Audiophile-Arve
Æresmedlem
1.4 var veldig bra. Men eg ville gjort ei direkte samanlikning med Helsinki før eg bestemte meg....
Jeg var oppe og hørte på Gradient 1,4 fikk ingen aha opplevelse, men der ser en kor forskjellig mennesker sanser musikk opplevelse.Gradient 1.4 gikk jeg dessverre glipp av. Det var et par rom jeg glemte å besøke en gang til, siden de var proppfulle første gang. Jeg likte også Hegel H590 og Dynaudio Confidence 20 veldig godt.
Ble bare brukt som bakgrunnsmusikk i et lokale med salgsaktivitet (plater, plinth, etc) da jeg var innom, fikk ikke dannet meg så godt inntrykk av lyden. Men kult var det!ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
Jeg kan gjerne kommentere. Anlegget til JBH stod plassert innerst på kortveggen i det store rommet hvor det også stilles ut plinths, selges LP plater, vinylstæsj og diverse andre remedier. Det igjen fører til at det ikke var første rommet jeg satte meg ned for å lytte mer intenst. Jeg gikk derfor inn og ut noen ganger og satte meg ikke ned før rommet nærmest var tomt. Jeg ønsker ikke å være til bry for noen og spesielt ikke hvis eieren av anlegget i tillegg er opptatt med å betjene andre kunder samtidig i umiddelbar nærhet.ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
Det er en Shindo preamp med RIAAEr det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?
mvh
Takker Vermin ellers var det en grei helg?Det er en Shindo preamp med RIAAEr det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?
mvh
Svært vellykket, ingen krangling og bare god stemningTakker Vermin ellers var det en grei helg?Det er en Shindo preamp med RIAAEr det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?
mvh
mvh
Krangling er noe som skjer på nettet.Svært vellykket, ingen krangling og bare god stemningTakker Vermin ellers var det en grei helg?Det er en Shindo preamp med RIAAEr det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?
mvh
mvh
sexy spillerFlott sak denne EMT spilleren
Vis vedlegget 511104
Helt enig.Der har du i alle fall verdens vakreste snurre
mvh
Helt eksakt en Shindo Vosne Romanee. https://www.stereophile.com/artdudleylistening/listening_94/index.htmlEr det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?
mvh
Er for min del meget langt fra en hornekspert. At klangfilm, tross plassering i salgslokalet og lavt volum hadde spesielle kvaliteter synes jeg var lett å høre. Spilte musikk tett og slett.Jeg kan gjerne kommentere. Anlegget til JBH stod plassert innerst på kortveggen i det store rommet hvor det også stilles ut plinths, selges LP plater, vinylstæsj og diverse andre remedier. Det igjen fører til at det ikke var første rommet jeg satte meg ned for å lytte mer intenst. Jeg gikk derfor inn og ut noen ganger og satte meg ikke ned før rommet nærmest var tomt. Jeg ønsker ikke å være til bry for noen og spesielt ikke hvis eieren av anlegget i tillegg er opptatt med å betjene andre kunder samtidig i umiddelbar nærhet.ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
Uansett, det spilte akkurat slik jeg forventer at det skulle spille. Åpent/luftig, uanstrengt og feiende flott.
-BB-
Hvordan låt de? Fikk ikke hørt det anlegget.Og ENDELIG fikk jeg høre Eminent Technology.
De hadde noen bra kvaliteter i mellomtone og diskant. Jeg synes mellomtonen "stakk litt av" på enkelte frekvenser, spesielt off axis.Hvordan låt de? Fikk ikke hørt det anlegget.Og ENDELIG fikk jeg høre Eminent Technology.
Vil vel tro valg av forsterkeri har noe (mye?) å si, Reidar kjører ofte med Audio Research - kan ikke si disse digitalforsterkerne byr på samme magien som AR...Du har helt rett anngående akkustikken , Snickers-is, du skulle hørt rommet ute noe tiltak. Ikke for at det skal være noen unnskyldning , synest ikke utstiller må demontere nesten hele lydrommet sitt, som han har brukt noen år på å få til. Bare for å få optimal lyd på en messe. Som tidligere utstiller har du bare noen få timer på freddan og da er det ikke lett å trylle fram super lyd vis ikke rommet er med fra grunnenJa, jeg gjorde nok det. Jeg var der litt etter ønske fra en kompis, og var vel på sett og vis litt sliten og også mettet av inntrykk.Du gikk midt under en låt.
Som mange andre demoer måtte jeg ha hørt flere sjangre for å få ett fullverdig inntrykk, men jeg synes fungerte bra ned rommet og det var mye som stemte. Jeg har jo hørt de høyttalerne tidligere eller kanskje modellen før og synes konstruktøren lykkes veldig bra med å få frem klangen i en konsertsal. Og at de heller ikke er langt fra en nøytral klang, men ikke helt. Demoen sprikte ikke fra tidligere demoer med fiskeren til stedet en gang, men jeg tør ikke å konkludere helt fra i går. Det låt veldig homogent, behagelig uten å virke daffe.
Jeg kikket rundt meg i rommet, og tenkte: Ja, her er det en veldig stor del av flatene som er dekket av relativt tynne og lette dempeplater. Det pleier å gi en ganske stutt etterklang i diskantområdet. Ofte kan et lydbilde med slik demping også være preget av noen resonanser i nedre mellomtone og bassområdet som i praksis er helt udempet. Jeg følte at de faktorene var tilstede. Jeg tror de hadde spilt litt friskere og kanskje en anelse tightere i et rom med mer gunstig akustikk (blant annet litt jevnere demping mellom høyt og lavt). Jeg mistenker at jeg da ville opplevd det som noe mer dynamisk. Jeg tror det de hadde gjort i rommet for min del gjorde lyden en anelse mindre dynamisk. Jeg tør derfor ikke helt å si hva høyttalerne hadde gjort i et bedre rom. Men jeg føler de har en veldig fin overgang mellom mellomtone og diskant, som gjør at det området i veldig liten grad påkaller noe særlig uønsket oppmerksomhet. Samtidig synes jeg det er vanskeligere å mene noe om overgangsområdet mellom mellomtone og bass i og med at rommet byr på enkelte utfordringer, men jeg tror kanskje at Persson har tatt et valg der han har tunet høyttalerne en anelse mot det forsiktige for å treffe dem som har litt mer ordinære rom og ikke ønsker å gjøre så voldsomt mye med eventuell uro i nedre mellomtone/øvre bass.
Jeg hørte forresten en presentasjon av en tidligere modell for omkring 10-12 år siden tror jeg det var, i Gøteborg, der en modell som minner veldig om den her var stilt ut på et overraskende lite rom. Der var det skikkelig dynamikk og trøkk slik jeg husker det.
Sånn kort sagt.
Snakket med Person, han sa akkuratt det til meg om beste lyden han har hatt på en messe var rommet i Gøteborg, Magna musicum vil låte enda bedre der
MusicBear: Forsterkeriet har mye å si. Men hørte du på digitalforsterkere var du nok i feil rom8)Vil vel tro valg av forsterkeri har noe (mye?) å si, Reidar kjører ofte med Audio Research - kan ikke si disse digitalforsterkerne byr på samme magien som AR...Du har helt rett anngående akkustikken , Snickers-is, du skulle hørt rommet ute noe tiltak. Ikke for at det skal være noen unnskyldning , synest ikke utstiller må demontere nesten hele lydrommet sitt, som han har brukt noen år på å få til. Bare for å få optimal lyd på en messe. Som tidligere utstiller har du bare noen få timer på freddan og da er det ikke lett å trylle fram super lyd vis ikke rommet er med fra grunnenJa, jeg gjorde nok det. Jeg var der litt etter ønske fra en kompis, og var vel på sett og vis litt sliten og også mettet av inntrykk.Du gikk midt under en låt.
Som mange andre demoer måtte jeg ha hørt flere sjangre for å få ett fullverdig inntrykk, men jeg synes fungerte bra ned rommet og det var mye som stemte. Jeg har jo hørt de høyttalerne tidligere eller kanskje modellen før og synes konstruktøren lykkes veldig bra med å få frem klangen i en konsertsal. Og at de heller ikke er langt fra en nøytral klang, men ikke helt. Demoen sprikte ikke fra tidligere demoer med fiskeren til stedet en gang, men jeg tør ikke å konkludere helt fra i går. Det låt veldig homogent, behagelig uten å virke daffe.
Jeg kikket rundt meg i rommet, og tenkte: Ja, her er det en veldig stor del av flatene som er dekket av relativt tynne og lette dempeplater. Det pleier å gi en ganske stutt etterklang i diskantområdet. Ofte kan et lydbilde med slik demping også være preget av noen resonanser i nedre mellomtone og bassområdet som i praksis er helt udempet. Jeg følte at de faktorene var tilstede. Jeg tror de hadde spilt litt friskere og kanskje en anelse tightere i et rom med mer gunstig akustikk (blant annet litt jevnere demping mellom høyt og lavt). Jeg mistenker at jeg da ville opplevd det som noe mer dynamisk. Jeg tror det de hadde gjort i rommet for min del gjorde lyden en anelse mindre dynamisk. Jeg tør derfor ikke helt å si hva høyttalerne hadde gjort i et bedre rom. Men jeg føler de har en veldig fin overgang mellom mellomtone og diskant, som gjør at det området i veldig liten grad påkaller noe særlig uønsket oppmerksomhet. Samtidig synes jeg det er vanskeligere å mene noe om overgangsområdet mellom mellomtone og bass i og med at rommet byr på enkelte utfordringer, men jeg tror kanskje at Persson har tatt et valg der han har tunet høyttalerne en anelse mot det forsiktige for å treffe dem som har litt mer ordinære rom og ikke ønsker å gjøre så voldsomt mye med eventuell uro i nedre mellomtone/øvre bass.
Jeg hørte forresten en presentasjon av en tidligere modell for omkring 10-12 år siden tror jeg det var, i Gøteborg, der en modell som minner veldig om den her var stilt ut på et overraskende lite rom. Der var det skikkelig dynamikk og trøkk slik jeg husker det.
Sånn kort sagt.
Snakket med Person, han sa akkuratt det til meg om beste lyden han har hatt på en messe var rommet i Gøteborg, Magna musicum vil låte enda bedre der
OKBluesbreaker. Det var ikke i År Person sitterte til,
Da jeg var innom så det ut som en passiv utstilling så dumme meg gikk glipp av dette. Skulle veldig gjerne hørt!Jeg stilte ikke ut anlegget eller platespillere for å selge. Jeg har en del mer eller mindre eksotisk utstyr som bare står på lager, og ønsket å vise ting som enten ikke finnes andre steder i Norge eller som i det minste er sjeldent slik som Klangfilm og Shindo og til en viss grad EMT 930/Schick/SPU Gold. Jeg var klar over begrensningene med hensyn til spilling, og spilte hovedsaklig tidlig og sent begge dagene. Jeg hadde bestilt kassene for lenge siden, men de var ikke klare før på fredagen, slik at jeg aldri hadde de hjemme og fikk montert elementer og sjekket voicing av høytonehornet. Dermed spilte jeg på en kanal i kasse og en kanal uten kasse slik at det knappest var homogent høyre/venstre. Men jeg tenkte at noe lyd er bedre enn ingen lyd. Alt over 500hz spilte jo uansett omtrent slik det gjør i baffel eller kasser, og siden jeg ikke vet om andre stereoppsett av KLangfilms hornsystemer i Norge hadde det vært stusselig med kun taus display.
Jeg har ett Klangfilm system til, innmaten til Bionor, med samme horn (har 4 stykk 302 alnico kompresjonsdrivere med horn) og to 14" alnico basser type 405 i hver kanal. Det er dette systemet jeg har mest tro på i mitt "åpen kasse for baffel-prosjekt". Innerbaflene til Bionor-oppsettet er ferdig frest og klare til neste års messe. Da vil jeg også vurdere å spille på Dynavector Blåmann DV3000Gold som jeg akkurat har fått revovert to stykk av + kanskje en Audio Space WE91B replika med angivelig ekte WE utgangstarfoer, det er visst bygd kun 16 ex av denne forsterkeren, eller muligens spille på et par PX25 monoblokker.
Det blir uansett spilt på vinyl fra EMT/Garrard401/Lenco i massive høyglansplinth fra Analog Plinthdesign - vil gjerne støtte lokal produksjon av high end saker.
mvh jbh
Helt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.
DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!
Jan Robert
Jøss Osten. Var du ute å sykla altså. Håper det gikk braHelt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.
DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!
Jan Robert
Du er en mann/gutt som er deg selv, noe det blir mindre å mindre av( dessverre )
Du har et syn på ting som får mange til å stoppe opp å tenke, til og med jeg;=).
Hadde ikke jeg hilst på brosten så hadde vi helt sikret fått tatt en skikkelig prat om alt og ingenting.
du er faktisk en av de som jeg synesdet er veldig artig å slåss en prat med, om hva? Jo altfor ingenting.
Håper på mindre skrubsår neste år, vi snakkes