Snickers-is
Bransjeaktør
Har dere eq som kan fikse slike diper?
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Fint lite egentlig. Kanskje ørlite mangel på etterklang i 5-8K området, men det er kanskje fordi Snickers har forklart meg det?
Hva mangler evt i forhold til 5-veis?
hehe, har opplevd akkurat det samme.AT pickupen har med to par skruer. De er enten for lange eller for korte til headshellet til Pro-Ject armen.
Men den ene skruen med 15 mm nyttelengde som festet pickupen inni esken, ja den passer ???
Full guffe på 300 hz ! det ser unektelig spennende ut, også med tanke på at t200 bare er 60 cm i diaMålt 35 cm foran hornmunningen.
48 dB aktiv høypass ved 200 Hz pluss kondensator på 80 uF som DC beskyttelse.
Vis vedlegget 436606
Jeg er litt enig med Snickers om spredning. Drivern sier 400 Hz som laveste og 2x faktoren på Tractrix 200 er en velkjent regel.Prøvd 300 og 350 deling?
Ser ut på måling til å ha bra kapasitet til det?
Har sett den før. Har lest at AG skriver at sfæriske horn kan presses helt ned mot cutoff uten ujevn respons (hjalling?). Det jeg tenkte på var hvordan spredningsmønsteret ble?The book of Horns - History - Theory - Technology av Avantgarde Acoestic
Litt lett lesestoff til siste kvelden i påsken.
Vel, for det første er jo ikke dette noen referanse for de aller fleste som har kommet opp på avansert hornrigg med aktiv deling.@ Snickers
Hva med Avantgarde som presser sfæriske horn langt ned i frekvens?
Uno: 5" driver i 50 cm horn delt ved 290/3000 Hz
Duo: 7" driver i 67 cm horn delt ved 170/2000 Hz
Trio: 2" driver i 58 cm horn delt ved 600/4000 Hz