Jeg bruker ILFORD istede for zalo og platene blir alltid helt tørre etter å brukt korteste tid på tørkinigJa, brukte noe lignende når jeg testa kompisen sin. 7 deler batterivann, 1 del blårens og 1 dråpe zalo. Opplevde at plata ikke ble tør (selv etter 10min tørkeprogram). Får prøve igjen når jeg mottar min egen
Hvor mye ilofoto?? Har en mistanke om at jeg har brukt for mye, synes noen plater har blitt veldig statiske etter vaskJeg bruker ILFORD istede for zalo og platene blir alltid helt tørre etter å brukt korteste tid på tørkinig
Bruker denne blandingenHvor mye ilofoto?? Har en mistanke om at jeg har brukt for mye, synes noen plater har blitt veldig statiske etter vask
Jeg bruker i underkant av 1% Ilfotol (ca 5-10 ml per liter vaskeløsning).Hvor mye ilofoto?? Har en mistanke om at jeg har brukt for mye, synes noen plater har blitt veldig statiske etter vask
Ok, ikke sikkert det kommer av Ilfoto, bare jeg som tenkte det siden jeg brukte «en dæsj» som fort kunne vært for mye.Jeg bruker i underkant av 1% Ilfotol (ca 5-10 ml per liter vaskeløsning).
Ilfotol inneholder ikke-ionisk vaskemiddel, og burde i teorien ikke gjøre platene mer statiske enn de var i utgangspunktet. I zalo derimot er det anionisk vaskemiddel som hvertfall i teorien kan gjøre platene mer statiske. Men om de små mengdene vi bruker har noe å si tør jeg ikke uttale meg om
Vinylen føltes strammere også ?Her om dagen flyttet jeg min HumminGuru og ledningen ble akkurat litt for kort til å rekke til kontakten, hang på ett strømfilter jeg hadde liggende for å nå.
Det som skjedde da er nesten ikke til å tro, maskinen jobber mye stillere og vasker platene betydelig bedre, jeg har aldri sett så mye skitt i filtret etter vask, måtte teste med en plate som ble vasket før jeg satt på strømfilteret samme der utrolig mye dritt i filteret etter vask, samme med tørking, før tok det 2 minutter før plata ble tørr, nå kan jeg stoppe etter ca 30 sekunder. Dette er ett billig strømfilter så tørr ikke tenke på hvordan det blir med ett dyrt strømfilter/strømrens
Ja veldig mye strammere faktiskVinylen føltes strammere også ?
Ser ikke ut som noen gikk på mitt dårlige forsøk på aprilspøk, hadde ikke fantasi til noe bedre en dette
Her om dagen flyttet jeg min HumminGuru og ledningen ble akkurat litt for kort til å rekke til kontakten, hang på ett strømfilter jeg hadde liggende for å nå.
Det som skjedde da er nesten ikke til å tro, maskinen jobber mye stillere og vasker platene betydelig bedre, jeg har aldri sett så mye skitt i filtret etter vask, måtte teste med en plate som ble vasket før jeg satt på strømfilteret samme der utrolig mye dritt i filteret etter vask, samme med tørking, før tok det 2 minutter før plata ble tørr, nå kan jeg stoppe etter ca 30 sekunder. Dette er ett billig strømfilter så tørr ikke tenke på hvordan det blir med ett dyrt strømfilter/strømrens
".... Dette er ett billig strømfilter så tørr ikke tenke på hvordan det blir med ett dyrt strømfilter/strømrens ..."Ser ikke ut som noen gikk på mitt dårlige forsøk på aprilspøk, hadde ikke fantasi til noe bedre en dette
Jeg er ingen ekspert på området, men antar at slike produkter legger igjen en film som neppe er fordelaktig.Någon som testat med sköljmedel? Typ som i diskmaskinen. Spolglans.
Enig i det du sier. Men jeg liker ikke at det blir så mye skum ved bruk av Ilfotol.Her er det nok store slingringsmonn, for ikke å snakke om variasjoner som følge av inneklima osv. Å komme opp med en universalløsning som funker best for alle kan en bare glemme, så det er hver mann/kvinne for seg selv.
Oi, er dette tilfelle? Sjokkerende.MEN: Jeg har noen 180g plater. Det virker som om det er helt på grensen. Et par av disse platene ble ikke rotert av motoren.
Jeg bestilt en HumminGuru på www.humminguru.com på søndag, og fikk den på formiddagen torsdagen etter. Jeg kjøpte også den "lille blå flasken".
Bruk: Jeg kjører anbefalt vannmengde, og 2 dråper fra den lille blå. Dette skummer noe. Jeg kjører 2 minutters vask, og 5 minutters tørk (minstetid). Alle platene er helt tørre, og tilynelatende rene. Jeg har ingen ordentlig skitne plater, men det var noen fingeravtrykk helt i ytterkant. Disse er også borte etter vask.
Maskinen lager lyd som man burde forvente. Jeg setter ikke på en rolig skive mens denne maskinen går. Det er også litt styr å helle tilbake vanne i vaskeren, men automatikken her koster så mye at jeg får godt timebetalt for den jobben.
MEN: Jeg har noen 180g plater. Det virker som om det er helt på grensen. Et par av disse platene ble ikke rotert av motoren.
Jeg er godt fornøyd med denne, og det er deilig å ha skinnende rene plater igjen.