Horten messa 2008

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Thomas1

    Gjest


    En lyd til å dø av ( Det er IKKE et kompliment ) Entone bass og en mellomtone som ikke ønsket å være en del av resten.
     

    jones

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Innlegg
    190
    Antall liker
    0
    Hva er det som skjer med musikken ?!?! jazz jazz jazz jazz klassisk jazz klassisk jazz jazz jazz jazz jazzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZzzzzz

    Så kom vi endelig til et rom der det ble spurt om hva vi ville høre, før jeg rakk åpne kjeften sier en annen "nei.. hva med litt jazz?" .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg gikk.

    Nå er jeg en skikkelig bassfreak, men spilte ikke alt for mange anlegg utrolig spinkelt??? ingen dybde, tyngde bak, trøkk osv..

    Messens beste rom som i fjor, holfi/usher, ihvertfall så lenge Peter(?)(dansken) holdt det jazz-fritt :p Vil anbefale resten av utstillerne å dra på hans demo og lære, han har rett og slett skjønt det. Eneste jeg savnet var BE-20 som de hadde i fjor, jeg synes ikke D2 var like bra, selv om det var morsomt å høre de, og absolutt veldig veldig bra.

    Typen som presenterte Swans hjemmekino med svs suber gjorde også en god demo, likte lyden her også.

    Audio-Note var jeg også spent på, og de leverte til en viss grad, var noen låter som ikke låt helt som jeg skal, men alt i alt innfridde forventningene.

    Fant heller ikke B&W rommet.. Noe jeg hadde gledet meg til å høre. Hvor var dette? Fant et hifiklubben rom, men der var ingen B&W. Lyden på oppsettet jeg hørte var forresten meget bra.

    Dette er mitt 2. år. I fjor ble det hele reddet litt av nyhetsverdien, jeg fikk se mange ting live jeg aldri hadde sett før. I år er jeg mer skuffet, og holfi/usher er nok sannsynligvis det som gjør at jeg kanskje tar turen også neste år.

    Ræva musikk og alt for mye spinkel lyd. Neste år skal det ihvertfall medbringes egen, selv om jeg vet jeg ikke vile gidde å presse meg frem til å få musikken min spilt på langt nær alle rommene.

    Jeg vil også si at jeg i år virkelig merket at markedet er på vei ned. Ingen "babes" som delte ut flyers og generelt mindre som skjedde.. Hvor mange aktører vil forsvinne til neste år? For min del håper jeg det etterhvert vil bli færre, og at man da slår det sammen til en hifi/tv/surround messe. Med fokus på at "dette anlegget spiller fantastisk både stereo og surround, og se på denne fantastiske 46" LCD" osv. (vet jeg sannsynligvis er i undertall her :) )

    Mye klaging her, men jeg hadde selvsagt en fortreffelig dag og det er alltid moro å se og høre så mye bra hifi.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.004
    Antall liker
    1.047
    Sted
    Porsgrunn
    Tølper skrev:
    emokid skrev:
    jonas skrev:
    hvor spesielt høyttalerene Ayra By Raidho C-1 ga meg frysninger og varig men.
    Ja, jeg fikk også varige men av denne opplevelsen. Det kalles lyttetrøtthet etter to låter. Sitter igjen enda, kjenner jeg ;D

    Moro at opplevelsene er så forskjellig (altså, jeg likte virkelig lyden i dette rommet, men det ble for mye av det gode iht mine preferanser\ører)!
    Der er jeg sammstemt, vanvittig presisjon på gjengivelsen, men ikke noe jeg kunne levd lykkelig med. Trioene derimot, dog det er utenfor hva jeg finner fornuftig (men de gale har det nok godt). Hvilken sub ble benyttet med Usher stativerne?
    I følge Isen som holdt demoen mens jeg var der, så brukte man en liten REL-sub med lavt delingspunkt.
     
    M

    musicus

    Gjest
    BHO skrev:
    Ellers så synes nå jeg det er noe av det triveligste med messa i Horten, det og treffe så mange hyggelige likesinnede. :)
    Helt på linje her, kanskje beror det litt på at man selv har fått så mye nytt og godt at hjemme man er fornøyd for stunden!? :) , men flere hyggelig nye (og gamle) forumbekjente fikk man hilst på, meget hyggelig :D .....

    mvh
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Når jeg leser alle de negative kommentarer, lurer jeg på, er HIFI egentlig død? Det ser ut at ingen har vært fornøyd med noe som helst på messen. Hva var galt?.....akkustik, utstyr, ambient, priser på utstyr, eller noe helt annet? ???
     
    M

    musicus

    Gjest
    zed skrev:
    Når jeg leser alle de negative kommentarer, lurer jeg på, er HIFI egentlig død? Det ser ut at ingen har vært fornøyd med noe som helst på messen. Hva var galt?.....akkustik, utstyr, ambient, priser på utstyr, eller noe helt annet? ???
    Godt poeng! det er vel kanskje så "in" å være kritisk (kanskje lettere å ta på seg den "hatten" enn den positive?), at man glemmer se/høre etter det positive (ikke dermed sagt at man må like alt) i det hele?.....

    mvh
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.646
    Antall liker
    3.811
    Her kommer et positivt innlegg!

    IMHO ingen tvil om hvem som hadde messens "beste lyd pr krone" - HiFi-guiden spilte på et anlegg med totalpris på rundt
    100 K, og det låt musikalsk og medrivende - det rett og slett svingte.

    Det gjorde det ikke på mange av de rommene, der du ikke engang fikk forsterkeren for 100K!

    Ellers var høydepunktet for meg at det var så mye bra software til salgs. Gikk ut med en veldig tung bærepose med cd-er og vinyl (og en desto mye lettere bankkonto!)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    zed skrev:
    Når jeg leser alle de negative kommentarer, lurer jeg på, er HIFI egentlig død? Det ser ut at ingen har vært fornøyd med noe som helst på messen. Hva var galt?.....akkustik, utstyr, ambient, priser på utstyr, eller noe helt annet? ???
    Jeg vil bli engasjert og smilet må komme frem av seg selv. HiFi skal få frem musikkglede!!!! Her var det ikke mange som traff og jeg lurte på om det var noe galt med meg selv. Er jeg i dårlig humør? Eller hva skyldes det?

    Jeg tror å skylde på rom er berettiget i endel tilfeller men jeg tror det ofte blir for enkelt også. Så hva er de vi får til bedre i våre rom? Kanskje ligger det i at vi kan fritt velge komponenter som matcher hverandre og passer til rommet? Forhandlerne har sine produkter og de å matche med de de har til det rommet de får utdelt. Kan nøkkelen være matching?

    Og da tenker jeg på homogen klang, få frem det beste og få frem trøkk i bassen.

    Ekstra skuffet når det ikke svinger blir man da når man ser på prislappen :-\
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    jones skrev:
    Hva er det som skjer med musikken ?!?! jazz jazz jazz jazz klassisk jazz klassisk jazz jazz jazz jazz jazzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZzzzzz

    Så kom vi endelig til et rom der det ble spurt om hva vi ville høre, før jeg rakk åpne kjeften sier en annen "nei.. hva med litt jazz?" .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg gikk.

    Nå er jeg en skikkelig bassfreak, men spilte ikke alt for mange anlegg utrolig spinkelt??? ingen dybde, tyngde bak, trøkk osv..

    Jo, det synes jeg også (med mindre trykk på ordene).


    For min del håper jeg det etterhvert vil bli færre, og at man da slår det sammen til en hifi/tv/surround messe. Med fokus på at "dette anlegget spiller fantastisk både stereo og surround, og se på denne fantastiske 46" LCD" osv. (vet jeg sannsynligvis er i undertall her :) )
    Ja ;).

    Fant heller ikke B&W rommet.. Noe jeg hadde gledet meg til å høre. Hvor var dette? Fant et hifiklubben rom, men der var ingen B&W. Lyden på oppsettet jeg hørte var forresten meget bra
    Du måtte gå forbi baren... kunne jo gå i blinde etter lyden ;).

    BLæææmmmmm......... Blæmmmmmmmm........ Blæmmmmmmm........... Tøft 8) ::) :p :-[ :-X
     
    M

    musicus

    Gjest
    Personlig blir jeg ganske fort "mett" på lyd, på en messe, det kan noen ganger rekke med bare noen få besøk, litt urettferdig , for utstillere m.fl om jeg da fortsetter min ferd og opplever mye lyd og mange oppsett som litt pågående, når man er i ett slikt modus, man er kanskje ikke så mottagelig for den go lyden som evnt måtte være der.

    Da er det mer hyggelig å kunne ta det med ro mellom seansene og kanskje prate med folk innimellom og siden fortsette sin oppdagelses tur i ro og mak.
    Slik maraton lytting er nok over for min del, ikke tror jeg det gjør alle oppsett den rettferdighet de muligens fortjener heller, men det er bare meg igjen :) :D ....

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    BigSwifty skrev:
    Her kommer et positivt innlegg!

    IMHO ingen tvil om hvem som hadde messens "beste lyd pr krone" - HiFi-guiden spilte på et anlegg med totalpris på rundt
    100 K, og det låt musikalsk og medrivende - det rett og slett svingte.

    Det gjorde det ikke på mange av de rommene, der du ikke engang fikk forsterkeren for 100K!

    Ellers var høydepunktet for meg at det var så mye bra software til salgs. Gikk ut med en veldig tung bærepose med cd-er og vinyl (og en desto mye lettere bankkonto!)
    Enig! HifiGuiden var bra. AN Uk spilte også godt
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jabba_Jabba skrev:
    Tølper skrev:
    emokid skrev:
    jonas skrev:
    hvor spesielt høyttalerene Ayra By Raidho C-1 ga meg frysninger og varig men.
    Ja, jeg fikk også varige men av denne opplevelsen. Det kalles lyttetrøtthet etter to låter. Sitter igjen enda, kjenner jeg ;D

    Moro at opplevelsene er så forskjellig (altså, jeg likte virkelig lyden i dette rommet, men det ble for mye av det gode iht mine preferanser\ører)!
    Der er jeg sammstemt, vanvittig presisjon på gjengivelsen, men ikke noe jeg kunne levd lykkelig med. Trioene derimot, dog det er utenfor hva jeg finner fornuftig (men de gale har det nok godt). Hvilken sub ble benyttet med Usher stativerne?
    I følge Isen som holdt demoen mens jeg var der, så brukte man en liten REL-sub med lavt delingspunkt.
    Hadde de skjult den? Jeg så ikke noe...
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    212
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    6

    [/quote]

    Heftige singel ended blokker:

    Power Output
    160 Watts @ 4 & 8 ohms; 1 kHz

    Tube Complement 1x 6N1P-EV, 1 x 6N30P-DR , 1 x 450 TH
    Power Requirement 110 VAC or 220 VAC @ 50 to 60 Hz, 450 VA
    Dimensions 11.8" (300 mm) wide ´ 25.2" (640 mm) deep ´ 14.2" (360 mm) high
    NET Weight approx. 88 lbs (40 kg) unpacked / per piece
    TOTAL Weight approx. 110 lbs (50 kg) packed / per piece

    hva koster noe sånt her til lands?

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Noen som har noen tanker om hvorfor de har blåttglass foran rørene? ;) ...

    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.136
    Antall liker
    8.151
    Torget vurderinger
    12
    AKA skrev:

    Heftige singel ended blokker:

    Power Output
    160 Watts @ 4 & 8 ohms; 1 kHz

    Tube Complement 1x 6N1P-EV, 1 x 6N30P-DR , 1 x 450 TH
    Power Requirement 110 VAC or 220 VAC @ 50 to 60 Hz, 450 VA
    Dimensions 11.8" (300 mm) wide ´ 25.2" (640 mm) deep ´ 14.2" (360 mm) high
    NET Weight approx. 88 lbs (40 kg) unpacked / per piece
    TOTAL Weight approx. 110 lbs (50 kg) packed / per piece

    hva koster noe sånt her til lands?

    mvh
    220.000 for monoblokkene. Bytterør koster ca 1500 pr stk.

    Jeg synes:

    Avantgarde Trio låt fint i sweet spot. Bassen hang med resten.
    Usher D2 låt spennende (stoooooooore horn)
    WLM og Leben låt knallfint med jazz
    Polestar høyttalere (kun 10k) hos HifiGuiden låt knall. Arild er flink med messelyd
    Piega xx-90 kan låte mye bedre med DP
    Mye annet låt så der.

    Litt få utstillere i år kontra i fjor, noe ok lyd, mye å glede seg over, en del bob-bob, men alt i alt moro. Takk til RBN og kwil for hyggelig selskap, alle andre kjente for hyggelig å treffes.

    Gratulerer kwil med en flott ny brukt vinylrigg, opera 2.0, DP-6 og ASR RIAA. Gleder meg til å høre den, men da må du kjøpe pickup først og så må jeg finne fra slegge og skiftenøkkel for å montere sammen moroa. Det blir stas.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Første Hortenmesse jeg ikke har vært på siden starten, tror jeg.... :eek:

    Ser ut som det var en del spennende å se/høre på.
    Negative kommentarer fra mange, kan være en ide å fokusere på det positive og bare nevne det negative. ;)

    Enda et par timer igjen, kunne jo hastet over fjorden for en lytt.... Men nei, venter til Trondheim jeg.
    Kari-billetter er bestillt og hotellrom er booket. Gleder meg til dette, var fint i fjor.

    R
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Noen som så/hørte noe til Audioroyal der nede?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Rommet der de spilte på Leben forsterker og WLM ? høytalere. Base sitt rom tror jeg.
    Syns det spilte fint der.
    Jappehøytalerne til Klipsch, Palladium syns jeg også hørtes bra ut.

    Og Lars spilte fint, helt til vi fikk svensken til og sette på Stones, det takla de ikke.

    Ellers fikk jeg med meg noe vinyl fra P.M. Og det er jo bra.
     

    jones

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Innlegg
    190
    Antall liker
    0
    Hadde faktisk håpet å kunne ta en tur til i dag, få med meg B&W, samt ta med egen musikk. Men gikk desverre ikke. Får bli neste år. Har lovet Peter å ta med en låt. Håper Usher BE-20 eller bedre er tilbake da.. ;)

    Hvor holder forresten denne Peter til? Er han i Danmark og kommer kun for messens del?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Birdman skrev:
    Noen som så/hørte noe til Audioroyal der nede?
    Både så og snakket med Odd Arve, meget hyggelig kar, ikke minst hadde han utstillt noen nydelige forsterker i foajeen på messen (visstnok ankommet Norge kvelden innen), rommet med Acapella og Einstein var jeg og en tur innom, mye snakk fra andre messe deltagere så det var vanskelig å danne seg noe ordentlig inntrykk, men skulle gjerne hatt det for meg selv en stund, såpass interessant var det. Tror ikke de var helt heldige med dette rommet (men hvem var vel egentlig det).

    mvh
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Beste rom: Audiofreaks

    Dårligste rom: Mono
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Lyngen skrev:
    Mbare skrev:
    Respons Baby Grand (den stativHT) med noen ikke-spesielt små Nelson Pass effekter bl.a.: Wow! Stort lydbilde, flott lyd, fin trøkk, aldri hardt, overraskende god bass, virkelig en lyd jeg likte. Håper å få hørt mer på de gulvstående i morgen.
    Hva ???.. Hvor var de?



    Enig dette med musikken men kan også skjønne at endel er skeptisk til å slippe til tilfeldig rock som kan låte svært dårlig. Særlig der hvor mange er innom.
    Du må være en stor surrekopp Lyngen! Ikke fått med deg verken Respons eller Von Schweikert! Etter min smak de to på topp i årets messe ::)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    limvingen skrev:
    Lyngen skrev:
    Mbare skrev:
    Respons Baby Grand (den stativHT) med noen ikke-spesielt små Nelson Pass effekter bl.a.: Wow! Stort lydbilde, flott lyd, fin trøkk, aldri hardt, overraskende god bass, virkelig en lyd jeg likte. Håper å få hørt mer på de gulvstående i morgen.
    Hva ???.. Hvor var de?



    Enig dette med musikken men kan også skjønne at endel er skeptisk til å slippe til tilfeldig rock som kan låte svært dårlig. Særlig der hvor mange er innom.
    Du må være en stor surrekopp Lyngen! Ikke fått med deg verken Respons eller Von Schweikert! Etter min smak de to på topp i årets messe ::)
    meenn hhvvv orr va dem? hmm hmm ?+

    Hvordan lot VS da?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    kwil skrev:
    Artig og fin dag vel verd 7-8 timer i bil ;D, Flott utstyr, mye brukbar lyd og hyggelig sosialt samvær :)

    Jammen ble det igjen vinylrigg på meg også (drivverk,arm og riaa) riktignok brukt, but i`m back on track ;D
    (din skyld Fallen A, fy :p eller takk for tipset ;D)

    Kanskje noen som en god MC-pu til overs? bare å sende pm :)

    Takk til Trondmeg og RBN for hyggelig selskap!

    mvh
    GRATTIS!! ;) (Takk for hyggelig prat BTW!) :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Mest realistiske lyd med Avantgarde trio selv om det manglet både luft,oppløsning og bassdefinisjon (deilig å komme hjem og fylle i alle de manglende bitene! ;D)
    Tor trenger et kurs i demo!
    Cary utklasset Accuphase i dette oppsettet.

    ellers bra fra audionote og Hifiguiden (som vanlig)

    anlegget til hifiklubben innenfor baren kunne brukes i rivningsbransjen etter iherdige forsøk på å riste i filler hele hotellet!

    messas store overraskelse: gradient sitt lille skeive "fruktfat": stort luftig lydbilde om en noe grovkornet

    alt i alt en grei messe med hovedvekt på det sosiale
    imo
    mvh
    Leif
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Da var dag 2 over. Jeg lager en liste, jeg. Enklere sånt. Dette er de rommene jeg husker her og nå og de rommene hvor jeg og brodern brukte noe tid, hvis noen vil vite noe om andre rom, får dere spørre. :)

    Hi-Fi stasjonen: tragisk rom, noe de også klager over selv. Forståelig, det. Sjukt å se hvor mye elementene jobbet og hvor lite lyd som faktisk kom ut. Men, de spilte fin musikk, det skal de ha. Og jeg syns lyden var meget bra, flott flyt og tone, bra dynamikk.

    WLM: Denne gangen med Almarro og, imho, mye bedre enn i går. Mindre farget, mer snert og trøkk. Flott på stemmer. Fikk spilt egen musikk noe som er et stort pluss. Innbiller meg at dette må være svært interessante HT for de med rør og lite watt. Lyd som er lett og like og burde være enkel å få til. Spennende.

    Respons med Pass Labs: de hadde de minste gulvstående trekant-kassene oppe og spilte. Fin lyd. Så fikk jeg lov til å spille Femi Kuti plata mi... og alt kollapset. De hadde ikke sjans i helv.. på den plata - bare grøt. Som, i min verden, betyr at anlegget (spes. HT) blir for tregt, rett og slett. Synd.

    Von Scwhweikert med div.: stor og fin lyd, men manglet mye på presisjon og oppløsning.

    Ayra by Radhio: denne gang de gulvstående. Referanselyd for min del når det kommer til soundstaging. Makan til 3D lyd har jeg aldri hørt og den flyten de fikk til... Tilnærmet magisk og et av de beste anleggene jeg hørte på messa, tror jeg.

    AudioNote UK: overraksende lite farget lyd, snertent og kontakt, flotte stemmer. Aner ikke hvordan det ville vært med større verk a la symfonier etc., men funket bra på det jeg hørte i hvert fall.

    Acapella, denne gangen med Halcro: prøver igjen, siden nedturen var så brutal i går. Og... det suger. Sorry. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er greia med disse HT. Ett eller annet gjør de, som ingen andre HT i den prisklassen jeg har hørt, gjør. Og resultatet blir at jeg sliter med at det ikke er noen vettug soundstaging, det er dynamikkfattig, bassen er i beste fall løs i snippen (og det er mye mindre av den enn jeg ville trodd)... Nei. Jeg skjønner ikke dette.

    Hi-Fi Klubben med Lyngdorf: flott lyd, syns nå jeg. Godt lydbilde, god dybde i bassen, luftig i diskanten. Har selv hatt Lyngdorf 2175 og dette var betraktelig bedre enn når jeg brukte den som effekt. Dessuten var de "subwooferne" de brukte utrolige fine, lignet litt på miniatyr Quad -57. Morsomt og en kjempehyggelig fyr som var der og som var glad i å snakke og spennende å høre på.

    Usher med Nagra: herre min hatt. Det andre anlegget jeg hørte på messa som spilte Femi Kuti uten problemer. Nydelig klang, nydelig lyd - jeg er forelska. Og den Nagra-spilleren var jo så absurd lite brukervennlig (Terje var småforvirra når det gjaldt den), men samtidig så utrolig søt at en sånn vil jeg ha. Bare for utseendet sin skyld. Spilte bra gjorde den jo også.

    Alt i alt syns det var en spennende og lærerik messe. Føler at jeg lærte mye og fikk hørt på veldig mange anlegg, noe som er spennende.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Respons med Pass Labs: de hadde de minste gulvstående trekant-kassene oppe og spilte. Fin lyd. Så fikk jeg lov til å spille Femi Kuti plata mi... og alt kollapset. De hadde ikke sjans i helv.. på den plata - bare grøt. Som, i min verden, betyr at anlegget (spes. HT) blir for tregt, rett og slett. Synd.
    At høyttalerene blir for trege tviler jeg på.
    Produsenten har tidligere vist fram akselerasjonskurver som viser at de er hurtigere enn elektrostater utenom i bassområdet.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Mbare skrev:
    Von Scwhweikert med div.: stor og fin lyd, men manglet mye på presisjon og oppløsning.
    Syntes det absolutt ikke manglet noe presisjon eller oppløsning der! Evnen til å gjengi enhver instruments klang har jeg faktisk aldri opplevd!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bli nå bare ikke enig ! ;)

    Enig med LMC i beskrivelsen "hønn rommet"

    De rommene jeg likte best var AN (må bare ha meg en Meishu)/Klipsch (på de minste nye Klipschene)/Nordic sound (VLM-Almarro)/Usher-Nagra rommet.

    Sånn, nå kan dere fortsette å være uenig ;)

    /jan
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Anonym skrev:
    Mbare skrev:
    Respons med Pass Labs: de hadde de minste gulvstående trekant-kassene oppe og spilte. Fin lyd. Så fikk jeg lov til å spille Femi Kuti plata mi... og alt kollapset. De hadde ikke sjans i helv.. på den plata - bare grøt. Som, i min verden, betyr at anlegget (spes. HT) blir for tregt, rett og slett. Synd.
    At høyttalerene blir for trege tviler jeg på.
    Produsenten har tidligere vist fram akselerasjonskurver som viser at de er hurtigere enn elektrostater utenom i bassområdet.
    Vel, ett eller annet svikta i hvert fall så det sang på den låta - og det skjer fryktelig mye samtidig (perkusjon, blåsere, vokalister), så... Ikke vet jeg.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.860
    Antall liker
    786
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    Da var dag 2 over. Jeg lager en liste, jeg. Enklere sånt. Dette er de rommene jeg husker her og nå og de rommene hvor jeg og brodern brukte noe tid, hvis noen vil vite noe om andre rom, får dere spørre. :)

    Hi-Fi stasjonen: tragisk rom, noe de også klager over selv. Forståelig, det. Sjukt å se hvor mye elementene jobbet og hvor lite lyd som faktisk kom ut. Men, de spilte fin musikk, det skal de ha. Og jeg syns lyden var meget bra, flott flyt og tone, bra dynamikk.
    .......
    Så i år var rommet tragisk altså? I fjor fikk Lyric "beste lyd" i det rommet faktisk !!!?? :-X

    Var forresten der selv på lørdagen og likte faktisk den detaljerte og oppløste lyden fra Reference 3A og VTL meget godt :-/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn