Sorry, Malmin låter bedre enn AMS0100.
Begge er tyste her hos meg.
Mitt neste problem er rett og slett hvordan formidle at en forsterker modul som halve hfs trykker til sitt bryst ikke låter like bra her hos meg.
Angrer på at jeg sa noe
Velvel..korta på bordet.
Dette er ikke for å fremme klasse A over klasse D eller slik tull, bryr meg fint lite om en amp veier 100gram eller 20kg. Hva merke ting har betyr null!
Men etter mine målinger med tilsvarende nivå på MI10 og AMS0100 så måler jeg altså 0,05% vreng i Malmin der AMS0100 har 1,7%........
Dette er ved 3khz! Midt i der øret er rimelig sensitivt! Og ikke med snill 2.harmonisk, det er 3. 5. 7. og litt 9.
Jeg har lyttet så mange timer på begge disse ampene at jeg hører rimelig greit forskjell.
Utslaget er at fuzzgitar og "skrikedamer" låter slitsomt i lengden, bl.a.
MEN, jeg stoler ikke helt på målingene, da dette er bare kasta sammen på stuegulvet her hjemme.
Det kan vere en og annen feilkilde der. Håper derfor å få mål modulen i en bedre setting.
En annen sak er at jeg har passiv deling, der denne modulen er desidert mest brukt er aktiv deling.
På mitt passive system opp mot f.eks ditt system så ender jeg opp med at må kjøre en god del mer spenningssving fra forsterker i hornets arbeidsområde.
Årsak er at jeg må dempe etter forsterker, mens du demper før i DSP.
Det kan være en årsak til at jeg kan ha mer vreng enn det du har.
Også impedansen på lasten er annerledes.
Men husk, dette er et lite kort til prisen av lommerusk, hvor mye skal vi egentlig forvente?