Horten messa 2008

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    omholt

    Gjest
    Er det slik at utstillingene foregår på begge hotell (Norlandia Grand Ocean Hotell og Hotel Horten Brygge)?
    Og er det greit å parkere i nærheten?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    omholt skrev:
    Er det slik at utstillingene foregår på begge hotell (Norlandia Grand Ocean Hotell og Hotel Horten Brygge)?
    Og er det greit å parkere i nærheten?
    Er en brukelig park.plass 50m fra begge stedene, på brygga.

    /jan
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Uten at jeg vet bedre så er det nesten så man skulle tro det var enklere å ta tog til Moss og derifra ta ferga...
    Vet ikke om det er gå avstand fra Moss jrnb. st. til kaia...


    mvh

    Stein J skrev:
    Hei,

    Er det noen som har vet om det går buss direkte til Horten fra Oslo på lørdag morgen og retur på ettermiddagen?
    Eller er tog til Skoppum og buss/taxi videre det beste alternativet?

    Jeg har søkt etter bussruter Oslo - Horten på nettet, men har ikke funnet noen.

    Stein
     

    Steinj

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2006
    Innlegg
    23
    Antall liker
    2
    Takk, Saito og FallenA.
    Reiseruten faller på plass nå. :)

    Stein
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hadde vel av praktiske årsaker avskrevet messe dette året, men nu synes det alikevel som om det blir en åpning på lørdagen :) .....

    mvh
     

    oyvindth

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Også er det ca 5 min å gå fra togstasjonen til fergen ;D
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Continuo hvilken dag reiser du på messen i Horten? Begge? ;)

    Mvh
    Andreas
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    huff, da ryker messa for min del.
    neddynka i jobb til helgen.
    kos dere i horten alle venner og kjente!
    gleder meg til å se bilder og lese rapporter, særlig på ting som omhandler rør og hønn.

    bamba: da blir det lite hjelp å få fra meg når det gjelder transport oslo-horten på fredag...
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg tar med meg kamera og laptoppen. Satser på å ta noen bilder under oppholdet. Satser på å legge ut fortløpende. ( med forbehold om evt festligheter i baren :p )
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    janr: det gjør vi.

    thomas1: ta for all del bilder av festligheter i baren også. ;D
     

    wilbur-x

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1
    Som forhenværende sjøulk ser jeg like mye frem til fergeturen fra Moss :p
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.494
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den er grei Le.
    Legger inn en ny henvendelse her da.
    Om noen skal kjøre fra Oslo til Horten ila. fredagen og har en ledig plass haiker jeg gjerne. Bare ta kontakt på tlf. 93216662

    mvh
    Odd Magnus
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Har Fryd Hifi trukket seg fra messen, heller har jeg blingset litt? Butikken står ikke oppført på listen over utstillere lenger.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.494
    Antall liker
    11.454
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er jeg på Oslo S og skriver. Ble Tog til Moss, så ferge til Horten...
    Angående Fryd så aner jeg ikke. Om mulig kan jeg prøve å ta noen bilder ikveld kanskje fra utpakking og slikt?. (fa... har glemt kamera)
    Et par kompiser har vel kamera. Hvis ikke det blir for mye enheter innabords så legges bilder ut her.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.925
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    da var vi på plass i horten, rødvin på hotellet nu. Vært og glodd litt på div utpakking, ser ut til og bli en hyggelig messe
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vermin skrev:
    da var vi på plass i horten, rødvin på hotellet nu. Vært og glodd litt på div utpakking, ser ut til og bli en hyggelig messe
    Hyggelig messe er bra :)
    Blir det noen bra messe tro ;)

    Ahhvel, kos dere med vin. En annen får være pappa i kveld.

    /jan
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Til alle dere som har tenkt dere på HiFi messe i Horten i morgen!

    Dere har mye å glede dere til! Har vært å smug tittet litt idag ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.164
    Antall liker
    8.247
    Torget vurderinger
    12
    Vermin skrev:
    da var vi på plass i horten, rødvin på hotellet nu. Vært og glodd litt på div utpakking, ser ut til og bli en hyggelig messe
    Møtes sikkert i morgen da? Vi entrer rett etter frokost i 11-12 tiden . . .
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.338
    Antall liker
    378
    Torget vurderinger
    14
    Er ikkje lite misunnelig. :(

    De får legge ut rikeleg med bilder. ;)

    Lykke til og drikk med måte. ;D

    Mvh
    TAF
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hjemme igjen etter en flott dag i Horten :D

    Syntes det var MYE bra i år (og noe ikke fult så bra).

    Tor (Lyric) hadde som alltid fortreffelig lyd med sine enorme hornhøyttalere, men det var heldigvis flere enn han i år som traff mitt hjerte. Anbefaler også at de av dere som skal dit i morgen også får med dere oppsettet med Electrocompaniet/Ucher hos Audioaktøren som ligger 10 min gange unna (ollebakken 17).

    Hatten av for Per Bendiksen og hans høyttaler <barn> Ayra by Raidho C1 og C3 på rom 102 :D :D :D

    Begge høyttalerene spilte helt magisk på all musikk. Gåsehud, og kanskje det beste jeg noensinne har hørt.
    Utrolig at Per klarte å få såpass store og dyre høyttalere til å fungere så bra i et så lite rom. det morsomste var at ALLE var så trollbundet, at ingen forlot rommet, slik at nye besøkende kunne komme inn. Trangt og flott.
    Husk rom 102 om dere vil bli trollbundet :eek: ;D

    Takk til alle aktører for en flott messe 8)
     

    HoJ

    Superamatør
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.784
    Antall liker
    39.486
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Thomas1 skrev:
    Hm.. (dette har jeg ikke lagt merke til før) høyttaleren til høyre ser jo ut som en moderne dass jo, men sikkert ikke noe møkkalyd som kommer ut av'n
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Kjedelig hvis det er noen festdeltakere som tar feil av høyttaleren og doen.....
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6
    HoJ skrev:
    Thomas1 skrev:
    Hm.. (dette har jeg ikke lagt merke til før) høyttaleren til høyre ser jo ut som en moderne dass jo, men sikkert ikke noe møkkalyd som kommer ut av'n
    Duket for uheldigheter her ja:)
    Flott at dere deler bilder med oss stakkars folk som ikke kunne dra. Mer Mer... ;D
     
    T

    Thomas1

    Gjest


    de eneste høytalerene som du kan kjøpe og si til kona at du har kjøpt ny bokseksjon/barskap, og bli trodd.
    MEKTIGE kreasjoner fra Usher. Disse ble brukt i en 4.1 setting med Holfi 3.2.1 ( tror jeg det heter )
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Enig, flotte bilder. Disse svenske rørblokkene The Lars var virkelig lekre.

    Elektron
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Beste Hortenmesse så langt! Mye bra i år og mye bra med rør! Ble selv trollbundet i rommet med Gradient Helsinki og oppldvde en holografi jeg aldri vil glemme!
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.015
    Antall liker
    1.386
    Torget vurderinger
    5
    Totalt sett mindre dårlig lyd en tidligere (var der ikke i fjor). Best låt selvsagt Avantgarde Trio-riggen til Lyric ;D
    Den største positive overraskelsen var stativhøyttalerne til Airy by Raidho og rommet med NAT-forsterkerne. Et helt nytt bekjentskap fra Serbia, særlig Magma monoblokkene imponerte - 160 watt single ended kl A!
    Største skuffelsen var Reference 3A parret med VTL. Dette oppsettet spilte merkelig tynt og flatt i forhold til forventningene.

    Tormod
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hmm.. her var det få rapporter til nå ::).

    Messer blir litt mindre interessante for hver gang men fin tur for det. Men lurte på hva jeg hadde gått glipp av denne gangen på vei hjem. Joda..Von Schweikert.. søren - den skulle gjerne hørt. Hvor gjemmer de seg? Jeg fulgte da merkingen så godt jeg kunne. Raidho så jeg ikke men det var vel de som var på Arken? Der spilte de meget godt.

    Jeg må dessverre si at jeg ble generelt litt skuffet. Lite klarte å imponere meg denne gangen. ART skuffet mye etter de rosende ordene her for ikke lenge siden. Men CD-spiller (Xindak) til 6k til denne riggen? Potensialet til høyttalerne må være mye høyere vil jeg tro. Det låt ikke engasjerende nok og litt lukket. Skulle ønske meg mye mer frigjort lydbilde. Linn låt kjedelig og litt mørkt. Ingen smil å spore hos meg.

    Elektrostatene som jeg ikke vet navnet på låt slett ikke bra, imo. Uff..

    Gemme - Katana og Ayon fikk frem det første smilet. Flott mellomtone men for lite nyanser og smekk i bassen? Lekre komponenter.

    Sonus Faber låt fint men ikke særlig tranparent. Engasjerte meg ikke.

    Harbeth (de til 20k)/Sugden hadde en veldig “naturlig” og klangrik mellomtone og litt avdempet diskant. Triangle låt mer åpent, analytisk og med mer nyansert bass. Noe farget i øvre mellomtone?

    Audio Note låt litt som Harbeth men mer dynamisk og hurtig tror jeg. Ganske så bra.

    MBL låt pent, men de spilte for lavt til å vurderes nøye. Jeg blir skeptisk da. Enda rarere med Reference 3A Grand Veena. Låt de for pågående på mer normalt lyttenivå? Jeg misstenker det. Med Lofgren spillende var tålmodigheten lav. Dessverre kom vi ikke unna han og Bremnes i år heller. Grrrr..

    Penaudio slet med stående bølger? Klangbalansen satt ikke. Var det de som spilte med Nagra? Sliter med å huske så det hadde vært flott med bilder.

    Gradient Helsinki syntes jeg låt engasjerende, stort og åpent. Utseende kan diskuteres. God dynamikk. Kanskje ikke de mest basstunge.

    Swans og Diana Krall (?) låt ikke særlig bra. Gikk fort. Med Montana var det nok en “Keith.. - orket ikke å lytte stort.

    Hjemmekinoen med B&W låt imponerende men ikke helt min greie. High-end lyd til film er overkill for min del og når pistolskudd låter som et enormt jordsjelv så mister jeg all realisme.

    Avantgarde låt meget flott igjen. Men var det litt vel mye energi i presens på enkelte innspillinger? Var vel messens beste lyd.

    Usher i naborommet låt også meget godt men pene var de ikke, imo. Jeg likte veldig godt stativhøyttalerne fra Usher sammen med Electrocompaniet. Åpent, detaljer og engasjerende. Hørte jeg den velkjente EC lyden?


    Det var så mye jeg husker foreløbig. Jeg er glad jeg tok turen til Arken da de har mye bedre lokaler og Revel/Mark Levinson kunne ingen matche her.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn