Vidar P
Æresmedlem
Du er noe for deg selv du HCS.
Ups, mannen og ikke ballen ja... Hmm, best å skrive noen innlegg så ingen får fler enn meg... Eller inngår det i behovet for almennkunnskap for den gemene hop hva doktoren har av plater i sitt hjem ? Ser vitterligen ikke behovet for den slags info i "mitt anlegg" trådene..Hvorfor ikke legge det under musikk?... ;D..Vidar P skrev:Du er noe for deg selv du HCS.
Stort bedre kan det ikke sies. Kveldens underholdningquad skrev:
Oh dear ....audionut skrev:Hvilken klasse? Tenker du på engelsktimene på grunnskolen?
Er du ute etter å bevise noe?Vidar P skrev:Så dyre kabler som dette er så skulle jeg likt å se de platesamlingene som eierne har dersom de står i stil investeringsmessig. Kan vi ikke få en tråd om de?
Så snakk om ditt eget tema i din egen tråd fremfor å forsure med ditt eget tvilsomme anliggende i denne tråden.Vidar P skrev:Ikke noe annet enn at det hadde vært mye morsommere å snakke om god musikk enn å høre hvor bra dere synes disse kablene låter.
JackX skrev:Oh dear ....audionut skrev:Hvilken klasse? Tenker du på engelsktimene på grunnskolen?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50468.msg946267.html#msg946267
Vidar P skrev:Ikke noe annet enn at det hadde vært mye morsommere å snakke om god musikk og plater enn å høre hvor bra dere synes disse kablene låter. Jeg synes det er en hyggelig hobby dette med hifi og musikk jeg, men jeg aner jo en krigersk stemning her, så jeg tror jeg trekker meg tilbake til andre tråder
Korrekt. Kanskje jeg tok litt feil av din agenda. Men om mannen er litt ... litt ... så er kablene 100% for meg.audionut skrev:JackX skrev:Oh dear ....audionut skrev:Hvilken klasse? Tenker du på engelsktimene på grunnskolen?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50468.msg946267.html#msg946267
Jada, jeg vet at teksten var et resultat av Google Translate. DEt var ikke ment som noe kritikk av deg, JackX. POenget var at Nordost, Kimber og andre store kabelprodusenter er mer grundig med profil og merkevarebygging. Zensati er klønete og amatørmessig, selv om det de driver med kanskje ikke er så ulikt andre produsenter som tilbyr svinedyre kabler.
Vidar P skrev:Ikke noe annet enn at det hadde vært mye morsommere å snakke om god musikk og plater enn å høre hvor bra dere synes disse kablene låter. Jeg synes det er en hyggelig hobby dette med hifi og musikk jeg, men jeg aner jo en krigersk stemning her, så jeg tror jeg trekker meg tilbake til andre tråder
I denne tråden diskuteres Zenzati kabler. Kabler. Ikke mannen. Ikke din enorme .. platesamling og post count. Krigersk stemning? Bannord?Vidar P skrev:Hvem faen er du til å si hvem som skal mene noe om hva i denne tråden? Unnskyld at jeg sier det, men du bør bremse før du når outer space
orso skrev:Jeg håper vi får frem riktige fakta rundt ZenSati. Det som vredensgnag avdekte, indikerer i stor grad at vi ikke snakker om noe annet enn branded kina kabler med en høy prislapp. Det virker som om det er flere som vurderer å kjøpe de og sannheten bør da selvsagt komme frem i lyset.
http://www.zensati.com/
Beg to differ. Sannheten bak kablene er vel intimt forbundet med mannen bak?JackX skrev:I denne tråden diskuteres Zenzati kabler. Kabler. Ikke mannen.
Heter vitterligen "Mitt anlegg og bildetråder"HCS skrev:Ser vitterligen ikke behovet for den slags info i "mitt anlegg" trådene..Hvorfor ikke legge det under musikk?... ;D..
Prøver du å målbinde eller tie noens spørsmål om Zensati med slik raljering? Få folk til å holde tett med sine innfallsvinkler med mindre de har hørt Zensati og er positive? Er det på dette nivået man skal kose seg med sin hifi-hobby? Hehe, jeg misunner ingen det.JackX skrev:Vidar P skrev:Ikke noe annet enn at det hadde vært mye morsommere å snakke om god musikk og plater enn å høre hvor bra dere synes disse kablene låter. Jeg synes det er en hyggelig hobby dette med hifi og musikk jeg, men jeg aner jo en krigersk stemning her, så jeg tror jeg trekker meg tilbake til andre tråderI denne tråden diskuteres Zenzati kabler. Kabler. Ikke mannen. Ikke din enorme .. platesamling og post count. Krigersk stemning? Bannord?Vidar P skrev:Hvem faen er du til å si hvem som skal mene noe om hva i denne tråden? Unnskyld at jeg sier det, men du bør bremse før du når outer space
Og ditt anliggende er? Som aldri har vært i nærheten av et anlegg med Zensati kabler?
Du kan beg så mye du vil; jeg er fornøyd med kablene. De passer mitt anlegg. Jeg kjøper ikke mannen, han er ikke en del av avtalen. Er du herfor å diskutere mannens gehalt? Gjerne for meg, men det er i så fall en diskusjon du bør ha solide og bevisbare argumenter for å videreføre. Sladder er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg har 1.ste hånds kjennskap til kabelene som sådan, og de gjør jobben for meg.erato skrev:orso skrev:Jeg håper vi får frem riktige fakta rundt ZenSati. Det som vredensgnag avdekte, indikerer i stor grad at vi ikke snakker om noe annet enn branded kina kabler med en høy prislapp. Det virker som om det er flere som vurderer å kjøpe de og sannheten bør da selvsagt komme frem i lyset.
http://www.zensati.com/Beg to differ. Sannheten bak kablene er vel intimt forbundet med mannen bak?JackX skrev:I denne tråden diskuteres Zenzati kabler. Kabler. Ikke mannen.
It's all in the packaging!orso skrev:Man kan lure på hvorfor kabler skal koste så mye. 100k, 200k og 300k er ekstremt. Hvilke materiale og utviklingskostnader kan forsvare slike priser? Vi snakker om priser på linje med en bil. Og det er kun for et ledningstykket med pen strømpe og noen plugger i endene.
Med tanke på teknologi og materialer er det jo fornuftig at en kabel koster mer enn en ny BMW 3-serie 8)orso skrev:Man kan lure på hvorfor kabler skal koste så mye. 100k, 200k og 300k er ekstremt. Hvilke materiale og utviklingskostnader kan forsvare slike priser? Vi snakker om priser på linje med en bil. Og det er kun for et ledningstykket med pen strømpe og noen plugger i endene.
hei bjørnorso skrev:Man kan lure på hvorfor kabler skal koste så mye. 100k, 200k og 300k er ekstremt. Hvilke materiale og utviklingskostnader kan forsvare slike priser? Vi snakker om priser på linje med en bil. Og det er kun for et ledningstykket med pen strømpe og noen plugger i endene.
Les denne (post 69 i denne tråden) som sier mye om nettopp dette:vredensgnag skrev:Problemet med "fly-by-night" selskap som Zensati er at de førsøker å utnytte prisnivået til Etablerte Premium Brands, uten å ha gjort jobben med å etablere merket ved å tålmodig innarbeide det. Man lyver på seg kompetanse, spesialproduksjon, osv - og så hopper man bukk fra Bearbeidet Råvare til Etablert Premium Merkevare, og oppfører seg som en Legendarisk Merkevare i kontakten med kunder. (RCA Red Seal, Ferrari, Purdey).
Problemet med kabler er at de er så enkle at hvem som helst kan lage de, og rebrande og pakke de inn. En kabelstump er en kabelstump. Dette i motsetning til elektronikk - som både er mye mer krevende å få lagd, og hvor det er vesentlig enklere å avsløre hvilke komponenter som inngår.erato skrev:La meg fortelle om vin. Dette er en vin i prisklassen rundt 20.000 pr flaske
Det kan sikkert diskuteres om den er verdt det. Men den kommer fra en av verdens mest begunstigete vinmarker som år etter år lager konsistent den beste vin i Burgund (og som har gjort det gjennom flere hundre år), den har meget begrenset produksjon, og den lages av en produsent med lang historie, ekstremt høy kompetanse og en lang og ubrutt track record. Om den er verdt det, kan diskuteres som alt her i verden, men ble jeg lurt om jeg punget ut med 20.000 for den? Nei.
Dette er en vin, La Roumanie Contée
som lages av billige, alminnelige druer i store mengder og som er så ordinær som den kan bli, av folk som ikke har spesielt greie på det. Om disse ved et lykketreff og den magiske tryllestaven laget en vin som den samlede vinpresse sverget på var like god som Romanee-Conti, ville jeg betalt 20.000? Selvsagt ikke. Og gjorde jeg det var jeg blitt lurt. Selv om den altså var like god subjektivt sett.
De er i et nøtteskall hva jeg mener om den saken. Så får alle trekke de paralleller de vil til det.
Passer godt sammen med besserwisser. Også et mye brukt begrep i slike tråder.HåkonN skrev:Fint innlegg Vreden.
Liebhaber var et nytt ord for meg.
Selv om jeg håper man ser forskjell på Besserwisser og Liebhaber.erato skrev:Passer godt sammen med besserwisser. Også et mye brukt begrep i slike tråder.HåkonN skrev:Fint innlegg Vreden.
Liebhaber var et nytt ord for meg.