Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    nysjerrigper skrev:
    RJEL skrev:
    Men de samme vennene synes sikkert det er helt ok å kjøpe en ny bil til en halv million.......
    Det synes jeg er galskap :eek:
    en bil til en halv million har litt mer å forsvare enn et stereoanlegg til samme pris, selv med norske avgifter ;D
    en bil har titusenvis av deler. en forsterker til 2x prisen av en golf henger ikke på greip! særlig ikke når selv de billigste av de har mildt sagt lav forvrengning.
    for å sette det litt på spissen.. :p
    Det er fryktelig ignorant og kunnskapsløst å tro/mene at verdien av noe som er kommersielt produsert kan måles i sine fysiske deler. Produksjonen og produkttviklingen og de tilhørende kostnadene samt markedsføring snur opp ned på dette.
    Diamanter!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
    Albert Einstein het han OT. seffers
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    oct skrev:
    Townes skrev:
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
    Albert Einstein het han OT. seffers
    Seriøst? ::)
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    ikke meningen å tråkke på noen. tror nok du blir fornøyd med ditt kjøp! :)
    men de fleste bransjer har noe som heter kalkyle. fra produksjonsledd til import, til butikk og kunde. de er ofte ganske like innenfor samme stat iallefall ::)
    alle firmaer vil jobbe for å kutte sine kostnader så mye som overhode mulig..
    selv har familien eid møbelfabrikk i flere tiår. i den siste perioden tjente vi knapt penger engang! helt umulig konkuranse mot import fra østen etc..
    men i den bransjen hjelper det ikke å bare øke prisen for å håpe at kunden tror det er bedre.

    å sammenligne en ferrari med en forsterker produksjonsmessig er litt drøyt...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.376
    Antall liker
    3.544
    Torget vurderinger
    49
    Townes skrev:
    oct skrev:
    Townes skrev:
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
    Albert Einstein het han OT. seffers
    Seriøst? ::)
    Var plata ferdig allerede ;D
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.261
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    E.I.A. skrev:
    Townes skrev:
    oct skrev:
    Townes skrev:
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
    Albert Einstein het han OT. seffers
    Seriøst? ::)
    Var plata ferdig allerede ;D
    Har Albert gitt ut plate+ Ellers så har A. Arve skrivefeil, det heter vel avunds-sjuka.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    E.I.A. skrev:
    Townes skrev:
    oct skrev:
    Townes skrev:
    E.I.A. skrev:
    Roysen skrev:
    Townes skrev:
    Roysen skrev:
    Svarer du på andres vegne nå eller for deg selv? Jeg snakker bare for meg selv, men det er i hvert fall lyden som er viktig for meg i tillegg til eiergleden av kvalitet. Penger og pris er helt underordnet. Når det er sagt er dette et av få hifi komponenter som ikke taper seg i verdi. Jeg får sannsynligvis mer igjen for de enn jeg må betale nå dersom jeg selger en gang. Ellers kan jeg ikke skjønne hvordan du kan avkreve meg et svar på dette. Hvordan skulle jeg vite det? Selger er en autorisert distributør, og jeg forventer at produktet er satt i tipp-topp stand ved salg dersom det skulle være noen problemer. Produktet selges spesifisert med "som ny" tilstand.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg så gjerne. Musikk, derimot, virker å være på grensen til revnende likegyldig... ::)
    Kjenner jeg deg eller du meg. Jeg tror ikke det og da blir din påstand omtrent så idiotisk som den kan bli. Hva tror du disse forsterkerne skal benyttes til? Du får ikke mer enn et forsøk på å tippe.

    Mvh
    Roysen
    Noen som tror musikken kommer i andre rekke når prisen på anlegget overstiger en viss sum penger ;D
    Tror og tror. Du skal vel ikkje akkurat være Alfred Einstein for å legge merke til at veldig mange av de som er veldig aktive i hi fi tråder og har veldig dyre duppedingser er påfallende inaktive i musikktråder, og vice versa. Og jada, det finnes så klart unntak som bekrefter regelen...
    Albert Einstein het han OT. seffers
    Seriøst? ::)
    Var plata ferdig allerede ;D
    Yup! De aller fleste platene mine klokker inn på under halvannen time.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Prisen på highend er jo også høy for å dekke R&D - med svært få solgte enheter må jo mye av prisen dekke inn det også.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Herregud for noe piss å mistenke folk for å være lite musikkinteressert bare fordi de har dyrt utstyr og prioriterer å diskutere HIFI når de er på Hifisentralen. Barnehagementalitet.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor reagerer så mange på at noen velger å bruke mer penger enn
    det du kunne tenke deg, så lenge det ikke går utover samfunnet du lever i?

    Sett i et miljømessig perspektiv er det jo perfekt å bruke penger på produksjonsmessig "døde" produkter(antikviteter,diamanter,metallklumper med elektronikk)

    Når alt kommer til alt, handler alt om følelser.

    aloz
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nysjerrigper skrev:
    men de fleste bransjer har noe som heter kalkyle. fra produksjonsledd til import, til butikk og kunde. de er ofte ganske like innenfor samme stat iallefall ::)
    alle firmaer vil jobbe for å kutte sine kostnader så mye som overhode mulig..
    selv har familien eid møbelfabrikk i flere tiår. i den siste perioden tjente vi knapt penger engang! helt umulig konkuranse mot import fra østen etc..
    men i den bransjen hjelper det ikke å bare øke prisen for å håpe at kunden tror det er bedre.
    Nå har jeg vel ikke hevdet noe annet. Jeg har sågar skrevet at jeg er enig i at produktet ikke er verdt sin veiledende pris.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nysjerrigper skrev:
    å sammenligne en ferrari med en forsterker produksjonsmessig er litt drøyt...
    1 - hvorfor det?
    2 - hvor er det gjort?

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Vredensgnag,

    Handelen er ikke i boks ennå. Vi forhandler om pris i øyeblikket samt om selger er interessert i å ta alle mine Audio Physic modeller i innbytte og evt til hvilken pris. De inngår ikke i mine fremtidsplaner nå likevel.

    Mvh
    Roysen
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Roysen skrev:
    Jeg har ikke kjøpt et kabinett med enkeltkomponenter i. Jeg har kjøpt en forsterker som avgir en lydsignatur jeg liker.
    Ok. Da misforstod jeg bare dette svaret.

    Hals und Beinbruch.
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    I min bok er det ingenting som kan forsvare forsterkerkjøp i denne prisklassen, hvorfor? Ganske enkelt fordi forsterkerene er den komponenten som farger lyden minst, absolutt minst. Med andre ord, for å forsvare denne investeringen bør investeringen i kilde være i størrelses orden tre til fire ganger større og høytalere 8 til 20 ganger større, for ikke å snakke om rommet.......

    Innlegget er redigert grunnet brudd på reglene.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    ElvisRuler skrev:
    I min bok er det ingenting som kan forsvare forsterkerkjøp i denne prisklassen, hvorfor? Ganske enkelt fordi forsterkerene er den komponenten som farger lyden minst, absolutt minst. Med andre ord, for å forsvare denne investeringen bør investeringen i kilde være i størrelses orden tre til fire ganger større og høytalere 8 til 20 ganger større, for ikke å snakke om rommet.......
    Det er nok ikke alle som har lest den boka, og som har helt andre erfaringer når det gjelder forsterkere. Det er dermed like patetisk - for å bruke dine egne ord - å avfeie andres erfaringer som bullshit og påstå at det kun er dine erfaringer som er den eneste riktige.

    Roy
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    mteinum skrev:
    ElvisRuler skrev:
    Redigert av moderator.
    Var dette innlegget en berikelse til tråden?
    Nei, det var ærlig talt ikke det i min bok. Flott at noen tør, og har midler til å gå utenfor "E6".
    Jeg er ganske sikker på at dersom dette hadde vært den gjengse holdningen til alt man ikke tør kjøpe/ har råd til hadde vi fortsatt hatt parafinlamper,
    Fine parafinlamper, men dog...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ElvisRuler skrev:
    I min bok er det ingenting som kan forsvare forsterkerkjøp i denne prisklassen, hvorfor? Ganske enkelt fordi forsterkerene er den komponenten som farger lyden minst, absolutt minst. Med andre ord, for å forsvare denne investeringen bør investeringen i kilde være i størrelses orden tre til fire ganger større og høytalere 8 til 20 ganger større, for ikke å snakke om rommet.......
    hvilke regler gjelder for kjøp, sånn generelt?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.181
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    [Det er nok ikke alle som har lest den boka, og som har helt andre erfaringer når det gjelder forsterkere. Det er dermed like patetisk - for å bruke dine egne ord - å avfeie andres erfaringer som bullshit og påstå at det kun er dine erfaringer som er den eneste riktige.

    Roy
    Problemet er vel heller det at det ikke er noen mening å betale 250.000 dollar for en forsterker fra et ytelsessynspunkt. Enhver produktkategori har et terskel hvor potensialet er tatt ut og for videre påkost dreier seg om markedsføring (dette produktet har jo ikke engang diamanter som kan forklare prisen). For forsterkere nåes dette lenger før $250.000. Dette produktet har hverken materialer eller utviklingskostnader som reflekterer prisen.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ElvisRuler skrev:
    I min bok er det ingenting som kan forsvare forsterkerkjøp i denne prisklassen, hvorfor? Ganske enkelt fordi forsterkerene er den komponenten som farger lyden minst, absolutt minst. Med andre ord, for å forsvare denne investeringen bør investeringen i kilde være i størrelses orden tre til fire ganger større og høytalere 8 til 20 ganger større, for ikke å snakke om rommet.......
    med denne tankegangen kan man vel ikke diskutere noe særlig.....
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ElvisRuler skrev:
    I min bok er det ingenting som kan forsvare forsterkerkjøp i denne prisklassen, hvorfor? Ganske enkelt fordi forsterkerene er den komponenten som farger lyden minst, absolutt minst. Med andre ord, for å forsvare denne investeringen bør investeringen i kilde være i størrelses orden tre til fire ganger større og høytalere 8 til 20 ganger større, for ikke å snakke om rommet.......
    Og hvorfor skulle "denne Roysen" ha noe behov for å "forsvare seg"?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.181
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    1
    aloz skrev:
    Hvorfor reagerer så mange på at noen velger å bruke mer penger enn
    det du kunne tenke deg, så lenge det ikke går utover samfunnet du lever i?
    Jeg reagerer ikke på at noen bruker mye penger. Jeg reagerer på kalkylen som er brukt på dette produktet som helt tydelig ikke er et cost no object design (selv om det hadde vært det er det umulig å oppnå en slik pris med tilnærmet normale kalkyler) . Dette er kynisme og undergraver bransjen (selv om dette produktet er så dyrt at det ikke betyr noe i den store sammenheng).

    Det er markedsføring mot folk som kjøper ting fordi det er dyrt. Synes det rart at mange audiofile har vanskelig for å innse at dette markedet eksisterer og at enkelte produkter er innrettet deretter. Jeg leste et intervju med en innehaver av en high-end sjappe i New Your med tusen dollarmillionærer i en radius av 1km. Prisen var det viktigste salgsargumentet og enkelte skal ha det dyreste uhørt.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.181
    Antall liker
    8.561
    Torget vurderinger
    1
    donnerwetter skrev:
    Nei, det var ærlig talt ikke det i min bok. Flott at noen tør, og har midler til å gå utenfor "E6".
    Jeg er ganske sikker på at dersom dette hadde vært den gjengse holdningen til alt man ikke tør kjøpe/ har råd til hadde vi fortsatt hatt parafinlamper,
    Fine parafinlamper, men dog...
    Men dette er ikke et produkt som teknologiske flytter grenser. Det den flytter er prisgrenser uavhengig av innholdet. Det er ganske enkelt en forsterker hvis pris antagelig hadde vært en 20 part eller mindre dersom den hadde vært solgt av electrocompaniet.....
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Mulig eg tek feil, men no er det vel slik i ultra-high-end-sjiktet slik at prisen i seg sjølv er ein del av markedsføringa. Dei får masse omtale på forum, i blogger, magasiner og i butikker utelukkande pga. pris. Meinar å hugse det er tilfelle med dei dyraste Audio Note komponentane vertfall — faktisk pengane-på-bordet pris er langt lavare enn det som står i brosjyra. Vil tru det og gjeld andre komponentar i "Ferarri-sjiktet".
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Voff skrev:
    R.E.S. skrev:
    [Det er nok ikke alle som har lest den boka, og som har helt andre erfaringer når det gjelder forsterkere. Det er dermed like patetisk - for å bruke dine egne ord - å avfeie andres erfaringer som bullshit og påstå at det kun er dine erfaringer som er den eneste riktige.

    Roy
    Problemet er vel heller det at det ikke er noen mening å betale 250.000 dollar for en forsterker fra et ytelsessynspunkt. Enhver produktkategori har et terskel hvor potensialet er tatt ut og for videre påkost dreier seg om markedsføring (dette produktet har jo ikke engang diamanter som kan forklare prisen). For forsterkere nåes dette lenger før $250.000. Dette produktet har hverken materialer eller utviklingskostnader som reflekterer prisen.
    Er du brydd med å fremlegge dokumentasjon for denne terskelen, Voff?
    Som ingeniør elsker jeg slik dokumentasjon...
    Slikt kan jo redefinere hele hobbyen vår :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Voff skrev:
    donnerwetter skrev:
    Nei, det var ærlig talt ikke det i min bok. Flott at noen tør, og har midler til å gå utenfor "E6".
    Jeg er ganske sikker på at dersom dette hadde vært den gjengse holdningen til alt man ikke tør kjøpe/ har råd til hadde vi fortsatt hatt parafinlamper,
    Fine parafinlamper, men dog...
    Men dette er ikke et produkt som teknologiske flytter grenser. Det den flytter er prisgrenser uavhengig av innholdet. Det er ganske enkelt en forsterker hvis pris antagelig hadde vært en 20 part eller mindre dersom den hadde vært solgt av electrocompaniet.....
    Hvordan vet du det, Voff?
    Dokumentasjon?
    Faen, der var det ekle ordet igjen. Dokumentasjon.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    donnerwetter skrev:
    Voff skrev:
    R.E.S. skrev:
    [Det er nok ikke alle som har lest den boka, og som har helt andre erfaringer når det gjelder forsterkere. Det er dermed like patetisk - for å bruke dine egne ord - å avfeie andres erfaringer som bullshit og påstå at det kun er dine erfaringer som er den eneste riktige.

    Roy
    Problemet er vel heller det at det ikke er noen mening å betale 250.000 dollar for en forsterker fra et ytelsessynspunkt. Enhver produktkategori har et terskel hvor potensialet er tatt ut og for videre påkost dreier seg om markedsføring (dette produktet har jo ikke engang diamanter som kan forklare prisen). For forsterkere nåes dette lenger før $250.000. Dette produktet har hverken materialer eller utviklingskostnader som reflekterer prisen.
    Er du brydd med å fremlegge dokumentasjon for denne terskelen, Voff?
    Som ingeniør elsker jeg slik dokumentasjon...
    Slikt kan jo redefinere hele hobbyen vår :)
    Er du ingeniør?

    Uten at jeg har noen stor kunnskap om elektronikk så tror jeg ikke det har kommet så mye ny teknologi i en forsterker som markedsføringen vil ha det til i de 30 siste åra.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.160
    Antall liker
    5.072
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    wizard skrev:
    2011 er en mono versjon av 811II - 2011 leverer 1Kw i 8 ohm og kan drive laster ned til 0,5 ohm.

    811II låt meget bra, 1811 låt flere hakk bedre enn 811II, tror 2011 låter ganske likt eller litt bedre enn 1811.


    Noen dårlige bilder av innmaten i 2011
    Lite er det og billig ser det ut.
    Er det noe annet i disse boksene vi ikke har sett?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    Roysen skrev:
    Scrooge,

    Mener du at du skal ha lov til å ha et divergerende syn på en spesifikk komponent du aldri har hørts verdi i lyd vs pris enn en som har hørt den.
    Ja, hvorfor i all verden skal jeg ikke ha lov til det? Dog ikke utifra lytteopplevelser, som jeg antakelig aldri kommer til å oppleve.
    Derimot er det vel lov til å reagere på andre grunnlag enn slike?

    Roysen skrev:
    Hvor kommer all denne skråsikkerheten fra om dyre komponenter man aldri har hørt som man da vet at er dårligere enn andre billigere alternativer?
    Oppriktig talt: Har jeg med et eneste ord ytret noe slikt?

    Roysen skrev:
    Hvor kommer dette forlangende hvor andre skal høre på meninger om produkter du man ikke har hørt fra?
    Det er faktisk ikke et forlangende! Derimot en liten bønn om sådant, som kanskje til syvende og sist kan gavne deg selv? Men stivbent som du er, ser det ut til at man kaster sine frø på stengrunn her.

    Roysen skrev:
    For å ta et oppgjør med dette vil jeg si at jeg tror det skyldes et behov for å overbevise seg selv om at man har hjemme alltid er på høyde og da trenger man da ikke å betale mer. En ganske patetisk og naiv tankegang spørr du meg.
    Mvh
    Roysen
    Tro meg, Roysen:
    Jeg har absolutt ingen behov for å bevise noe, hverken for meg selv eller andre.
    Og vær samtidig ganske sikker på en ting: Det jeg har å spille på, fyller knapt nok et hjørne i bankkontoen din hva kostnader angår.
    Likefullt har jeg fått ganske mange hyggelige tilbakemeldinger fra likesinnede hva lyden angår, uten at det i seg selv skal være et poeng. Men nevnt allikevel!
    Samtidig er jeg vel vitende om at det finnes anlegg og utstyr som helt klart spiller bedre enn hva mitt eget formår. Annet skulle vel bare mangle?

    Du må gjerne betegne meg som både patetisk og naiv. Deg om det!
    Men nå møter du strengt tatt deg selv i døren, hva lettbente konklusjoner angår?
    For du vet jo ikke filla om meg heller, like lite som du påstår at jeg vet om dine forsterkerier?
    Jeg kunne faktisk ha slått ganske hardt og brutalt tilbake, men ser egentlig ikke noe poeng i det.

    For min del forsøker jeg bare å bruke en smule sunn fornuft, utifra det jeg ser og kan lese meg til.
    Kanskje det kan ligge en aldri så liten oppfordring i dette? ;)
    --
    Ellers synes jeg du burde ha quotet mitt innlegg, i stedet for å trekke frem konklusjoner og påstander som langt ifra har noen relevans i forhold til dette.
    Ok?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg har ikke kjøpt et kabinett med enkeltkomponenter i. Jeg har kjøpt en forsterker som avgir en lydsignatur jeg liker.
    Ok. Da misforstod jeg bare dette svaret.

    Hals und Beinbruch.
    Det der burde nok være formulert på en bedre måte av meg.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Jeg digger når folk kan dra det helt ut. Jeg digger når folk kan dra det helt ut, uten å måtte stille spørsmål om "det er verdt det" jamfør alle markedsføringstriks etc- Alle som er her inne skjønner vel at pris ikke alltid har sammenheng med produktet i seg selv? Men Roysen liker jo lydsignaturen...det er vel noe alle av oss er ute etter eller?
    Roysen er også i ferd med å bygge et av de mest kompromissløse lytterommene som trolig eksisterer her på dette lile jantelovberget, og det taes helt sikkert hensyn til matching av utstyr, utfra det Roysen har erfart av lytting til forskjellig utstyr..
    Folkens, kan vi ikke ta del i Roysen's glede over endelig å få muligheten til å erverve disse sjeldne perlene av noen forsterkere og applaudere noe han har jobbet for (tydeligvis) i lengre tid?
    Jeg forstår ikke meningen med å diskutere hvilke kondensatorer, tørketid osv. eller sammenligninger med biler eller pris på kabinetter.
    Roysen har mulighet økonomisk og tilgang til utstyr jeg personlig aldri kommer til å eie. Jeg eier selv en Scand Baltic 29 foter som vi koser oss med på sommeren. Verdien er vel ca. 500K. Naboen eier en Scand til 2,3K. Er jeg misunnelig? Selvfølgelig er jeg det! Men jeg bruker ikke tiden min på å spørre om Alcantera skinnet i salongen, eller alt det elektroniske utstyret er verdt prisen. Hadde jeg hatt midler hadde jeg hatt samme båt som naboen. Jeg unner naboen min det av hele mitt hjerte, uansett prioriteringer.
    Jeg gleder meg over Roysens valg :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    godt skrevet Sannax
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Tråden er redigert grunnet brudd på regel nr. 1 og fordi enkelte ikke holder seg unna personangrep.
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    Hva Roysen har å forsvare er enkelt ville jeg tro, å betale 245K$ for noe som må matches av noe annet som koster 20 - 30 ganger så mye, som han opplagt ikke har, for å kunne ta ut potensialet for eksempel.

    Har noen vurdert hvilke kvaliteter som er nødvendig i det øvrige anlegget for å kunne nyte disse forsterkernes egenkvalitet, dersom det er noen? For ikke å snakke om rommet?

    Sorry at jeg er grinete når noen vil ta den helt ut, men jeg leste endel av Roysens kommentarer og det er rimelig lett å tolke stemningen i det Roysenske hjem dersom man leser litt mellom linjene.

    Og jeg står på mitt - det er patetisk å bruke de mengdene med penger på passiv lytting. Hadde vi snakket om fiolinspill på Arve Tellefsen nivå og Stradivarius er jeg med, men som sagt... lytting?

    Ellers mener jeg faktisk at Ferrari er verdt pengene, og du finner løsninger og materialer i en Ferrari som skiller seg mer ut i fra tilsvarende Mondeoutstyr enn disse forsterkerne skiller seg fra noe til la oss si 100KKr.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Ok Scrooge,

    Dette har du visst litt vanskelig for å forstå, så la meg forklare så enkelt som mulig.

    Min smak, mine penger, mitt anlegg, mitt lytterom, mine prioriteringer, mine valg = jeg bestemmer. Innspill mottas med takk, men vurderes av meg om det er noe for meg.

    Ble det lettere nå?

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn