikke å betale mer. En ganske patetisk og naiv tankegang spørr du meg.
Mvh
Roysen
Tro meg, Roysen:
Jeg har absolutt ingen behov for å bevise noe, hverken for meg selv eller andre.
Og vær samtidig ganske sikker på en ting: Det jeg har å spille på, fyller knapt nok et hjørne i bankkontoen din hva kostnader angår.
Likefullt har jeg fått ganske mange hyggelige tilbakemeldinger fra likesinnede hva lyden angår, uten at det i seg selv skal være et poeng. Men nevnt allikevel!
Samtidig er jeg vel vitende om at det finnes anlegg og utstyr som helt klart spiller bedre enn hva mitt eget formår. Annet skulle vel bare mangle?
Du må gjerne betegne meg som både patetisk og naiv. Deg om det!
Men nå møter du strengt tatt deg selv i døren, hva lettbente konklusjoner angår?
For du vet jo ikke filla om meg heller, like lite som du påstår at jeg vet om dine forsterkerier?
Jeg kunne faktisk ha slått ganske hardt og brutalt tilbake, men ser
egentlig ikke noe poeng i det.
For min del forsøker jeg bare å bruke en smule sunn fornuft, utifra det jeg ser og kan lese meg til.
Kanskje det kan ligge en aldri så liten oppfordring i dette?
--
Ellers synes jeg du burde ha quotet mitt innlegg, i stedet for å trekke frem konklusjoner og påstander som langt ifra har noen relevans i forhold til dette.
Ok?