Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Når det gjelder romfolket, så er jo ikke disse heldig stilt.

Vi burde støtte utdanning for disse via EU/EØS til Romania..
    Burde vi det ....

Kanskje vi gjør det allerede? Hva med å orientere seg litt?

http://www.regjeringen.no/no/aktuelt/pm_romania/id2515545/

"Norge og Romania inngår historisk samarbeidsavtale
    Pressemelding | Dato: 13.10.2016
    Næringsutvikling, forskning, energi og justissamarbeid er viktige satsingsområder for samarbeidet mellom Norge og Romania i årene fremover. Gjennom EØS-midlene er det satt av 502,5 millioner euro til tolv samarbeidsprogrammer. "

"Innsats for romfolk
    I tillegg til næringslivs- og forskningssamarbeid inkluderer avtalen programmer om justis- og politisamarbeid, helse, kultur og tiltak for å bedre romfolks levekår.
    – Programmet mot fattigdomsbekjempelse er på 70 millioner euro og skal særlig rettes inn mot romfolk. Men også i andre programmer øremerkes støtte til tiltak for romfolk, sier statsråden."

---

Men det sagt så, ja, dette er den riktige måten å hjelpe folk på. Ikke gjennom å legge tilrette for bandittvirksomhet, tigging, prostitusjon og slike i Norge. Det er riktig trist å tenke på barn som må vokse opp i slike omstendigheter.

D

Danke

Gjest
    Når det gjelder romfolket, så er jo ikke disse heldig stilt.

Vi burde støtte utdanning for disse via EU/EØS til Romania..
    Burde vi det ....

Kanskje vi gjør det allerede? Hva med å orientere seg litt?

http://www.regjeringen.no/no/aktuelt/pm_romania/id2515545/

"Norge og Romania inngår historisk samarbeidsavtale
    Pressemelding | Dato: 13.10.2016
    Næringsutvikling, forskning, energi og justissamarbeid er viktige satsingsområder for samarbeidet mellom Norge og Romania i årene fremover. Gjennom EØS-midlene er det satt av 502,5 millioner euro til tolv samarbeidsprogrammer. "

"Innsats for romfolk
    I tillegg til næringslivs- og forskningssamarbeid inkluderer avtalen programmer om justis- og politisamarbeid, helse, kultur og tiltak for å bedre romfolks levekår.
    – Programmet mot fattigdomsbekjempelse er på 70 millioner euro og skal særlig rettes inn mot romfolk. Men også i andre programmer øremerkes støtte til tiltak for romfolk, sier statsråden."

---

Men det sagt så, ja, dette er den riktige måten å hjelpe folk på. Ikke gjennom å legge tilrette for bandittvirksomhet, tigging, prostitusjon og slike i Norge. Det er riktig trist å tenke på barn som må vokse opp i slike omstendigheter.
    Ja jeg vet vi gjør det. Men er nok ikke 100-200 pr person. Snarere en krone..

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

D

Danke

Gjest
    Den siste avtalen er forøvrig 2016..

Jeg kan heller ikke huske å ha sett rom-barn. Mulig det finnes i Oslo..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Skal vi diskutere dette i ALLE tråder? isåfall er det vel bare bil og sykkeltrådene igjen uten somaliere og innvandring.
    Du tar feil!

Sykkelen min ble stjålet og hvem vet, kanskje var det en somalier som gjorde det?;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skal vi diskutere dette i ALLE tråder? isåfall er det vel bare bil og sykkeltrådene igjen uten somaliere og innvandring.
    Du tar feil!

Sykkelen min ble stjålet og hvem vet, kanskje var det en somalier som gjorde det?;)
    Tvilsomt. Jeg tror aldri jeg har sett en somalier på sykkel. Det krever sikkert for mye egeninnsats å bruke slike fremkomstmidler.

J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
    Hvis det er tilfelle så kan de jo gjøre som en haug med gode nordmenn har gjort de siste årene; el. sykkel. En fantastisk oppfinnelse for de med lavt energilager. Kanskje man t.o.m. får to fluer i samme smekken da de sikkert blir integrert i samfunnet på en bedre måte der de triller avgårde side ved side av hvitingene?

Hva er elsykkel? - Elsykler.no

G

Gjestemedlem

Gjest
    Assimileringspolitikken ble fjernet først i 1984!!!
    Det var dumt gjort...
    SA Adolf til brura

Helt alvorlig Danke.

Hvorfor mener du at assimilering er feil?

Det tilbyr tross alt en invitasjon til å bli et likeverdig medlem, samme hvem du er og hva du ble født som. En ny start og et sjanse til å bli en av oss. Man må kanskje gi avkall på noen skikker, ritualer og forestillinger, men gevinsten er potensielt stor.

Jeg tenker ikke på dette som en universell regel, og det finnes utvilsomt systemer man overholdet ikke vil hverken assimileres eller integreres i. Men i Norge har vi så vide rammer, så generøse rammer og så stor aksept for forskjellighet at hvis det er et så stort offer å måtte akseptere disse... så går mine tanker mer i retning av at denne personen ikke hører til her, og er uønsket av varierende årsaker.

Det altoverskyggende interessante i mine øyne er rammebetingelsene for norskhet, ikke særegenhetene og kulturelle merkverdigheter.

D

Danke

Gjest
    Det var dumt gjort...
    SA Adolf til brura

Helt alvorlig Danke.

Det tilbyr tross alt en invitasjon til å bli et likeverdig medlem, samme hvem du er og hva du ble født som. En ny start og et sjanse til å bli en av oss. Man må kanskje gi avkall på noen skikker, ritualer og forestillinger, men gevinsten er potensielt stor.

Jeg tenker ikke på dette som en universell regel, og det finnes utvilsomt systemer man overholdet ikke vil hverken assimileres eller integreres i. Men i Norge har vi så vide rammer, så generøse rammer og så stor aksept for forskjellighet at hvis det er et så stort offer å måtte akseptere disse... så går mine tanker mer i retning av at denne personen ikke hører til her, og er uønsket av varierende årsaker.

Det altoverskyggende interessante i mine øyne er rammebetingelsene for norskhet, ikke særegenhetene og kulturelle merkverdigheter.
    Les historien først.. Det var ikke noen "koselig" assimilering av samer og sigøynere.

Tvangsterilisering, Lobotomi, barnerov, misbruk og ariske rase....

D

Danke

Gjest
    Dersom du leser historien.

Forklar da hvordan du ser på denne assimilering av en sigøynisk norsk familie..

Far tvangsarbeid i leir, mor lobotomert, sterilisert, og innlåst på Gaustad psykiatrisk anstalt til forsøk og annen moro.

Sønn sendt på Bastøy barnehjem og blir misbrukt og dengt av lederne.

Er det en grei assimileringspolitikk???

G

Gjestemedlem

Gjest
    SA Adolf til brura

Helt alvorlig Danke.

Les historien først.. Det var ikke noen "koselig" assimilering av samer og sigøynere.

Tvangsterilisering, Lobotomi, barnerov, misbruk og ariske rase....

Dette er bare et argument mot tvang, ikke mot assimilering.

Kanskje jeg forventet for mye med vage forventninger om et intelligent svar...

Men du får et nytt forsøk før du blir avskrevet.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.745
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi behøver da ikke gjøre de samme feilene en gang til:confused:

D

Danke

Gjest
    Integrering er den politikken Norge fører i dag.. det er en grunn til dette..

Btw slutt med hersketeknikk, viser til "intelligente svar".

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nei, ingen tvang. Men de som ikke frivillig kan finne seg til rette innenfor våre vide liberale rammer kan bosette seg en helt annen plass på kloden. Det er nok ørken til alle islamdyrkere på kloden, og mer ørken vil det bli når kulen varmes opp.

Noe positivt kommer det tross alt ut fra oppvarmingen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Og hva er den da? Og hvorfor er det i så fall så mye bedre enn assimilering? Hvorfor er det så grusomt å forvente og forlange at tilreisende tilpasser seg vårt liberale frie demokrati?

Så slutt først med å argumentere som en 5-åring som ikke fikk jordbær på iskremen... og svar som et oppegående menneske om du ønsker å kvalifisere deg til slik status.

Du har tydeligvis bodd så lenge i Sverige at synapsene dine ønsker status som asylbarn i Malmø!

(dette var hersketeknikk, i motsetning til overstående post der jeg spurte oppriktig om hva som er galt med assimilering, uten å henfalle til fæle eksempler der tvang og trusler er involvert).

D

Danke

Gjest
    Nei, ingen tvang. Men de som ikke frivillig kan finne seg til rette innenfor våre vide liberale rammer kan bosette seg en helt annen plass på kloden. Det er nok ørken til alle islamdyrkere på kloden, og mer ørken vil det bli når kulen varmes opp.

Noe positivt kommer det tross alt ut fra oppvarmingen.
    Å la seg integreres i samfunnet ER å tilpasse seg samfunnet.

En utlending kan feks snakke norsk, sitt eget morsmål, følge lovene. Ha sin religion i fred...

Assimilering har Norge bare hatt problemer med refererer til norske tatere, sigøynere og Samer.

For Samenes del selv det mindretallet de er så førte det til terrortilstander.

Dersom vi fortsatt brukte sånn tvang, så hadde vi idag hatt en Samisk terrororganisasjon ala Irske IRA.

Det eneste som er værre minoritetspolitikk er Segregering feks Sørstatene og Apartheid og Isolasjon typ, Israel/Palestina.

Faktisk dersom Norge fortsatt fulgte en sånn linje, så hadde vi hatt dårligere tilstander.

Norge sluttet ikke bare med sånn politikk fordi det var uetisk og umenneskelig, men fordi det ikke fungerte i det hele tatt.

Vår politikk mot innvandrere, har vi som følge av erfaringer med norske Samer, og tatere/Sigøynere.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det var dumt gjort...
    SA Adolf til brura

Helt alvorlig Danke.

Tror Gjestemedlem må slå opp ordet likeverdig i ordboka. Å forkaste sin identitet, sin historie, sin bakgrunn og bli tvunget inn i majoriteten svøpe er rake motsetningen til likeverdig. Synes vi skal assimilere noen bergensere snart. Hva med å gjøre dem alle om til bærumsinger? Det er bare en invitasjon til å bli et likeverdig medlem, samme hvem du er og hva du er født som. En ny start og et sjanse til å bli en av oss. Man må kanskje gi avkall på noen skikker, ritualer og forestillinger, men gevinsten er potensielt stor.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er så mange misforståelser her, så la oss et øyeblikk legge bort de vanskelige begrepene.

Det jeg argumenterer for et at vi skal kunne forlange at folk er villig til å tilpasse seg de rammene vi setter for hva som er akseptabelt, og ønskelig i Norge.

Assimilering betyr ikke at man skal gi slipp på sin identitet med mindre identiteten ikke har plass innenfor våre rammer. Det innebærer ingen påtvungen hang til brunost, bortoverski og bunad.

Er du en islamist som ønsker å avvikle demokratiet og erstatte det med islamlover, så passer du ikke inn innenfor rammene. Da er du uønsket og skadelig. Men er du født inn i en familie der slike tanker er autoritære, ja så skal mennesket få et valg. Forandre verdisyn og prioriteringer og bli akseptert og assimilert, eller insister på at dette er det eneste rette og har skal jeg bo! ... sistnevnte kan heller sendes tilbake til Afrikarabia.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.745
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    when in Rome (do as the Romans do)
    SAYING

when you are visiting another place, you should follow the customs of the people in that place

D

Danke

Gjest
    Og hva er den da? Og hvorfor er det i så fall så mye bedre enn assimilering? Hvorfor er det så grusomt å forvente og forlange at tilreisende tilpasser seg vårt liberale frie demokrati?

Så slutt først med å argumentere som en 5-åring som ikke fikk jordbær på iskremen... og svar som et oppegående menneske om du ønsker å kvalifisere deg til slik status.

Du har tydeligvis bodd så lenge i Sverige at synapsene dine ønsker status som asylbarn i Malmø!

(dette var hersketeknikk, i motsetning til overstående post der jeg spurte oppriktig om hva som er galt med assimilering, uten å henfalle til fæle eksempler der tvang og trusler er involvert).
    Det er ikke fæle eksempler, det er TYPISKE resultater som tvang og assimilering fører med seg...

Integrering er det som vi har kommet til som er mest effektivt.

Nå begynner jo du dra fram helt andre eksempler også.

Det som noen innvandrere i Malmø og Grorud gjør er jo Isolasjon.

Dvs at de lager egne samfunn i samfunn. Med innlåste døtre, nekter å samhandle med feks norske samfunn, følger egne lover osv.

Dette er ille ja, og da har integreringspolitikk klart feilet...

Men integreringspolitikk er den ideen som foreløpig har best effekt.

Alternativene Segregering, Assimilering og Isolasjon er mye verre og konfliktskapende.

Derimot om en innvandrer assimilerer seg selv, så er det ikke noe i veien for det. Men måten det gjøres mellom integrering eller full assimilering må være opp til hver enkelt.

Men Isolasjon er sef værre igjen og det må vi igjen forsøke å løse med ny politikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    when in Rome (do as the Romans do)
    SAYING

when you are visiting another place, you should follow the customs of the people in that place
    Ja og dette handler om besøkende. Så mye mer relevant det egentlig er for inntrengere, asylsøkere, ubudne og gatecrashers of civilisation.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.745
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi må slutte å påta oss skylden hvis det går galt. Når innvandrere i enkelte områder velger isolasjon og konfrontasjon så er det ikke integreringspolitikken som har feilet. Det er disse innvandrerne som har feilet og det må de ta konsekvensene av.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    973
    Sted
    Oslo
    Det er så mange misforståelser her, så la oss et øyeblikk legge bort de vanskelige begrepene.

Det jeg argumenterer for et at vi skal kunne forlange at folk er villig til å tilpasse seg de rammene vi setter for hva som er akseptabelt, og ønskelig i Norge.

Assimilering betyr ikke at man skal gi slipp på sin identitet med mindre identiteten ikke har plass innenfor våre rammer. Det innebærer ingen påtvungen hang til brunost, bortoverski og bunad.

Er du en islamist som ønsker å avvikle demokratiet og erstatte det med islamlover, så passer du ikke inn innenfor rammene. Da er du uønsket og skadelig. Men er du født inn i en familie der slike tanker er autoritære, ja så skal mennesket få et valg. Forandre verdisyn og prioriteringer og bli akseptert og assimilert, eller insister på at dette er det eneste rette og har skal jeg bo! ... sistnevnte kan heller sendes tilbake til Afrikarabia.
    Kommunister, nynazister, islamister osv. send dem ut hele gjengen. Fritt for å sitte i det nye statlige panelet for offentlig godtatte meninger. Gjerne seksjonen for nabotysting.

D

Danke

Gjest

Du kaller meg uintelligent og 5 år?

Men selv vet du ikke engang hva enkle begreper som man lærer i sfag på ungdomsskolen?

Med all respekt, det du nevner er velykket integrering...

Det vi ser i Malmø no go soner og på Grorud er Isolasjon, og feilet integrering.

Vi trenger helt klart ny politikk, å sette inn. Reguleringer for å hindre ghetto tilstander og kanskje flere verktøy som man må ta ibruk, som man kanskje ikke gjør ennå fordi det er politisk ukorrekt.

Men å gå baklengs til Assimilering og tvang blir feil og vil bare skape mer isolasjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er ikke fæle eksempler, det er TYPISKE resultater som tvang og assimilering fører med seg...

Tom påstand. Hva er innholdet og hvem er "vi"?

Dvs at de lager egne samfunn i samfunn. Med innlåste døtre, nekter å samhandle med feks norske samfunn, følger egne lover osv.

Alternativene Segregering, Assimilering og Isolasjon er mye verre og konfliktskapende.

Segregering og isolasjon er jo det stikk motsatte av assimilering, så her forstår jeg ikke hva du prøver å si,

Derimot om en innvandrer assimilerer seg selv, så er det ikke noe i veien for det. Men måten det gjøres mellom integrering eller full assimilering må være opp til hver enkelt.

Men Isolasjon er sef værre igjen og det må vi igjen forsøke å løse med ny politikk.

Igjen handler det om å akseptere, justere seg og tilpasse seg vide liberale rammer for hvem og hva du kan være og samtidig ha en genuin plass i samfunnet. Er du punker, aksjemegler, rosablogger, råner, syklist, transvestitt, bmw-eier, bondeknøl, etc. etc. ...

Faller man helt utenfor RAMMENE så må man enten tilpasse seg eller reise. Det er essensen i assimilering.

Integrering betyr bare at du har papirene i orden slik at du har lovlig rett til å tappe NAV for penger.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Du kan gi opp å få Gjestemedlem til å forstå hva assimilering betyr og hva det innebærer, danke. folk har prøvd før.

For han er assimilering drømmen.

D

Danke

Gjest

Tom påstand. Hva er innholdet og hvem er "vi"?

Segregering og isolasjon er jo det stikk motsatte av assimilering, så her forstår jeg ikke hva du prøver å si,

Igjen handler det om å akseptere, justere seg og tilpasse seg vide liberale rammer for hvem og hva du kan være og samtidig ha en genuin plass i samfunnet. Er du punker, aksjemegler, rosablogger, råner, syklist, transvestitt, bmw-eier, bondeknøl, etc. etc. ...

Faller man helt utenfor RAMMENE så må man enten tilpasse seg eller reise. Det er essensen i assimilering.

Integrering betyr bare ar du har papirene i orden slik at du har lovlig rett til å tappe NAV for penger.
    Du vet ikke hva du snakker om..

Vi mener jeg som samfunnet Norge.

Til det andre greiene du snakker om så får det være din sak å mene.

Du sier først du vil ha integrering, og så sier du at du ikke vil ha det.

Alle nordmenn går på Nav en eller annen gang. Barnetrygd, arbeisløshetstrygd, sykelønn, og pensjon...

At flere utlendinger havner på Nav er ikke et enkelt svar på.

Mange andre utlendinger Polakker osv jobber mer og hardere enn Ola dunk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Der et ikke så vanskelig.

Assimilering er villigheten til å tilpasse seg, og juster seg slik at man passer inn innenfor de vide liberale rammer vårt frie sekulære demokrati tillater.

De som ikke er villig til å assimilere seg innfor slike rammer, kan heller flytte til Sverige og bedrive bilbrenning, omskjæring, æresdrap, voldtekt etc. etc. og andre kulturelle særegenheter som ikke i like stor grad aksepteres i Norge som kulturell integrering.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Assimilering er villigheten til å tilpasse seg, og juster seg slik at man passer inn innenfor de vide liberale rammer vårt frie sekulære demokrati tillater.

De som ikke er villig til å assimilere seg innfor slike rammer, kan heller flytte til Sverige og bedrive bilbrenning, omskjæring, æresdrap, voldtekt etc. etc. og andre kulturelle særegenheter som ikke i like stor grad aksepteres i Norge som kulturell integrering.
    Du har rett i at det ikke er vanskelig.

Du beskriver derimot ikke assimilering.

Karakter F. Ikke bestått.

D

Danke

Gjest

Nei det er tydeligvis vanskelig [emoji6]

Integrering er villighet til å tilpasse seg samfunnet, og samtidig ivareta en egen identitet..

Som jeg sa individet kan selv velge å assimilere seg selv. Men statdreven Assimilering blir det bare bråk og konflikt med.

Jeg prøver jo å snakke svensk, feirer midtsommer og inviterer svensker på feil dag(midtsommer dagen)...

Det er jo en egenvalgt form for Assimilering, men jeg har min norske identitet og heier på Norge, følger svenske lover og betaler skatt til Sverige osv, altså integrert.

Men jeg vil FAEN ikke at den Svenske stat skal tvinge meg til å være Svensk, heie på Svensk skisport osv. Eller nekte meg å feire 17.mai

Skjønner du nå hva problemet med statlig Assimileringspolitikk er?

Når det selv blir et problem for en nordmann som jo er ganske lik en svenske?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Assimilering defineres innenfor samfunnsvitenskapen som den prosess som gjør at en person eller en minoritet gir avkall på sin kultur og går over til å leve i henhold til majoritetskulturens dominerende verdier, normer og tradisjoner.

---

Eller rett og slett det at folk må legge fra seg de deler av sin kultur og sine tradisjoner som gjør at det ikke vil kunne tilpasse seg et liv innenfor våre liberale demokratiske vestlige normer.

Tenke litt over dette er min anbefaling, så vil nok imaginære uenigheter falme. Dette bør vel egentlig handle om hva vi ønsker å oppnå og ikke en idiotisk forsvarskrig omkring politisk ladede ord og begreper.

• Liker
    Reaksjoner: PKG
    G

Gjestemedlem

Gjest

Nei det er tydeligvis vanskelig [emoji6]

Integrering er villighet til å tilpasse seg samfunnet, og samtidig ivareta en egen identitet..

Som jeg sa individet kan selv velge å assimilere seg selv. Men statdreven Assimilering blir det bare bråk og konflikt med.

Jeg prøver jo å snakke svensk, feirer midtsommer og inviterer svensker på feil dag(midtsommer dagen)...

Det er jo en egenvalgt form for Assimilering, men jeg har min norske identitet og heier på Norge, følger svenske lover og betaler skatt til Sverige osv, altså integrert.

Men jeg vil FAEN ikke at den Svenske stat skal tvinge meg til å være Svensk, heie på Svensk skisport osv. Eller nekte meg å feire 17.mai

Skjønner du nå hva problemet med statlig Assimileringspolitikk er?

Når det selv blir et problem for en nordmann som jo er ganske lik en svenske?

Blir du hetset og utstøtt om du ikke danser rundt en maistang, får du problemer om du ikke er sportiteressert ... jeg ser for meg at det sikkert er mange svensker som ikke er interessert i sport og at dette derfor egentlig er helt innenfor rammen av det å være akseptert i landet, språk handler vel mest om en villighet til å lære, forstå og gjøre seg forstått. (Ikke å mure seg inne og kun snakke samisk eller arabisk med alt og alle).

Sverige har jo ingen rammer for hva som er akseptert lenger, så egentlig er det moralsk forsofne landet ikke noe man skal sammenligne seg med som et normalt oppegående samfunn. Jeg har den dypeste forakt for åsiktskorridoren til helvete.

• Liker
    Reaksjoner: PKG
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Denne satans identitetspolitikken.

I samfunnet i dag er det så flytende og selvvalgt hva folk til enhver til ønsker å "identifisere seg som". Det er positivt i den forstand at det bringer en aksept for at folk skal kunne leve som de måtte ønske, samme hvor merkelig det må forekomme for utenforstående. Det er en ide jeg liker og støtter.

Men med denne aksepten om at identitet er noe vagt, selvvalgt og flytende og at man i det aller aller meste ikke skal være budet til det man ble født eller forventet inn i, følger også en aksept om at noen kanskje må velge en annen identitet om de ønsker å bli en akseptert del av et pluralt vestlig demokrati.

Men da plutselig går det i varnglås for mange av de samme menneskene som aksepterer denne flyktige "identiteten", og aksepten for at folk kan "identifisere seg som" dette og annet alt etter behov og lyster. Plutselig er det en uhyrlighet at en ihugga islamist skal forventes å identifisere seg som en demokratisk anlagt person for å få tilgang til storsamfunnet.

Jeg sliter med å forstå hvordan folk får dette til å gå i hop.

Er identitet hugget i stein eller er det noe man kan velge?

Man kan ikke si ja takk begge deler alt etter som det passer inn i en bortforklaring.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Assimilering defineres innenfor samfunnsvitenskapen som den prosess som gjør at en person eller en minoritet gir avkall på sin kultur og går over til å leve i henhold til majoritetskulturens dominerende verdier, normer og tradisjoner.

---

Eller rett og slett det at folk må legge fra seg de deler av sin kultur og sine tradisjoner som gjør at det ikke vil kunne tilpasse seg et liv innenfor våre liberale demokratiske vestlige normer.

Tenke litt over dette er min anbefaling, så vil nok imaginære uenigheter falme. Dette bør vel egentlig handle om hva vi ønsker å oppnå og ikke en idiotisk forsvarskrig omkring politisk ladede ord og begreper.
    Gjestemedlem slenger opp en definisjon og går så straks til å beskrive noe som ikke er i henhold til definisjonen.

Strykkarakter.

G

Gjestemedlem

Gjest

---

Gjestemedlem slenger opp en definisjon og går så straks til å beskrive noe som ikke er i henhold til definisjonen.

Strykkarakter.
    Vel, jeg kan ikke se seg dette som annet en enn forsterkning omkring tanken at det er terminologien som er problematisk mye mer enn innholdet. Mange begreper har uheldige vedheng som ikke er relevante, men som flittig brukes og misbrukes i meningsmotstand.

Om ikke annet så velger jeg å tro at de fleste ser at noen begreper og ord har høyst forskjellig mening hos publikum, og at en debatt som bruker disse ordene aktivt derfor er dømt til å bli meningsløs.

Vi bruker forskjellige ord på samme fenomen, og samme ord på høyst forskjellige saker. ikke rart det blir uenighet da.

C

cruiser

Gjest
    Bare idag bommer du på definisjonen av liberal, identitet og assimilering uten at det hjelper på innholdet..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn