Må trekke frem Horn Alliansen som har vært en pådriver tidligere for og sosialisere på treff internt og oxo på messa.Helt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.
DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!
Jan Robert
Du er en mann/gutt som er deg selv, noe det blir mindre å mindre av( dessverre )
Du har et syn på ting som får mange til å stoppe opp å tenke, til og med jeg;=).
Hadde ikke jeg hilst på brosten så hadde vi helt sikret fått tatt en skikkelig prat om alt og ingenting.
du er faktisk en av de som jeg synesdet er veldig artig å slåss en prat med, om hva? Jo altfor ingenting.
Håper på mindre skrubsår neste år, vi snakkes
Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?
Han spilte vel noe Elgar ihvertfall. Brutale disse høyttalerne. Kanskje vi får oppleve storebroren med doble 12 tommere neste år?På ene rommet til Stereofil, der de spilte på de store Graham høyttalerne, så brukte de et klassiskstykke i løpet av den arrangerte demoen. Noen som vet hva det var? Glemte å notere det ned.
Jeg gadd ikke lytte til en demo hvor man skulle tro greia var "hvor bra kan en liten høyttaler låte?"Med alt av siste vræl hva digitale krumspring angår montert inn, samt en bedre DAC enn Hegels egen H30D må den integrerte tungvekteren være et kupp til rett under 100 frognertirere for dem som ikke ønsker seg maaaaaaange bokser, men foretrekker minmalisme. Dynaudioene er heller ikke å kimse av, men hva med om vi koblet på PMC 25.26 til H590, og litt godsaker fra Transparents ormegård? Moahahahaha....mumle mumle,,,
Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk..Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?
Hun bare ristet på hode å måtte le.
Jada får lov til å reise på messe
Gikk bra, med meg altså. Nappa ut stinga igår, ser snart normal ut. Eller rettere sagt så normal som mulig.Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk..Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?
Hun bare ristet på hode å måtte le.
Jada får lov til å reise på messe
Ikke så kjekt å se en kar foreta en restart av harddisken, for så å tryne i brosteinen og treffe kanten på terrassen med pannebrasken.
Men den mest skuffa av hendelsen er vel Mr. xxxx som på det nærmeste ble lovet en "pulings" i løpet av kvelden med anstand.;D
Hvilken Dynaudio modell er dette?? Det er ikke C20 eller noen andre på deres hjemmeside heller,noe nytt som kommer????I rommet ved siden av PM Audio holdt Dynaudio og Hegel et salgssymposium ledet an av en velsmurt svensk herremann ansatt hos danskene. Det ble selvfølgelig streamet musikk via IPhonen (tenke seg til hva vi gjorde før folkens før dumbphone mk.III ble kastet etter oss) og en for meg ukjent boks i racket. Strøm ble håndterte av Isotek. Anlegget var kablet opp med Nordost bendelormer mellom Hegel H590 og de små 2-veis Dynaudio talerene. Begge produktene har nedkommet med det beste av alt iht markedsføringen. Dem om det!
Vis vedlegget 512088
Vis vedlegget 512089
De små rakkerne spilte overbevisende oppløst og homogent. Særdeles hurtige og glatt gjengivelse uten humper og avsporinger. Hegel ampen er tydelig, autoritær og meget bredbåndet, noe som tilkjenngis ganske tydelig i de forskjellige musikkeksemplene. Atter en gang blir man rasket over av hva små gode stativhøyttalere kan innenfor sitt virkefelt. H590 er en tungvekter som fint klarer tyngre oppgaver enn 2-veis talere, men den er ikke nødt.
Med alt av siste vræl hva digitale krumspring angår montert inn, samt en bedre DAC enn Hegels egen H30D må den integrerte tungvekteren være et kupp til rett under 100 frognertirere for dem som ikke ønsker seg maaaaaaange bokser, men foretrekker minmalisme. Dynaudioene er heller ikke å kimse av, men hva med om vi koblet på PMC 25.26 til H590, og litt godsaker fra Transparents ormegård? Moahahahaha....mumle mumle,,,
Takk for tipset evhvis, men jeg orker ikke ta meg tid til slik "resizing". Orginalbildene er i RAW, og dopes ned til JPEG. Mer enn det gidder jeg rett og slett ikke. Om jeg skulle ha tatt meg tid til ennå mer bilderedigering vil det bli langt færre innlegg fra min side. Til glede for noenLite tips når man skal legge ut bilder så er maks bredde et sted rundt 975 piksler i bredden før sentralen komprimerer de ihjel (975 får jeg de ihvertfall igjennom i original form).
Under ti sekunder, tok det meg å konstatere at dette måtte være årets bløff. Hvilket jeg også sa - dvs. inpakket i høflighet med "låt bedre uten boksen deres tilkoblet" - med følgende tilbake:Seriøst?
Dette... øhm.... var nemlig et av rommene som fikk meg til å ta avgjørelsen om å kun omtale de mest positive inntrykkene fra messa, og drite i å omtale de som virkelig ikke fikk det til.
Her har vi nok fått ganske dramatisk forskjellig inntrykk ja... Interessant.
Om jeg ikke husker feil, ble det byttet fra rør, til Hypex kl. D på HFS sine nye "Ø" under et besøk forleden.Med tanke på de litt merkelige tilbakemeldingene på Mala fra søndag begynner jeg å lure på om rør ikke var noen briliant match med disse hØyttalerne.
Det var ikke rør effekt I bruk da, bare en gammel Marantz. Såklart ble det forbedring. Men om klasse D er bedre en renraset SET rør på de, strides de lærde..Om jeg ikke husker feil, ble det byttet fra rør, til Hypex kl. D på HFS sine nye "Ø" under et besøk forleden.Med tanke på de litt merkelige tilbakemeldingene på Mala fra søndag begynner jeg å lure på om rør ikke var noen briliant match med disse hØyttalerne.
...med dertil kraftig forbedring.
Det en liker best i egne ører. Synes det er bra at de har den egenskapen.Sorry, husker feil.
Nå har vel produsent også nevnt at Ø kan parres med mange typer forsterkere, så da er det vel bare å eksperimentere seg frem til det som passer best.
Eneste som er digitalt i Mola Mola oppsettet er det som går inn i Makua dac,en. Det som kommer ut av den er Annalogt hele veien til Høytalerelementene. Vis du også har hørt på digitalforterkere i Andervik Audio sitt rom må du ha vært i feil romSagnomsuste Respons har vært med oss lenge, og stadig tatt et skritt i "riktig" retning. Jeg har lyttet til øvrige modeller under mer kontrollerte forhold, og Reidars Baby Grand var i sin tid en meget god liten 2-veis tass. På messa nå med digitalis forsterkeri fra Månefiskens (Mola mola) fikk jeg ikke helt fot, der jeg flyttet meg suksesivt fra høyre mot venstre på første rad i løpet av 10-12 minutter. I følge noen feil rad og forflytte seg på, da det var rad 2 som gjaldt. Nuvel, det var uansett ingen månelanding i sikte for min del. Som alltid avspilles musikk litt på den mørke siden fra Respons sin side, dog absolutt forståelig for den opplyste med kalibrerte ører.
Vis vedlegget 513282
Vis vedlegget 513283