Hva er sannheten om ZenSati?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Huffameg... slik kabelskepsis må være ille å sitte med.....

    Nå liker jeg ikke nordost pga den tynne lyden , omtrent like tynn somselve kablen , men allikevelser jeg at Nordost har ett merkenavn , som jeg forstår flere er villige til å betale for enn zenzati , som etr nytt på markedet....

    Jorma er også dyrt , men og anerkjent.....

    Jeg tror at skal man selge slike dyre ormer , så bør man også selge kabelr i billigsjiktet , folk er på evig oppgradering og vil bytte til bedre og bedre , dermed kan det være lurt å ha litt til folket også,.,,,,,,for hvem vet , kanskje den folkelige er fornøyd med sakene , vinner i lotto og kjøper state of the art.....?

    Nå har jeg ikke satt meg inn i zen sin prising og hva som finnes ......så bare prislista over her 8)

    Det finnes da mye annet bra og , Whistler , og Oblivion ;D

    Espen
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.762
    Antall liker
    107.394
    Torget vurderinger
    23
    Du er inne på noe der, E-spenn!! Har hørt (og har noen av de selv også) både Oblivion, Whistler og sågar Black Magic og jeg må ærlig si at disse norske produsentene ser ut til å ha et edruelig forhold til prising selv om de til tider låter svært så bra.. :eek: :eek:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.762
    Antall liker
    107.394
    Torget vurderinger
    23
    ssm:
    "Jeg tror at skal man selge slike dyre ormer , så bør man også selge kabelr i billigsjiktet , folk er på evig oppgradering og vil bytte til bedre og bedre , dermed kan det være lurt å ha litt til folket også,.,,,,,,for hvem vet , kanskje den folkelige er fornøyd med sakene , vinner i lotto og kjøper state of the art.....?"

    Selvsagt, så fanger du også opp de bytt-o-mane på en smart måte, uansett hvor i pyramiden de befinner seg.. Ikke ulikt konseptet til Petter Skotupp.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Hej Orso,

    Tak for din stadige interesse for ZenSati.

    Ellers send mig en mail på mj@zensati.com


    mvh
    Mark Johansen
    Har tenkt frem og tilbake nå og det har vært et vanskelig valg. Men har bestemt meg for å gå for disse framfor ZenSati kabler. Håper jeg ikke kommer til å angre.



     
    S

    Supertramp

    Gjest
    Du har en cold case, orso :)

    Slike flotte høyttalere fortjener jo god match på kablene - både lyd, utseende og prismessig :)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.833
    Antall liker
    10.288
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    Har tenkt frem og tilbake nå og det har vært et vanskelig valg. Men har bestemt meg for å gå for disse framfor ZenSati kabler. Håper jeg ikke kommer til å angre.
    Du trenger vel både høyttalere og kabler, orso?

    Sist jeg hørte høyttalere uten kabler lød det litt tamt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er det slik oppsummert at det (sikkert flåsete sitert) så langt synes som om "det er noe råttent i Danmarks rike" (fritt etter Shakespeare i Hamlet)?

    Siden motivasjonen for tråden var å komme nærmere sannheten om Zensati mener jeg. Finner det forresten litt merkelig at MJ, som kjenner meget godt til denne tråden og var med helt initialt, har valgt å ikke besvare de spørsmål som blir stilt, og trekker seg helt tilbake. Man skulle ellers tro at de fleste hifiprodusenter ville ha svar å komme med, og ville ha ønsket å dele sin innsikt med det norske markedet.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Supertramp skrev:
    Du har en cold case, orso :)

    Slike flotte høyttalere fortjener jo god match på kablene - både lyd, utseende og prismessig :)

    ;D da bør vel kablene ha samme tre-finnish som høyttalerne også....


    hva med å bruke samme kabler som er brukt innvendig i høyttalerne, det kan jo ikke degradere lyden og blir helt sikkert ikke så dyrt
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Synes du det er merkelig at MJ har trukket seg, Vidar P? Man går da ikke frivillig til sin egen henrettelse ;D Med mindre man har retoriske evner ut over det vanlige, ekstrem utholdenhet og ikke minst en god sak.

    Ellers er det nesten så jeg ikke har hjerte til å poste den her linken, men sjekk hvem som har fått Zensati i sortimentet sitt:

    http://www.stereophile.com/phonopreamps/seta_nano_phono_preamplifier/index2.html

    Puma
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nightpuma skrev:
    Synes du det er merkelig at MJ har trukket seg, Vidar P?
    Ja jeg synes egentlig det er både merkelig og litt synd at han ikke velger å besvare spørsmål og belyse ting som evt måtte være feiloppfatninger. Jeg tror henrettelsen hadde blitt utsatt dersom det var gode svar og forklaringer på ting som blir etterspurt.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Nightpuma skrev:
    Synes du det er merkelig at MJ har trukket seg, Vidar P? Man går da ikke frivillig til sin egen henrettelse ;D Med mindre man har retoriske evner ut over det vanlige, ekstrem utholdenhet og ikke minst en god sak.

    Ellers er det nesten så jeg ikke har hjerte til å poste den her linken, men sjekk hvem som har fått Zensati i sortimentet sitt:

    http://www.stereophile.com/phonopreamps/seta_nano_phono_preamplifier/index2.html

    Puma


    De ble nok sendt i posten uten faktura ;)
     
    P

    Parelius

    Gjest

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.106
    Antall liker
    24.512
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    Nightpuma skrev:
    Synes du det er merkelig at MJ har trukket seg, Vidar P?
    Ja jeg synes egentlig det er både merkelig og litt synd at han ikke velger å besvare spørsmål og belyse ting som evt måtte være feiloppfatninger. Jeg tror henrettelsen hadde blitt utsatt dersom det var gode svar og forklaringer på ting som blir etterspurt.
    Ja men det tror jeg du har rett i. Det ser ikke så pent ut å stikke av med halen mellom beina. Kanskje han har influensa ;)

    Puma
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
    Slik jeg har forstått det så er ikke listen over "Associated Equipment" i Stereophile å regne som approberte ting på langt nær, men heller ting som måtte ha ramlet innom i løpet av testtiden.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Valentino skrev:
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
    Ja, det er greier det her. Jeg har sågar 2x3,5 m av edelkablelen.

    Men hva forteller det oss? Fremer har Zensati; da må det være bra! Fremer har Discovery; da må det være bra! Jeg kan tenke meg det er godt over 100.000 i forskjell på disse. Er de «like gode» (tilhørende det fantastiske segment) fordi Fremer har dem? Sier det oss overhodet noe som helst av vettuge ting at Fremer har dem? Sier prisen det mest vettuge mht. hvorfor det etterspørres og får gudekritikker. For en mann som Fremer, han sitter vel ikke på dritkabler? Nah! Det er vel slik det fungerer; det meste av sorten er ganske likt, vil jeg tro, men det blir ulikt alt annet når et eller annet navn knyttes opp mot det. Fremer burde ha litt Mogami i sortimentet sitt; tenker de ville ha avstedkommet bedre lyd da.

    Avataren kan vel ikke skiftes ut; det er jo det ultimate mellomtonelementet, Valentino! Fremer må være døv; han har ikke ATC i sortimentet.

    Ps: Det er selvfølgelig ikke slikt som har ramlet tilfeldig inn, Vidar. Det er the best of the best! I know, you know, we all know.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    Valentino skrev:
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
    Ja, det er greier det her. Jeg har sågar 2x3,5 m av edelkablelen.

    Men hva forteller det oss? Fremer har Zensati; da må det være bra! Fremer har Discovery; da må det være bra! Jeg kan tenke meg det er godt over 100.000 i forskjell på disse. Er de «like gode» (tilhørende det fantastiske segment) fordi Fremer har dem? Sier det oss overhodet noe som helst av vettuge ting at Fremer har dem? Sier prisen det mest vettuge mht. hvorfor det etterspørres og får gudekritikker. For en mann som Fremer, han sitter vel ikke på dritkabler? Nah! Det er vel slik det fungerer; det meste av sorten er ganske likt, vil jeg tro, men det blir ulikt alt annet når et eller annet navn knyttes opp mot det. Fremer burde ha litt Mogami i sortimentet sitt; tenker de ville ha avstedkommet bedre lyd da.

    Avataren kan vel ikke skiftes ut; det er jo det ultimate mellomtonelementet, Valentino! Fremer må være døv; han har ikke ATC i sortimentet.

    Ps: Det er selvfølgelig ikke slikt som har ramlet tilfeldig inn, Vidar. Det er the best of the best! I know, you know, we all know.
    IMO sier det absolutt intet om Zensati eller andre kablers lydmessige kvaliteter at de snor seg rundt Fremers Caliburn. Han har da ikke bedre evne til å høre forskjell på kabler enn andre med litt fartstid i bransjen. Forskjellen er at det genrerer salg fordi han har stor påvirkningsmakt.

    Puma
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Nightpuma skrev:
    Parelius skrev:
    Valentino skrev:
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
    Ja, det er greier det her. Jeg har sågar 2x3,5 m av edelkablelen.

    Men hva forteller det oss? Fremer har Zensati; da må det være bra! Fremer har Discovery; da må det være bra! Jeg kan tenke meg det er godt over 100.000 i forskjell på disse. Er de «like gode» (tilhørende det fantastiske segment) fordi Fremer har dem? Sier det oss overhodet noe som helst av vettuge ting at Fremer har dem? Sier prisen det mest vettuge mht. hvorfor det etterspørres og får gudekritikker. For en mann som Fremer, han sitter vel ikke på dritkabler? Nah! Det er vel slik det fungerer; det meste av sorten er ganske likt, vil jeg tro, men det blir ulikt alt annet når et eller annet navn knyttes opp mot det. Fremer burde ha litt Mogami i sortimentet sitt; tenker de ville ha avstedkommet bedre lyd da.

    Avataren kan vel ikke skiftes ut; det er jo det ultimate mellomtonelementet, Valentino! Fremer må være døv; han har ikke ATC i sortimentet.

    Ps: Det er selvfølgelig ikke slikt som har ramlet tilfeldig inn, Vidar. Det er the best of the best! I know, you know, we all know.
    IMO sier det absolutt intet om Zensati eller andre kablers lydmessige kvaliteter at de snor seg rundt Fremers Caliburn. Han har da ikke bedre evne til å høre forskjell på kabler enn andre med litt fartstid i bransjen. Forskjellen er at det genrerer salg fordi han har stor påvirkningsmakt.

    Puma
    Masse enig i det, Puma, og intet av det jeg sa står vel i motstrid til det.

    Men hvorfor i all verden har han slik en påvirkningskraft? Stoler ikke folk på ørene sine?
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    497
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    Nightpuma skrev:
    Parelius skrev:
    Valentino skrev:
    Så du brenner inne med Fremerapproberte edelkabler, Parelius? Et salg ville muligens kunne finansiere en avatarkorreksjon, får man håpe.
    Ja, det er greier det her. Jeg har sågar 2x3,5 m av edelkablelen.

    Men hva forteller det oss? Fremer har Zensati; da må det være bra! Fremer har Discovery; da må det være bra! Jeg kan tenke meg det er godt over 100.000 i forskjell på disse. Er de «like gode» (tilhørende det fantastiske segment) fordi Fremer har dem? Sier det oss overhodet noe som helst av vettuge ting at Fremer har dem? Sier prisen det mest vettuge mht. hvorfor det etterspørres og får gudekritikker. For en mann som Fremer, han sitter vel ikke på dritkabler? Nah! Det er vel slik det fungerer; det meste av sorten er ganske likt, vil jeg tro, men det blir ulikt alt annet når et eller annet navn knyttes opp mot det. Fremer burde ha litt Mogami i sortimentet sitt; tenker de ville ha avstedkommet bedre lyd da.

    Avataren kan vel ikke skiftes ut; det er jo det ultimate mellomtonelementet, Valentino! Fremer må være døv; han har ikke ATC i sortimentet.

    Ps: Det er selvfølgelig ikke slikt som har ramlet tilfeldig inn, Vidar. Det er the best of the best! I know, you know, we all know.
    IMO sier det absolutt intet om Zensati eller andre kablers lydmessige kvaliteter at de snor seg rundt Fremers Caliburn. Han har da ikke bedre evne til å høre forskjell på kabler enn andre med litt fartstid i bransjen. Forskjellen er at det genrerer salg fordi han har stor påvirkningsmakt.

    Puma
    Masse enig i det, Puma, og intet av det jeg sa står vel i motstrid til det.

    Men hvorfor i all verden har han slik en påvirkningskraft? Stoler ikke folk på ørene sine?
    Nei, intet av det du sa står i motstrid :) Og for å svare på det andre spørsmålet ditt, så tror jeg de fleste skal ha noen år i gamet for å stole mer på seg selv enn anmeldere man liker godt.

    Puma
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    ZenSati skrev:
    ZenSati ApS har en fast prisstruktur, så vi har faste eksportpriser og vejledende udsalgspriser. Dette er helt almindeligt, også i audiobranchen. Der henvises til at et kabel er tilbudt til 20.000,- DKK og det koster over 200.000,- DKK. Denne sag drejer sig IKKE om et ZenSati kabel, men om et Bertram kabel. En Kenneth Jensen i Danmark har vist interesse for et Bertram ProXimA kabel, 3m, sølv som i dag er prissat til 240.000,- DKK, og som i min tid var prissat til under 100.000,- DKK. Kablet som blev tilbudt er rester af nye kabler som Audionord AB har liggende på lager. Men Kenneth Jensen har blæst dette op som om at sagen drejer sig om et ZenSati kabel. Jeg har henvendt mig til Kenneth Jensen og forklaret ham at det er usandt det han skriver.
    Jeg beklager jeg har kommet til at skrive "Kenneth Jensen". Det er en "Pierre" der er tale om.

    mvh
    Mark Johansen
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    614
    ZenSati skrev:
    Høvdingen, kom forbi Elite Plaza i Göteborg i weekenden, og lad os få talt sammen. Jeg er meget spændt på hvad du har spørge om og fortælle. Meget af det der kommer frem på fora er ikke sandt. Håber vi ses.

    mvh
    Mark Johansen
    Deltok du ikke på Elite Plaza i weekenden, Mark?
    Vi så kun et banner og to stk. sorte Zensati-bokser, men fant ikke rommet hvor du stilte ut.

    (Når det er sagt, hadde også Magico gjemt seg godt. Dårlig skilting!!)
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Hej,

    Jo, jeg var på Elite Plaza i hjørnet af lobbyen.

    Der stod også poster til Audionord, som også havde rigtig god lyd.

    Jeg vil tro der var ca. 500 besøg på Elite Plaza i løbet af de to dage. Ganske fint.

    mvh
    MJ
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.388
    Antall liker
    16.617
    Sted
    Østfold
    Jeg var innom og hilste på, men det ble ikke noe kabelkjøp på meg denne gangen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Ved siden av en "engler i kablene" diskusjon på nerds.dk, i Zensati-tråden, så foregår også en konkret diskusjon om selve kablene. Hvor denne er interessant - for dette dokumentet skal faktisk foreligge.
    Stor aktivitet på nerds, forøvrig - men man er nødt til å hoppe forbi de engleinfiserte innleggene i tråden. De kjennes igjen på utrolig lange sitater, så det er lett å gli forbi.

    http://nerds.dk/?page=viewtopic&t=5476&postdays=0&postorder=asc&start=225



    Svar.


    Og Pierre, som MJ henviser til litt tidligere i tråden, har et svar til MJ.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Underholdningsverdien hadde blitt enda større hvis Pierre hadde blitt aktiv i denne tråden :)
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Anonym skrev:
    Underholdningsverdien hadde blitt enda større hvis Pierre hadde blitt aktiv i denne tråden :)
    Hejsa

    Jamen så lad mig da blive aktiv i denne tråd, så underholdnings niveauet kan nå nye højder ;D
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    pierre skrev:
    Anonym skrev:
    Underholdningsverdien hadde blitt enda større hvis Pierre hadde blitt aktiv i denne tråden :)
    Hejsa

    Jamen så lad mig da blive aktiv i denne tråd, så underholdnings niveauet kan nå nye højder ;D
    Har du hørt kablene, eller var det helt uaktuellt, som du skrev på den andre forumet.
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    f skrev:
    pierre skrev:
    Anonym skrev:
    Underholdningsverdien hadde blitt enda større hvis Pierre hadde blitt aktiv i denne tråden :)
    Hejsa

    Jamen så lad mig da blive aktiv i denne tråd, så underholdnings niveauet kan nå nye højder ;D
    Har du hørt kablene, eller var det helt uaktuellt, som du skrev på den andre forumet.
    Nej jeg har ikke hørt kablerne.
    Jeg mister totalt min respekt for et produkt og forhandleren når jeg bliver tilbudt det med omk 90% rabat.
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    90% rabatt gir vel fremdeles selgeren en klekkelig fortjeneste.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Ja det kan jo virke noe useriøst, men det er vel ikke mange som kjøper så dyre kabler uansett, så du hadde kanskje blitt en prøvekanin ::)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Debatten i denne tråden begynner å ligne litt på debatten omkring prinsesse Märtha Louises samtaler med de døde.
    Kan hende to sider av samme sak? Voodoo?

    mvh
    larkus
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    pierre skrev:
    f skrev:
    pierre skrev:
    Anonym skrev:
    Underholdningsverdien hadde blitt enda større hvis Pierre hadde blitt aktiv i denne tråden :)
    Hejsa

    Jamen så lad mig da blive aktiv i denne tråd, så underholdnings niveauet kan nå nye højder ;D
    Har du hørt kablene, eller var det helt uaktuellt, som du skrev på den andre forumet.
    Nej jeg har ikke hørt kablerne.
    Jeg mister totalt min respekt for et produkt og forhandleren når jeg bliver tilbudt det med omk 90% rabat.

    Pierre,

    Husk at skrive, at der ikke var tale om et ZenSati kabel, og at det drejede sig om et Bertram ProXimA du ønskede at få pris på. Prisen var retail 95.000,- DKK og du fik et ProXimA kabel tilbudt til 25.000,- DKK, fordi Audionord AB ønsker at sælge ud og endda med tab.

    mvh
    Mark Johansen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det forteller alt når man kan gi 90% avslag. Prisen på produktet har overhodet ingenting med ytelsen å gjøre.
    Det har også blitt visket at Roysen fikk sine ZenSati kabler med mer enn 75% rabatt. At noen får store rabatter og andre betaler fullpris er selvsagt også svært urettferdig.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.960
    Antall liker
    784
    Skal se de døde går igjen inne i kabelen :eek:
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    orso skrev:
    Det forteller alt når man kan gi 90% avslag. Prisen på produktet har overhodet ingenting med ytelsen å gjøre.
    Det har også blitt visket at Roysen fikk sine ZenSati kabler med mer enn 75% rabatt. At noen får store rabatter og andre betaler fullpris er selvsagt også svært urettferdig.

    ZenSati kabler er IKKE tilbudt til -90%.

    Om Roysen som kunde er tilbudt ZenSati til -75% kender jeg ikke noget til.

    mvh
    Mark Johansen
     
    N

    nb

    Gjest
    orso skrev:
    At noen får store rabatter og andre betaler fullpris er selvsagt også svært urettferdig.
    Tja, det er jo en ganske vanlig markedsføringsteknikk. Selg billig/gi bort produktene til en eller annen bjellesau i en eller annen bransje/miljø for å få vist frem produktet på "riktig sted" for så å håpe at noen andre følger etter. Antar det er ganske utbredt praksis f.eks i motebransjen.

    Og om produktet i tillegg egentlig koster nada i utgangspunktet så er det jo også en svært rimelig form for reklame.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn