R.E.S. skrev:
Skal ikke mene så mye om kabelprising, men om man skal utelukke produkter fordi produsentene tar store marginer, så må man boikotte mye.
Se eksempelvis på XTZ sine Divine-høyttalere og hva slags elementer de bruker. Eller elementene Xavian bestykker sine høyttalere med. Så kan du finne andre høyttalere med tilsvarende elementer. Skal man da boikotte alle de andre høyttalerprodusentene som tar mye mer betalt for sine høyttalere med samme bestykning?
Når det gjelder biler, har jeg lest at forskjellen på produksjonskostnaden for en Fiat 500 og Volvo XC90 er kun 10.000 euro. Forskjellen i pris til forbruker er noe større (for å si det litt forsiktig).
Det viktigste er at produsenter, enten det gjelder kabler, biler, forsterkere eller høyttalere er redelige i forhold til egne produkter og produksjon. Det er veldig mange produsenter som tar seg godt betalt på grunn av at merkevaren deres har det riktige navnet.
Roy
Det blir en sammenligning som ikke er så veldig relevant IMO. For det første så fremstår ikke ZenSati som hvilken som helst annen kabelprodusent. Dersom du har lest hele tråden og linkene, så det mye som indikerer at her er det mye som ikke er på stell. F
or det andre snakker vi tross alt om kabler og du vet hva mange av oss mener om det. Selv Pedalen gikk så langt i å si at det ikke var sammenheng mellom pris og kvalitet på kabler. Jeg for min del, vil forøvrig boikotte om jeg kan, mange som selger svindyre kabler.
Det er god sammenheng mellom pris og kvalitet på høyttalere. At XTZ klarer å lage noe så bra til lavere pris enn mange andre, er først og fremst en bragd for de. Elementer alene er forøvrig ikke noe bevis på at de låter like bra som noe annet med masse elementer, men dersom de gjør det er det først og fremst en stor prestasjon slik jeg ser det. Det blir uansett rart å sammenligne høyttalere på den måten med noen kabelstumper hvor prisforskjellen er mye større og hvor det ikke finnes skikkelig bevis for reelle forskjeller.