Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Hehe. Bare de jeg ikke har har eller ikke har hørt før. Liker godt sånne lister når jeg sjøl et tanketom og uten påhitt.
    Nå må jeg ha et avbrekk.

Gucci Mane - Everybody looking (2016)

last ned (15).jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Marvin Gaye - What's going on (1971)
    Knallplate det der ja33.

Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969)

Spilte begge to i går uavhengig av den artikkelen som jeg antar har sendt deg i deres retning denne gang. Ikke for det, jeg vet jo at du sannsynligvis har begge to fra før. Derfor spiller jeg dem ikke i dag. Jeg er av den ærlige oppfatning at Let's Get It On er musikalsk enda bedre enn What's Going On. Det er nok sistnevntes sterke politiske budskap og det superfly omslagbildet som gjorde at jeg i mange år rangerte dem i motsatt rekkefølge. I og for seg ikke så viktig, for begge platene er kanon. Men en er Big Bertha mens den andre er en litt mindre howitzer.

Hadde besøk av en karmøybu som fikk høre noen låter av Pompel & The Pilts, som han faktisk ikke kjente til fra før. Han falt umiddelbart for låtene til min gamle venn Piddi, og da vi kom til Mine Fineste Klær ble han overrasket fordi han forbant låten med Nathalie Nordnes' versjon fra hyllestplaten "Bergensbølgene". Jeg mener å ha hørt den på NRK Hordaland, men synes det er på sin plass å sjekke den på Tidal. http://tidal.com/track/3556022

Siden coverbildet er helt uinteressant så viser jeg heller et bilde av søte Nathalie.

978x.jpg

Får se hva annet som lokker på Spotify i dag. Riktignok er rørene varme og så videre, men fremdeles er det Takstar på DIY headamp av ukjent opphav og prinsipp som råder grunnen i krypten. Blir bare ikke lei av å sitte med velurputene på hodet. Det er rett og slett for gøy, og jeg føler ingen lyttetretthet. Tok med til og med en liten ettermiddagsdorm på sofaen med klokkene på for halvannen time siden. Donald Fagen sang og jeg glemte helt at jeg hadde på meg klokker, og etter at musikken stilnet følte jeg ingen behov for å ta dem av, så jeg lå et kvarters tid på sofaen med dem på meg før telefonen ringte.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ikke sikker på om denne videoen ble lagt ut ifbm. Mudcrutch´ siste album, men bra er det:

Regi bl.a. av Sean Penn.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    etter noen dager borte vekke på sørlandet, er det godt å få på seriøs skeiv-country

The Band Of Blacky Ranchette - s/t (1985)

skive av Howe Gelb mfl som merkelig nok ikke var på ei herogderværende ny liste over historiens 50 beste altcountryskiver

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Robert Rex Waller Jr. - Fancy Free (Egen label, 2016)

3cf30f7fdfcba5428fda4dd394739562_original.png

Fyren spiller jo i I See Hawks in LA, men dette er hans solodebut, derav kanskje den fjollete platetittelen og det idiotiske coveret. Og covere, det er det dette er. Noe bra og en del dritt. Å spille inn noe man aldri kan overgå, er en dårlig oppskrift. Waterloo Sunset holder bare mål når Kinks spiller den. Eksempelvis. Det anbefales å høre på kutt #2, Albuquerque; det er en fin sak. Mulig jeg er litt streng. Så: Skikkelig bra spilt er det.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Cody Jinks - I'm Not The Devil (2016)

gammal thrashmetalsanger som synger outlawcountry, må man jo få med seg:)

typisk Nashvillelook? Og alle tatooes han har under klær og hår, da...

countryen er relativ trad, da..:)
    (men bra)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    The Oh Sees - A Weird Exits (Castle Face Rec., 2016)

Thee_Oh_Sees_-_A_Weird_Exits_600_600.jpg

Det er mye bra gitar her, men jeg synes det hele ødelegges av rett og slett bråk og mas. Hvor er det melodiøse gjemt? Gjemt godt. Jeg liker godt Psycho-Rock, eller hva man skal kalle bandets musikkstil, men venter heller på en ny en fra Ty Segall.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Nei, må ha noe jeg aldri blir lei av:

Little Feat - Down on the Farm (WB, 1979)

Little Feat - Down on the Farm (1979).jpg

Ikke kødd: Bikkja var på saueavvenningskurs tirsdag og når jeg spiller åpningslydene på denne skiven, stikker hun ut, selv om det er froskelyder.

Vel, vel. Albumet fikk og får fortsatt en del slakt, men jeg synes det er et av deres beste; mere Country over denne utgivelsen og Lowell George synger suverent og ikke minst lidenskapelig, med tekster som på Be One Now. I det hele tatt er det bra med håndarbeid på papiret her (tekster). Litt småtrist det hele når man tenker på at George døde ca. 5 måneder før albumet ble utgitt. Men, slik tenker jeg hver eneste gang jeg spiller Little Feat.

Her en flott låt, naturlig nok ikke video:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    i dag blei det kaffe til lyden av Skottland

King Creosote + Michael Johnston - The Bound Of The Red Deer (2016)

MJKCArt.jpg

rrolig og nydelig fra Kenny Anderson (aka King Creosote), muligens er det ikke fullt så gjevt det som kommer fra han andre karen, men ikke verst, han derre kanadieren heller

Sist redigert:

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    The Jon Spencer Blues Explosion - Freedom Tower-No Wave Dance Party 2015 (2015)

Kom et lass med nye vinyler i posten i går. Dette var en av dem og det er igrunnen merkelig jeg ikke har handlet den før. En av de beste platene som kom i fjor.

kaeksen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Massive Attack, Ghostpoet - Come Near Me - Album :The Spoils

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Lydia Loveless - REAL (Bloodshot, 2016)

BS239_lydialoveless_real_LPcover1600_0.jpg

Noen småintetsigende låter, men stort sett høres dette greit ut, dog ikke mer. Hun synger jo upåklagelig og tekstene er sånn passe såre og personlige. Det rocker for lite synes jeg og melodiene blir veldig like. Bra musikere. Hadde store forventninger til denne utgivelsen. Får gi den flere sjanser.

Kan høres HER.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en fin dose klassisk amerikansk soulrock

Bodine - Bodine (1969)

tidstypisk, men låter mer enn fresh nok den

X

X186841

Gjest
    The Black Angels - Waterloo Waltz

Austin Texas Psych "Lords"

Får lyst på å høre litt psych når høstmørket kommer krypende.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    psych her også, av den greske variant

Yesterday's Thoughts - Searchin In Shadows (2002)

grekerne lager ordentlig god garagefuzz, slik som den skulle spelles på sekstitallets USA. Med farfisaorgel, såklart.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Kaeksen, legg ut bilder. Ta plass, internettet er digert - nesten som universet.

Michael Kiwanuka - Love and hate (2016)
    last ned (5).jpg

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    The Doors - L.A. Woman (1971)

Etter den siste vinylpakken jeg fikk i posten ser det ut til at jeg har alle de skikkelige studioplanene til The Doors på vinyl. Regner ikke med de som kom etter at Morrison tok kvelden.

Er populært å mislike The Doors, men jeg kaster meg ikke på den bølgen. Riders On The Storm er nå en knakende god låt.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    til morrakaffen blei det et par countrydamer, de het Amy og Kasey eller noe sånt. Lettforglemmelige, men de funka bra nok. Til litt husarbeide - som består av å vaske vinyl - må det helt andre baller til - eller var det boller?

The Cynics ‎– No Siesta Tonite (1994)

20160812_095659215_iOS.jpg

live så de står i stua og heier.

tøffere enn studioskivene

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.337
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jethro Tull ‎– Heavy Horses (1978 )

20160812_154018037_iOS.jpg

hyggelig gjenhør, den har faktisk holdt seg bra. Vi hadde helt klart verre kviserock i den heldigvis så glemte ungdomstida

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lydia Loveless - REAL (Bloodshot, 2016)

Noen småintetsigende låter, men stort sett høres dette greit ut, dog ikke mer. Hun synger jo upåklagelig og tekstene er sånn passe såre og personlige. Det rocker for lite synes jeg og melodiene blir veldig like. Bra musikere. Hadde store forventninger til denne utgivelsen. Får gi den flere sjanser.

Kan høres HER.
    Skulle akkurat skrive at den ikke er å finne på Tidal. Får håpe den ligger ute lenge nok til at den får plass på spillelisten min.

Kajsa & Malena - Historier från en väg (2012)

Vis vedlegget 393713
    Fremdeles like vakker etter 30 år. En "klassiker" som har gått mange her hjemme hus forbi. 2012 er året platen ble lansert for streaming og kanskje gjenutgitt på CD. Vinylen kom ut for 30 år siden.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn