Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke Audio selection. De er mye tykkere og har større diameter. Jeg tror det er Black Diamond, men er ikke sikkert.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Retep: Finn dem på modelloversikten hos BDR. Evt i "Discontinued". 150 kr stk får du iallefall..

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.191
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hva er en Electrocompaniet ECI 1 98 modell verdt? Orginal emballasje og papirer.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.476
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er populære forsterkere, så jeg tror du kan tyne litt mer ut av de. I det siste har de lagt på ca. 5.000,-
    Så er det jo også forskjell på dem. Sorte eller gullfarget knotter? Oppgradert i etterkant? De siste i produksjonsserien var også litt bedre speca enn de tidligere. (tror f.eks. at de var på 120W kontra 100W.
    Larvekittfronten hever også prisen noe har jeg inntrykk av.
    Legger du den ut for 3.500,- tror jeg den er borte på 5 minutter :)

Hva er en Electrocompaniet ECI 1 98 modell verdt? Orginal emballasje og papirer.
    solgte en sånn en for 3700,- for noen år tilbake. Så rundt 3500,- bør du få...
    Utlandet nå:
    Skjermbilde 2018-06-01 kl. 14.20.31.jpg

Historikk Norge så langt i år:
    https://www.hifishark.com/model/electrocompaniet-eci-1 (Velg SOLD/EXPIRED og deretter Norway)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De puckene jeg lurer på hva er, er ikke Black Diamond. Sendte spørsmål til hifi guiden. Dette var noe kjent noe, men var visst ikke så enkelt å komme på hva det var.

Får legge de ut med bud tenker jeg.

heanwi

Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Antall liker
    1
    Noen tanker om hva strøkne Klipsch RF-63 ligger på i verdi nå om dagen?

svennand

Medlem
    Ble medlem
    22.06.2005
    Antall liker
    0
    Hjelp til prisantydning :)

Hei.

Dette er ikke noe snikreklame for annonse eller lignende. Ingenting er lagt ut enda.
    Jeg sliter litt med å vite hvordan jeg skal prissette meg. Mye av utstyret er jo slik som ikke ligger andre eksemplarer av ute på bruktmarkedet.
    Siden jeg har vært ute av "gamet" såpass lenge så har jeg liksom ikke fulgt med hvordan bruktmarkedet beveger seg i dag.

Håper derfor noen som er notoriske "bruktmarked" surfere kan gi meg en liten pekepinne på hvilke pris det er fornuftig å be om.

Hovedkomponentene består av:
    JBL Array 1400 fronthøytalere (siste villedende pris var 120k)
    JBL Array 880 Senterhøytaler (siste villedende pris var 32k)
    JBL Array 1500 Subwoofer (siste villedende pris var 40k)
    Hegel "Jubileums?" H10 i sort Effektforsterker (siste villedende pris var 60k)
    Grandview 92" grått motor nedtrekk (5500,-)
    Sony HW-30 prosjekter (siste villedende pris var 20k)

Litt variert alder på det men eldste er vel Array 1400 som spenner seg tilbake til rundt 2006.
    Sakene er definitivt ikke mye brukt og er å anse som i god stand. Jeg har vært eneste eier, røykfritt hjem stått i kinoen siden innkjøp.
    Dessverre så har sub/senter noen merker på toppen av den ene gangen katta klarte å snike seg inn og fant ut det var en god ide å klatre på høyttalerne...

S-Line

Medlem
    Ble medlem
    17.09.2014
    Antall liker
    13
    Hei,
    Jeg vurdere å selge min Parasound P7, A51 og Z-DAC, men hva kan dette være verdt idag?
    Noen som har en formening?
    A51 er fra 2010 mens P7 og Z-DAC'en er fra ca 2012, har original emballasje til alt.

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hei.

Dette er ikke noe snikreklame for annonse eller lignende. Ingenting er lagt ut enda.
    Jeg sliter litt med å vite hvordan jeg skal prissette meg. Mye av utstyret er jo slik som ikke ligger andre eksemplarer av ute på bruktmarkedet.
    Siden jeg har vært ute av "gamet" såpass lenge så har jeg liksom ikke fulgt med hvordan bruktmarkedet beveger seg i dag.

Håper derfor noen som er notoriske "bruktmarked" surfere kan gi meg en liten pekepinne på hvilke pris det er fornuftig å be om.

Hovedkomponentene består av:
    JBL Array 1400 fronthøytalere (siste villedende pris var 120k)
    JBL Array 880 Senterhøytaler (siste villedende pris var 32k)
    JBL Array 1500 Subwoofer (siste villedende pris var 40k)
    Hegel "Jubileums?" H10 i sort Effektforsterker (siste villedende pris var 60k)
    Grandview 92" grått motor nedtrekk (5500,-)
    Sony HW-30 prosjekter (siste villedende pris var 20k)

Litt variert alder på det men eldste er vel Array 1400 som spenner seg tilbake til rundt 2006.
    Sakene er definitivt ikke mye brukt og er å anse som i god stand. Jeg har vært eneste eier, røykfritt hjem stått i kinoen siden innkjøp.
    Dessverre så har sub/senter noen merker på toppen av den ene gangen katta klarte å snike seg inn og fant ut det var en god ide å klatre på høyttalerne...
    Jeg kan ta alt for 20, bare for at du skal få slippe trøbbelet med salg og mas ;D

svennand

Medlem
    Ble medlem
    22.06.2005
    Antall liker
    0
    Jeg kan ta alt for 20, bare for at du skal få slippe trøbbelet med salg og mas ;D
    Ja hadde jeg funnet den pakken til 20 hadde jeg hevet meg på selv, bare sånn i tilfelle interessen kommer tilbake ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Normalt hvis det er noen år 1/3 av nypris.
    Ikke det..jeg har sett 2stk Doxa 70SE gikk for 6000 pr stk i vinter. Så finnes unntak

mavg

Medlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    12
    Totem Arro og Holfi

Hei,

Går med tanker om å selge det nåværende anlegget mitt for å starte på et lite diy-prosjekt.
    Er litt usikker på hva verdien av komponentene mine er, så er takknemlig for tilbakemelding på denne posten.

Høyttalere : Totem Arro i bjørkefiner
    Forsterker : Holfi Integra 8 AE (Anniversary Edition)
    CD-spiller : Holfi Xara NFB REX ( trenger nok et batteriskifte )

Har også et par 2 x 3 meter lange Chord Oddessey 2, samt et par renaissance audio RCA kabler.

Dette er jo noen år gammelt, høyttallerne er ca 5. år.

Noen som har en idé hva man kan få for dette?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

LT

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2003
    Antall liker
    8
    Sted
    Stavern
    Torget vurderinger
    2
    Har byttet ut min Emotiva XPA-2 med en Parasound og har fått litt utstyr til over.
    Hva kan jeg forvente å få for

a) Et sett bestående av Emotiva USP-1 pre og XPA-2 utgangstrinn?

b) Rotel RB1562 utgangstrin

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.155
    Sted
    Holmestrand
    Jeg lurer på hva en Rega Planar 3 fra 90-tallet er verdt. Er det bare meg, eller er 4.500,- et noe optimistisk prisforlangende? Synes å huske at de kostet 2-3.000,- den gangen.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=122559186
    Solgte min 1996-modell for 2.500 kroner i 2011. Jeg vil minnes at nyprisen da jeg kjøpte den hos Hifiklubben i 1996 var rundt 4.500 kroner.
    Soundgarden selger nye nå for 4995.
    Da er er vel 4500 litt drøyt for en på 20-30 år?
    Den må vel heller kunne kalles slitt, enn erfaren?
    :)

Gale vintage

Medlem
    Ble medlem
    25.01.2018
    Antall liker
    1
    Pioneer Sa 8500

Pioneer Sa 8500, hva kan man "selge" slikt for? for god til å kastes, alt fungerer, men gammel.

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Verdi av Marantz AV8802a med Audyssey Pro Kit (inkludert lisens for AV8802a) ?

Skal snart selge min Marantz AV8802a surround prosessor med Audyssey Pro kit (inkludert lisens for AV8802a). Hva synes folket her inne en fornuftig pris på noe slik er ? Tenker å levere den inn for sjekk/service før salg (jeg liker å selge ting som ikke har noen skjulte problem) - den har pr nå ingen kjente problem.

Mottar gjerne innspill. Kjør debatt :)

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Selg den til den prisen du selv kan forsvare, er nok svært mye manipulering av markeds priser på nett så bruk fornuften. Mvh fornøyd selv med 8802a :)

TGB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Selg den til den prisen du selv kan forsvare, er nok svært mye manipulering av markeds priser på nett så bruk fornuften. Mvh fornøyd selv med 8802a :)
    Jeg tenker vanligvis et godt utgangspunkt er i området 50% av nypris.

M

MarkusH

Gjest
    Hva er komplett samling «History of rock» på vinyl verdt?

Det ligger på finn.no til 650,-, er det dyrt? Ingen som tar kontakt. :confused:

Oppdatert prisen til 400,- den 07.09.18 ... fortsatt ingen som biter. :/

Sist redigert av en moderator:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.476
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Spendor SP 100 R
    Noen som vil mene noe om verdi? Ligger ett par på finn. Ikke lett å finne reel verdi hverken på hifishark eller Arkivet.

D

Danke

Gjest
    Hva er komplett samling «History of rock» på vinyl verdt?

Det ligger på finn.no til 650,-, er det dyrt? Ingen som tar kontakt. :confused:

Oppdatert prisen til 400,- den 07.09.18 ... fortsatt ingen som biter. :/
    Du må ikke selge plater eller sånt på Finn?? Det er mest for folk som ser etter bil, og kjærringer som ser etter nips, tull osv..

Sånt skal du rett og slett selge her på dette Torget som er det beste eller QXL nettauksjon... For i det vannet der lurker det kjøpere som har litt peiling på hva ting er verdt....

På Finn og Facebook finner du de ikke... ;)

Seriøsiteten og kunnskapen på Torget og Qxl er også mye bedre enn Facebook og finn. Her i Sverige med Blocket er det enda værre... Trodde ikke det var mulig, men det er faktisk det....

Både på ignoransen av hva folk tror ting er verdt, skambud -Jai kan komma og henta subwoofer fort for 200kr, men også idiotiske spekulanter som skal ha astronomiske summer for et minianlegg fra 90 tallet kjøpt på Elkjøp for omtrent samme sum eller mer.

Ikke bruk Finn til sånt, bruk det om du ikke vil betale mellomlegg til bilhandelbutikk for bruktbil, og nippps, eller selge mobiler og sånt tull..

Sist redigert:
    M

MarkusH

Gjest
    Kikker litt på høyttalere om dagen (til en vinylrigg) og kom over følgende:

Klipsch KG 5.2 til 4150,-
    KEF 105.2 til 7000,-

Noen som vet om dette er fornuftige priser, jeg vet med sikkerhet at KEF 105.2 har ligget for salg i månedvis ... lite populære, ikke særlig gode eller feil pris?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.497
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ..................
    KEF 105.2 har ligget for salg i månedvis ... lite populære, ikke særlig gode eller feil pris?
    105.2 er legendariske i mine øyne.
    Jeg vet ikke hva som feiler folket, de fleste tror vel at det ikke ble produsert gode høyttalere på den tiden, eller at 30 år er for gammelt til å stole på.
    Mulig at de ikke låter slik idealet er for mange, jeg husker lyden som myk og organisk.
    Disse forførte meg grundig i butikk på 80-tallet, da jeg desverre ikke hadde råd. Kjøpte 104.2 istedet, som er en helt annen høyttaler, knallgod den også til prisen, men ikke i samme klasse.

Desverre for langt å kjøre for å hente for meg, ellers kunne jeg tatt dem på dagen, også for den prisen.

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    9
    Perreraux éloquence 250i Erfaringer ?

perraux 2.jpg
    perraux 3.jpg
    perraux.jpg

Noen som har erfaring med denne forsterkeren, har ute en platespiller med PU og Riia for salg, og har satt salgsprisen til kr 32000,- Er snakk om Rega Rp 8 , ASR Minibasis Exlusive, og Ortofon Cadenza Red En som ønsker å bytte med Kr 5000,- imellom min vei, What to do?

H

Heipådeg

Gjest
    Vis vedlegget 511483 Vis vedlegget 511484 Vis vedlegget 511485

Noen som har erfaring med denne forsterkeren, har ute en platespiller med PU og Riia for salg, og har satt salgsprisen til kr 32000,- Er snakk om Rega Rp 8 , ASR Minibasis Exlusive, og Ortofon Cadenza Red En som ønsker å bytte med Kr 5000,- imellom min vei, What to do?
    Hadde en slik til mine SF G Memento, men synes ikke den "sparket" nok liv i de, i mine ører spillte den forsiktig tross sine watt...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn