Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Elektrostat - selvbygg!

Hvorfor lefle med fakta? Vi vet jo hva som ligger forut; brente paneler, slemme støt, balansering på knivsegg intill det en dag (kanskje) spiller i 15 min. før lågan står ut av Glad-Pack'en - akkurat lang nok økt til å høre at det låter som fis på en flaske!!

Vi er jo direkte humane, som prøver å skåne folk for slikt!! Burde ha medalje!

J

J.J

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hvorfor lefle med fakta? Vi vet jo hva som ligger forut; brente paneler, slemme støt, balansering på knivsegg intil det en dag (kanskje) spiller i 15 min. før lågan står ut av Glad-Pack'en - akkurat lang nok økt til å høre at det låter som fis på en flaske!!

Seff ... Eller vi kan legge ut kontonr .... ;D

J

J.J

Gjest
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    pengesluk skrev:
    .retteP skrev:
    Jeg må nok først få bygd ferdig elektrostathybridene mine, og få kjørt meg lei på de, hvilket sikkert kan ta månedsvis. Men, hva er en god inngangsbillett? La Scala/Belle, AL19 eller noe helt annet?
    Legg vekk de plankene og ta tapet som en mann! Så kan du komme tilbake og få kyndig veiledning! ;D ;D Vi liker å få andre inn i uføret!
    ;D du legger ikke to pinner imellom nei ... eller skal jeg si to stilkhøytalere ... ;D ;D
    Hornhøytalere som veier under 100kg pr stk er jo for kyllinger... 8).. Ekstern sub teller ikke... ;)
    Slemm mann - slemm mann .... Klart det tells med når en har to hornsubber ... TOSK ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke horn før BILDET veier 100 kg.

J

J.J

Gjest
    pengesluk skrev:
    På tide du blåser i fløyta og får inn noen bilder her sluket .. det er lenge siden .....

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Elektrostat - selvbygg!

Hvorfor lefle med fakta? Vi vet jo hva som ligger forut; brente paneler, slemme støt, balansering på knivsegg intill det en dag (kanskje) spiller i 15 min. før lågan står ut av Glad-Pack'en - akkurat lang nok økt til å høre at det låter som fis på en flaske!!

Nåvel, jeg lager jo ikke selve elektrostaten fra grunnen av, den baserer seg på løsvekt Quad -57 elementer i toppen, så fyller jeg på med dynamiske 8'' i dipol under det.
    Ikke le; jeg hadde en fungerende prototyp oppe og gikk. Resultatet var såpass lovende at jeg bare MÅ få frem en fullversjon.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    pengesluk skrev:
    .retteP skrev:
    Jeg må nok først få bygd ferdig elektrostathybridene mine, og få kjørt meg lei på de, hvilket sikkert kan ta månedsvis. Men, hva er en god inngangsbillett? La Scala/Belle, AL19 eller noe helt annet?
    Legg vekk de plankene og ta tapet som en mann! Så kan du komme tilbake og få kyndig veiledning! ;D ;D Vi liker å få andre inn i uføret!
    ;D du legger ikke to pinner imellom nei ... eller skal jeg si to stilkhøytalere ... ;D ;D
    Hornhøytalere som veier under 100kg pr stk er jo for kyllinger... 8).. Ekstern sub teller ikke... ;)
    Slemm mann - slemm mann .... Klart det tells med når en har to hornsubber ... TOSK ;D ;D

Kan ikke kalles fulltone horn da nei...Bare en robåt med påhengsmotor... ;D... sa tosken..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    pengesluk skrev:
    Leste gjennom tråden til Ove på DIY.. Det er det råeste jeg har sett. Og ifra en tilsynelatende rolig og litt beskjeden kar.. Verden vil bedras :)

J

J.J

Gjest
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    pengesluk skrev:
    .retteP skrev:

Kan ikke kalles fulltone horn da nei...Bare en robåt med påhengsmotor... ;D... sa tosken..
    ;D
    JEG har da ikke sagt fulltone-horn :p

Men dette er da bare mitt spede forsøk ... veien er lang .. heldigvis .... :-*

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    .retteP skrev:
    pengesluk skrev:
    Elektrostat - selvbygg!

Nåvel, jeg lager jo ikke selve elektrostaten fra grunnen av, den baserer seg på løsvekt Quad -57 elementer i toppen, så fyller jeg på med dynamiske 8'' i dipol under det.
    Ikke le; jeg hadde en fungerende prototyp oppe og gikk. Resultatet var såpass lovende at jeg bare MÅ få frem en fullversjon.
    Overhode ingen som ler, vi har bare vært i din sits flere av oss tidligere, og kjenner til fallgruber osv. i forbindelse med dette. Å benytte ferdige elementer er selvsagt enklere, og begrenser problemene til noen hundre andre saker bare! Men ideen er god, elektrostater er greie bredbåndshøyttalere, som trenger hjelp i frekvensfløyene (normalt sett). Og elektrostater er i hvertfall bedre enn sløve kassehøytalere.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Sniker inn dette i horntråden; Elektrostat og dipolbass kan låte veldig besnærende, kun litt manglende dynamikk..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Sluket på steroider!

Håper han har god tid, tar nok en halvtime for den bassen å nå frem til resten av frekvensene. Har ikke ni-lest teksten men det der blir håpløst uten digitalt delay, og på den tiden dette ble snekret sammen var det svært få slike.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    pengesluk skrev:
    Sluket på steroider!

Håper han har god tid, tar nok en halvtime for den bassen å nå frem til resten av frekvensene. Har ikke ni-lest teksten men det der blir håpløst uten digitalt delay, og på den tiden dette ble snekret sammen var det svært få slike.
    Stor der oppe og liten der nede ? Mener å huske det var et kjennetegn på steroider... ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    pengesluk skrev:
    Sluket på steroider!

Stor der oppe og liten der nede ?
    Som horn altså? ;)

Jeg må si at for meg som bor alene og har et 40kvm rom å boltre meg på, er det fristende å se alle disse kreasjonene....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    40 kvm?? LUXURY! (sitat fra Pyton-gutta's elendige oppvekst)

Da har du jo rikelig med plass til horn! MANGE gode løsninger som kan integreres på 40 m2. En god kompis bor på 37m2 og han har f.eks. Avantgarde SOLO.
    Samme fotavtrykket gir god plass til et sett bakladete horn med 8"; rikelig til ditt volum! No excuses!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Neida, men jeg har til gode å høre horn som spiller slik jeg vil ha det. Det er noe med klangfargen/signaturen i det jeg kaller "traktlyden" jeg ikke helt klarer å forsone meg med. Og det tross at jeg jo er en hornmann i det daglige. ;)
    Men stort pluss for dynamikken fra mellomtone og oppover.
    Har nok ikke hørt mange nok oppsett med horn og i rette rom enda.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    emotikon skrev:
    Neida, men jeg har til gode å høre horn som spiller slik jeg vil ha det. Det er noe meddet jeg kaller "traktlyden" jeg ikke klarer å forsone meg med. Og det tross at jeg jo er en hornmann i det daglige. ;)

Har foreslått et sett med horn til vår felles venn i Redningsselskapet... :).. Men han har jo et lite lager allerede... Du får spørre han og be om link til review eller få den av meg.. :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.171
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har sjekka pi blir dyrt!
    mvh
    Leif

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    har sjekka pi blir dyrt!
    mvh
    Leif
    Blir kanskje det med tanke på trelasten som kommer i tilegg.

Plantegninger for speaker eight har jeg, mulig å få det til billigere ved å ordne elementer selv? består av 1"+ horn og en 10".
    Delefilter er jo sikkert mulig å ordne selv også?
    Dere som har peiling, forslag? Eller feil tråd?
    Blir jo inspirert av slike tråder.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.720
    Forstår ikke helt det med 'liten plass' ...
    Klipschorn står jo inne i hjørnene.
    Nesten usynlige!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:
    Forstår ikke helt det med 'liten plass' ...
    Klipschorn står jo inne i hjørnene.
    Nesten usynlige!
    Var nettopp det jeg tenkte med praktisk med hjørnehorn.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Du kan få noen eksempler av meg i morgen, dersom du har tid til å vente!!

svm88

Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Jeg ser frem til noen gode tips! Hadde vært morro med et skikkelig horn oppsett! 8)

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    svm88 skrev:
    Et annet alternativ er å kjøpe horn herifra:

http://www.diysoundgroup.com/

De har mye fint! Har lyst på noe selv, men usikker på hva enda... Mulig det blir et sommerprosjekt 8)
    Dette er vel et gruppekjøp i USA. Leverandøren er polske Autotech: http://www.horns.pl/
    Jeg kjøpte mine Iwata-horn der, og kan trygt anbefale dem.

Frode

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.720
    Må innrømme at de horna dine ser morsomme ut, Frode...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Du kan få noen eksempler av meg i morgen, dersom du har tid til å vente!!
    Har det ikke travelt, er jo uansett et sommer prosjekt det er snakk om :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    emotikon skrev:
    Neida, men jeg har til gode å høre horn som spiller slik jeg vil ha det. Det er noe meddet jeg kaller "traktlyden" jeg ikke klarer å forsone meg med. Og det tross at jeg jo er en hornmann i det daglige. ;)

Har foreslått et sett med horn til vår felles venn i Redningsselskapet... :).. Men han har jo et lite lager allerede... Du får spørre han og be om link til review eller få den av meg.. :)
    Litt å velge i heimen der ja- dog lite horn. Om han da ikke rydder unna noe i full fart når han hører bilen min komme opp bakken....
    En link tar jeg gjerne imot ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    emotikon skrev:
    HCS skrev:
    emotikon skrev:

Litt å velge i heimen der ja- dog lite horn. Om han da ikke rydder unna noe i full fart når han hører bilen min komme opp bakken....
    PM sendt :)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    emotikon skrev:
    HCS skrev:
    emotikon skrev:

PM sendt :)
    Takker - svar er sendt :)

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    slowmotion skrev:
    Må innrømme at de horna dine ser morsomme ut, Frode...
    Jeg koser meg meg i alle fall med dem. ;)

Frode

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    4.078
    Torget vurderinger
    10
    emotikon skrev:
    Neida, men jeg har til gode å høre horn som spiller slik jeg vil ha det. Det er noe med klangfargen/signaturen i det jeg kaller "traktlyden" jeg ikke helt klarer å forsone meg med. Og det tross at jeg jo er en hornmann i det daglige. ;)
    Da skulle du prøve og få hørt multicell horn som feks. 1505b - totalt fravær av traktelyd!

mvh

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Sorry! Tar en tur til optiker nå

-m

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Hehehe- Madman bør ikke bare gå til optiker, men like gjerne ta turen innom Grefsen Alders- og Sykehjem og tinge plass! Nå rører'n fælt!

Trenger ikke bygge stilk - stilken er rimelig velbygd fra før 8) 8)

J

J.J

Gjest
    pengesluk skrev:
    Hehehe- Madman bør ikke bare gå til optiker, men like gjerne ta turen innom Grefsen Alders- og Sykehjem og tinge plass! Nå rører'n fælt!

8) 8)
    Nicket sier vel sitt ... men han bør kanskje skrive det med STORE bokstaver .... 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn