Har tatt meg en halv dag fri for å måle. Dette er ikke morsomt. Har alltid hatt feedback når jeg måler i ARTA. Når jeg blåser i miccen høres det i høyttalern. Skal det være sånn? Når jeg tester REW får jeg en problematisk feedback som må mutes umiddelbart???
Dropper REW forløpig selv om orso er avhengig av det for å veilede mtp plassering av bassfeller.
Kjører midbassene fullrange og har slått av alle andre drivere. Har målt i et større område midt i rommet rundt sweet spot og det er mer eller mindre de samme prodblemene hele veien. Har valgt den værste målingen for at den skal pinpointe problemene i rommet.
Har også målt 40 cm fra øverste driver for å vise hvordan det låter uten rompåvirkning. Jeg spiller med høyre og venstre kanal samtidig, i mono. Kjører pinknoise og ikke sveip.
Har også gått rundt i hele rommet, vegger, hjørner, gulv, tak, både med micc og ører for å prøve å finne problemområder men finner ikke noe som utmerker seg vesentlig unntatt hjørner på frontvegg hvor det er rikelig med room gain. Mulig det også skjer noe på siden / litt i forkant (mot lytteposisjon) av høyttalerne.
Slik rommet er har jeg jo egentlig ikke så mange alternative plasseringer av basfellene så ved å skyve det ene paret litt frem og tilbake på sidene og måle/lytte er vel kanskje det beste. Om det andre paret skal bak subbene eller på siden av subbene på frontveggen vet jeg ikke.