OMF skrev:
Men jeg oppdatter at dere angriper Accuton for ikke å poste disse målignene....
Jeg føler ikke det er helt slik. Derimot synes jeg det er useriøst å poste dem uten å oppgi en simulert forvrengningskurve, DERSOM det er det de gjør. Uansett synes jeg signalnivå ville være på sin plass. Alle elementer har lav forvrengning på lavt nivå.
Det som skaper forvrengningen er ting som ofte blir så vanvittig mye verre på høyt nivå at nivået ved småsignaler er totalt uten interesse. Det interessante er den dynamiske oppførselen til elementene. Derfor ville de dataene som viser forvrengningskildene være av langt større interesse.
OMF skrev:
fant overhodet ikke målinger på Morel sine sider, har ikke letet på SEAS....
Morel har den sedvanlige frekvensrespons, spredning og impedanskurve på hjemmesidene. De har ikke harmonisk forvrengning.
OMF skrev:
Det må vel være bedre å poste noe enn ikkenoe...?
Nja, er det?
1: Om det er simulert er det direkte useriøst.
2: Målinger uten kriterier er om ikke annet noe tvilsomt. Det er like interessant som en frekvensrespons uten at man oppgir hvor mange dB det er mellom linjene i diagrammet.
3: Finnes det konstruktører som ved sine fulle fem vil hevde at 2. og 3. harmonisk forvrengning ved ukjent signalnivå er mer interessant enn spredning (som Seas, Morel og alle andre oppgir, men som ikke Accuton oppgir)
4: Hvor blir det av 4. og 5. harmonisk? 2. og 3. er jo ekstremt vanskelige å høre uansett.
5: Hvordan er kvaliteten på de oppgitte data?
6: Hvilke data er egentlig interessante?
Til det siste vil jeg si:
T/S-param
BxL-kurve
Cms-kurve
Impedanskurve
Frekvensrespons
Spredningsrespons
ETC ved veldig mange frekvenspunkter
CSD
Når det gjelder Seas så har jeg tilgode å oppleve at de ikke gir meg de målingene jeg ber om. De hadde også tidligere forvrengningskurver og CSD på mange av Excel-elementene men sluttet med å legge dem ut på hjemmesiden for noen år siden. Jeg tror det hadde sammenheng med at de færreste var i stand til å "oversette" dette til den applikasjonen som var relevant for dem selv.
Timc: hvor har du det fra at de bruker simulerte kurver? Simulert frekvensrespons? Det hørtes spesielt ut synes jeg. Kan det være det faktum at du ikke vet at Klippel lager tradisjonelt måleutstyr også? Accuton har faktisk slikt utstyr.