Noen drar ned, og de havner i media.
Poenget er at man ikke kan sammenligne polakk og somalier på en rettferdig måte.
Somalia er et vanskelig, lovløst land. Uten statstyrelse. Kultur og levesett er veldig forskjellige fra oss.
Norge vil ikke ta imot Somalier, men vi er en del av verden, og er bundet av internasjonale avtaler.
I Somalia har det vært krig konstant siden 1 verdenskrig.
Stamme kriger, FN, USA, Al Shaabab, Somali hæren osv..
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Nå bare dikter du fritt fra fantasien, og den fantasier er jammen forvirret. Fullstendig hjernedød babling uten rot i virkeligheten. Det er vel ikke en eneste av de setningene der som inneholder et snev av fakta. Du får jo Trump på sitt aller verste til å virke som en tørr akademiker.
Kan du som er så smart og[emoji849] skjønner forskjell på begreper nevne 500 somalier som har kommet hit på normal enveis invandring og har fått innvilget oppholdstillatelse uten at det er flyktningasyl.
Venter spent, og spar deg for å trakkasere og svar på en vennlig måte for forumet.
Selv om du sier det er fireåringer her, så behøver du ikke oppføre deg sånn...
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Beklager sent svar, men noen ganger er det verdt å vente litt siden man kan tenke og ikke bare svare med irritasjon.
Min innvendig handler om etterspørsel av en minimum felles faktaplatform før diskusjon har noen verdi.
Du har noen greie betraktninger og hitt og annet, men når de baserer seg på åpenbar feilinformasjon så må man bare rygge og si ... hey .. eh ... what..
Eksempler. Somalia er ikke et lovløst land. De har sine problemer, men de har et fungerende lovverk, og en statsstyrelse. Statsministeren er sogar en eks. immigrant til Norge. Korrupsjon og Islam er store problemer, men det er et land så godt som noen som må leve med slikt. Et annet eksempel er når diskusjonen omkring marookkanske ungdomsbander som har tatt seg til Sverige og som lager store problemer kom opp. Da var det full kortslutning når man foreslå at dette handlet opp opportunistiske ungdommer som ville utnytte svakheter i det svenske systemet ... med lite å tape. Men neida, da ble det plutselig konstruert en sultkatastrofe i Marokko som helt sikkert heller måtte være årsaken til migrasjonen. En tredje. "Norge vil ikke ta imot Somalier". I Norge bor det mer enn 40.000 somaliere. De er en av de aller største innvandrergruppene i Norge.
Slike ting. Helt greit å ikke ha kunnskap om et emne, men det er ikke OK å fylle alle huller i kunnskap med noe man enten har diktet opp selv eller har hørt i en eller annen sammenheng i Sverige. Det landet er moralsk bankerott. Fakta, virkelighet og sannhet er der underordnet hensikt, åsikt og selvgodhet. Det er det jeg mest forakter med Sverige for tiden. (Det er ikke uten grunn at en faktabok om statistikk er den mest kontroversielle boken i Sverige siste året siden den rokker ved forestillingen om at det er helt greit å lyge, fantasere, fordreie og fordekke .. bare man har "edle" motiver og er en del av massepsykosen.
Men HFS er ikke Sverige, så her forventer vi integritet.
Det er lov å ta feil.
Det er lov å skifte mening.
Det er lov å ikke vite noe.
Det er topp å spørre om kunnskap slik at man fyller hullene.
Det er lov å argumentere bare for å argumentere om man vil utforske en tankerekke.
Du må ikke mene det samme i dag som for to år siden.
Min respons var unødvendig emosjonell, det er en av mine svakheter. Men også hvorfor jeg ikke lot diskusjonen utarte seg i en destruktiv retning.
Jeg håper ikke dette oppleves alt for uvennlig, for det er ikke meningen, men mer en forklaring på hva som får meg til å reagere mer enn jeg burde. Jeg baserer aldri vennskap utifra hva folk mener, men mye mer på hvordan de reagerer på uenighet.