Skulle du ha delt passivt tror jeg ville gått for B&C pga flatere respons i øvre deleområde.
Men, du har DSP og kan vere mer fleksibel på deleområdet.
Det blir hipp som happ dette om det er lite forskjell i dine ører, men det er vel ikke helt tatt ut av det blå at Kevlar har benyttet EMS? mer snert i øvre kan vel stemme?
Tytte simulerte at det kunne bli litt ujevnheter i respons med EMS, det viser seg vel egentlig ikke være helt tilfelle?
Teori og praksis?
Hadde valgt EMS og sovet godt om natta
Hei,
Dette er helt i tråd med hva jeg erfarte, jeg prøvde 4 eller 5 ulike 7-8" med adapteren, Monacor og PHL blandt annet, jeg havnet på EMS som jeg hadde liggende, tross at jeg delte aktivt i 100hz hornet syntes jeg alltid at det "blendet" inn best mot CD og midhornet når EMS kontra B&C, tror jeg har hatt ev det bakkammer lokket å tippa hornet som veier sikkert 50kg sikker 40-50 ganger å teste mot ventre og høyere kanal B&C kontra hornadapter 8». Siden jeg delte CD passivt (6 db for minst mulig phase shift) ønsket jeg heller ikke å dele for lavt for å stresse CD for mye, så i mitt tilfelle ble EMS konklusjon. Låt mer friskt, muikalst og med mer snert og dynamikk. Men dette tilfelle kjøres det DSP over hele fjøla så det kan igjen være mulig at 12" B&C vil funke bedre med mye ratting.
Et annet tips jeg vil komme med, inlow hornet var følsomt på type amp. , prøvde ulike typer og endte opp med en klasse-D fra TBI med Panasonic batteribank på gulvet, kunne spille på de i en uke før lading. Den TBI forsterkeren ga rent lydmessig litt magi til hornet, både med B&C og EMS, låt veldig stramt/rent men viktigst den lille rakkeren av en AMP ga fantastisk «snapp» , kasta den lille AC/DC veggadapteren (kjørte kun batteridrift +-15V) og byttet også org. DC ledning inn til pluggen med 2,5mm twista ned til batteri banken slik at det ikke ble noe struping når inrush trengtes :- )