Har forstått det slik at store horn gir økt følsomhet, er vel ganske logisk i grunn.
Hvorfor brokobler du ams0100 når du skal spille på en så følsom driver?
Har 8 ohms membran. Skulle jeg absolutt måtte redusere gain ytterligere vil jeg gjøre det på signalsiden. Nå har heldigvis Groundsound inntil -15 dB individuell analog gainjustering pr kanal. Men slik det er nå så er JBL 2446 redusert med 12 dB som drives av SIT2 som er single ended med -8 dB i gain.
ja, og store horn lader i tillegg lenger ned i frekvens.
brokobler for bedre kanalseparasjon. merkbart? neppe.
får jo også litt ekstra forvrengning på kjøpet når man brokobler, men mer headroom seff. nødvendig? neppe.
skal teste en av modulene i stereo-mode, mulig de 6db gain skaper støyen jeg opplever, siden det heiser alt med 6db.
kjører brokoblede moduler på 2404 også, he he he.
for å matche nivå så reduserer jeg endel digitalt og resten analogt ute med lpad for å bli kvitt all støy. hadde håpet jeg kunne dempe med attenuering på linjenivå, men det fjerner ikke støyen.
på sikt bygger jeg en motorisert analog attenuator som er drevet av synkroniserte steppermotorer som så er koblet til analoge steppede mono attenuatorer for hver kanal. tanken er å bruke arduino for å synkronisere stepper motorene. da vil man kunne sette gain på alle drivere på linjenivå, kjøre fullt digitalt signal og så styre volumet passivt via de synkroniserte steppede mono attenuatorene.
blir jævlig dyrt ettersom attenuatorene skal være bra, men før det blir aktuelt må jeg eventuelt komme støyen på høynivå til livs så jeg slipper l-pad. vil helst ikke ha noe passivt i kjeden bortsett fra eventuelt passiv preamp på linjenivå.
hva synes du om truext. vs ti i 2446? det er neste oppgradering her.
hutseFrutse: gidder egentlig ikke å åpne kabinett for å sjekke nå, men jeg koblet opp som anvist i manualen. Kan bekrefte når jeg skal ned å styre på laboratoriumet i mrg
da har du koblet pin 1 til secondary side gnd, så du trenger ikke sjekke for min del.