Hva hører du mye på for tiden via ditt head-fi anlegg?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Torget

    Gjest
    På youtube, igjen. Men det blir vel til å bestille og sjekke ut hele plata:

    Lana Del Rey



     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    På youtube, igjen. Men det blir vel til å bestille og sjekke ut hele plata:

    Lana Del Rey



    Lana Del Rey og orthodynamiske hodetelefoner er ren magi. Måtte selv kjøpe "Born to die" utgivelsen for å støtte en god artist etter youtube utgivelsen av samme plata har gått på repeat sikkert tredve ganger i løpet av sommeren. Særlig This is what makes ut girls har fått ekstra mange avspillinger. Young and Beautiful (orchestral) er også en meget sterk låt som også må nevnes selv om den ikke er på plata. Eksemplarisk hvordan den uanstrengt bygger seg sakte opp før den elegant ruller av helt på slutten. Også Cola og Ride er gode låter som ikke kom med før på ekstra-edition platene.

    Det virker også som hun via sin egen youtube-kanal prøvelanserer nye låter for å se hvordan de gjør det der før de finner veien til CD-format. Det finnes derfor et tyve-talls ukjente låter der ute i varierende kvalitet, men med en og annen godbit i mellom.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    528
    Torget vurderinger
    9
    JVC SZ2000 + hiphop/rap = match made in heaven.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    I en særdeles sjelden Trøndersk Tropenatt, er denne bedre. Sånn rett før køya, og barnedåp i morgen!


    Nydelig låt!- litt "soveromsaktig"
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    KJenner dere følelsen? Deilig musikk formidlet av bra utstyr- varmt og vindstille. Verandadøren står åpen. Kona pusler med sitt, men du MÅ i seng snart..

    EN til:)

     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.985
    Antall liker
    1.313
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat nå hørte jeg på Trail of Tears - A Fate Sealed in Red. Ikke noen favoritt, men lenge siden jeg hadde hørt på dem:


    Men sånn i det siste har det gått mye i Rhapsody of Fire. Det er musikk som putter E inn i Episk, om man kan si det sånn: ;)

     

    Jazzfat

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Har en greie nå for Jeff Buckley- "Dream brother", en Nag Champa mix som finnes på Grace-Legacy edition ( siste spor).
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Engelsk musik fra 72, på tyske hodetelefoner fra 76, via svensk forstærker fra 78. Retro time.. ;)
    Sitter og hører Bettye Lavette (takk JohnnyH) på nymotens hodetelefoner fra 1978 :), og det åpenbarer seg sakte ut over i låten hvor liten utviklingen innen high-end hodetelefoner har vært de siste 35 årene.

     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    En Sjømann Går i Land

    Nettopp kommet meg inn i huset etter tre krevende uker på havet. ( nesten 300 timer på tre uker i 8-4 system ) Fostex Trp reddet meg nok engang.

    Nå er det rett i godstolen og etpar timer med kvalitets tid med Prinsesse Leia. Musikken idag blir av den rolige sorten ( det starter alltid slik før pilsen begynner å virke )

    Skjermbilde 2013-08-27 kl. 11.20.18.png


    Rør i alle ledd, huset er tomt. Kun musikk og pils! Best å være sjømann når en er på Land!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Skjermbilde 2013-08-27 kl. 11.32.01.png


    Spoty til å begynne med..Ørene klager ikke enda:)

    Værste støy i verden? Viftestøy...
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Stevie Ray Vaughan - Couldn't Stand the Weather.

    Det blir nå fortiden snakket en del om "dynamic headroom" og her er et album fra blues sjangeren som har en del av dette, forsøk å unngå remaster eller noen av best off albuma for den autentiske dynamikken.

    Cover.jpg


    Legg spesielt merke til hvordan han understreker teksten med dynamikken i gitarspillet, Eks ved 5,11 I hear a pistol shoot som blir understreket ganske dynamisk markant.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Det blir nå fortiden snakket en del om "dynamic headroom" og her er et album fra blues sjangeren som har en del av dette, forsøk å unngå remaster eller noen av best off albuma for den autentiske dynamikken.

    Legg spesielt merke til hvordan han understreker teksten med dynamikken i gitarspillet, Eks ved 5,11 I hear a pistol shoot som blir understreket ganske dynamisk markant.
    Interessant. Elbow har også i sin første låt på plata en innstruks for hvor høyt volumet bør være, bare er litt mer distre. 0:58 ut i låta kommer en høøøyy trompethyl som får de fleste som har volumet litt for høyt til å skru den ned til passelig nivå for å få maks ut av den dynamiske gangen til resten av låta og resten av plata.

     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Knallbra dynamisk opptak forresten på den Stevie Ray Vaughan låta. Dette er musikk og kvaliteten er imponerende bra til å være 240p kvalitet. Men nå hører jeg på den fra mine underdempede og mindre kritisk til opptakets kvalitet Aiwa.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Neil Young i superslag gir meg energi! Sjelden jeg gidder å låne ører og øyne til så dårlige opptak, men denne er verdt det!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn