postkassami
Hi-Fi entusiast
Det er jo fullstendig fremmed for degDristige fargevalg her nå.
Det er jo fullstendig fremmed for degDristige fargevalg her nå.
Fin fargeDet er blitt en time her og der, litt testing, noen endringer, men plutselig så står det og spiller!
Hatt lyd en liten periode og i tradisjon tro er det blitt rigget opp i garasjen. Lydbildet blir gedigent og luftig og fravær av rom er utrolig vanedannende, selv om man mister rombidraget i bunn. Har dratt stolen litt utpå gårdsplassen iført boblejakka og kost meg noen timer
Sub er satt opp med en tilkobling for passivt filter på 80hz og en som bypasser for aktiv deling.
Toppen kjører et 6db filter på seas + at membranoppbrytninga er tatt som i praksis gir i området 12db akustisk. Bliesma deles 12db med et dempeledd. Ca. 2500hz deling.
Topp og bunnkasser ble delt i 2 deler av estetiske hensyn og for fleksibilitet. De passer perfekt til hverandre om man vil ha de som en enhet, men jeg liker de delt.
Bare så det er sagt, dette selges - bygginga er moroa. Kommer en annonse etterhvert i området 17k samlet ink forsterker, effektforsterker (deler bass aktivt) og filterkomponentene. Et par seas magnesium koster vel 10-12k ink frakt og mva om dagen...
Vis vedlegget 1067339
Vis vedlegget 1067340
Vis vedlegget 1067341
Vis vedlegget 1067342
Vis vedlegget 1067343
Vis vedlegget 1067344
Vis vedlegget 1067345
Vis vedlegget 1067346
Vis vedlegget 1067347
Vis vedlegget 1067348
Faan ikke trist fargeLitt prøving og testing, mye potensial - åpenbare utfordringen var følsomheten på 15" - uten å bruke svindyre spoler med lav motstand så blir det tungdrevet. Men med aktiv drift kunne dette blitt skikkelig bra og i all beskjedenhet synes jeg det visuelle ble ganske ok med toppen på eget stativ. På tross av den litt triste fargen
15" ink. kasser er solgt, Bliesma likeså så jeg har igjen toppkassene med stativ om noen er interessert. Vi går mot litt kjipere tider, men jeg vurderer å begynne på denne før vinteren.
Per side:
- 4x w18e
- 2x w12
- 1x ESS heil
Passivt delt på typisk 6-700hz og ca. 3000hz. Stort volum til w18 for å få de med helt ned.
Spørsmålet er om man skal mekke dette som ett kabinett eller som 3-delt...leker også med tanken om å teste diskant og mid som dipol i åpen baffel....
Vis vedlegget 1069329
Fin farge !Litt prøving og testing, mye potensial - åpenbare utfordringen var følsomheten på 15" - uten å bruke svindyre spoler med lav motstand så blir det tungdrevet. Men med aktiv drift kunne dette blitt skikkelig bra og i all beskjedenhet synes jeg det visuelle ble ganske ok med toppen på eget stativ. På tross av den litt triste fargen
15" ink. kasser er solgt, Bliesma likeså så jeg har igjen toppkassene med stativ om noen er interessert. Vi går mot litt kjipere tider, men jeg vurderer å begynne på denne før vinteren.
Per side:
- 4x w18e
- 2x w12
- 1x ESS heil
Passivt delt på typisk 6-700hz og ca. 3000hz. Stort volum til w18 for å få de med helt ned.
Spørsmålet er om man skal mekke dette som ett kabinett eller som 3-delt...leker også med tanken om å teste diskant og mid som dipol i åpen baffel....
Vis vedlegget 1069329