Litt festlig. Men når man først skal være pompøs, synes jeg at man skal gjøre det skikkelig og skrive det slik:HåkonN skrev:På dette tidspunktet ser forresten ut til at du bryter norsk lov.
Min indre masochist sier at det ville være til pass for meg, men egentlig synes jeg at straffen var i drøyeste laget...Jeg tror at jeg heller leverer inn lappen! ;DHCS skrev:Passende straff tkr burde vel være å måtte være med på en kabeltest... ;D.. Som sikkert påfører deg like mye straff som før idag, dvs det blir ikke noe av testen.. 8)
I hvilke oppsett klarer disse garvede kabeltilhengerne å sklille mellom to forskjellige kabler? Hvis man ikke har inngående kjennskap til lyden fra anlegget hvor disse kablene skal brukes, blir det enda vanskeligere å skille mellom dem. Tatt i betraktning prisen på disse kablene bør de vel også testes i et anlegg som er i stand til å skille mellom små forskjeller, - altså et skikkelig high-end anlegg. Sannsynligheten for at et slik anlegg stilles til disposisjon for formålet er sikkert relativt liten. Jeg hadde ihvertfall ikke prøvd på dette utenom i mitt eget anlegg.larkus skrev:Testpanelet bør bestå av garvete kabeltilhengere som hevder at de lett kan høre forskjell på kabler.
Utslett er uproblematisk. Det er hvor de dukker opp som kan gi en viss bekymring.PS. Faen også, nå skiver jeg så mye om dyre kabler at jeg begynner å få utslett igjen.....
I hvilke oppsett klarer disse garvede kabeltilhengerne å sklille mellom to forskjellige kabler? Hvis man ikke har inngående kjennskap til lyden fra anlegget hvor disse kablene skal brukes, blir det enda vanskeligere å skille mellom dem. Tatt i betraktning prisen på disse kablene bør de vel også testes i et anlegg som er i stand til å skille mellom små forskjeller, - altså et skikkelig high-end anlegg. Sannsynligheten for at et slik anlegg stilles til disposisjon for formålet er sikkert relativt liten. Jeg hadde ihvertfall ikke prøvd på dette utenom i mitt eget anlegg.larkus skrev:Testpanelet bør bestå av garvete kabeltilhengere som hevder at de lett kan høre forskjell på kabler.
Utslett er uproblematisk. Det er hvor de dukker opp som kan gi en viss bekymring.PS. Faen også, nå skiver jeg så mye om dyre kabler at jeg begynner å få utslett igjen.....
Mvh
larkus
Jeg vet ikke om du har gjort det, men jeg mener det ser slik ut.ZenSati skrev:Hej HåkonN,
Hvor har jeg overtrådt Norsk ret?
§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
Kilde: http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?ltdoc=/all/nl-20090109-002.html§ 8. Villedende utelatelser
En handelspraksis er villedende dersom den, i sin konkrete sammenheng og etter en helhetsvurdering, utelater eller skjuler vesentlige opplysninger som forbrukerne ut fra sammenhengen trenger for å kunne ta en informert økonomisk beslutning eller presenterer opplysningene på en uklar, uforståelig, tvetydig eller uhensiktsmessig måte.
ZenSati.com skrev:With the unique construction of this cable, based on current and respected principles, the best transport of the signal to the speaker is attained.
ZenSati.com skrev:A statement for us has been to get the representation of the signal to be neutral. By this we mean that an instruments tone is not only just recognizable, but also has the right tone length and the authenticity in the time zone.
ZenSati.com skrev:In addition, we in our research in various materials, found the value of not to use pure silver as leader, since it does not give the natural course of the signal.
ZenSati.com skrev:ZenSati cables are remarkable for their rate of speed and crystal clear transport of signal.
Dette er egenskaper du garanterer meg som forbruker, og forutsetningen for at jeg skal få en lyd selv musikere går god for (ref. deres webside) er at jeg fyller opp din bankkonto med en stor sum penger. Jeg hadde vært svært takknemlig om du, som konstruktør, besvarte følgende spørsmål.ZenSati.com skrev:The final result is precisely what ZenSati cables do for electronics and speakers. It is our experience with many of the products on the market that they often do not respect the existing musical rules. For example, when a piano strikes a note, it is absolutely necessary that the note is not twisted, extended or shortened because of the construction of the cables.
Ayaboh Jeg regner med at det er en ren uforsiktighet med siteringen som gjør at du utgir deg for å være larkus i innlegg #445. Det er strenge straffer for slikt her på HFS. ;Dayaboh skrev:Utslett er uproblematisk. Det er hvor de dukker opp som kan gi en viss bekymring.PS. Faen også, nå skiver jeg så mye om dyre kabler at jeg begynner å få utslett igjen.....
Mvh
larkus
Faen, og bare etter tre glass rødvin!larkus skrev:Ayaboh Jeg regner med at det er en ren uforsiktighet med siteringen som gjør at du utgir deg for å være larkus i innlegg #445. Det er strenge straffer for slikt her på HFS. ;D
mvh
den ekte larkus
Det tenkte jeg ikke på. Jeg trodde det var slik kablene også ble markedsført i Norge. :-XSnickers-is skrev:HåkonN, jeg er redd et dansk firma ikke kan underlegges norsk kjøpslov med sin internasjonale webside. Imidlertid ville det overraske meg om de ikke har liknende regler i Danmark.
Se der ja Reservasjonene og motforestillingene gjør sin entre! Det er altså så små forskjeller på kabler at det må skikkelige high-end anlegg til for å skille klinten fra hveten Og så må man kjenne anlegget inngående. Dette er jo stikk i strid med det som vanligvis hevdes i kabeldebatter. Nå forstår jeg hvorfor jeg har vanskelig for å høre forskjell mellom kabler på mitt eget tarvelige anlegg.ayaboh skrev:I hvilke oppsett klarer disse garvede kabeltilhengerne å sklille mellom to forskjellige kabler? Hvis man ikke har inngående kjennskap til lyden fra anlegget hvor disse kablene skal brukes, blir det enda vanskeligere å skille mellom dem. Tatt i betraktning prisen på disse kablene bør de vel også testes i et anlegg som er i stand til å skille mellom små forskjeller, - altså et skikkelig high-end anlegg. Sannsynligheten for at et slik anlegg stilles til disposisjon for formålet er sikkert relativt liten. Jeg hadde ihvertfall ikke prøvd på dette utenom i mitt eget anlegg.
Dette at det er små forskjeller er bare noe du antar (og jeg også for den saks skyld), for jeg har aldri hørt en kabel i denne prisklassen noen gang og kommer vel heller aldri til å få gjort det. Det vi derimot kan være litt mer sikre på er at et dyrt anlegg trolig har kvaliteter som overgår et mer moderat et, og derfor har muligheten til lettere å skille mellom forskjellige kabler. Jeg har ingen tro på at en vanlig forbruker bruker såpass mye penger på et sett med kabler som dette. Det betyr at disse egentlig er forbeholdt et i utgangspunktet dyrt oppsett.larkus skrev:Se der ja Reservasjonene og motforestillingene gjør sin entre! Det er altså så små forskjeller på kabler at det må skikkelige high-end anlegg til for å skille klinten fra hveten Og så må man kjenne anlegget inngående. Dette er jo stikk i strid med det som vanligvis hevdes i kabeldebatter. Nå forstår jeg hvorfor jeg har vanskelig for å høre forskjell mellom kabler på mitt eget tarvelige anlegg.
mvh
den ekte larkus
Det kommer an på hosting. Webserveren står neppe hos et norsk webhotell. Dersom målrettet norsk markedsføring gjøres med sitater fra websiden vil forbrukerkjøpsloven gjelde. Hadde det ikke vært slik hadde norsk forbrukerkjøpslov kunnet blitt brukt mot absolutt alle websider i hele verden, men hadde ikke da dette vært et mer naturlig sted å begynne?: http://www.machinadynamica.com/HåkonN skrev:Edit: Forbrukerkjøpsloven gjelder vel?
Med tanke på at ingen så langt har klart å påvise disse forskjellene som du antyder her er store, så er det ikke bare noe folk antar, det at forskjellene er små. Det er et faktum at de påståtte forskjellene så langt ikke er identifiserbare!ayaboh skrev:Dette at det er små forskjeller er bare noe du antar (og jeg også for den saks skyld), for jeg har aldri hørt en kabel i denne prisklassen noen gang og kommer vel heller aldri til å få gjort det. Det vi derimot kan være litt mer sikre på er at et dyrt anlegg trolig har kvaliteter som overgår et mer moderat et, og derfor har muligheten til lettere å skille mellom forskjellige kabler.
E du full eller?orso skrev:Av kabler mener jeg helt vanlige kabler fra f.eks ClasOhlosn gjør jobben like bra som noe annet.
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=148000786
Nei. Er sansynligvis helt lik de som sitter inni Larsen høyttalerne dine. Hvis ikke du har hatt Sense på besøk da.Proffen skrev:E du full eller?orso skrev:Av kabler mener jeg helt vanlige kabler fra f.eks ClasOhlosn gjør jobben like bra som noe annet.
mvh
Proffen
Hvis du med "gjøre jobben like bra" mener at det å skape connection og legge tilrette for overføring av strøm, ok.orso skrev:Nei. Er sansynligvis helt lik de som sitter inni Larsen høyttalerne dine. Hvis ikke du har hatt Sense på besøk da.Proffen skrev:E du full eller?orso skrev:Av kabler mener jeg helt vanlige kabler fra f.eks ClasOhlosn gjør jobben like bra som noe annet.
mvh
Proffen
Hvorfor skulle de ikke gjøre overføre strømmen like bra som noe annet?
bra å se at det går ann å holde en fin tone i krangle trådene,stå på du Orsoorso skrev:Fin å "krangle" med du Proffen! Ha en fin dag.
Det er vel såpass mange her som påstår at det er hørbare forskjeller at det snart burde være interessant å begynne å måle.orso skrev:Det måles masse forskjeller på kabler forresten, men så lenge det ikke er hørbare forskjeller er det uinteressant.
Men det gjøres jo. Her har du noen:ayaboh skrev:Det er vel såpass mange her som påstår at det er hørbare forskjeller at det snart burde være interessant å begynne å måle.orso skrev:Det måles masse forskjeller på kabler forresten, men så lenge det ikke er hørbare forskjeller er det uinteressant.
Det kunne blitt en morsom seanse, ja... ;DOMF skrev:Kunne kanskje Proffen være interessert i en blindtest på kabler her i Bergen.....? Jeg og Orso kunne stille som kontrollører/Arrangører - så kunne Proffen og noen andre velge oppsett og testobjekter...?
(Jeg skal skrive testprosedyre på en lignendee seanse i Oslo nå til uken)
Mvh
OMF
....eller hvorvidt det kan forsvares å betale relativt mye kronasjer for relativt små forbedringer....?Snickers-is skrev:Jeg har jo tidligere dokumentert at det er temmelig åpenbart at det er mulig både å høre og måle forskjell på kabler. Spørsmålet som bør tas stilling til og som vel er tema for denne tråden er hvorvidt det har noe for seg å velge veldig dyre kabler.
Du snakker som om det er hevet over en hver tvil at forbedringer ved bruk av slike kabler eksisterer, burde vi ikke først få avklart med en viss konsensus om de over hodet eksisterer?Proffen skrev:....eller hvorvidt det kan forsvares å betale relativt mye kronasjer for relativt små forbedringer....?Snickers-is skrev:Jeg har jo tidligere dokumentert at det er temmelig åpenbart at det er mulig både å høre og måle forskjell på kabler. Spørsmålet som bør tas stilling til og som vel er tema for denne tråden er hvorvidt det har noe for seg å velge veldig dyre kabler.
Temaet for denne tråden er troverdigheten til produsenten av ZenSati kabler.Snickers-is skrev:Spørsmålet som bør tas stilling til og som vel er tema for denne tråden er hvorvidt det har noe for seg å velge veldig dyre kabler.
Yeah Right! Det er her man hører forskjell på kabler når de er dårlig konstruert, ikke sant?orso skrev:Men det gjøres jo. Her har du noen:ayaboh skrev:Det er vel såpass mange her som påstår at det er hørbare forskjeller at det snart burde være interessant å begynne å måle.orso skrev:Det måles masse forskjeller på kabler forresten, men så lenge det ikke er hørbare forskjeller er det uinteressant.
http://www.audioholics.com/reviews/cables/kimber-kable-8pr
http://www.audioholics.com/reviews/cables/blue-jeans-10awg-speaker-cable-5t00up
http://www.audioholics.com/reviews/cables/river-cable-flexygy-8-speaker-cable
Det er en årsak ja, men ikke den eneste. Så har man som tidligere nevnt, forsterkere som reagerer på kabler. Tversnitt og lengder har også en innvirkning.ayaboh skrev:Yeah Right! Det er her man hører forskjell på kabler når de er dårlig konstruert, ikke sant?
Jeg har jo tidligere dokumentert at det er temmelig åpenbart at det er mulig både å høre og måle forskjell på kabler
Nja, en skal være forsiktig med å gjøre noe allmenngyldig!Snickers-is skrev:Du snakker som om det er hevet over en hver tvil at forbedringer ved bruk av slike kabler eksisterer, burde vi ikke først få avklart med en viss konsensus om de over hodet eksisterer?Proffen skrev:....eller hvorvidt det kan forsvares å betale relativt mye kronasjer for relativt små forbedringer....?Snickers-is skrev:Jeg har jo tidligere dokumentert at det er temmelig åpenbart at det er mulig både å høre og måle forskjell på kabler. Spørsmålet som bør tas stilling til og som vel er tema for denne tråden er hvorvidt det har noe for seg å velge veldig dyre kabler.
Her er et lite, men IMHO vesentlig spørsmål:orso skrev:Jeg har jo tidligere dokumentert at det er temmelig åpenbart at det er mulig både å høre og måle forskjell på kabler