Horten 2018

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Gradient 1.4 gikk jeg dessverre glipp av. Det var et par rom jeg glemte å besøke en gang til, siden de var proppfulle første gang. Jeg likte også Hegel H590 og Dynaudio Confidence 20 veldig godt.
    Jeg var oppe og hørte på Gradient 1,4 fikk ingen aha opplevelse, men der ser en kor forskjellig mennesker sanser musikk opplevelse.
    Jeg lyttet også på Hegel H590, for å si det sånn, kunne jeg ha tenkt å fått lytte seriøst på den i mitt eget rom og høytalere:)
    Dynaudio Confidence 20, Der hørte jeg på 3 forskjellige musikk sjangere. Overgangen mellom diskant og mellomtone/woofer var litt utenom det jeg er vandt til.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.164
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
    Ble bare brukt som bakgrunnsmusikk i et lokale med salgsaktivitet (plater, plinth, etc) da jeg var innom, fikk ikke dannet meg så godt inntrykk av lyden. Men kult var det!
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Klippet fra egen tråd:
    "Godt fornøyd med det sosiale. Hyggelig å møte flere bergenske gærninger også. Hifigalskapen lever i beste velgående i gamlebyen
    Det var lærerikt å høre på flere av utstillerne, men å sitte så kort, trangt og klamt for å forestille seg hvordan det ville lyde i min stue er vanskelig. Slike messer blir for det sosiale og for å hente ny inspirasjon.

    Gøy å SE mye elektronikk og HØRE høyttalere. Den nye Dynaudio høyttaleren imponerte.
    Men himmelfallen ble jeg bare av jbh´s Klangfilm og vakre vakre vakre forsterkere da da tryllet nydelige toner fra en EMT 930/Ortofon SPU i Mahogany plinth."
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
    Jeg kan gjerne kommentere. Anlegget til JBH stod plassert innerst på kortveggen i det store rommet hvor det også stilles ut plinths, selges LP plater, vinylstæsj og diverse andre remedier. Det igjen fører til at det ikke var første rommet jeg satte meg ned for å lytte mer intenst. Jeg gikk derfor inn og ut noen ganger og satte meg ikke ned før rommet nærmest var tomt. Jeg ønsker ikke å være til bry for noen og spesielt ikke hvis eieren av anlegget i tillegg er opptatt med å betjene andre kunder samtidig i umiddelbar nærhet.

    Uansett, det spilte akkurat slik jeg forventer at det skulle spille. Åpent/luftig, uanstrengt og feiende flott.

    -BB-
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er det en riaa som står til høyre bak snurra? og hvilken type er det?

    mvh
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    toonz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2004
    Innlegg
    180
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    6

    Fredag

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2016
    Innlegg
    40
    Antall liker
    7
    Sted
    Tjøme
    Hei flotte bilder og oppsummert!, men husk smaken er som baken den er delt!
    Mvh Geir
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.073
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    ingen kommentarer til EMT930 + Klangfilm oppsettet Horny nevner?!?
    Jeg kan gjerne kommentere. Anlegget til JBH stod plassert innerst på kortveggen i det store rommet hvor det også stilles ut plinths, selges LP plater, vinylstæsj og diverse andre remedier. Det igjen fører til at det ikke var første rommet jeg satte meg ned for å lytte mer intenst. Jeg gikk derfor inn og ut noen ganger og satte meg ikke ned før rommet nærmest var tomt. Jeg ønsker ikke å være til bry for noen og spesielt ikke hvis eieren av anlegget i tillegg er opptatt med å betjene andre kunder samtidig i umiddelbar nærhet.

    Uansett, det spilte akkurat slik jeg forventer at det skulle spille. Åpent/luftig, uanstrengt og feiende flott.

    -BB-
    Er for min del meget langt fra en hornekspert. At klangfilm, tross plassering i salgslokalet og lavt volum hadde spesielle kvaliteter synes jeg var lett å høre. Spilte musikk tett og slett.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio spilte flott med Hägel forsterker. Utrolig mye lyd fra disse stativhøyttalerne. Om jeg skulle kjøpt noe måtte det ha blitt høyttalerne fra Mala Audio. Virket litt frampå ved første lytting, men veldig engasjerende. Etterhvert fikk jeg hørt litt forskjellig musikk på dem, og syntes de låt bedre og bedre. Mest skuffet over det svære oppsettet til Oslo Hifi senter, med AG og McIntosh. Låt presset og unyansert. Mulig de spilte i høyeste laget.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Veldig glad for at messen fortsatt holder koken og at såpass mange utstillere fremdeles finner det verdt å ta turen.
    Tross utfordrende demolokaler så setter jeg veldig pris på å få høre disse produktene som jeg ellers aldri ville fått komme i nærheten av.
    Hortenmessa er vel den største inspirasjonen jeg har til å holde denne hifi-interessen gående.

    Høyttalerne fra Ø drevet av rørforsterker var ved det jeg lydmessig likte best på denne messen.
    Dynaudio/Hegel fikk også til bra lyd.
    Avantgarde/McIntosch var griselekkert.
    Nordic sound design fikk fram en del kvaliteter til tross for vanskelig rom.
    Og ENDELIG fikk jeg høre Eminent Technology.

    Takk til arrangørene! Tror jeg har vært der 13 år på rad nå.

    Ole V.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Og ENDELIG fikk jeg høre Eminent Technology.
    Hvordan låt de? Fikk ikke hørt det anlegget.
    De hadde noen bra kvaliteter i mellomtone og diskant. Jeg synes mellomtonen "stakk litt av" på enkelte frekvenser, spesielt off axis.
    Det var også en suck out mellom mellomtonebåndet og bassenheten. Dette trenger ikke være et trekk ved høyttalerne, det kan handle om plassering og akustikk i akkurat dette rommet/plasseringen. Lyden var stort sett veldig ren, og lydbildet var stort og ubesudlet.

    Jeg har lest om disse høyttalerne i en årrekke. Veldig interessante konstruksjoner med tilnærmet kult-status.
    De er attraktivt priset og jeg hadde aldri fått hørt disse om det ikke var for Horten-messa.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    938
    Torget vurderinger
    2
    Ser det har vært noen kommentarer om de forskjellige rommene og lydgjengivelse. For min del så tenker jeg at om det lyder bra på messen, så er det et pluss. Men sier ikke alt om kvaliteten på produktene. Personlig hadde jeg stor glede av lyden i Respons rommet, men man måtte sitte på andre rad for å ha utbytte av lyden. Jeg finner det rart at man kan utale seg så bastant som enkelte gjør her inne, etter noen få minutter lytting fra en posisjon.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.321
    Torget vurderinger
    0
    Takk for alle beskrivende innlegg som får oss som ikke var tilstede til å kjenne «ferten» av Hi-messe. Sikkert litt ufortjent, men lyttebeskrivelsene rundt Ø-audio og Respons får en til å prøve å ta turen neste år.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Du gikk midt under en låt.

    Som mange andre demoer måtte jeg ha hørt flere sjangre for å få ett fullverdig inntrykk, men jeg synes fungerte bra ned rommet og det var mye som stemte. Jeg har jo hørt de høyttalerne tidligere eller kanskje modellen før og synes konstruktøren lykkes veldig bra med å få frem klangen i en konsertsal. Og at de heller ikke er langt fra en nøytral klang, men ikke helt. Demoen sprikte ikke fra tidligere demoer med fiskeren til stedet en gang, men jeg tør ikke å konkludere helt fra i går. Det låt veldig homogent, behagelig uten å virke daffe.
    Ja, jeg gjorde nok det. Jeg var der litt etter ønske fra en kompis, og var vel på sett og vis litt sliten og også mettet av inntrykk.

    Jeg kikket rundt meg i rommet, og tenkte: Ja, her er det en veldig stor del av flatene som er dekket av relativt tynne og lette dempeplater. Det pleier å gi en ganske stutt etterklang i diskantområdet. Ofte kan et lydbilde med slik demping også være preget av noen resonanser i nedre mellomtone og bassområdet som i praksis er helt udempet. Jeg følte at de faktorene var tilstede. Jeg tror de hadde spilt litt friskere og kanskje en anelse tightere i et rom med mer gunstig akustikk (blant annet litt jevnere demping mellom høyt og lavt). Jeg mistenker at jeg da ville opplevd det som noe mer dynamisk. Jeg tror det de hadde gjort i rommet for min del gjorde lyden en anelse mindre dynamisk. Jeg tør derfor ikke helt å si hva høyttalerne hadde gjort i et bedre rom. Men jeg føler de har en veldig fin overgang mellom mellomtone og diskant, som gjør at det området i veldig liten grad påkaller noe særlig uønsket oppmerksomhet. Samtidig synes jeg det er vanskeligere å mene noe om overgangsområdet mellom mellomtone og bass i og med at rommet byr på enkelte utfordringer, men jeg tror kanskje at Persson har tatt et valg der han har tunet høyttalerne en anelse mot det forsiktige for å treffe dem som har litt mer ordinære rom og ikke ønsker å gjøre så voldsomt mye med eventuell uro i nedre mellomtone/øvre bass.

    Jeg hørte forresten en presentasjon av en tidligere modell for omkring 10-12 år siden tror jeg det var, i Gøteborg, der en modell som minner veldig om den her var stilt ut på et overraskende lite rom. Der var det skikkelig dynamikk og trøkk slik jeg husker det.

    Sånn kort sagt.
    Du har helt rett anngående akkustikken , Snickers-is, du skulle hørt rommet ute noe tiltak:cool:. Ikke for at det skal være noen unnskyldning , synest ikke utstiller må demontere nesten hele lydrommet sitt, som han har brukt noen år på å få til. Bare for å få optimal lyd på en messe. Som tidligere utstiller har du bare noen få timer på freddan og da er det ikke lett å trylle fram super lyd vis ikke rommet er med fra grunnen :)

    Snakket med Person, han sa akkuratt det til meg om beste lyden han har hatt på en messe var rommet i Gøteborg, Magna musicum vil låte enda bedre der:)
    Vil vel tro valg av forsterkeri har noe (mye?) å si, Reidar kjører ofte med Audio Research - kan ikke si disse digitalforsterkerne byr på samme magien som AR...
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Synes det som vanlig var litt opp og ned lydmessig, men hørte egentlig ikke noe jeg synes var forferdelig. Den beste lyden for min del var Eminent Technology drevet av en rørforsterker og med båndspiller som kilde. Her satt jeg en periode alene i sweet-spot og synes lyden var meget ren og frigjort. Det manglet litt nedover men jeg tipper det kan fikses i en fast stue/lytterom med litt jobb og kanskje noen akustiske remedier. Prisen virket meget konkurransedyktig.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    För en som inte tog turen till Horten i år sättes det pris på att mässan blir behörigt omtalad med både bilder och intressant läsning. Tack för det.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Du gikk midt under en låt.

    Som mange andre demoer måtte jeg ha hørt flere sjangre for å få ett fullverdig inntrykk, men jeg synes fungerte bra ned rommet og det var mye som stemte. Jeg har jo hørt de høyttalerne tidligere eller kanskje modellen før og synes konstruktøren lykkes veldig bra med å få frem klangen i en konsertsal. Og at de heller ikke er langt fra en nøytral klang, men ikke helt. Demoen sprikte ikke fra tidligere demoer med fiskeren til stedet en gang, men jeg tør ikke å konkludere helt fra i går. Det låt veldig homogent, behagelig uten å virke daffe.
    Ja, jeg gjorde nok det. Jeg var der litt etter ønske fra en kompis, og var vel på sett og vis litt sliten og også mettet av inntrykk.

    Jeg kikket rundt meg i rommet, og tenkte: Ja, her er det en veldig stor del av flatene som er dekket av relativt tynne og lette dempeplater. Det pleier å gi en ganske stutt etterklang i diskantområdet. Ofte kan et lydbilde med slik demping også være preget av noen resonanser i nedre mellomtone og bassområdet som i praksis er helt udempet. Jeg følte at de faktorene var tilstede. Jeg tror de hadde spilt litt friskere og kanskje en anelse tightere i et rom med mer gunstig akustikk (blant annet litt jevnere demping mellom høyt og lavt). Jeg mistenker at jeg da ville opplevd det som noe mer dynamisk. Jeg tror det de hadde gjort i rommet for min del gjorde lyden en anelse mindre dynamisk. Jeg tør derfor ikke helt å si hva høyttalerne hadde gjort i et bedre rom. Men jeg føler de har en veldig fin overgang mellom mellomtone og diskant, som gjør at det området i veldig liten grad påkaller noe særlig uønsket oppmerksomhet. Samtidig synes jeg det er vanskeligere å mene noe om overgangsområdet mellom mellomtone og bass i og med at rommet byr på enkelte utfordringer, men jeg tror kanskje at Persson har tatt et valg der han har tunet høyttalerne en anelse mot det forsiktige for å treffe dem som har litt mer ordinære rom og ikke ønsker å gjøre så voldsomt mye med eventuell uro i nedre mellomtone/øvre bass.

    Jeg hørte forresten en presentasjon av en tidligere modell for omkring 10-12 år siden tror jeg det var, i Gøteborg, der en modell som minner veldig om den her var stilt ut på et overraskende lite rom. Der var det skikkelig dynamikk og trøkk slik jeg husker det.

    Sånn kort sagt.
    Du har helt rett anngående akkustikken , Snickers-is, du skulle hørt rommet ute noe tiltak:cool:. Ikke for at det skal være noen unnskyldning , synest ikke utstiller må demontere nesten hele lydrommet sitt, som han har brukt noen år på å få til. Bare for å få optimal lyd på en messe. Som tidligere utstiller har du bare noen få timer på freddan og da er det ikke lett å trylle fram super lyd vis ikke rommet er med fra grunnen :)

    Snakket med Person, han sa akkuratt det til meg om beste lyden han har hatt på en messe var rommet i Gøteborg, Magna musicum vil låte enda bedre der:)
    Vil vel tro valg av forsterkeri har noe (mye?) å si, Reidar kjører ofte med Audio Research - kan ikke si disse digitalforsterkerne byr på samme magien som AR...
    MusicBear: Forsterkeriet har mye å si. Men hørte du på digitalforsterkere var du nok i feil rom8)
    I Andervik sitt rom var det ingen digitalforserkere, Mola Mola er analoge klasse D ;)
     

    jbh

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2003
    Innlegg
    11
    Antall liker
    17
    Sted
    0862 Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg stilte ikke ut anlegget eller platespillere for å selge. Jeg har en del mer eller mindre eksotisk utstyr som bare står på lager, og ønsket å vise ting som enten ikke finnes andre steder i Norge eller som i det minste er sjeldent slik som Klangfilm og Shindo og til en viss grad EMT 930/Schick/SPU Gold. Jeg var klar over begrensningene med hensyn til spilling, og spilte hovedsaklig tidlig og sent begge dagene. Jeg hadde bestilt kassene for lenge siden, men de var ikke klare før på fredagen, slik at jeg aldri hadde de hjemme og fikk montert elementer og sjekket voicing av høytonehornet. Dermed spilte jeg på en kanal i kasse og en kanal uten kasse slik at det knappest var homogent høyre/venstre. Men jeg tenkte at noe lyd er bedre enn ingen lyd. Alt over 500hz spilte jo uansett omtrent slik det gjør i baffel eller kasser, og siden jeg ikke vet om andre stereoppsett av KLangfilms hornsystemer i Norge hadde det vært stusselig med kun taus display.

    Jeg har ett Klangfilm system til, innmaten til Bionor, med samme horn (har 4 stykk 302 alnico kompresjonsdrivere med horn) og to 14" alnico basser type 405 i hver kanal. Det er dette systemet jeg har mest tro på i mitt "åpen kasse for baffel-prosjekt". Innerbaflene til Bionor-oppsettet er ferdig frest og klare til neste års messe. Da vil jeg også vurdere å spille på Dynavector Blåmann DV3000Gold som jeg akkurat har fått revovert to stykk av + kanskje en Audio Space WE91B replika med angivelig ekte WE utgangstarfoer, det er visst bygd kun 16 ex av denne forsterkeren, eller muligens spille på et par PX25 monoblokker.

    Det blir uansett spilt på vinyl fra EMT/Garrard401/Lenco i massive høyglansplinth fra Analog Plinthdesign - vil gjerne støtte lokal produksjon av high end saker.
    mvh jbh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg stilte ikke ut anlegget eller platespillere for å selge. Jeg har en del mer eller mindre eksotisk utstyr som bare står på lager, og ønsket å vise ting som enten ikke finnes andre steder i Norge eller som i det minste er sjeldent slik som Klangfilm og Shindo og til en viss grad EMT 930/Schick/SPU Gold. Jeg var klar over begrensningene med hensyn til spilling, og spilte hovedsaklig tidlig og sent begge dagene. Jeg hadde bestilt kassene for lenge siden, men de var ikke klare før på fredagen, slik at jeg aldri hadde de hjemme og fikk montert elementer og sjekket voicing av høytonehornet. Dermed spilte jeg på en kanal i kasse og en kanal uten kasse slik at det knappest var homogent høyre/venstre. Men jeg tenkte at noe lyd er bedre enn ingen lyd. Alt over 500hz spilte jo uansett omtrent slik det gjør i baffel eller kasser, og siden jeg ikke vet om andre stereoppsett av KLangfilms hornsystemer i Norge hadde det vært stusselig med kun taus display.

    Jeg har ett Klangfilm system til, innmaten til Bionor, med samme horn (har 4 stykk 302 alnico kompresjonsdrivere med horn) og to 14" alnico basser type 405 i hver kanal. Det er dette systemet jeg har mest tro på i mitt "åpen kasse for baffel-prosjekt". Innerbaflene til Bionor-oppsettet er ferdig frest og klare til neste års messe. Da vil jeg også vurdere å spille på Dynavector Blåmann DV3000Gold som jeg akkurat har fått revovert to stykk av + kanskje en Audio Space WE91B replika med angivelig ekte WE utgangstarfoer, det er visst bygd kun 16 ex av denne forsterkeren, eller muligens spille på et par PX25 monoblokker.

    Det blir uansett spilt på vinyl fra EMT/Garrard401/Lenco i massive høyglansplinth fra Analog Plinthdesign - vil gjerne støtte lokal produksjon av high end saker.
    mvh jbh
    Da jeg var innom så det ut som en passiv utstilling så dumme meg gikk glipp av dette. Skulle veldig gjerne hørt!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
    Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.

    DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!

    Jan Robert
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Spørsmål: Kunne hifimessen vært arrangert bedre?

    Mulig det bare er meg, men jeg synes hele greia virker slapt lagt opp.
    Utstillerne gjør en utmerket jobb, og er superhyggelige og imøtekommende alle som en, men føler liksom at hifi bransjen fortjener noe litt mer. Eller?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
    Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.

    DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!

    Jan Robert
    Helt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.
    Du er en mann/gutt som er deg selv, noe det blir mindre å mindre av( dessverre )
    Du har et syn på ting som får mange til å stoppe opp å tenke, til og med jeg;=).
    Hadde ikke jeg hilst på brosten så hadde vi helt sikret fått tatt en skikkelig prat om alt og ingenting.
    du er faktisk en av de som jeg synesdet er veldig artig å slåss en prat med, om hva? Jo altfor ingenting.
    Håper på mindre skrubsår neste år, vi snakkes:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.991
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
    Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.

    DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!

    Jan Robert
    Helt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.
    Du er en mann/gutt som er deg selv, noe det blir mindre å mindre av( dessverre )
    Du har et syn på ting som får mange til å stoppe opp å tenke, til og med jeg;=).
    Hadde ikke jeg hilst på brosten så hadde vi helt sikret fått tatt en skikkelig prat om alt og ingenting.
    du er faktisk en av de som jeg synesdet er veldig artig å slåss en prat med, om hva? Jo altfor ingenting.
    Håper på mindre skrubsår neste år, vi snakkes:)
    Jøss Osten. Var du ute å sykla altså. Håper det gikk bra
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn