Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.235
    Torget vurderinger
    32
    HC skrev:
    Nå var det vel strengt tatt ikke DIY-garden eller den såkalte målemafiaen som forsøplet denne tråden. Hovedmannen bak det meste av dritten sitter jo med et mid-fi kjøpeanlegg til noen tusen lapper og ser verden kun fra den vinkelen.
    Men hvorfor dra debatten ned på hans nivå??? Er det bedre å disse folk fordi de har Marantz-anlegg enn FM Acoustics?

    Roy
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.226
    Antall liker
    2.807
    Torget vurderinger
    16
    R.E.S. skrev:
    HC skrev:
    Nå var det vel strengt tatt ikke DIY-garden eller den såkalte målemafiaen som forsøplet denne tråden. Hovedmannen bak det meste av dritten sitter jo med et mid-fi kjøpeanlegg til noen tusen lapper og ser verden kun fra den vinkelen.
    Men hvorfor dra debatten ned på hans nivå??? Er det bedre å disse folk fordi de har Marantz-anlegg enn FM Acoustics?

    Roy
    Sant nok, det er bare så irriterende at noen tråder og spesielt Roysen sine, gang på gang ødelegges av dette evindelige pris gnålet. Jeg gidder stort sett ikke involvere meg men noen av debattantene virker å bevisst starte disse diskusjonene for å ødelegge trådene.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HC skrev:
    lars_erik skrev:
    jokris skrev:
    300B skrev:
    Hifisentralen er et merkelig sted ...

    Om noen på tidssonen.no vurderer å anskaffe seg en klokke til 500K, eller noen på bimmers.no vurderer en BMW til 1,5 mill ender ikke tråden i krangling.

    Hvorfor er det slik ? Dette skal jo være morrotråder ....

    300B.
    godt poeng, her inne virker det som om at for noen er greit å bruke en viss sum på hifi, alt over er , bortkasta, galskap osv osv
    allså det samme som de som ikke har hifi som hobby synes, det er mange måter å bruke penger på hobby og interesse, og det bør strengt talt være opp til hver enkellt å avgjøre selv, liker man ikke det, eller "vet bedre" , så hold det for deg selv, mener jeg

    xxx fingra for at forhandlingene går iorden, og at forsterkeren havner i norge ;D
    Grunnen er at her inne er det en del som ikke har lyd og musikk som hobby, men derimot mikke og makke og målinger. For de er det å lage selv, billigst mulig, essensen i hobbyen. Og de evner ikke å fatte at andre ikke tenker som de. Ergo hiver de seg på alle slik tråder, med livet som innsats.
    Nå var det vel strengt tatt ikke DIY-garden eller den såkalte målemafiaen som forsøplet denne tråden. Hovedmannen bak det meste av dritten sitter jo med et mid-fi kjøpeanlegg til noen tusen lapper og ser verden kun fra den vinkelen.
    +1 :p
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.235
    Torget vurderinger
    32
    HC skrev:
    Sant nok, det er bare så irriterende at noen tråder og spesielt Roysen sine, gang på gang ødelegges av dette evindelige pris gnålet. Jeg gidder stort sett ikke involvere meg men noen av debattantene virker å bevisst starte disse diskusjonene for å ødelegge trådene.
    Enig med deg. Jeg opplever også at i enkelte tråder så dukker forumtrollene opp, men det er nok lurt å ta de på sak og ikke person, dersom man skal slippe å møte seg selv i døra.

    Roy
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Synes hele diskusjonen egentlig bare blir dum, skulle tro at det var mulig å vise glede for noen andres drømmeanskaffelser istedet for å ødelegge alle trådene med surmaget oppgulp hver eneste gang.

    Hadde jeg hatt økonomi til det hadde jeg handlet på de øverste hyller selv også, men jeg gidder da ikke å gå rundt å være sjalu på de som har mulighet, interesser og prioriteringer for å skaffe disse produktene. Selv går jeg heller å håpe at jeg kanskje en gang i livet får lov til å komme på besøk til noen som har det ypperste av det som kan skaffes og får tatt en lytt.

    Vil tro at alle som er ivrige innenfor hobbyen om det er diy eller hyllevare vil prøve å å komme så langt som mulig innenfor sine rammer.

    Selv gleder jeg meg heller på andres vegne, her delte Roysen av sin begeistring og entusiasme, å så får han dritt tilbake istedet for at folk kan være glade for at han muligens har en av sine drømmer innen rekkevidde...
    Vi må passe oss for at entusiasmen her inne ikke forsvinner, begynner å bli litt lei av mangel på felles glede og vanlig folkeskikk her inne av og til.

    Hva med å behandle hverandre høflig og med respekt for hverandres meninger til en forandring, ikke slik at det ikke er lov til å være uenig, men man kan jo alltids vurdere hvordan man har valgt å ordlegge seg før man legger inn inlegget sitt.

    Beklager min lille tiriade, men dette var jo ment som en glad tråd og så ender vi med dette tullet her ???
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.850
    Antall liker
    29.096
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    HC skrev:
    Sant nok, det er bare så irriterende at noen tråder og spesielt Roysen sine, gang på gang ødelegges av dette evindelige pris gnålet. Jeg gidder stort sett ikke involvere meg men noen av debattantene virker å bevisst starte disse diskusjonene for å ødelegge trådene.
    Naboen min, han er vel rundt 35, klarte å selge firmaet han leder for 1,2 milliarder(!) til amerikanske interesser rett før jul. På fredag kom han kjørende i ny bil- en Porsche Panamera.

    Muligens hadde han greid seg med en Fiat Punto for å komme seg til jobben 3 km unna.

    Det ville aldri falt meg inn å diskutere med ham om hvordan han prioriterte pengebruken sin. Jeg kan heller ikke begripe at folk skal ta seg nær av hvordan Roysen, som nok har noen fler år på baken enn naboen min, bruker sine penger.

    Personlig har jeg hverken ambisjoner eller økonomi til å gjøre som Roysen, men heier ham gjerne frem når han går for den absolutte high end. Øs på, Roysen!

    mvh Tønnes
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.102
    Antall liker
    2.300
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det som bekymrer meg i slike tråder, er faren for at slike som Roysen, som øser ut glede og entusiasme over sin hobby, skal oppleve så mye negativitet knyttet til dette at man til slutt lar være å dele med oss som synes det er både artig og interessant å følge med.

    Stå på Roysen, og gi f...i alle dem som ikke evner å glede seg på andres vegne.

    Med hilsen

    Lars Kr
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Nuvel, jeg synes det er helt grei skuring av The Edge å lufte sine meninger.
    All kudos til han for det. Først er flere enig med han i tråden, nå skifter flere mening/side?
    Vær konsekvent gutter.

    WWtMD ... what would tweakMan do:
    Svar 'en gang på noe, fortsetter personen/e å male over samme tema (ypper til lavmålsdebatt), ignorer å svar "igjen" og konsentrere seg om de i tråden som ønsker å være med å bidra... iallefall inntil personen/e atter poster fattet og normalt.
    Det synes jeg er smart.

    Forøvrig... Roysen skal ha skryt for att han vil dele av sine planer med oss.
    Det er litt jante ute å går her. Jeg synes det er det, og det er litt teit.


    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.114
    Antall liker
    8.100
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tenker mer på den uønskede onkelen som kommer i bryllupet for å bøtte gratis sprit for deretter å ødelegge festen for de fleste. Å kjenne sin besøkelsestid er greit.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Langt utenfor mine mest kostbare drømmer - det ser rett og slett heftig ut!

    Håper det blir en realitet for deg, Roy.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    For å være helt ærlig, så blir lysten til å dele av mine planer, erfaringer, oppturer og nedturer litt mindre for hver gang slike typer reaksjoner oppstår. Antall utmeldinger er vel et tegn på det. Nå er jeg bransjeaktør så HFS er et nyttig verktøy. Av den grunn blir det ikke fler utmeldinger tror jeg. Det blir imidlertid mer og mer fristende å dele mindre og mindre på det personlige planet og gå over i en rendyrket bransjeaktørrolle. Jeg trodde i utgangspunktet at entusiasme av "min type" også var av det positive slaget, men når de gang på gang ender opp som i denne tråden er jeg ikke lenger så sikker. Man ønsker jo ikke å bli oppfattet som en "show off". Det er kanskje litt for naivt av meg å håpe på det selv om jeg aldri har fokusert på pris i noe jeg har skrevet. Jeg er nemlig selv entusiastisk ene og alene av hifimessige årsaker. Det handler ikke om status og jeg er ikke opptatt av å skape oppmerksomhet rundt min egen person men snarere for min søken etter god lyd, dets valg, erfaringer, musikk, komponenter og råd/lærdom.

    Mvh
    Roysen
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det er trist hvis du gir deg, men fullt forståelig.
    Hva hvis du poster slike ting i "mitt anlegg" eller vennetråder? Er man mer "skjermet" der tro? Eller driter disse benglene i de uskrevne lovene også?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.270
    Antall liker
    20.141
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Stå på, Roysen. Det er flott med folk som lever og ånder for denne flotte hobbyen!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Steinar_Lund skrev:
    Det er trist hvis du gir deg, men fullt forståelig.
    Hva hvis du poster slike ting i "mitt anlegg" eller vennetråder? Er man mer "skjermet" der tro? Eller driter disse benglene i de uskrevne lovene også?
    Dette var ikke ment som et farvel, men som mitt inspill i debatten.

    Mvh
    Roysen
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    God dag, kjære hifi / musikkvenner :D Jeg fikk gleden av å bli kjent med Roysen for et par år siden når jeg spurte om noen hadde erfaring med Krell MRA blokkene. Han svarte meg, og min kjære xlnt & meg fikk gleden av å besøke han og nyte oppsettet hans :) MRA blokkene er exepsjonelle både mht design, byggekvalitet og ikke minst ytelsesmessig, og absolutt noe jeg kunne tenkt meg å hatt selv hvis de hadde vært billigere ;D

    For min EGEN subjektive del har jeg vel et "tak" på 5-600 K for et komplett oppsett, og som de fleste her inne vet syns folk flest at det er "sinnsykt" nok å bruke en brukbar årslønn på dette ;) Jeg har 0 problem med å si til Roysen eller andre for den saks skyld at jeg syns det er helt komplett "sinnsykt" for MIN egen del å bruke så mye på hifi... MEN det gir hverken meg eller andre rett til å "idiot"forklare han eller andre som VELGER å prioritere så mye tid, penger og ressurser på hifi, skjerp dere ! ! ! :mad: :mad:

    Jeg er mildt sagt ufattelig imponert over alle de smålige & misunnelige holdningene jeg har sett / ser blandt folk her inne, ærlig talt altså. Hvis det er så viktig for dere å diskutere / krangle om priser, value for money etc så kan dere lage dere en egen kosetråd for dere selv der dere ronker og dyrker egoet deres og hos hverandre, og ikke minst janteloven og misunnelsen, men vennligst spar oss andre som faktisk har sansen for at det er noen som både tør og vil satse på ekstrem hifi ;)

    Men når det er sagt syns jeg det er kjempegøy at Roysen tør å gi full gass ;D Han setter sånn sett en "standard" for hvor langt man kan drive dette, & jeg har alltid hatt sansen for folk som tør å gøtse 110 % ;) Jeg tviler forøvrig på at noen hadde hevet et øyebryn hvis han feks hadde samlet på dyre veteranbiler ;D Hjertelig takk for oppmerksomheten og ønsker dere alle en koselig kveld, og masse lykke til med hifiplanene dine videre Roysen, håper jeg får gleden av å besøke deg igjen snart :D

    Mvh :)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Roysen skrev:
    Jeg trodde i utgangspunktet at entusiasme av "min type" også var av det positive slaget
    Ikke så lenge misunnelsen er større en kjønnsdriften blant endel her inne på HFS
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Oblivion skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg trodde i utgangspunktet at entusiasme av "min type" også var av det positive slaget
    Ikke så lenge misunnelsen er større en kjønnsdriften blant endel her inne på HFS
    Ikke sant, men man får ikke bedre anlegg selv av den grunn ;) Syns det er like greit å være takknemlig for det man har jeg, og jeg VET at jeg er meget privilgert som har et såpass bra anlegg som jeg har for den saks skyld :D :D

    Mvh :)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Nå snakker vi! ;D
    Alle skal være stolt av annlegga sine, gjerne også ta del i gleden andre opplever over sine annlegg.
    Det er ikke alltid fornuft noe av dette med lyd ,eller audofil livsstil eller hva man nå kaller det.

    Jeg er også stolt av mitt annlegg, hva jeg nå har... ;)
    Meget flott innlegg domentor!

    mvh
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    FM Acoustics 2011 :eek: :eek: :eek:
    Hej her i tråden jeg synes ikke vi skal skændes over sådan en fantastisk hobby, kan vi ikke bare nyde at nogen har råd til at købe kostbart grej i stedet for at være misundelig. Jeg har lige selv købt en dejlig forstærker fra mærket Audia modellen hedder fight one klasse forstærker jeg får den her på Torsdag klokken 11.

    Synes det er synd og skam at der er misunndelig på en negativ måde come ón guys vi skal have det sjovt ikke føre krig mod hinanden især ikke i denne fantastisk musik verden ;D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Imperial skrev:
    Nå snakker vi! ;D
    Alle skal være stolt av annlegga sine, gjerne også ta del i gleden andre opplever over sine annlegg.
    Det er ikke alltid fornuft noe av dette med lyd ,eller audofil livsstil eller hva man nå kaller det.

    Jeg er også stolt av mitt annlegg, hva jeg nå har... ;)
    Meget flott innlegg domentor!

    mvh
    Nemlig, og masse takk for komplimenten :D

    Mvh :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Nå begynner tråden å snu i en mer god tone, fantastisk :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.915
    Antall liker
    5.933
    Torget vurderinger
    2
    Milenko skrev:
    Nå begynner tråden å snu i en mer god tone, fantastisk :)
    Og slik kan den også fortsette.

    Jeg tok bort de siste 2 sidene med personangrep, og vi forsøker en gang til.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.013
    Antall liker
    742
    Stå på Roysen, herlig med folk som tar'n helt ut.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.235
    Torget vurderinger
    32
    Er det noen som har funnet ut noe mer om selve forsterkerne. Jeg har prøvd å google litt, men det virker som det stedet det står mest om dem er her på sentralen ;D

    Jeg fant ikke en gang noe på FMA sine nettsider, men det kan jo tenkes jeg er litt dårlig til å lete.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.998
    Antall liker
    6.235
    Torget vurderinger
    32
    Jeg fant endelig noe på et nyhetsbrev fra FMA.

    The Resolution SeriesÒ 2011's price reflects its rarity, its development costs (amortized to 25 pairs) and its unique status as the most exclusive audio product ever. A questionnaire has been prepared for those who are seriously interested in this unique product that is destined to become one of the most collectible items in the world.
    Her er pdf-linken.

    Roy
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Stoppa og lese videre når det begynnte og bli for mye misunnelse og skajt snakk:)
    Hoppa derfor rett til siste side..

    Skjønner at trådstarter er gira og håper at det vil bli noe av.. Håper også at vi får ta del i opplevelsen når dette har kommet i hus!!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Dersom jeg er virkelig heldig kan 2011 få følge hit av forforsterkeren 268 og phono trinnet 223 (eneste med anti-click og anti-pop).

    2011 er brukte og selges gjennom den autoriserte forhandleren som solgte de opprinnelig til eieren. Samme forhandler tilbyr 268 og 223 nye.

    Mvh
    Roysen
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    En slik ? Denne har en veldig "vintage" sexyness synes jeg :) lekker!

     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Får ikke håpe på at det blir alt for mye overtid på deg i fremtiden da ;)
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Så gøy at tråden ble åpna igjen, gi jernet Roysen... detta kan bli kongesnadderfett :D :D De "gale" har det godt vettu, og vi hifinerder har det aller best ;D ;D Ha en nydelig aften :D

    Mvh :D
     

    prat

    Medlem
    Ble medlem
    17.06.2009
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Dersom jeg ervirkelig heldig kan 2011 få følge hit av forforsterkeren 268 og phono trinnet 223 (eneste med anti-click og anti-pop).

    2011 er brukte og selges gjennom den autoriserte forhandleren som solgte de opprinnelig til eieren. Samme forhandler tilbyr 268 og 223 nye.

    Mvh
    Roysen
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    En liten genistrek av Høvdingen det der. La oss håpe tråden får leve det livet den var ment å skulle leve. Foreløpig ser det jo rent så bra ut. Go Roysen! :D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Her er det bare å prøve å jekke haka opp fra knærne! :D


    Geir Arne
     
    R

    Roysen

    Gjest
    prat skrev:
    Oi... Hva benytter du av kilder og høyttalere på et slikt oppsett??
    Det vil bli Rockport Technologies Arrakis 2 høytalere, Rockport Technologies System III Sirius arm og platespiller med Lyra Olympos pickup. Så får vi se hva som skjer. Det må jo enda en forsterker til siden høytalerne må bi-ampes. Jeg har jo både et par Dynaudio Arbiter og et par Tube Research Labs Platinum GTR 800 på veg inn som jeg nesten er ferdig med å betale ned. I tillegg står det jo et par Krell MRA her allerede. Jeg ønsker meg dog mest av alt et brukt par Goldmund Telos 5000+ eller et nytt par Goldmund Telos 3500. Det var jo et av disse parene jeg tenkte å søke opp nå når Dynaudio og Tube Research Labs nedbetalingene blir ferdige. Det vil imidlertid ligge lenger frem dersom denne FMA handelen går i boks.

    Dersom man skal drømme videre kunne man ideelt sett ønsket seg noe som fylte ut frekvensgangen under 20Hz siden jeg idag er vant til høytalere som spiller helt ned til 5Hz. Subwoofere av god kvalitet er også kjent for å forbedre lydbildet med bedre holografi, dybde og luftighet. Så et par Wilson Audio Thor's Hammer drevet av mine Krell MRA for å utfylle Arrakis ville ikke blitt helt feil.

    På digitalkilde-siden har jeg jo min firedelte Wadia-kombinasjon for CD avspilling. I tillegg er jeg nær en avtale for å kunne skaffe den ikke komersielt tilgjengelige firedelte musikkserveren Audieeva Conbrio. Den trenger en ekstern DAC og da ville vel ønsket gå mot en komplett firedelt dCS Scarlatti rigg som også kunne spilt SACD.

    Mvh
    Roysen
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Jeg håper du evner å gi dette kommende anlegg de akustiske omgivelser som det fortjener!
    Kan man da få demonstrert anlegget med musikk som har en innspillingskvalitet som anlegget også fortjener, bør det bli en demonstrasjon av bort i mot den perfekte musikalske gjengivelse. På mange måter bør da et slikt anlegg fremstå som en mal for perfeksjon innen lydgjengivelse. Selv om de fleste av oss andre ikke noen gang vil kunne få anledning til en slik investering, vil det kunne bli svært nyttig og ikke minst morro å få en demonstrasjon.
     

    monolake

    Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    0
    Hvornår regner du med at få de Fm Acoustic ind ? Altså til at stå i din stue
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn