Horten messen 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • B

    Back_Door

    Gjest
    Imperial skrev:
    Jeg gjorde visst ett opptak av Gaia, spillende!
    http://files-upload.com/files/532359/071.AVI
    Tenkt jeg like godt kunne dele det!

    Duverden altså.
    Jeg er usikker på hva man skal si. Jeg gikk rett ifra megasize Montana demo og rett opp til Gaia.
    Det var ... forskjell.

    mvh
    Jeg fikk ikke spilt av den filen. Det er kanskje like greit. Går ut fra at å høre Gaia på pc-en ville blitt et antiklimaks for meg ;D
    Uansett er du en person som jeg antar kunne hatt stor glede av et besøk hjemme hos meg, når Gaia er ferdig montert og tunet. ;)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    504
    KW skrev:
    SOEDAL skrev:
    Personlig synes jeg det var en trivelig messe. Det meste var lydmessig ok, lite var direkte imponerende.
    Etter min mening var det Lyric og Duet som hadde den beste lyden. Veldig forskjellige lydtyper, men bra hver på sin måte.

    Verste lyden var hos Audiofreaks. Her orket jeg bare ikke sitte. Når jeg var innom spillte dem noe gammelt Queen. Forferdelig skurrete og grovkornet lyd med en skrikende mellomtone. Orket ikke å høre sangen ferdig. Merkelig at vi opplever lyden så forskjellig. Ser at enkelte mente at lyden hos Audiofreaks var bra. Jeg tror vel likevel at den dårlige lyden i stor grad handlet om rommet. Husker at det samme rommet låt tilsvarende dårlig i fjor, da med utstyr fra en annen leverandør.

    Ellers så følte jeg at de små høyttalerne fra Neat virker lovende, og er ganske sikker på at de Triangle stativhøyttalerne som ble spillt på hos Maxwell er vannvittig gode.
    Hei Sødal!
    Jeg er en av de som opplevde lyden hos Lyric som veldig god, men jeg tror også at det kan oppleves motsatt og det mener jeg
    er avhengig av musikken og kvaliteten på innspillingen.
    Dette er jo et veldig avslørende anlegg/høyttalere med høy grad av oppløsning og ikke minst dynamikk.
    Jeg er noe følsom (det jeg kaller) masete lyd(gjengivelse) i de høyere frekvensområdene og blir dermed fort negativt påvirket dersom det her varer litt over tid.
    Jeg hørte da låter som jeg nok hadde foretrukket på fek.s. eget anlegg, men jeg hørte også låter som låt himmelsk over dette anlegget.
    Du var vel der utpå søndagen for tidligere på lørdagen var visst ikke romkorreksjonen nådd sitt beste justeringsmessig.
    Her er nok mye av forklaringen på sprikende opplevelser fra de besøkende.
    Forskjellig typer musikk ved de forskjellige besøkene/personene, finjustering kan forandre lydkvaliteten etterhvert som messa varer, komponentene spiller kanskje bedre på søndag enn lørdag formiddag (jeg lyttet på Lyric først på søndag jeeg også)
    For ikke å snakke om alle variasjonene fra lytter til lytter angående musikksmak og hver enkelt sine preferanser og hva som vektlegges mest.
    Jeg snakker nå mest på generelt grunnlag og ser at noen andre er inne på det samme.

    Jeg tror type musikk er veldig avgjørende (for veldig mange) for hvilket inntrykk de danner seg.
    Dette sammen med hva hver enkelt selv har av følelser for hvilken type "gjengivere" de i utgangspunktet "digger" gjør at enkelte bare stikker hodet inn (i rommet) og går videre fordi de enten ikke liker musikken (i øyeblikket) eller at det er små ht. , mens de helst vil høre store (skikkelig basstrøkk) eller tvert om.
    Alder på hver enkelt lytter (sammen med musikksmak) tror jeg også er en delårsak til mye sprikende meninger om hva som lyder bra/best og tvert om.
    Jeg deler bl.a. Jan Terje sin oppfattning (+ noen få til) at det var mye godkjent lydgjengivelse i år, helt der oppe var kanskje da Lyric imo. på de fleste låtene jeg hørte, men ikke alle som nevnt.
    Jeg registrerer at noen likte lyden veldig godt over Montana ht, de traff ikke meg hjemme og vanskelig rom er nevnt.
    En hevder at alle burde greie å få til godlyd i alle rom og at det burde de greie med den efaringen de (evntuelt burde) ha.
    Hvorfor bruker en del da uker på å finne den beste tuninga hjemme da?
    Samt det faktum at det som oftest er av stor betydning å sitte i beste posisjon ved prøvelytt.
    Jeg likte også det jeg hørte i Audiofreaks sitt rom, men tipper det vlle vært enda bedre i rommet de hadde i fjor (bedre høyttalere i år) hørte at de har kvalitet.
    Mye forskjellig type lydgjengivelser og jeg synes det fort blir litt galt å si at noe direkte dårlig bare for at det ikke er best i hver enkelt sine ører.
    Derfor har jeg det samme syn på denne messa som f.eks. Jan Terje+ noen til
    Selv om jeg la inn dette med sitat fra deg så er det mest generellle synspunkter jeg her frembringer.

    Mvh.KW
    Hei!

    Mulig vi misforstår hverandre litt her. Jeg sier jo at jeg likte Avantgarde(og Piega) best av elle rommene. Jeg syntes det fungerte veldig bra, og jeg er veldig svak for lyden fra Avantgarde. Bare syndt at dem desverre er utilgjengelige for meg økonomisk. Jeg hørte dem forresten både på lørdagen og på søndagen.

    Jeg hadde såpass god tid denne gangen at jeg var innom flere av rommene to ganger. Jeg nevner Audiofreaks spesielt fordi jeg synes dette rommet utmerket seg i negativ retning, men som jeg nevnte, så tror jeg dette i første rekke handler om dårlig akustikk. I fjor ble det spillt på Lamm og elektrostater i det samme rommet, og det lød også håpløst. Jeg påstår ikke at Audiofreaks utstyr har hovedansvar for den dårlige lyden. Jeg kan dog gjerne kritisere demomusikken samt det faktum at man ikke gjør noen forsøk på å regulere akustikken i et såpass levende lokale som det dem hadde fått tildelt. Musikken var når jeg var innom som sagt "radio ga-ga" med Queen på vinyl. Dette var vinyllyd på sitt verste. Kornete og grovt i klangen. I tillegg kom altså en jallende/hylende mellomtone(antagelig rommet). Håper jeg snart får hørt en skikkelig demo av dette utstyret, da jeg egentlig er ganske overbevist om kvaliteten.

    Forøvrig vil jeg gjerne nevne demoen av de store høyttalerne fra Totem i Audioaktørens egne lokaler. Dette lød nemlig meget bra. Veldig dynamisk og klart.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    1.239
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    atonal skrev:
    Maxwell Hifi hadde små Harbeth monitorer i lytterommet, sammen med Sugden elektronikk og en tyskprodusert platespiller jeg ikke husker navnet på. Denne go`lyden imponerte meg mest. Synd de ikke hadde større rom, skulle så gjerne ha hørt de større modellene.

    Det slår meg at mange som holder sine demoer spiller mye kjedelig "hifi-musikk", ære være de som tillot medbrakt musikk. Messen var uansett en hyggelig opplevelse, og jeg tar turen tilbake neste år.

    Jeg fikk dessverre ikke hørt den STORE monitoren til Harbeth sammen med Sugden A21SE + CD spiller.
    Importøren mente dette spilte utrolig bra, noe jeg faktisk har tro på er sant, for det lille oppsettet til Sugden/Harbeth var magisk.

    Messa var bra og det var mange innom :D

    Hvis jeg var en av importørene/selgerene på messa ville jeg spilt på et mellomdyrt lekkert oppsett som fungererde, og som de fleste av oss kunne hatt råd til, eller kunne hatt som en realistisk drøm. Mulig et slikt oppsett faktisk kunne ha spilt bedre enn mange av de svinedyre oppsettene som sjelden for skinne i slike hotel-rom, men som dessverre ikke gjør noen klokere etter å hørt dem.

    De dyre sakene ville jeg kun hatt utstilt og muligens kjørt demo for spesielt intreserte. Tror 85% av oss ikke kommer til å kjøpe høyttalere eller elektronikk for over 100000kr noensinne, og da er spørsmålet:hvordan treffer utstillerne sine kunder?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Necroth skrev:
    mmmmm Piega sjokolade
    Ja, den var faktisk veldig god! :)

    Er det bare jeg som syntes de nye Jungson-produktene var stilige? Var det bare jeg som syntes de lignet veldig på et annet merke?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    504
    roffe skrev:
    Necroth skrev:
    mmmmm Piega sjokolade
    Ja, den var faktisk veldig god! :)

    Er det bare jeg som syntes de nye Jungson-produktene var stilige? Var det bare jeg som syntes de lignet veldig på et annet merke?
    Lignet veldig på Classe og det nyeste Plinius.

    Veldig interessante greier. Har lyst til å teste den største integrerte.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei Sødal!
    Hei!

    Mulig vi misforstår hverandre litt her. Jeg sier jo at jeg likte Avantgarde(og Piega) best av elle rommene. Jeg syntes det fungerte veldig bra, og jeg er veldig svak for lyden fra Avantgarde. Bare syndt at dem desverre er utilgjengelige for meg økonomisk. Jeg hørte dem forresten både på lørdagen og på søndagen.

    Jeg hadde såpass god tid denne gangen at jeg var innom flere av rommene to ganger. Jeg nevner Audiofreaks spesielt fordi jeg synes dette rommet utmerket seg i negativ retning, men som jeg nevnte, så tror jeg dette i første rekke handler om dårlig akustikk. I fjor ble det spillt på Lamm og elektrostater i det samme rommet, og det lød også håpløst. Jeg påstår ikke at Audiofreaks utstyr har hovedansvar for den dårlige lyden. Jeg kan dog gjerne kritisere demomusikken samt det faktum at man ikke gjør noen forsøk på å regulere akustikken i et såpass levende lokale som det dem hadde fått tildelt. Musikken var når jeg var innom som sagt "radio ga-ga" med Queen på vinyl. Dette var vinyllyd på sitt verste. Kornete og grovt i klangen. I tillegg kom altså en jallende/hylende mellomtone(antagelig rommet). Håper jeg snart får hørt en skikkelig demo av dette utstyret, da jeg egentlig er ganske overbevist om kvaliteten.

    Forøvrig vil jeg gjerne nevne demoen av de store høyttalerne fra Totem i Audioaktørens egne lokaler. Dette lød nemlig meget bra. Veldig dynamisk og klart.
    Ikke vi ;D men jeg. (som misforsto)Beklager ;)
    I farten så blandet jeg Audiofreaks med Lyric i henhold til "her orket jeg bare ikke å sitte"
    Da får jeg heller ta utgangspunkt i at det er fort gjort å få et feil inntrykk p.g.a. musikkvalget, det er min erfaring, så kan noen si at drsom det ikke spiller all musikk bra så er det galt ::)
    Slik sett forstår jeg "utstillernes" tvil/problemer med å spille (bare) medbrakt uansett hva det måtte være.
    Vanskelig balansegang det der, fordi de kan (KAN) gå glipp av å fange enkelte interesserte sin oppmerksomhet, fordi de bare rusler videre, samtidig som det er viktig for de som ønsker å spille kjent musikk.
    Vi vet jo at ved bare en dags besøk så er det vanskelig å rekke alt (tenk da på de virkelig store messene ::) )
    Dessuten så la jeg vekt på at innlegget var mest generelt og ikke egentlig og bare til deg ;)

    Til de som mener det burde være enkelt å forberede seg godt fordi de jo har vært der før, kan jeg jo si at de som oftest ikke får de samme rommene hvert år og dermed ikke kjenner rommet de får tildelt.
    Men noen akustikkplater av en eller annen type kunne de jo ha satset på, greiere da for PM Audio som jo selger slike å har ekstra nytte av å få vist dem frem (i tillegg).
    Mvh.KW
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.325
    Torget vurderinger
    24
    Må takke alle kjente for to fabelaktige dager.

    Det jeg synes skiller årets messe klarest fra tidligere år var dennes fravær av direkte dårlig lyd. Jeg kunne faktisk kose meg i de fleste rom. Videre synes jeg det det ble presentert mye god musikk, og at det generelt var stor variasjon i menyen. Må i den anledning få rette en stor takk til Audiofreaks som lørdag kveld introduserte OAS for en mengde spennende musikk og god lyd (flere sorte perler ble dratt frem). Mot slutten av dagen låt det aldeles fortreffelig der etter mitt skjønn (men jeg skjønner hva enkelte mener med at rommet nok ikke var det beste, eller kunne vært dempet noe mer), likevel, svært bra.

    Ellers var Lyric en stor opplevelse, med OAS-middagen sammen med Hagto, LMC og Petter Dale med bror som det definitive høydepunkt.

    Mengder av god lyd rundt om og mange hfs-ere å slå av en prat med.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    609
    Antall liker
    10
    Enig så enig! Middagen ble toppet av LMC sin gjestfrihet i de senere timer, fin oppvartning på hans båt med meget hyggelige mennesker. Takk for kvelden! med nye positive bekjentskaper i form av Jan Myrvold og som nevnt bror til Petter Dale.

    Jan Terje
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.702
    Antall liker
    3.229
    Torget vurderinger
    0
    Besøkt av ca. 1000 entusiaster i løpet av helgen

    For en utrolig respons på årets messe.

    Takk til alle dere som tok dere tid - denne helgen.

    (Det var sikkert litt moro..........også ;) )
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.386
    Antall liker
    11.207
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Helga var veldig bra. Fikk også hilst på LMC - hyggelig bekjentskap. En aldri så liten fest med upgradeaudio gutta (de spytter ikke i glasset de heller) og BHO, Andy Grove fra Audio Note og Brian fra Audio Note kits snakket jeg endel med.
    Samt utrolig hyggelig samvær og lærerik tid sammen med audiomix og Brynjar fra Motron.

    Jan Myrvold etc. etc.
    Alt i alt en flott helg.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.657
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    1
    Her er noen tanker etter årets Horten messe:

    FAGLIG:
    Som utstiller er det ingen unnskyldning for dårlig lyd. På en slik messe kommer det publikum fra hele landet, og da må man forvente overbevisende lyd og proft opplegg. Forhandlere som får tildelt rom med dårlig akustikk, bør satse på mindre høyttalere og bruke demo musikk tilpasset dette. Poenget er å få det til å spille overbevisende i forhold til pris. Bransjen påstår at forbrukeren får bedre lyd hvis de handler i spesialforretning framfor hos Elkjøp. Vel, da er det opp til ”spesialistene” å vise at de behersker faget… Herunder få god lyd i vanskelige rom, velge demo musikk som fremhever anleggets kvaliteter, etc.

    Noen behersket dette bedre enn andre i Horten: FRYD (overraskende billige og gode AN høyttalere, rutinert plassert i hjørne for bedre bass, handplukket musikk, overbevisende selger ( Håkon!). AUDIOFREAKS (overbevisende vinyl lyd, håndplukket musikk som ikke provoserte det vanskelige rommet), T.AA IMPORT (prestisjeutstyr som spilte høyt, mektig og trolig messas mest imponerende lyd – hadde blant annet tatt kostnaden med egen strømkurs og digital romkorreksjon), FORSMAN/DP (fullrange highend lyd på tross av litt udempet akustikk, samt ny proff visuell profil). –Dette var mine inntrykk fra lørdagen, og er ikke nødvendigvis representative for hvordan det låt søndag. Noen utstiller justerer jo oppsettet underveis, så en messekommentar som dette blir som å skyte på bevegelig mål.

    Ellers var det 4-5 rom som hadde satt høytalerne så langt ut på gulvet at de ikke fikk nok bass support fra rommet, og derav låt tynt og mellomtonefokusert. Egentlig et bevis på at de ikke behersker oppsett av eget utstyr i fremmede rom. Skjerpings, folkens…

    UNØDVENDIGE FEIL:
    Mange rom var dårlig skiltet og hadde døren lukket. Når vi tittet inn satt selgeren der med få eller ingen besøkende. Flertallet spilte improvisert demo musikk. Nesten ingen hadde køordning eller ”dørvakt”. Besøkende kom og gikk under hver låt. Flere steder sto selger og pratet høylytt med en kunde mens vi andre prøvde å få med oss musikkdemoen.

    HVIS JEG HADDE VÆRT UTSTILLER SÅ VILLE JEG HA GJORT FØLGENDE:
    *Tydelig firmaskilt (plakat festet med tape) på døra.
    *30 minutters ”sessions” med skreddersydd musikkprogram på cirka 20 minutter etterfulgt av 10 minutters prat og stolskifte. Eventuelt forskjellig musikkprogram for hver dag. Spilling av kundens medbrakte musikk/demo for spesielle grupper/klubber kan eventuelt legges til først og sist på dagen, når lite pågang av vanlige besøkende.
    *Minst to mann på rommet: En mann til å demonstrere og en dørvakt/innkaster. Begge i pent antrekk (”uniformering”) med navneskilt og visittkort løst i lomma. Begge også med brukbar selvtillit og evne/vilje til å prate med folk.
    *For å skjerpe folks appetitt og motivere til å vente på gangen til neste session: Plakatoppslag på utsiden om musikkprogrammet, med detaljert beskrivelse av artist, låt og lydteknisk beskrivelse. Dette også tilgjengelig som A4 ark som folk kan ta med seg hjem og ha glede av i etterkant. (Eventuelt også dele ut hjemmebrent demo-CD. Det koster kun få kroner stykket og gir lange PR-effekt. Muligens i strid med opphavsrettigheter, men, men…)
    *Lagt ut liste på rommet hvor folk kan skrive seg på med e-post adresse for ettersending av produktinfo (a la eiendomsmeglere).
    *Annonse i messeprogrammet som fortalte om musikkprogrammet og spilleplanen.

    ---------------

    SOSIALT:
    Ei slik messe er en viktig møteplass og jeg satte stor pris på å treffe gamle og nye kjente. Ikke minst hyggelig OAS selskap med god italiensk middag og fuktig nachspiel.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Svært enig med pedal her... på alle punkt.
    Kjente meg igjen i en del beskrivelser av utstillere, fra den gang jeg var på horten. -> husker fortsatt Mr Tømmervik's aroganse(overså meg totalt) ... (dvs det året hvor OHFC hadde oppe de store Fredriksen-tårnene og adyton forsterkern) Hvorfor vet jeg ikke, da han pratet villig vekk med alle andre... (ja, jeg hadde dusjet den dagen...)

    mvh Kai
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.057
    Antall liker
    11.025
    Torget vurderinger
    10
    Rune S skrev:
    hel skrev:
    Rune S skrev:
    Å alltid skylde på rom er en ekstremt dårlig unnskyldning spør du meg.
    Hadde jeg vert forhandler og visst vilket rom jeg fekk før messa,så hadde min innfallsvinkel vert å få absolutt best mulig musikkgjengivelse i det rommet og hadde valgt utstyr utifra det.Jeg ville sannsynligvis vert klar over at i et lite rom så ville mine største dyreste høytalere kunne gi et dårligere resultat enn mine mindre billigere høytalere,men hva ser de fleste ut til å velge? Og folk som selger hifi-utstyr bør da vite litt om rom-akustikk,ha litt puter,tepper liggende ,et par-tre kabler med ulik signatur,det burde da ikke vere så fryktelig vanskelig vel.... ::)
    Ellers mener jeg at en virkelig god høytaler er mulig å integrere i omtrent alle typer rom. Utstyr som har grunnlegende "feil" er en annen sak,da er det bingo og lotto på en gang.........
    Som Peter Q omtrentlig bruker å si så låter et godt piano rimelig bra i alle typer rom ;)
    Min mening da :) Ikke meningen å vere gretten. Mer kaffi!! :)

    Mvh
    Rune
    Enig :)
    Enig i at jeg trenger mer kaffi ? ;D


    Nei. Enig i at man må ha ekstremt perfekte dempede rom for at anlegget kommer til sin rett. Tror at det er for mange produsenter av spesielt høyttalere som krever for mye demping i rommene. Folk bor ikke i lydstudioer men i boliger.

    Det virker nesten som om "jeg har så dårlig rom" er standard unnskyldningen over alle unnskyldninger i denne bransjen!

    En liten selvopplevd opplevelse på lørdag som illustrerer problemstillingen:

    Jeg spurte Volker Hunger på Companiet om disse EC/patosene hadde en liten "festkul". Han misforstod meg og sa de hadde problemer med rommet. Det var såpass mange mennesker der så jeg fikk ikke utdypet det jeg mente. Jeg syntes det låt veldig fint med EC Prelude og EC/Patosene, det var faktisk meget lyttevennlig med god fylde i bånn. Det er et slikt anlegg man ikke blir for sliten av å lytte til i lengden. Det var ment som ros. Jeg hadde med meg en musikkglad venn uten hifi erfaring og det var dette anlegg han kunne tenke seg å kjøpe. Jeg vil heller si "EC sitt oppsett mestret rommet" ;D
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    pedal skrev:
    Her er noen tanker etter årets Horten messe:
    Det er vel ikke tvil om ar bransjen kunne vinne mye på et opplegg i tråd
    med dine tanker.... det jeg er kritisk til er det du kaller håndplukket musikk,
    det er sjelden jeg liker slik demomusikk. Hvis greiene ikke spiller bra med
    musikken jeg som potensiell kunde liker er jo vitsen borte.

    ;)
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    hel skrev:
    Nei. Enig i at man må ha ekstremt perfekte dempede rom for at anlegget kommer til sin rett. Tror at det er for mange produsenter av spesielt høyttalere som krever for mye demping i rommene. Folk bor ikke i lydstudioer men i boliger.
    Dette er jo noe som, hva skal man si, nesten er programmert med de høytalere som er populære i dag.
    Da mener jeg små elementer, smale fronplater. Det er vist obligatorisk at alle høytalere skal spre så mye som mulig,
    og da blir selvfølgelig rommet maksimalt viktig for god lyd.
    Hadde man istedet satset på en kontrollert spredning på la oss si 50 grader over så mye som mulig av freksvensområdet
    hadde rommet blitt mindre viktig og veldig mange hadde i praksis endt opp med bedre lyd.

    IMHO, så klart. :)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    slowmotion skrev:
    Hadde man istedet satset på en kontrollert spredning på la oss si 50 grader over så mye som mulig av freksvensområdet
    hadde rommet blitt mindre viktig og veldig mange hadde i praksis endt opp med bedre lyd.

    IMHO, så klart. :)
    Hør folkens! Her er det en som har skjønt det! 50 grader kan kanskje være litt snaut, men prinsippet er virkelig effektivt.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.657
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:
    Det er vel ikke tvil om ar bransjen kunne vinne mye på et opplegg i tråd med dine tanker.... det jeg er kritisk til er det du kaller håndplukket musikk, det er sjelden jeg liker slik demomusikk. Hvis greiene ikke spiller bra med
    musikken jeg som potensiell kunde liker er jo vitsen borte.
    Som sagt, så har jeg tro på et strukturert forhandsannonsert opplegg som et FLERTALL tiltrekkes av og kan forholde seg til. Med oppslag utenfor døra så kan man sjekke ut musikken og (forhåpentligvis) finne noe fristende musikkstykker man vil bli bedre kjent med. Eventuelt kan man komme igjen på søndag, hvis "søndagsmenyen" ser mer interessant ut. Poenget er selvsagt, som du indikerer, at utstilleren velger en variert interessant musikkmeny. Ikke Tears In Heaven, Hell Freezes Over og de mange låtene vi er trøtte på... Her er det opp til utstilleren å finne fram til musikalske og lydmessige godbiter. Hvis dette resulterer i et knippe godbiter, så vil publikum ha nytte og glede av å ta med seg A4 arket hjem for å spore opp eventuelle nye innspillinger.

    Utgangspunktet ovenfor er å ha et proft opplegg for (de mange) i utgangspunktet nyskjerrige besøkende. Hvis en av disse signaliserer at man er "seriøs kunde", slik som deg, som vil høre en spesiell låt eller en medbrakt CD, så kan man finne plass til dette på tampen av session'en. Eller enda bedre, holde en privat demo tidligere/senere på dagen. Forhåpentligvis vil de som stiller ut vite å følge opp deg som potensiell kunde :)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    pedal skrev:
    Her er noen tanker etter årets Horten messe:

    FAGLIG:
    Som utstiller er det ingen unnskyldning for dårlig lyd. På en slik messe kommer det publikum fra hele landet, og da må man forvente overbevisende lyd og proft opplegg. Forhandlere som får tildelt rom med dårlig akustikk, bør satse på mindre høyttalere og bruke demo musikk tilpasset dette. Poenget er å få det til å spille overbevisende i forhold til pris. Bransjen påstår at forbrukeren får bedre lyd hvis de handler i spesialforretning framfor hos Elkjøp. Vel, da er det opp til ”spesialistene” å vise at de behersker faget… Herunder få god lyd i vanskelige rom, velge demo musikk som fremhever anleggets kvaliteter, etc.

    Noen behersket dette bedre enn andre i Horten: FRYD (overraskende billige og gode AN høyttalere, rutinert plassert i hjørne for bedre bass, handplukket musikk, overbevisende selger ( Håkon!). AUDIOFREAKS (overbevisende vinyl lyd, håndplukket musikk som ikke provoserte det vanskelige rommet), T.AA IMPORT (prestisjeutstyr som spilte høyt, mektig og trolig messas mest imponerende lyd – hadde blant annet tatt kostnaden med egen strømkurs og digital romkorreksjon), FORSMAN/DP (fullrange highend lyd på tross av litt udempet akustikk, samt ny proff visuell profil). –Dette var mine inntrykk fra lørdagen, og er ikke nødvendigvis representative for hvordan det låt søndag. Noen utstiller justerer jo oppsettet underveis, så en messekommentar som dette blir som å skyte på bevegelig mål.

    Ellers var det 4-5 rom som hadde satt høytalerne så langt ut på gulvet at de ikke fikk nok bass support fra rommet, og derav låt tynt og mellomtonefokusert. Egentlig et bevis på at de ikke behersker oppsett av eget utstyr i fremmede rom. Skjerpings, folkens…

    UNØDVENDIGE FEIL:
    Mange rom var dårlig skiltet og hadde døren lukket. Når vi tittet inn satt selgeren der med få eller ingen besøkende. Flertallet spilte improvisert demo musikk. Nesten ingen hadde køordning eller ”dørvakt”. Besøkende kom og gikk under hver låt. Flere steder sto selger og pratet høylytt med en kunde mens vi andre prøvde å få med oss musikkdemoen.

    HVIS JEG HADDE VÆRT UTSTILLER SÅ VILLE JEG HA GJORT FØLGENDE:
    *Tydelig firmaskilt (plakat festet med tape) på døra.
    *30 minutters ”sessions” med skreddersydd musikkprogram på cirka 20 minutter etterfulgt av 10 minutters prat og stolskifte. Eventuelt forskjellig musikkprogram for hver dag. Spilling av kundens medbrakte musikk/demo for spesielle grupper/klubber kan eventuelt legges til først og sist på dagen, når lite pågang av vanlige besøkende.
    *Minst to mann på rommet: En mann til å demonstrere og en dørvakt/innkaster. Begge i pent antrekk (”uniformering”) med navneskilt og visittkort løst i lomma. Begge også med brukbar selvtillit og evne/vilje til å prate med folk.
    *For å skjerpe folks appetitt og motivere til å vente på gangen til neste session: Plakatoppslag på utsiden om musikkprogrammet, med detaljert beskrivelse av artist, låt og lydteknisk beskrivelse. Dette også tilgjengelig som A4 ark som folk kan ta med seg hjem og ha glede av i etterkant. (Eventuelt også dele ut hjemmebrent demo-CD. Det koster kun få kroner stykket og gir lange PR-effekt. Muligens i strid med opphavsrettigheter, men, men…)
    *Lagt ut liste på rommet hvor folk kan skrive seg på med e-post adresse for ettersending av produktinfo (a la eiendomsmeglere).
    *Annonse i messeprogrammet som fortalte om musikkprogrammet og spilleplanen.

    ---------------

    SOSIALT:
    Ei slik messe er en viktig møteplass og jeg satte stor pris på å treffe gamle og nye kjente. Ikke minst hyggelig OAS selskap med god italiensk middag og fuktig nachspiel.
    Du har en del gode poenger her. Når det gjelder valg av utstyr i forhold til det tildelte roms begrensede størrelse, kan det dog by på problemer om man velger å stille ut kun små høyttalere. Da får man lett pepper for at ikke publikum får oppleve de store prestigemodellene..

    Eller så syntes jeg at demoen hos Usher/Holfi gikk mer i den retning som du foreslår. Her var det en entusiastisk mann fra Holfi som tegnet og forklarte og spilte et interessant utvalg av musikk. Det førte faktisk til at jeg i dag bestilte en Indisk plate fra Amazon ;)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.057
    Antall liker
    11.025
    Torget vurderinger
    10
    Snickers-is skrev:
    slowmotion skrev:
    Hadde man istedet satset på en kontrollert spredning på la oss si 50 grader over så mye som mulig av freksvensområdet
    hadde rommet blitt mindre viktig og veldig mange hadde i praksis endt opp med bedre lyd.

    IMHO, så klart. :)
    Hør folkens! Her er det en som har skjønt det! 50 grader kan kanskje være litt snaut, men prinsippet er virkelig effektivt.
    Muligens litt off topic men:

    Hvilken spredning har en vanlig 6,5", 2-veis stativhøyttaler. F eks mine Dynaudio Focus 140 som jeg fortsatt har litt problemer med kontra rom?

    Hvilken spredning har så Klipsch eller Triangle?

    Kanskje bransjen burde bli flinkere til å gi kjøpsråd ut i fra hva slags rom kunden har og ikke minst i forhold til om han gidder å tweake rommet!

    For det andre, hvis utstillerne ikke klarer å tweake rommet på årets hifi messe hvordan i all verden kan de være i stand til å gi kunden gode råd og de rette produktene?

    Det var vel noe å tenke på det 8)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    hel skrev:
    Hvilken spredning har en vanlig 6,5", 2-veis stativhøyttaler. F eks mine Dynaudio Focus 140 som jeg fortsatt har litt problemer med kontra rom?
    En 6,5" har som regel omtrent fult nivå ved 60 graders vinkel og ca 800Hz. Over dette faller som regel både 15, 30 og 60 grader off axis en del. En domediskant har normalt fult nivå ved 60 grader opp til mellom 5 og 10kHz. Over dette faller det mer eller mindre jevnt. Delefrekvensen og filterets steilhet har her en del å si på hvordan spredningsmønsteret ser ut.

    hel skrev:
    Hvilken spredning har så Klipsch eller Triangle?
    De har noe annerledes spredningsmønster. Begge har smalere spredning i diskanten. Klipsch har denne effekten lenger ned i frekvens enn Triangle siden de bruker større horn.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.057
    Antall liker
    11.025
    Torget vurderinger
    10
    Nettopp

    Kanskje derfor jeg ikke har problemer med refleksjoner eller ekko eller andre ting i mitt lille vanskelige lytterom når jeg har hatt forskjellige typer Klipsch der!!!

    (Men da savner jeg oppløsning øverst i frekvensområdet og dypbass!)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fosse skrev:
    Må takke alle kjente for to fabelaktige dager.

    Det jeg synes skiller årets messe klarest fra tidligere år var dennes fravær av direkte dårlig lyd. Jeg kunne faktisk kose meg i de fleste rom. Videre synes jeg det det ble presentert mye god musikk, og at det generelt var stor variasjon i menyen. Må i den anledning få rette en stor takk til Audiofreaks som lørdag kveld introduserte OAS for en mengde spennende musikk og god lyd (flere sorte perler ble dratt frem). Mot slutten av dagen låt det aldeles fortreffelig der etter mitt skjønn (men jeg skjønner hva enkelte mener med at rommet nok ikke var det beste, eller kunne vært dempet noe mer), likevel, svært bra.

    Ellers var Lyric en stor opplevelse, med OAS-middagen sammen med Hagto, LMC og Petter Dale med bror som det definitive høydepunkt.

    Mengder av god lyd rundt om og mange hfs-ere å slå av en prat med.
    Hei!
    Sier det en gang til kort og greit, enig med deg i ovenstående.
    Samt:
    <med OAS-middagen sammen med Hagto, LMC og Petter Dale med bror som det definitive høydepunkt.>

    For de som holder ut litt lengre ;) , Eik; Jan Terje og undertegnede ble også "nachspielet" på båten til LMC til nærmere 0500 om morgenen også et høydepunkt og benytter anledningen til å takke for øl og hyggelig samvær, eksklusiv cognac var også på "menyen", men jeg er ikke "voksen" nok til å like denne edle drikken, bare unggutten er jeg ::).
    Takker for nachspielet LMC og andre deltagere som gjorde det hyggelig (og morsomt)

    Nye "nick" fra HFS som jeg ble kjent med/pratet med denne gangen var Hagto, Roffe og Odder (sikkert noen til som jeg ikke husker, hjelp ::)

    Tror også at jeg nå i ettertid vet hvem Timbre er (han med de fine bildetrådene på euphonia-forum) benytter aneldningen til å beklage at jeg opptil flere ganger (antagelig) kom med på bildene hans uten at det skulle være noe poeng, (godt det er digitalt og ikke film) omstendelig fotografering med stativ og bilder av høy kvalitet får vi helt sikkert snart se på nevnte forum.
    Han ble aldri sur, men har vel trening med dette under slike forhold.

    Mvh.KW
    Mvh.KW
     

    thorla

    Fersking
    Ble medlem
    03.10.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    hel skrev:
    Best: Avantgarde og Accuphase hos T.AA til en million låt fantastisk. Aldri hørt bedre lyd noen gang.

    Montana og Usher kommer som en god delt andreplass. Usher hadde jeg lyst å kjøpe med hjem men da må jeg ha større lytterom først ;D

    På Usher spilte de SACD i 4 kanaler. Spennende!

    Dynaudio og Hegel låt tynt....æsj.....nesten så jeg tviler på mine Focus 140

    De billige Audo Note høyttalerne (3-4000) til Fryd låt skikkelig bra, "high end light"?

    Companiets light versjon med "patos" høyttalerne låt skikkelig fyldig med feit bass. Mye for penga!

    Aluminiumshøyttalerne til Piega får poeng, og ikke minst disse rundstrålene sakene til Stereofil!

    Ja og hos PM audio var det også god lyd, bred lyd, med stort perspektiv. De hadde også et bitte lite rom med mini-monitorer og midi komponenter...låt bra det og!

    Hos Audionote, som jeg var spent på, var det varmt, tett og litt rar ukjent musikk? Litt synd det.

    Også var den noen Triangle med Union Research, du verden for en fylde og oppløsning....på et så grusomt rom!!
    Enig i en del her. Alltid en del utfordringen med rom/akustikk osv., sånn er det bare, ikke så mye å skrike opp om. Folk med erfaring vil som oftest ganske greitt greie skille mellom kvaliteter på utstyret som det spilles på og problemer relatert til rommet. At alle utstillere skal tilpasse hotellrommene til de perfekte lytterom tviler jeg på at er praktisk gjennomførbart...

    Montana imponerte lyttegjengen min aller mest, utrolig detaljert og oppløst, vanvittig gjennomsiktig lydbiilde - også enige med de som fremhevet Usher/Holfi som noe av messens beste med bra dynamikk og "kledelig" pukkel i bassen - sikkert innstilt sånn for anledningen for å gi publikum litt show for penga - og det funket absolutt bra!

    Gradient låt bra, men fjorårets var enda bedre da de hadde de store basstårnene der.

    Dynaudio låt presist, oppløst og luftig - det stemte i mange parametere - til tross for utfordringer i rommet som sikkert satte begrensninger mht. bass og fundament - slikt som garantert sitter enda bedre i etn stue eller mer normalt lytterom.

    Avantgarde låt fascinerende, PM AUdio-rommet hadde også klart lydkvaliteter.

    Flere utstillere hadde bra oppsett på mange måter, og burde sikkert vært nevnt.

    Tydelig at det er mange musikk- og lydpreferanser ute og går her på forumet, men dette var nå i alle fall noe av det jeg opplevde som aller mest positivt på messen.

    Totalt sett en morsom og interessant messe - kommer sikkert til å dra til Hotren neste gang, også.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Synes at vi må få unnskylde utstillerene litt mht.de akustiske forhold og behandling av dette. Her kommer de med masse utstyr som de på kort tid skal sette opp i et ukjent rom beregnet for allt annet enn lyd. De har sannsynlig ikke mulighet til å måle rommet for å kunne rette tiltak mot problemområdene.
    Hjemme i våre egne lytterom bruker vi "evigheter" på å få et anlegget til å spille optimalt, og mange av oss har ikke klart det etter å ha holdt på i årevis ;D
    De ofte også spille på utstyr som de ikke har fått tid til spille inn, eks.Stereofil som hadde kjørt opp og ned til Tyskland og fikke det lekre MBL-ustyret i dagene før messen
    Tror vi ikke bør forvente optimal lyd under disse forholdene, og ikke være altfor kritiske når det ikke låter like bra som hjemme hos f.eks.pedal eller LMC.

    Vi får heller hygge hos over alle de fine dupedittene og det hyggelige sosiale lag som denne turen til Horten i bringer.

    PS: LMC, takker så hjertelig for invitasjonen til ankerdrammen, men virket det ikke som båten ble veldig ustødig etterhvert...?!. Var også på et tidspunkt veldig redd for at Jan-Terje hadde tatt feil kurs og havnet i Moss, men han dukket opp i Horten !!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Må si rommet til Hi-Fi klubben skuffet meg kraftig,ønsker jo gjerne å se litt "gromt"utstyr når en er på messe.Her snudde de fleste fort i døra hadde jeg inntrykk av,var nesten ikke noe opplegg for en ordentlig lytteseanse engang :(

    Ja JA kanskje jeg forlanger litt for mye da, men trodde messen var tilrette lagt for stereobrukerne så jeg var litt overasket at endel valgte å kjøre på surround oppsett
    (EC) ???
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    johnnygrandis skrev:
    Ja JA kanskje jeg forlanger litt for mye da, men trodde messen var tilrette lagt for stereobrukerne så jeg var litt overasket at endel valgte å kjøre på surround oppsett
    (EC) ???
    Det er en hifi-messe, ikke en stereomesse... ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    roffe skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Ja JA kanskje jeg forlanger litt for mye da, men trodde messen var tilrette lagt for stereobrukerne så jeg var litt overasket at endel valgte å kjøre på surround oppsett
    (EC) ???
    Det er en hifi-messe, ikke en stereomesse... ;)
    Kan være det men tror vel de fleste som var der uansett var på utkikk etter god lyd i 2 kanaler,resten kan dra til Plazzza ;D (he he var en spøk ja)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Prioriterte lytting og det sosiale denne gang på messa så det ble lite fotografering. Ser dog at jeg har tre-fire bilder og legger dem like godt ut:
     

    Vedlegg

    LivingSound

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.05.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Jeg vil benytte anledningen til å takke alle besøkende på "V.Y.G.E.R./Einstein/Mårtens-rommet" for en hyggelig og givende messehelg.

    Moro med så mange entusiastiske og dedikerte mennesker.

    :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Virker så kjent den platespilleren ;D



    Ligner litt på min..... ;)

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    LivingSound skrev:
    Jeg vil benytte anledningen til å takke alle besøkende på "V.Y.G.E.R./Einstein/Mårtens-rommet" for en hyggelig og givende messehelg.

    Moro med så mange entusiastiske og dedikerte mennesker.

    :)
    I lige så :). Det var litt synd du ikke kunne spille høyere. Jeg syntes det var vaskelig å vurdere lyden med såpass lavt volum, men det virket lovende.
     

    frodesko

    Medlem
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    pedal skrev:
    Her er noen tanker etter årets Horten messe:

    FAGLIG:
    Som utstiller er det ingen unnskyldning for dårlig lyd. På en slik messe kommer det publikum fra hele landet, og da må man forvente overbevisende lyd og proft opplegg. Forhandlere som får tildelt rom med dårlig akustikk, bør satse på mindre høyttalere og bruke demo musikk tilpasset dette. Poenget er å få det til å spille overbevisende i forhold til pris. Bransjen påstår at forbrukeren får bedre lyd hvis de handler i spesialforretning framfor hos Elkjøp. Vel, da er det opp til ”spesialistene” å vise at de behersker faget… Herunder få god lyd i vanskelige rom, velge demo musikk som fremhever anleggets kvaliteter, etc.

    Noen behersket dette bedre enn andre i Horten: FRYD (overraskende billige og gode AN høyttalere, rutinert plassert i hjørne for bedre bass, handplukket musikk, overbevisende selger ( Håkon!). AUDIOFREAKS (overbevisende vinyl lyd, håndplukket musikk som ikke provoserte det vanskelige rommet), T.AA IMPORT (prestisjeutstyr som spilte høyt, mektig og trolig messas mest imponerende lyd – hadde blant annet tatt kostnaden med egen strømkurs og digital romkorreksjon), FORSMAN/DP (fullrange highend lyd på tross av litt udempet akustikk, samt ny proff visuell profil). –Dette var mine inntrykk fra lørdagen, og er ikke nødvendigvis representative for hvordan det låt søndag. Noen utstiller justerer jo oppsettet underveis, så en messekommentar som dette blir som å skyte på bevegelig mål.

    Ellers var det 4-5 rom som hadde satt høytalerne så langt ut på gulvet at de ikke fikk nok bass support fra rommet, og derav låt tynt og mellomtonefokusert. Egentlig et bevis på at de ikke behersker oppsett av eget utstyr i fremmede rom. Skjerpings, folkens…

    UNØDVENDIGE FEIL:
    Mange rom var dårlig skiltet og hadde døren lukket. Når vi tittet inn satt selgeren der med få eller ingen besøkende. Flertallet spilte improvisert demo musikk. Nesten ingen hadde køordning eller ”dørvakt”. Besøkende kom og gikk under hver låt. Flere steder sto selger og pratet høylytt med en kunde mens vi andre prøvde å få med oss musikkdemoen.

    HVIS JEG HADDE VÆRT UTSTILLER SÅ VILLE JEG HA GJORT FØLGENDE:
    *Tydelig firmaskilt (plakat festet med tape) på døra.
    *30 minutters ”sessions” med skreddersydd musikkprogram på cirka 20 minutter etterfulgt av 10 minutters prat og stolskifte. Eventuelt forskjellig musikkprogram for hver dag. Spilling av kundens medbrakte musikk/demo for spesielle grupper/klubber kan eventuelt legges til først og sist på dagen, når lite pågang av vanlige besøkende.
    *Minst to mann på rommet: En mann til å demonstrere og en dørvakt/innkaster. Begge i pent antrekk (”uniformering”) med navneskilt og visittkort løst i lomma. Begge også med brukbar selvtillit og evne/vilje til å prate med folk.
    *For å skjerpe folks appetitt og motivere til å vente på gangen til neste session: Plakatoppslag på utsiden om musikkprogrammet, med detaljert beskrivelse av artist, låt og lydteknisk beskrivelse. Dette også tilgjengelig som A4 ark som folk kan ta med seg hjem og ha glede av i etterkant. (Eventuelt også dele ut hjemmebrent demo-CD. Det koster kun få kroner stykket og gir lange PR-effekt. Muligens i strid med opphavsrettigheter, men, men…)
    *Lagt ut liste på rommet hvor folk kan skrive seg på med e-post adresse for ettersending av produktinfo (a la eiendomsmeglere).
    *Annonse i messeprogrammet som fortalte om musikkprogrammet og spilleplanen.

    ---------------

    SOSIALT:
    Ei slik messe er en viktig møteplass og jeg satte stor pris på å treffe gamle og nye kjente. Ikke minst hyggelig OAS selskap med god italiensk middag og fuktig nachspiel.
    Enig i mye av det du sier her,men problemet slik jeg ser det er følgende.Sett at et hotell rom har plass til ca.10+ pers pr seanse vil det tilsvare at kun 150-200 pers vill kunne høre oppsett i løpet av messen.
    Hotelrom som dette egner seg ikke til lytterom.En slik messe er til for at almuen skal kunne se og få et visst inntrykk av produktet.Dersom utstilleren har gjort jobben sin og man gjerne vil ta dette i nærmere betraktning så har butikkene egene optimale lytterom,og fin tunet utstyr.Sist men ikke minst muligheten til å ta med egen musikk evt låne utstyr med hjem.
    En slik messe som dette er kun for show intet annet.Ikke ta slike messer alt for alvorlig.
    Tror også at 80% av de som besøkte messen er medlemmer på hfs og alle merker representert er bønnhørlig omtalt.
    Vi vet hva vi går til ;)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    504
    Jeg husker at det var et rom som hadde ekstremt bra lyd fra vinyl, men jeg husker ikke hvilket! Noen som reagerte på det samme? Jeg lurer på om det var V.Y.G.E.R/Marten, men er ikke sikker. Lyden var meget stram og finkornet til vinyl å være. Lyden totalt sett var ikke allverdens, men det var lett å høre at kilden var førsteklasses.

    PS! Det var ikke rommet til Audiofreaks, og heller ikke "High end sound"(Audiostatic++)
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Jeg har ikke rukket å lest hele tråden, men jeg lurte på om noen veit hvilket album" Rosa panter" temaet ble spilt ifra ?
    Syns det hadde god lyd
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn