Hva er sannheten om ZenSati?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    ZenSati skrev:
    orso skrev:
    Det forteller alt når man kan gi 90% avslag. Prisen på produktet har overhodet ingenting med ytelsen å gjøre.
    Det har også blitt visket at Roysen fikk sine ZenSati kabler med mer enn 75% rabatt. At noen får store rabatter og andre betaler fullpris er selvsagt også svært urettferdig.

    ZenSati kabler er IKKE tilbudt til -90%.

    Om Roysen som kunde er tilbudt ZenSati til -75% kender jeg ikke noget til.

    mvh
    Mark Johansen
    Mye tull i denne tråden, så det er hyggelig å se at du fortsatt følger med. :)

    Registerer at du relativt raskt svarer på spørsmål rettet mot pris, men unngår konsekvent alle andre spørsmål om deres produkter. Noen grunn til det?

    Mvh Håkon
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    HåkonN skrev:
    ZenSati skrev:
    ZenSati kabler er IKKE tilbudt til -90%.

    Om Roysen som kunde er tilbudt ZenSati til -75% kender jeg ikke noget til.

    mvh
    Mark Johansen
    Mye tull i denne tråden, så det er hyggelig å se at du fortsatt følger med. :)

    Registerer at du relativt raskt svarer på spørsmål rettet mot pris, men unngår konsekvent alle andre spørsmål om deres produkter. Noen grunn til det?

    Mvh Håkon
    Han er konsekvent, det skal han ha.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.432
    Antall liker
    5.218
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    erato skrev:
    HåkonN skrev:
    Fint innlegg Vreden.

    Liebhaber var et nytt ord for meg.
    Passer godt sammen med besserwisser. Også et mye brukt begrep i slike tråder.
    Selv om jeg håper man ser forskjell på Besserwisser og Liebhaber.
    Takk til vredensgnag for utmerkede innlegg!

    Er det forresten noen forskjell på definisjonene av Liebhaber og Feinschmecker? Er en Liebhaber opptatt av ting, mens en Feinschmecker er mer opptatt av opplevelser? Eller hur?

    /ot
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    om en leverandør tilbyr prisdiskriminering som et ledd i markedsføringen er vel hans sak
    verdien av å ha kabler utplassert hos Roysen er kanskje mere verdt enn å ha de hos meg?
    det er fortsatt frivillig å handle
    mvh
    Leif
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    coolbiz skrev:
    vredensgnag skrev:
    erato skrev:
    HåkonN skrev:
    Fint innlegg Vreden.

    Liebhaber var et nytt ord for meg.
    Passer godt sammen med besserwisser. Også et mye brukt begrep i slike tråder.
    Selv om jeg håper man ser forskjell på Besserwisser og Liebhaber.
    Takk til vredensgnag for utmerkede innlegg!

    Er det forresten noen forskjell på definisjonene av Liebhaber og Feinschmecker? Er en Liebhaber opptatt av ting, mens en Feinschmecker er mer opptatt av opplevelser? Eller hur?

    /ot
    Slik jeg har fått det beskrevet:

    Liebhaber bolig/båt/bil; Feinschmecker mat/vin/gourmand.

    Kom over ordet Liebhaveri første gang da jeg kjøpte en "liebhaber ejendom" i Danmark. Der er det en egen kategori i annonser:
     

    Vedlegg

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Den entydige og soleklare konklusjon, etter både denne tråden og alle andre kabeltråder på forumet er: Tilhengere av dyre kabler ønsker ikke sannheten! De er livredde for at deres illusjoner skal sprekke.
    For meg er det umulig å konkludere annerledes, etter å ha fulgt disse debatter i flere år. Uansett hvor mye man måtte legge på bordet av svindelhistorier, blindtester, vitenskapelig fakta, eksempler på menneskelig skrøpelig evne til å skille ulikheter under kontrollerte former,osv osv, så står den harde kjerne igjen uberørt.
    Personlig synes jeg også det er et stort tankekors når jeg på hifi-messen ser at store seriøse(?) hifi-produsenter vil menge seg med f.eks. ZenSati.
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    148
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har testet de dyreste Zen Sati høytalerkablene imot Roald Mikkelsens dyreste kabel Master Signature eller hva den nå heter .
     
    L

    larkus

    Gjest
    Karma skrev:
    Den entydige og soleklare konklusjon, etter både denne tråden og alle andre kabeltråder på forumet er: Tilhengere av dyre kabler ønsker ikke sannheten! De er livredde for at deres illusjoner skal sprekke.
    Klar tale :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.432
    Antall liker
    5.218
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    Slik jeg har fått det beskrevet:

    Liebhaber bolig/båt/bil; Feinschmecker mat/vin/gourmand.

    Kom over ordet Liebhaveri første gang da jeg kjøpte en "liebhaber ejendom" i Danmark. Der er det en egen kategori i annonser:
    Takk. Da var det omtrent som jeg trodde.
    I Tyskland annonseres bruktbiler som er blitt tatt spesielt godt vare på, ofte som "Liebhaberauto".
     
    P

    Parelius

    Gjest
    larkus skrev:
    Liebhaber = entusiast
    Feinsmecker = kjenner
    Hvilket uttrykk er da mest korrekt for å beskrive dannede menns forhold til det smukke kjønn?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Lothario

    Feinschmecker er mat og drikke, men brukes også noen ganger innen kunst.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.432
    Antall liker
    5.218
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Siden on-topic ser ut til å ha lidd en stille død og vi allerede er milevis off-topic med tysk-leksjonene våre..

    Person A: "Æsj, du er en sånn jævla Messerschmitt!"
    Person B: "Hva mener du?"
    Person A: "Alltid skal du vite best, og pirker og retter ustanselig på alle andre!"
    Person B: "Å, du mener Besserwisser."
    Person A: "Der ser du. Nå gjorde du det igjen!!"
     
    M

    musicus

    Gjest
    Karma skrev:
    Den entydige og soleklare konklusjon, etter både denne tråden og alle andre kabeltråder på forumet er: Tilhengere av dyre kabler ønsker ikke sannheten! De er livredde for at deres illusjoner skal sprekke.
    Jeg vet nå ikke jeg, synes nå nesten en slik konklusjon forteller mer om dine fordommer enn kabler, rent generellt!
    Det lyser jo mildt sagt fordummende fordommer av en slik konklusjon, og la det bare väre sagt, jeg synes IKKE pris/prestanda alltid henger ihop når det gjelder kabler!!..

    mvh
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Parelius skrev:
    larkus skrev:
    Liebhaber = entusiast
    Feinsmecker = kjenner
    Hvilket uttrykk er da mest korrekt for å beskrive dannede menns forhold til det smukke kjønn?
    Meg selv? Realistisk vurdering? Liebhaber. Men så var det dette med dannelse, da...
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    musicus skrev:
    Karma skrev:
    Den entydige og soleklare konklusjon, etter både denne tråden og alle andre kabeltråder på forumet er: Tilhengere av dyre kabler ønsker ikke sannheten! De er livredde for at deres illusjoner skal sprekke.
    Jeg vet nå ikke jeg, synes nå nesten en slik konklusjon forteller mer om dine fordommer enn kabler, rent generellt!
    Det lyser jo mildt sagt fordummende fordommer av en slik konklusjon, og la det bare väre sagt, jeg synes IKKE pris/prestanda alltid henger ihop når det gjelder kabler!!..

    mvh
    Hvem som er dummest ev meg, med mine fordommer, og den person som f.eks. kjøper disse kabler, blir for langdrygt å diskutere her. :D
    Men, din reaksjon på det jeg skrev, var ventet. Fint at det er plass til ulike personer her inne. ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Karma skrev:
    musicus skrev:
    Karma skrev:
    Den entydige og soleklare konklusjon, etter både denne tråden og alle andre kabeltråder på forumet er: Tilhengere av dyre kabler ønsker ikke sannheten! De er livredde for at deres illusjoner skal sprekke.
    Jeg vet nå ikke jeg, synes nå nesten en slik konklusjon forteller mer om dine fordommer enn kabler, rent generellt!
    Det lyser jo mildt sagt fordummende fordommer av en slik konklusjon, og la det bare väre sagt, jeg synes IKKE pris/prestanda alltid henger ihop når det gjelder kabler!!..

    mvh
    Hvem som er dummest ev meg, med mine fordommer, og den person som f.eks. kjøper disse kabler, blir for langdrygt å diskutere her. :D
    Men, din reaksjon på det jeg skrev, var ventet. Fint at det er plass til ulike personer her inne. ;)
    Det forteller jo også noe, at reaksjonen var ventet mener jeg, men en slik overgeneralisering overfor de som mener at slike dyre kabler har noe for seg, er ikke mye nyansert, selv har jeg ikke råd til slike kabler, ikke dermed sagt at jeg ville kjöpt de om jeg kunne heller, men jeg holder meg for god å fordumme de som gjör det, det er deres valg og prioriteringer, ikke mine, og det klarer jeg lungt forholde meg til
    Sist jeg sjekket var det å gjöre kabelhandler frivillig og med mindre de ikke er tvunget til ett kjöp, synes jeg det ligger mer i å respektere deres valg, enn å fordumme det, selv om det divergerer fra egne.
    Lyd "sannheten" er ikke bare sort/hvitt og skrevet i stein, slik noen gjerne vil ha det, tydeligvis.

    Men jeg holder med om at det er fint det er plass for alle, bare man nu hadde sluppet slike oversitter fasoner fra folk som tror de vet alle andres beste.

    I beste mening! 8) ...

    mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Illusjonen er ihvertfall oppfyllt her, for en liten stund ;)

    Det er ganske spesielt å krangle om noen kabler så lenge, men skeptikere eller ei, det er ikke litt forskjell på kabler, det er veldig stor :eek:

    De som sitter med stereoanlegg i første divisjon kan utale seg om tema, men har man et anlegg til f.eks. 10,000 N.Kr., så vil jo ikke kabler (dyre) ha så mye å si :eek:

    Det kan faktisk gjøre vondt verre å koble på noen dyre ZenSati kabler i et rimelig stereoanlegg!!!
     
    L

    larkus

    Gjest
    hvalross skrev:
    Er det noen som har testet de dyreste Zen Sati høytalerkablene imot Roald Mikkelsens dyreste kabel Master Signature eller hva den nå heter .
    Det hadde vært et bra tiltak. Hvis det viser seg at det ikke er forskjell av betydning mellom kablene, så er vel Zensati verdt prisen, og MJ har ingenting å skamme seg over ;D

    mvh
    larkus
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Lothario

    Feinschmecker er mat og drikke, men brukes også noen ganger innen kunst.
    Fra SNL:
    feinschmecker, kresen skjønner av noe, særlig av mat og vin.

    liebhaber, en som setter pris på og samler på bestemte slags ting, særlig kunstgjenstander; en som har lyst til å kjøpe eller melder seg som kjøper til noe som er til salgs.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    f skrev:
    De som sitter med stereoanlegg i første divisjon kan utale seg om tema, men har man et anlegg til f.eks. 10,000 N.Kr., så vil jo ikke kabler (dyre) ha så mye å si :eek:

    Det kan faktisk gjøre vondt verre å koble på noen dyre ZenSati kabler i et rimelig stereoanlegg!!!
    Da bør vel jeg, som har et anlegg til over 700 000 kr, ha rett til å uttale meg? ::)

    Å koble ZenSati til mitt anlegg, ville vært en hån mot både eiers og anleggets troverdighet.
    (Man trenger ikke være ....., fordi om man har et dyrt anlegg)

    Dette er min personlige mening, og jeg forbeholder meg retten til å ha en mening om kabelfenomet i dette miljøet på samme måte som jeg f.eks forbeholder meg retten til å mene noe om prinsessens engler.
    Dersom man skal tie stille om alt man finner dumt, bare fordi man ikke skal støte andre, kan man like gjerne avslutte en hver debatt.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Personlig synes jeg også det er et stort tankekors når jeg på hifi-messen ser at store seriøse(?) hifi-produsenter vil menge seg med f.eks. ZenSati.
    Det er mer enn et tankekors. Hvem var det forresten? Greit å vite hvem man skal styre unna.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Karma skrev:
    Personlig synes jeg også det er et stort tankekors når jeg på hifi-messen ser at store seriøse(?) hifi-produsenter vil menge seg med f.eks. ZenSati.
    Det er mer enn et tankekors. Hvem var det forresten? Greit å vite hvem man skal styre unna.
    Svaret finnes bla. i "HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september" tråden
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Dersom det ikke spiller noen rolle hvilke kabler man bruker lydmessig sett, så er det vel samme faen hvilke utstillere som brukte disse kablene!

    Skal alle utstillere sjekke forhistorien til alle andre komponentprodusenter de måtte benytte på ei messe? Hva med teppeprodusentene, blir ikke de like betydningsfulle som kabelprodusentene i denne sammenheng....




    emotikon skrev:
    orso skrev:
    Karma skrev:
    Personlig synes jeg også det er et stort tankekors når jeg på hifi-messen ser at store seriøse(?) hifi-produsenter vil menge seg med f.eks. ZenSati.
    Det er mer enn et tankekors. Hvem var det forresten? Greit å vite hvem man skal styre unna.
    Svaret finnes bla. i "HI-FI Messen 2010 i Horten - 18. og 19. september" tråden
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    val skrev:
    Hva med teppeprodusentene, blir ikke de like betydningsfulle som kabelprodusentene i denne sammenheng....
    Mulig det, men også når det gjelder hvilken effekt man kan få pr. anvendte krone.

    Jeg er ingen "kabelhysteriker" - hverken i den ene eller andre retningen- og har hummer og kanari bak mitt eget oppsett- men innser og har erfart at valget av kabler kan ha betydning for om den siste finpussen blir vellykket eller ikke.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    val skrev:
    Dersom det ikke spiller noen rolle hvilke kabler man bruker lydmessig sett, så er det vel samme faen hvilke utstillere som brukte disse kablene!
    Synes ikke det når alt tyder på at MJ og ZenSati driver med tilnærmet kjeltring virksomhet. Hvordan skal jeg kunne stole på en butikk og deres anbefalinger hvis de selger kabler opp til flere hundre tusen som ikke er noe annet enn standard OEM kabler? En slik butikk og bransje, vil i alle fall jeg styre unna.
    val skrev:
    Skal alle utstillere sjekke forhistorien til alle andre komponentprodusenter de måtte benytte på ei messe? Hva med teppeprodusentene, blir ikke de like betydningsfulle som kabelprodusentene i denne sammenheng....
    Forhåpentligvis har denne tråden fått deres øyne opp. Om ikke annet, så vet i hvert fall en del kjøpere mer om ZenSati. Så får de gjøre sine egne beslutninger.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Skal ikke mene så mye om kabelprising, men om man skal utelukke produkter fordi produsentene tar store marginer, så må man boikotte mye.

    Se eksempelvis på XTZ sine Divine-høyttalere og hva slags elementer de bruker. Eller elementene Xavian bestykker sine høyttalere med. Så kan du finne andre høyttalere med tilsvarende elementer. Skal man da boikotte alle de andre høyttalerprodusentene som tar mye mer betalt for sine høyttalere med samme bestykning?

    Når det gjelder biler, har jeg lest at forskjellen på produksjonskostnaden for en Fiat 500 og Volvo XC90 er kun 10.000 euro. Forskjellen i pris til forbruker er noe større (for å si det litt forsiktig).

    Det viktigste er at produsenter, enten det gjelder kabler, biler, forsterkere eller høyttalere er redelige i forhold til egne produkter og produksjon. Det er veldig mange produsenter som tar seg godt betalt på grunn av at merkevaren deres har det riktige navnet.

    Roy
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Nå er det jo andre kostnader i forbindelse med salg av bil enn bare produksjonskostnadene og jeg tror også at 10.000€ forskjell i produksjonspris blir veldig mye større forskjell i utsalgspris uansett hvilke produkt som selges!



    R.E.S. skrev:
    Skal ikke mene så mye om kabelprising, men om man skal utelukke produkter fordi produsentene tar store marginer, så må man boikotte mye.

    Se eksempelvis på XTZ sine Divine-høyttalere og hva slags elementer de bruker. Eller elementene Xavian bestykker sine høyttalere med. Så kan du finne andre høyttalere med tilsvarende elementer. Skal man da boikotte alle de andre høyttalerprodusentene som tar mye mer betalt for sine høyttalere med samme bestykning?

    Når det gjelder biler, har jeg lest at forskjellen på produksjonskostnaden for en Fiat 500 og Volvo XC90 er kun 10.000 euro. Forskjellen i pris til forbruker er noe større (for å si det litt forsiktig).

    Det viktigste er at produsenter, enten det gjelder kabler, biler, forsterkere eller høyttalere er redelige i forhold til egne produkter og produksjon. Det er veldig mange produsenter som tar seg godt betalt på grunn av at merkevaren deres har det riktige navnet.

    Roy
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    R.E.S. skrev:
    Skal ikke mene så mye om kabelprising, men om man skal utelukke produkter fordi produsentene tar store marginer, så må man boikotte mye.

    Se eksempelvis på XTZ sine Divine-høyttalere og hva slags elementer de bruker. Eller elementene Xavian bestykker sine høyttalere med. Så kan du finne andre høyttalere med tilsvarende elementer. Skal man da boikotte alle de andre høyttalerprodusentene som tar mye mer betalt for sine høyttalere med samme bestykning?

    Når det gjelder biler, har jeg lest at forskjellen på produksjonskostnaden for en Fiat 500 og Volvo XC90 er kun 10.000 euro. Forskjellen i pris til forbruker er noe større (for å si det litt forsiktig).

    Det viktigste er at produsenter, enten det gjelder kabler, biler, forsterkere eller høyttalere er redelige i forhold til egne produkter og produksjon. Det er veldig mange produsenter som tar seg godt betalt på grunn av at merkevaren deres har det riktige navnet.

    Roy
    Det blir en sammenligning som ikke er så veldig relevant IMO. For det første så fremstår ikke ZenSati som hvilken som helst annen kabelprodusent. Dersom du har lest hele tråden og linkene, så det mye som indikerer at her er det mye som ikke er på stell. For det andre snakker vi tross alt om kabler og du vet hva mange av oss mener om det. Selv Pedalen gikk så langt i å si at det ikke var sammenheng mellom pris og kvalitet på kabler. Jeg for min del, vil forøvrig boikotte om jeg kan, mange som selger svindyre kabler.

    Det er god sammenheng mellom pris og kvalitet på høyttalere. At XTZ klarer å lage noe så bra til lavere pris enn mange andre, er først og fremst en bragd for de. Elementer alene er forøvrig ikke noe bevis på at de låter like bra som noe annet med masse elementer, men dersom de gjør det er det først og fremst en stor prestasjon slik jeg ser det. Det blir uansett rart å sammenligne høyttalere på den måten med noen kabelstumper hvor prisforskjellen er mye større og hvor det ikke finnes skikkelig bevis for reelle forskjeller.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Men å styre unna en produsent som bruker Zensati kabler i et oppsett på ei messe blir helt feil.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    room skrev:
    Men å styre unna en produsent som bruker Zensati kabler i et oppsett på ei messe blir helt feil.
    Særlig når man mener det ikke er forskjell på kabler
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    orso skrev:
    val skrev:
    Dersom det ikke spiller noen rolle hvilke kabler man bruker lydmessig sett, så er det vel samme faen hvilke utstillere som brukte disse kablene!
    Synes ikke det når alt tyder på at MJ og ZenSati driver med tilnærmet kjeltring virksomhet. Hvordan skal jeg kunne stole på en butikk og deres anbefalinger hvis de selger kabler opp til flere hundre tusen som ikke er noe annet enn standard OEM kabler? En slik butikk og bransje, vil i alle fall jeg styre unna.
    val skrev:
    Skal alle utstillere sjekke forhistorien til alle andre komponentprodusenter de måtte benytte på ei messe? Hva med teppeprodusentene, blir ikke de like betydningsfulle som kabelprodusentene i denne sammenheng....
    Forhåpentligvis har denne tråden fått deres øyne opp. Om ikke annet, så vet i hvert fall en del kjøpere mer om ZenSati. Så får de gjøre sine egne beslutninger.

    "Jeg for min del, vil forøvrig boikotte om jeg kan, mange som selger svindyre kabler. "


    orso,

    Jeg har gentagne gange på Hifisentralen skrevet at ZenSati IKKE er et OEM kabelmærke. Når du vedbliver med at påstå det modsatte, skal det så opfattes således at du "boikotter"?

    mvh
    MJ
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du får begynne å svare på noen tekniske spørsmål som er stilt i denne tråden MJ, så kanskje du blir tatt seriøst.
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    ZenSati skrev:
    Jeg har gentagne gange på Hifisentralen skrevet at ZenSati IKKE er et OEM kabelmærke.
    I så fall burde det være enkelt å besvare noen av spørsmålene i denne tråden.

    På dette tidspunktet ser forresten ut til at du bryter norsk lov.
     
    M

    musicus

    Gjest
    HåkonN skrev:
    ZenSati skrev:
    Jeg har gentagne gange på Hifisentralen skrevet at ZenSati IKKE er et OEM kabelmærke.
    I så fall burde det være enkelt å besvare noen av spørsmålene i denne tråden.

    På dette tidspunktet ser forresten ut til at du bryter norsk lov.
    Er det lovbrudd å ikke svare på spm på hfs også nu? ::) eller har jeg misset noe alvorlig kriminellt begått i denne tråden? eller mener du at det bare er produsenter som skal stå til svars mens andre igjen kan vri og vrenge ut av seg nær sagt hva som helst av egen oppfunne påstander og insinuasjoner, mange grovt krengende?

    Dette er ikke bare en farse lengre, noen og enhver bør vel ta alvorlig mye rev i seila sine her.

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    orso skrev:
    R.E.S. skrev:
    Skal ikke mene så mye om kabelprising, men om man skal utelukke produkter fordi produsentene tar store marginer, så må man boikotte mye.

    Se eksempelvis på XTZ sine Divine-høyttalere og hva slags elementer de bruker. Eller elementene Xavian bestykker sine høyttalere med. Så kan du finne andre høyttalere med tilsvarende elementer. Skal man da boikotte alle de andre høyttalerprodusentene som tar mye mer betalt for sine høyttalere med samme bestykning?

    Når det gjelder biler, har jeg lest at forskjellen på produksjonskostnaden for en Fiat 500 og Volvo XC90 er kun 10.000 euro. Forskjellen i pris til forbruker er noe større (for å si det litt forsiktig).

    Det viktigste er at produsenter, enten det gjelder kabler, biler, forsterkere eller høyttalere er redelige i forhold til egne produkter og produksjon. Det er veldig mange produsenter som tar seg godt betalt på grunn av at merkevaren deres har det riktige navnet.

    Roy
    Det blir en sammenligning som ikke er så veldig relevant IMO. For det første så fremstår ikke ZenSati som hvilken som helst annen kabelprodusent. Dersom du har lest hele tråden og linkene, så det mye som indikerer at her er det mye som ikke er på stell. For det andre snakker vi tross alt om kabler og du vet hva mange av oss mener om det. Selv Pedalen gikk så langt i å si at det ikke var sammenheng mellom pris og kvalitet på kabler. Jeg for min del, vil forøvrig boikotte om jeg kan, mange som selger svindyre kabler.

    Det er god sammenheng mellom pris og kvalitet på høyttalere. At XTZ klarer å lage noe så bra til lavere pris enn mange andre, er først og fremst en bragd for de. Elementer alene er forøvrig ikke noe bevis på at de låter like bra som noe annet med masse elementer, men dersom de gjør det er det først og fremst en stor prestasjon slik jeg ser det. Det blir uansett rart å sammenligne høyttalere på den måten med noen kabelstumper hvor prisforskjellen er mye større og hvor det ikke finnes skikkelig bevis for reelle forskjeller.
    Vi har fått det inn med teskje hva du mener om kabler ja.
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    musicus skrev:
    Er det lovbrudd å ikke svare på spm på hfs også nu? ::) eller har jeg misset noe alvorlig kriminellt begått i denne tråden? eller mener du at det bare er produsenter som skal stå til svars mens andre igjen kan vri og vrenge ut av seg nær sagt hva som helst av egen oppfunne påstander og insinuasjoner, mange grovt krengende?
    Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn