Hva er sannheten om ZenSati?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nightpuma skrev:
    Hvis vi kutter til beinet, er ikke hovedpoenget at Zensati lukter humbug lang vei. Jeg synes det kunne vært mer interessant å belyse hva det er som gjør at humbuglukten er så sterk hos nettop denne kabelprodusenten. For at det stinker mer enn f.eks Nordost, Kimber og Cardas er vel de fleste enige om. Eller hva?

    Puma
    Lukten mildnes ikke ved at produsenten ikke synes villig å gå inn på selv de mest basale tekniske doseringer. Tvert om ba han jo meg å la et (kontroversielt??) tema som VTA ligge. Slikt synes å trigge reseptorene i mine lukteorganer iallefall.

    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Mark Johansen; hvorfor så det ut som om VTA på platespilleren på videoklippet var preget av at arma var mye løftet bak? Er det et bevisst valg med slik justering av Rohmann, dvs vil du mener at den låter bedre slik?
    Uha, nu berører du noget meget kritisk. Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet. Resultatet af denne dialog blev at jeg opsage mine aftaler med leverandør. Jeg vil ikke gå ind i enkeltheder offentligt.

    mvh
    MJ
    Det er da vel ikke så vanskelig å si noe om VTA offentlig? Jeg har gjort det mange ganger jeg :)
    Slik jeg kjenner Michael Fremer så er jo han en talsmann for å justere pu'er rett. Jeg har sågar vært på foredrag med ham hvor dette var eneste tema.

    Mener du å si at denne armen ikke har VTA-justering?
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
    Jo, du kan gjerne dosere rundt temaet VTA på videoen. Det kan da umulig være konfidensielt å si noe mer om VTA her?

    Lad den ligge Vidar,

    mvh
    MJ
    Hvorfor i alle dager kan du ikke kommentere på om VTA-feilen på videoen var bevisst eller ikke? Er det hemmelig?

    Det kan jo være av interesse for noen av oss som har fartstid med Ortofon Rohmann å få en innsikt i om den kan fungere bedre med negativ VTA.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    larkus skrev:
    Snickers-is skrev:
    Dersom to produkter tilsvarer hverandre teknisk og det ene produktet koster 10 ganger så mye som det andre, og den som markedsfører det dyrere produktet forteller markedet at produktet yter så mye bedre enn det andre som prisen tilsier så er det i det minste brudd på norske markedsføringsbestemmelser, samt folks generelle oppfattelse av etikk.
    Nå er du inne på noe vesentlig her. Hvordan motbevise at kabel A til 200 000,-kr. låter bedre enn kabel B til 1500,-kr. , dersom enkelte hevder det? Målinger kan en jo bare glemme med en gang.

    Det er nettopp dette geniale faktum som holder liv i hifi-kabelbransjen. Lydopplevelser som enkelte hevder å oppleve kan ALDRI motbevises ;D

    mvh
    larkus (kabelskeptiker)
    Dersom kabelen består av eksakt det samme som en annen kabel til 1/10 av prisen så har man vel iofs et bevis. Ellers er det vanskelig å avgjøre.

    Imidlertid er jo lovgivingen, etter hva jeg har forstått, slik at om man skal kunne påberope seg at noe er bedre må grunnlaget for påstanden være dokumenterbart.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror sånn generelt at enten så får produsenter redegjøre på ordentlig måte for gehalten i prisfastsettingen, dvs redegjøre overbevisende teknisk; eller så får de finne seg i at de ikke får solgt i et marked som setter krav til slikt. Annet enn salg til godtroende nisser som gladelig er med på karusellen i illustrasjonen over da.
     

    Nilau

    Fersking
    Ble medlem
    30.12.2005
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Vidar P skrev:
    Jeg tror sånn generelt at enten så får produsenter redegjøre på ordentlig måte for gehalten i prisfastsettingen, dvs redegjøre overbevisende teknisk; eller så får de finne seg i at de ikke får solgt i et marked som setter krav til slikt. Annet enn salg til godtroende nisser som gladelig er med på karusellen i illustrasjonen over da.
    Som dielektrikum benytter Zensati "Protected Air" (beskyttet luft). (!) Og der er angiveligt tale om noget nær superledere i kablerne. Men det kan jo være varm luft?

    Hilsen
    Niels
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nilau skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg tror sånn generelt at enten så får produsenter redegjøre på ordentlig måte for gehalten i prisfastsettingen, dvs redegjøre overbevisende teknisk; eller så får de finne seg i at de ikke får solgt i et marked som setter krav til slikt. Annet enn salg til godtroende nisser som gladelig er med på karusellen i illustrasjonen over da.
    Som dielektrikum benytter Zensati "Protected Air" (beskyttet luft). (!) Og der er angiveligt tale om noget nær superledere i kablerne. Men det kan jo være varm luft?

    Hilsen
    Niels
    Mendelejev la utkastet til det periodiske system allerede i 1869; det kan da umulig være så vanskelig å konkretisere litt omkring hva en kabel inneholder dersom man er slik ekspert at man avkrever flere hundretusener av kroner bare for et singlewire kabelsett.

    Om det er superledere så har de sikkert noen form for kjemiske bestanddeler, og det samme gjelder denne beskyttede luften.
     

    Vedlegg

    N

    nb

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Om det er superledere så har de sikkert noen form for kjemiske bestanddeler
    Uansett må det være jævlig kaldt for at så skal funke.

    HgBa2CaCu2O6 (thallium, mercury, copper, barium, calcium and oxygen) er den forbindelsen som blir superledende ved høyeste temperatur, 138 kelvin. Eller minus 135 grader celcius for de som ikke er så kjent med kelvinskalaen.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Nightpuma skrev:
    Hvis vi kutter til beinet, er ikke hovedpoenget at Zensati lukter humbug lang vei. Jeg synes det kunne vært mer interessant å belyse hva det er som gjør at humbuglukten er så sterk hos nettop denne kabelprodusenten. For at det stinker mer enn f.eks Nordost, Kimber og Cardas er vel de fleste enige om. Eller hva?

    Puma
    Lukten mildnes ikke ved at produsenten ikke synes villig å gå inn på selv de mest basale tekniske doseringer. Tvert om ba han jo meg å la et (kontroversielt??) tema som VTA ligge. Slikt synes å trigge reseptorene i mine lukteorganer iallefall.

    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Mark Johansen; hvorfor så det ut som om VTA på platespilleren på videoklippet var preget av at arma var mye løftet bak? Er det et bevisst valg med slik justering av Rohmann, dvs vil du mener at den låter bedre slik?
    Uha, nu berører du noget meget kritisk. Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet. Resultatet af denne dialog blev at jeg opsage mine aftaler med leverandør. Jeg vil ikke gå ind i enkeltheder offentligt.

    mvh
    MJ
    Det er da vel ikke så vanskelig å si noe om VTA offentlig? Jeg har gjort det mange ganger jeg :)
    Slik jeg kjenner Michael Fremer så er jo han en talsmann for å justere pu'er rett. Jeg har sågar vært på foredrag med ham hvor dette var eneste tema.

    Mener du å si at denne armen ikke har VTA-justering?
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Vidar P skrev:
    ZenSati skrev:
    Der kan vel næppe være mere suppe at koge i dette emne.

    mvh
    MJ
    Jo, du kan gjerne dosere rundt temaet VTA på videoen. Det kan da umulig være konfidensielt å si noe mer om VTA her?

    Lad den ligge Vidar,

    mvh
    MJ
    Hvorfor i alle dager kan du ikke kommentere på om VTA-feilen på videoen var bevisst eller ikke? Er det hemmelig?

    Det kan jo være av interesse for noen av oss som har fartstid med Ortofon Rohmann å få en innsikt i om den kan fungere bedre med negativ VTA.
    MJ's utsagn, sitat: "Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet." Klinger litt merkelig for meg. Under HiFi messen i KBH 2009 var jeg tilstede da MF hadde sitt seminar om oppsett av platespiller/tonearm. Da han skal demonstrere Wallytractor sitt antiscating verktøy kommenterer han at den spesifikke armen som sitter på spilleren har en defekt i leiet så den ikke svinger helt fritt. Platespiller og arm som ble brukt var den samme som MJ har med seg i TV2 sitt studio for å promotere messen. Armen er en Ikeda. For meg høres det ut som MJ antyder at den litt eiendommelige VTA skal ha en sammenheng med armens kvalitet. Og hvis armen så var defekt er det tydelig at det ikke er MJ som har oppdaget det siden han bruker den som demomodell for Fremer et par dager senere.
    Nå kan det jo være mange grunner til at VTA på filmklippet ser merkelig ut, f.eks at spilleren er satt opp i expressfart i studio og VTA er ikke det man hefter seg mest ved der og da.

    Puma
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.815
    Antall liker
    23.882
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Med de språklige forviklinger friskt i minne tør jeg påpeke at superledere og supre ledere med letthet, eller harelabb, kan forveksles.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Det ser ut som trådens opprinnelige tema er i ferd med å dabbe av. Jeg foreslår at tråden stenges, og at mysteriet om hvorfor hifi-kabler generellt må være så dyre diskuteres videre i kabelhjørnet :)

    mvh
    larkus
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.815
    Antall liker
    23.882
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man blir å diskutere indisier. Hva annet er det å diskutere?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nightpuma skrev:
    MJ's utsagn, sitat: "Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet." Klinger litt merkelig for meg. Under HiFi messen i KBH 2009 var jeg tilstede da MF hadde sitt seminar om oppsett av platespiller/tonearm. Da han skal demonstrere Wallytractor sitt antiscating verktøy kommenterer han at den spesifikke armen som sitter på spilleren har en defekt i leiet så den ikke svinger helt fritt. Platespiller og arm som ble brukt var den samme som MJ har med seg i TV2 sitt studio for å promotere messen. Armen er en Ikeda. For meg høres det ut som MJ antyder at den litt eiendommelige VTA skal ha en sammenheng med armens kvalitet. Og hvis armen så var defekt er det tydelig at det ikke er MJ som har oppdaget det siden han bruker den som demomodell for Fremer et par dager senere.
    Nå kan det jo være mange grunner til at VTA på filmklippet ser merkelig ut, f.eks at spilleren er satt opp i expressfart i studio og VTA er ikke det man hefter seg mest ved der og da.

    Puma
    Samme var det da Fremer demonstrerte oppsett i Trondheim for ett eller to år siden også. Uha, jeg tror jeg begynner å skjønne hva det kritiske man diskuterer ligger i. Når MJ ikke vil kommentere hvorvidt a) VTA var feil pga feil i armen, eller b) VTA var feil pga at det låter bedre, eller c) VTA var feil fordi de ikke hadde tid å sette den før opptak, så forteller det meg en ting eller to om denne som ikke vil fortelle om det, og det kan ikke vissvasses bort i blablablafremerblablabla.
     

    Haas

    Medlem
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Sannheten må være, at ZenSati kablerne er hamrende gode.
    Jeg har i øjeblikket et sæt ZenSati 2 signalkabel og et sæt ZenSati 3 højttalerkabel koblet på mit Mcintosh udstyr og det er hamrende godt.

    Gå dog efter bolden i stedet for hele tiden at prøve at finde noget på manden.

    Jeg må medgive, at priserne på kablerne er hæftige, men dog på niveau med andre High-End kabler fra fx Nordost, Transparent, MIT, Bertram osv.

    Venlig hilsen
    ;D
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Haas skrev:
    Sannheten må være, at ZenSati kablerne er hamrende gode.
    Jeg har i øjeblikket et sæt ZenSati 2 signalkabel og et sæt ZenSati 3 højttalerkabel koblet på mit Mcintosh udstyr og det er hamrende godt.

    Gå dog efter bolden i stedet for hele tiden at prøve at finde noget på manden.

    Jeg må medgive, at priserne på kablerne er hæftige, men dog på niveau med andre High-End kabler fra fx Nordost, Transparent, MIT, Bertram osv.

    Venlig hilsen
    ;D
    Gå på bolden er et godt poeng. Du må gerne beskrive bolden ;) Hvor lenge har du haft kablerne i dit anlæg og hvad har du eventuelt prøvet før?

    Puma
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    Haas skrev:
    Sannheten må være, at ZenSati kablerne er hamrende gode.
    Jeg har i øjeblikket et sæt ZenSati 2 signalkabel og et sæt ZenSati 3 højttalerkabel koblet på mit Mcintosh udstyr og det er hamrende godt.

    Gå dog efter bolden i stedet for hele tiden at prøve at finde noget på manden.

    Jeg må medgive, at priserne på kablerne er hæftige, men dog på niveau med andre High-End kabler fra fx Nordost, Transparent, MIT, Bertram osv.

    Venlig hilsen
    ;D
    Jeg kan kun give dig ret i din beskrivelse af ZenSati kablerne. Jeg har selv et sæt #3, IC og HT. Jeg bruger oven i købet et sæt til min subwoofer - nok lidt overkill, meeeeeennnnnnn........
    ZenSati har ikke problemer med rørgrej - og da slet ikke det i den bedre ende - jeg spiller på Audio Research og Wilson.

    Jeg skal forbi den gode hr Johansen og handle nogle strømkabler og have skiftet bananer til spader, samt have noget XLR bestykket IC.

    @Vidar: Vedrørende den arm du efterlyser info omkring. MJ er ikke (nødvendigvis) pladespiller ekspert - ikke mere end folk er fles ihvertfald og da slet ikke på niveau med Michael Fremer... Der er nogen omstændigheder omkring netop DEN arm, som MJ af forretningsmæssige grunde ikke ønsker at offentliggøre og det mener jeg man skal respektere og efterleve hans ønske om at lade den ligge.

    Jeg mener også at det ikke nødvendigvis er alt information man SKAL udlevere, da, hvis man ikke har patent, kan alle og enhver stjæle dine ideer og kopiere dem - især japanere, koreanere og kinesere har i tidernes løb været ganske gode til dette med et utal af europæiske og amerikanske produkter. Indtil for få år siden fandtes der ikke en asiatisk bil med asiatiske opfindelser bygget ind.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    plafitracer skrev:
    @Vidar: Vedrørende den arm du efterlyser info omkring. MJ er ikke (nødvendigvis) pladespiller ekspert - ikke mere end folk er fles ihvertfald og da slet ikke på niveau med Michael Fremer... Der er nogen omstændigheder omkring netop DEN arm, som MJ af forretningsmæssige grunde ikke ønsker at offentliggøre og det mener jeg man skal respektere og efterleve hans ønske om at lade den ligge.
    Jeg etterlyser ikke info om arma, og er ikke ut etter omstendighetene omkring arma, kun et enkelt svar på om det var bevisst VTA eller ikke. Og dersom bevisst, om det er fordi det er noe lydmessig å hente på en slik positiv VTA med Rohmann.

    Dette er virkelig ikke et avansert tema som krever sin Wittgenstein for å svare på, og uansett svar vil det ikke kompromittere armprodusenten eller partnere, og dette må han da virkelig klare å svare på uten å få noen forretningspartnere på nakken. Uten at jeg vet noe om forretningspartnerene hans da.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.616
    Sted
    Østfold
    plafitracer skrev:
    Jeg mener også at det ikke nødvendigvis er alt information man SKAL udlevere, da, hvis man ikke har patent, kan alle og enhver stjæle dine ideer og kopiere dem - især japanere, koreanere og kinesere har i tidernes løb været ganske gode til dette med et utal af europæiske og amerikanske produkter. Indtil for få år siden fandtes der ikke en asiatisk bil med asiatiske opfindelser bygget ind.
    Her skyter du på feil blink.
     

    Haas

    Medlem
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Nightpuma skrev:
    Haas skrev:
    Sannheten må være, at ZenSati kablerne er hamrende gode.
    Jeg har i øjeblikket et sæt ZenSati 2 signalkabel og et sæt ZenSati 3 højttalerkabel koblet på mit Mcintosh udstyr og det er hamrende godt.

    Gå dog efter bolden i stedet for hele tiden at prøve at finde noget på manden.

    Jeg må medgive, at priserne på kablerne er hæftige, men dog på niveau med andre High-End kabler fra fx Nordost, Transparent, MIT, Bertram osv.

    Venlig hilsen
    ;D
    Gå på bolden er et godt poeng. Du må gerne beskrive bolden ;) Hvor lenge har du haft kablerne i dit anlæg og hvad har du eventuelt prøvet før?

    Puma
    De har kun været på i godt 2 uger, så det er relativt nyt for mit vedkommende. Ellers havde jeg et komplet sæt Yter - signal, højttaler og power. Tidligere har jeg haft Nordost Heimdal, Jorma no. 1 osv.
     
    N

    nb

    Gjest
    Er det virkelig noen som i fullt alvor tror det ligger noe smart, danskutviklet spitzentekonologi tuftet på 40 års erfaring bak disse produktene? ZenSati er jo ikke noe verre enn mange andre som driver i kabelbransjen, det er bare så mye mer åpenbart.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Er det virkelig noen som i fullt alvor tror det ligger noe smart, danskutviklet spitzentekonologi tuftet på 40 års erfaring bak disse produktene? ZenSati er jo ikke noe verre enn mange andre som driver i kabelbransjen, det er bare så mye mer åpenbart.
    Jeg sliter. Produksjonen foregår åpenbart ikke i Danmark da det er 0 ansatte. De produseres nok da i østen. Men kan Mark Johansen ha sendt en trylleformel til Kina/Taiwan? Vel, han kunne åpenbart ikke så mye så mye om kabler for noen få år siden. Her er spørsmålene Mark spurte på den danske forumet i august 2006:

    Hej

    Jeg har ikke så mange års erfaring med det tunge Hi-Fi, men jeg har lidt spørgsmål til de erfarende. Jeg har læst den seneste kabeltest og diverse tråde, som har kommenteret denne test. Jeg har følgende spørgsmål:

    1.
    Hvad er den officielle (hos HiFi4all og andre) testprosedure ved test af signalkabler?

    2.
    Som jeg har erfaret det, så vokser ømfindtligheden i signalkabler i takt med at udstyret der bliver hængt på bliver "tungere" og "tungere". Er dette korrekt opfattet?

    3.
    Hvad er jeres erfaring med at signalkabler og det man "hænger" på, hvor længe er det om at blive spillet til?

    4.
    Hvor meget har impedansen indvirkning på "god lyd"?

    5.
    Hvornår er et signalkabel godt?

    6.
    Men hvilket udstyr bliver kabler, af redaktionen og skribenter, testet med?



    Håber der er nogle af de skarpe der vil øse af erfaringen.



    Så dette med 40 års erfaring er litt vanskelig å forstå. I tillegg bruker han CO2 som betegnelse for luft. Noe som ikke akkurat indikerer at han har så stor kompetanse på kjemi. Han svarer heller ikke på spørsmål i denne tråden relatert til den tekniske. Det har han alt og vinne på. Eneste mulighet som da gjenstår er at det er andre glupe hjerner bak disse kablene og at Mark utelukkende er selger/distributør.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.152
    Antall liker
    34.762
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hva er sannheten om ZenSati?

    Tror jeg snart har fått det med meg... ;)
    Satser på andre kabler ;D

    gismo
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    orso skrev:
    nb skrev:
    Er det virkelig noen som i fullt alvor tror det ligger noe smart, danskutviklet spitzentekonologi tuftet på 40 års erfaring bak disse produktene? ZenSati er jo ikke noe verre enn mange andre som driver i kabelbransjen, det er bare så mye mer åpenbart.
    Så dette med 40 års erfaring er litt vanskelig å forstå. I tillegg bruker han CO2 som betegnelse for luft. Noe som ikke akkurat indikerer at han har så stor kompetanse på kjemi. Han svarer heller ikke på spørsmål i denne tråden relatert til den tekniske. Det har han alt og vinne på. Eneste mulighet som da gjenstår er at det er andre glupe hjerner bak disse kablene og at Mark utelukkende er selger/distributør.
    Det eneste fornuftige ZenSati gründeren kan gjøre er å overse kabel anarkistene og jantelov tilhengerene som har skrevet flittig også i denne tråden.
    Jeg har følgende oppfordring til dere: Logg av - og vent lenge til dere logger på igjen
     

    Nilau

    Fersking
    Ble medlem
    30.12.2005
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Puma
    [/quote]


    MJ's utsagn, sitat: "Michael Fremer og jeg har kritiseret denne arm og kvalitet." Klinger litt merkelig for meg. Under HiFi messen i KBH 2009 var jeg tilstede da MF hadde sitt seminar om oppsett av platespiller/tonearm. Da han skal demonstrere Wallytractor sitt antiscating verktøy kommenterer han at den spesifikke armen som sitter på spilleren har en defekt i leiet så den ikke svinger helt fritt. Platespiller og arm som ble brukt var den samme som MJ har med seg i TV2 sitt studio for å promotere messen. Armen er en Ikeda. For meg høres det ut som MJ antyder at den litt eiendommelige VTA skal ha en sammenheng med armens kvalitet. Og hvis armen så var defekt er det tydelig at det ikke er MJ som har oppdaget det siden han bruker den som demomodell for Fremer et par dager senere.
    Nå kan det jo være mange grunner til at VTA på filmklippet ser merkelig ut, f.eks at spilleren er satt opp i expressfart i studio og VTA er ikke det man hefter seg mest ved der og da.

    Puma
    [/quote]

    Jeg var tilstede ved dette pinlige optrin, hvor Michael Fremer opdagede at tonearmen var defekt. M. Fremer klarede situationen meget professionelt.
    Det pinlige var, efter min mening, at M. Fremer fik en defekt pladespiller stillet til rådighed for hans seminar om optimering af armgeometri. Hvorfor havde ingen opdaget denne fejl inden seminaret tog sin begyndelse. Stakkels Mr. Fremer. Jeg synes det var synd for ham.
    Forhåbentlig var det ikke første gang han stødte på en audioamatør i branchen?

    MVH.
    Niels
     

    Haas

    Medlem
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    nb skrev:
    Er det virkelig noen som i fullt alvor tror det ligger noe smart, danskutviklet spitzentekonologi tuftet på 40 års erfaring bak disse produktene? ZenSati er jo ikke noe verre enn mange andre som driver i kabelbransjen, det er bare så mye mer åpenbart.
    Har du prøvet et ZenSati setup?

    Du tvivler meget på kablers betydning for lyden, kan jeg fornemme!!
    Hvilke kabler har du i dit setup - alm. el-ledning eller har du ofret norske dollars i "ordentlige" kabler.
    Tomme tønder har en tendens til at buldre mest.
    I Danmark har vi indtil flere kabelproducenter der med mere eller mindre succes har skabt sig en levevej med produktion og salg af kabler. Blot for firmaet ikke hedder Nordost, Cardas, Kimber eller lignende betyder det jo ikke, at den vare de leverer ikke lyder godt. Vores svenske ven Jorma er et godt eksempel på et firma der i den grad har fået succes med produktion af kabler. Mig bekendt er det kun Jorma Koski selv der producerer.

    Kabler og for den sags skyld HiFi er lidt lige som vin, nogen hælder til det ene og nogen hælder til noget andet. Hvis alt var enten eller ville der nok ikke være så mange producenter af HiFi udstyr og kabler.

    Så længe jeg kan høre en positiv forskel i mit setup, er der ingen der skal fortælle mig, at de kabler jeg har ikke lyder godt.

    Haas
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    spiller det noen rolle hvor de er laget?
    det er fullstendig frivillig å kjøpe disse kablene til hvor idiotiske priser som helst
    låter de i tillegg bra, er det jo en stor bonus
    la fyren bare være i fred!
    mvh
    leif
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Denne tråden engasjerer iallfall veldig, ser det er flere dansker som har våknet etter 5 års dvale.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Anonym skrev:
    Denne tråden engasjerer iallfall veldig, ser det er flere dansker som har våknet etter 5 års dvale.
    Kanskje det er noen som har fulgt sitt eget råd..?


    Jeg har følgende oppfordring til dere: Logg av - og vent lenge til dere logger på igjen
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    Denne tråden engasjerer iallfall veldig, ser det er flere dansker som har våknet etter 5 års dvale.

    Kanskje de alle bruker Google Translate? ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    gismo skrev:
    Hva er sannheten om ZenSati?

    Tror jeg snart har fått det med meg... ;)
    Satser på andre kabler ;D

    gismo
    Satser på andre kabler? Hva betyr det?
    Hvis sannheten er at man kan kjøpe disse kablene annet steds fra til en brøkdel av pengene, så bør jo det fortelle et eller annet om kabler?
    Zensati ble (blir) da særdeles godt mottatt av erfarne forumdeltakere også her på HFS?

    Så...
    Hvis de veldig dyre kablene egentlig er veldig billige, men låter like bra som andre veldig dyre kabler, hva er da vitsen med noen veldig dyre kabler når veldig billige kabler er like bra?

    ::)

    R
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Så...
    Hvis de veldig dyre kablene egentlig er veldig billige, men låter like bra som andre veldig dyre kabler, hva er da vitsen med noen veldig dyre kabler når veldig billige kabler er like bra?
    Ble helt svimmel når jeg leste dette R... ;D
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Haas skrev:
    I Danmark har vi indtil flere kabelproducenter der med mere eller mindre succes har skabt sig en levevej med produktion og salg af kabler. Blot for firmaet ikke hedder Nordost, Cardas, Kimber eller lignende betyder det jo ikke, at den vare de leverer ikke lyder godt. Vores svenske ven Jorma er et godt eksempel på et firma der i den grad har fået succes med produktion af kabler. Mig bekendt er det kun Jorma Koski selv der producerer.
    Problemet er vel ikke at noen produserer og selger kabler til svært høye priser, ei heller at noen faktisk har et levebrød de tjener gode penger på. Problemet er at et produkt blir solgt med lovnader om høye ytelser, men ingen kan forklare hvordan eller hvorfor det fungerer. Når de samme produsentene går åpent ut på forum og spør halvdumme spørsmål som best hører hjemme på grunnkurs elektro, er det vel også rimelig å anta at det ikke er snakk om kvantefysikk som ligger til grunn for utviklingen her. Lite sannsynlig er det vel også at noen av de har plukket opp topp hemmelig teknologi fra NASA for så å få kabelen produsert i Kina.

    Hvor lenge hadde det holdt om for eks. BMW skulle holde på slik? De hadde vært ute av markedet rimelig fort. Sannsynligvis etter et par stygge runder i retten. Forøvrig ligger det fortsatt 1 million i et lukket fond til den som kan bevise at premiumkabler har noe for seg. Ble en stygg sak som følge av den premien i USA, også med noen svært kjente personligheter i bransjen som nok i ettertid helst hadde sett at det hele hendelseforløpet hadde blitt slettet med et pennestrøk fra world wide web.... :)
     

    Nilau

    Fersking
    Ble medlem
    30.12.2005
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    johnnygrandis skrev:
    Så...
    Hvis de veldig dyre kablene egentlig er veldig billige, men låter like bra som andre veldig dyre kabler, hva er da vitsen med noen veldig dyre kabler når veldig billige kabler er like bra?
    Ble helt svimmel når jeg leste dette R... ;D
    Jeg bliver helt svimmel når jeg læser dette på Zensatis hjemmeside:

    Besides, in our research we have completely abstained in any way from straining the watering/irrigation of the signal on the conductors by providing a smooth and fast transport.

    Dette er åbenbart skrevet af én person på et så højt intellektuelt niveau, at jeg ikke kan fatte tekstens mening...




    M.v.h.
    Niels
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Besides, in our research we have completely abstained in any way from straining the watering/irrigation of the signal on the conductors by providing a smooth and fast transport.

    Den var enkel da, google translate ! :


    Dessuten, i vår forskning har vi helt avsto på noen måte fra straining den vanning / overrisling av signalet på ledere ved å tilby en jevn og rask transport.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    ZenSati skrev:
    vredensgnag, jeg har følgende kommentarer til dig.
    ...

    Der har også i Danmark været røre om en sag med et sæt Sonus Faber Stradivari højtalere. Sagen er den, at jeg privat havde et sådant sæt, og begik en aftale med en køber til dem. Men da der skulle betales for varen, var der ikke penge, og sagen fik en meget uheldig drejning og desværre i offentligheden lys. Jeg har ikke gjort noget ulovligt eller kriminelt, og sagen er afsluttet og ude af verden.

    ...
    Siden du rettet dette til meg, MJ, er det vel riktig å nå vise til hva din danske motpart syns om denne beskrivelsen, som du gir medlemmene til HFS.

    Kære Mark Johansen,

    Jeg kan se, at du på Hifisentralen har genåbnet sagen om det ca. 6 år gamle sæt Sonus Faber Stradivari. Vi ved begge, hvordan sagen forholder sig. For nu at genopfriske din hukommelse, vil jeg hermed minde dig om, at jeg udtog stævning af dig og anlagde sagen ved retten i Helsingør, da du aldeles uberettiget tilbageholdte mit depositum.

    Hvis jeg skal genopfriske din hukommelse yderligere, skal jeg i øvrigt gerne minde dig om, at jeg allerede i den første tråd, der i sin tid blev oprettet på nerds.dk om sagen, gjorde det klart, at jeg ville handle et nyt sæt Sonus Faber hos en af dine mere hæderlige kolleger i branchen. Således står der da også et nyt sæt Sonus Faber Amati Anniversario hos mig. De blev bestilt i februar 2010 hos High-Performance Audio og leveret i april 2010. Det betyder vel, at vi godt kan blive enige om, at pengene var der.

    Mark, for din egen skyld synes jeg, du skal lade den ligge her, men ønsker du at begå offentligt harakiri igen, vil jeg ikke stå i vejen for det.
    Det gjorde han i går kveld på nerds.dk, som en reaksjon på din beskrivelse av tingenes tilstand.
    http://nerds.dk/?page=viewtopic&t=5476&postdays=0&postorder=asc&start=90
     
    L

    larkus

    Gjest
    Hva med en test av ZenSatis dyreste ht-kabel mot Nordost sin dyreste (Odin?). Hvis det ikke kan høres forskjeller av betydning, så er vel Zensati godkjent så det holder?

    mvh
    larkus

    Innlegget er redigert grunnet brudd på regel nr. 1.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    larkus skrev:
    Hva med en test av ZenSatis dyreste ht-kabel mot Nordost sin dyreste (Odin?). Hvis det ikke kan høres forskjeller av betydning, så er vel Zensati godkjent så det holder?

    mvh
    larkus
    Vil heller foreslå en blindtest mellom ZenSati og noe særdeles billig. ;)

    Argumentet med at folk må få betale hva de selv vil forstår jeg ikke. Folk kjøper slike kabler i tro på at det låter langt bedre enn noe annet og da burde det være interessant at det kommer litt info om produsenten. Og at alt tyder på at kablene ikke skiller seg fra standard OEM kabler. Neste gang kan man da f.eks vurdere å kjøpe et nytt par høyttalere i anlegg nr. to, en båt, en ny bil eller gi en gave til godt formål.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    Kan ikke dere bare sette igang og teste, da? Hvorfor foreslå? Ingen andre gidder å teste for å tilfredstille deres nysgjerrighet vel?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn