Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Gjestemedlem feiler og ser ikke forskjell på individuell Assimilering og statlig Assimilering.

Integreringspolitikk er den mest utviklede innvandrings og minoritets politikk vi har.

Å gå baklengs er ikke smart.

Vi må heller videreutvikle politikken vi bruker, og ta ibruk nye muligheter.

Ghetto tilstander som i Malmø er feilet integrering.

Vi kunne feks selv om det er upopært regulere hvor mange innvandrere og asylsøkere som får bo på et område... For å forhindre ghetto tilstander.

Nordmenn er elendige til å assimileres selv.

I Spania er de plaget av norske ghettoer i fyll og fanteri. I Thailand like så, pedofile og horekunder.
    Hver 17 mai marsjerer vi rundt i Spania og påtvinger andre vår feiring...

En nordmann vil svært sjelden skifte identitet fra norsk....

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

D

Danke

Gjest
    Usa også forresten, Montana er omtrent norsk, med veldig sterk overnorsk kultur. Brooklyn hadde norske Ghettoer med norske undersamfunn, norske navn på butikker osv... Lapskaus Boulevard var navnet på Ghettoen..

Akkurat sånn som Araberkultur på Grunerløkka, Grønland og Groruddalen...

Ikke bra med sånne tilstander enten det er arabere eller nordmenn.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest
    Chinatown har litt slitt rykte. Tror Thin Lizzie hadde en låt om dette. Mye Opium og mafia og kriminalitet trakk seg til stedet..

Hvis det var noen som skulle tas dage av så skjedde det ofte der istedenfor i little Italy..

D

Danke

Gjest
    Ikke forat det var chineseres skyld. Ofte italienere the mob som var involvert.

Er laget en drøss filmer om temaet..

C

cruiser

Gjest
    Vi lever ikke på 60-70 tallet lenger. NYC er kroneksempelet på at det er mulig å gjøre noe med kriminalitet uten å ta fra mennesker deres identitet og kultur

D

Danke

Gjest
    Vi lever ikke på 60-70 tallet lenger. NYC er kroneksempelet på at det er mulig å gjøre noe med kriminalitet uten å ta fra mennesker deres identitet og kultur
    Så sant så sant, det betyr ikke derimot at vi ikke skal satse på forebygging, politi og integreringspolitikk, heller ikke at vi ikke skal tørre å prøve noe nytt, der politikk feiler.

D

Danke

Gjest
    New York er et fint eksempel som du sier der forskjellige kulturer og folkegrupper har blitt godkjent og akseptert..

Men det var ikke alltid sånn. Italienere og Irske var innvandrings grupper som ble sett ned på, og trakkasert.

Nå er de vel omtrent flertall av innbyggerne..

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gjestemedlem feiler og ser ikke forskjell på individuell Assimilering og statlig Assimilering.

Integreringspolitikk er den mest utviklede innvandrings og minoritets politikk vi har.

Vi kunne feks selv om det er upopært regulere hvor mange innvandrere og asylsøkere som får bo på et område... For å forhindre ghetto tilstander.

I Spania er de plaget av norske ghettoer i fyll og fanteri. I Thailand like så, pedofile og horekunder.

Her generaliserer du voldsomt om nordmenn i utlandet. Ghettoer, horekunder og pedofile? Ja da har du vel samme gjengen her inne på sentralen også da kanskje ?

D

Danke

Gjest

Her generaliserer du voldsomt om nordmenn i utlandet. Ghettoer, horekunder og pedofile? Ja da har du vel samme gjengen her inne på sentralen også da kanskje ?
    Vel poenget mitt var at nordmenn selv ikke lar seg assimilere..

Men generalisere, det er faktisk mange skandinaviske kriminelle som har flyttet til Thailand og bosetter seg der.. ofte med uførepensjon attåt. Spritkonger, MC gjenger og narkokriminelle.. Ofte blir det dømt på nytt i Thai også..

Nå gjelder ikke pedofile og horekunder spesielt nordmenn, men generelt vestlige innvandrere og nordmenn deriblant.

Sexturisme er vel kjent.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Men generalisere, det er faktisk mange skandinaviske kriminelle som har flyttet til Thailand og bosetter seg der.. ofte med uførepensjon attåt. Spritkonger, MC gjenger og narkokriminelle.. Ofte blir det dømt på nytt i Thai også..

Nå gjelder ikke pedofile og horekunder spesielt nordmenn, men generelt vestlige innvandrere og nordmenn deriblant.

Sexturisme er vel kjent.

Horekunder er ikke noe vestlig fenomen, det finnes overalt i hele verden uavhengig av vestlig (u)kultur.
    Thailand er så utrolig mye mer enn Walking Street i Pattaya. Husk på det. Men det er klart at vi nordmenn i utlandet liker Mills kaviar og brunost. Og det gjør ingenting. Men vi prøver ikke på å forandre det thailandske samfunnet. Jeg oppfører meg tilnærmet som en thai. Eneste utskeielsen jeg gjør er å drikke Johnny Walker Black Label, den er for dyr for thaiene som jeg har rundt meg på bondelandet her nede.

D

Danke

Gjest

Sexturisme er vel kjent.

Horekunder er ikke noe vestlig fenomen, det finnes overalt i hele verden uavhengig av vestlig (u)kultur.
    Thailand er så utrolig mye mer enn Walking Street i Pattaya. Husk på det. Men det er klart at vi nordmenn i utlandet liker Mills kaviar og brunost. Og det gjør ingenting. Men vi prøver ikke på å forandre det thailandske samfunnet. Jeg oppfører meg tilnærmet som en thai. Eneste utskeielsen jeg gjør er å drikke Johnny Walker Black Label, den er for dyr for thaiene som jeg har rundt meg på bondelandet her nede.
    Joda jeg vet det. Men Amerikanere, Briter og Skandinavia og tyskere er nok overrepresentert....

Så er det jo de som drar av samme grunn men finner seg en kone, og også andre som drar for å finne en kone, samt turister.

Thailand hadde vel ikke hatt så mye turisme hvis det ikke var for damene også.

Men ja jeg generaliserer, men det gjør jo andre også. Og nettopp det var et poeng.

De andre generasjon som Norge har problemer med er etterkommere tildels fra arbeidsinnvandring fra midtøsten, som Norge i sin tid hadde stort behov for.

Ærlige hardtarbeidende Pakistanere og Indere.

Siden har vi hatt endel asylsøkere, største gruppen før Syria og Irak, Afghanistan var vel Balkan flyktninger...

Det gikk jo greit?

Sist redigert:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.022
    Torget vurderinger
    1
    De andre generasjon som Norge har problemer med er etterkommere tildels fra arbeidsinnvandring fra midtøsten, som Norge i sin tid hadde stort behov for.

Da som nå er dette feil, Norge hadde ikke og har fremdele ikke behov for noe storstilt arbeidsinnvandring denne myten er gjentatt fra alle mulige hold men den blir ikke sant av den grunn.

Pakistanere-i-Norge-1024x622.jpg

D

Danke

Gjest

Da som nå er dette feil, Norge hadde ikke og har fremdele ikke behov for noe storstilt arbeidsinnvandring denne myten er gjentatt fra alle mulige hold men den blir ikke sant av den grunn.

Vis vedlegget 449970
    Feil Norge hadde ikke gått rundt uten arbeidsinnvandring. Det er et faktum.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.768
    Torget vurderinger
    1
    Det som ikke hadde gått uten arbeidsinnvandringen er den omfattende sosiale dumpingen vi er vitne til.
    Også den økende ungdomsledigheten, som nok sikkert vil ende på 25% hos oss også dersom det fortsetter.

D

Danke

Gjest
    Det som ikke hadde gått uten arbeidsinnvandringen er den omfattende sosiale dumpingen vi er vitne til.
    Også den økende ungdomsledigheten, som nok sikkert vil ende på 25% hos oss også dersom det fortsetter.
    Norsk ungdom er ikke i seg selv nok til å dekke arbeidsbehovet, by far.

Noe av ungdomen skal Nave med vilje, noe går i trygd, og veldig mange skal ta høyere utdanning.

Da er det ikke nok bygningsarbeidere, ikke nok vei, og ikke nok til noenting.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Asylinnvandrene ender stort sett opp som tryhdemottakere ikke arbeidere. En polakk kommer gjene hit for å arbeide, en somalier primært for å snylte. Det har med kultur å gjøre, den ene er mer kompatibel med et liv i Norge enn den andre. En polakk vil også stort sett reise hjem hvis det ikke er arbeid å få. En somalier blir vi aldri kvitt igjen.

D

Danke

Gjest
    Asylinnvandrene ender stort sett opp som tryhdemottakere ikke arbeidere. En polakk kommer gjene hit for å arbeide, en somalier primært for å snylte. Det har med kultur å gjøre, den ene er mer kompatibel med et liv i Norge enn den andre. En polakk vil også stort sett reise hjem hvis det ikke er arbeid å få. En somalier blir vi aldri kvitt igjen.
    Sist jeg sjekket var det krig i Somalia. I Polen er det fred og ganske fint å dra på en byferie til.

Det er en viktig ting å få med seg.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sist jeg sjekket var det krig i Somalia. I Polen er det fred og ganske fint å dra på en byferie til.

Det er en viktig ting å få med seg.

Hvem er Somalia i krig med da? Narnia?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tydeligvis, jeg skjønner ikke engang hva du prøver å si her.

Integreringspolitikk er tanken om at man kan fråtse og leve på kredittkort uten at det får konsekvenser.

Det spørs hva som er foran deg ...

Vi forlanger en komite for konsekvensutredning av justeringspotensiale NÅ... eller når det måtte passe.

Ghettotilstander som vi ser i Malmø er et bevis på at integrering er en feilet ide.

En god tanke. Hva med å utvide den til hele landet? Har vi allerede passert smertegrensen? Sverige prøver å bøte på smertene med å ignorere dem og spise smertestillende som Michael Jackson. Det vil ende med tårer og tenners gnissel.

En nordmann vil svært sjelden skifte identitet fra norsk.
    Ok .. men synes du denne mangelen på vilje til å assimileres som du observerer hos nordmenn i utlendighet er bra eller ille?

Jeg finner kulturen i de norske koloniene på Spanias østkyst ganske utrivelig. Folk som har bodd der i 10 20 år og som ikke har giddet å lære seg spansk. Jeg ser på dem med nedlatenhet. Det eneste de har i sitt forsvar er at de betaler for sitt eget opphold, de har kjøpt sine hus og de pensjonen eller trygden kommer ikke fra Spania men fra Norge. Men de nyter også godt av det spanske helsevesenet på en måter de strengt tatt ikke burde ha hatt. Men for det meste er de økonomisk uavhengige, og det er en stor forskjell. Arabiske og afrikanske kolonier i Europa har er ikke egenfinansiert, men baserer seg på å snylte og parasiittere på vertslandet.

Sist redigert av en moderator:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    D

Danke

Gjest
    Noen drar ned, og de havner i media.

Poenget er at man ikke kan sammenligne polakk og somalier på en rettferdig måte.

Somalia er et vanskelig, lovløst land. Uten statstyrelse. Kultur og levesett er veldig forskjellige fra oss.

Norge vil ikke ta imot Somalier, men vi er en del av verden, og er bundet av internasjonale avtaler.

I Somalia har det vært krig konstant siden 1 verdenskrig.

Stamme kriger, FN, USA, Al Shaabab, Somali hæren osv..

G

Gjestemedlem

Gjest

Poenget er at man ikke kan sammenligne polakk og somalier på en rettferdig måte.

Somalia er et vanskelig, lovløst land. Uten statstyrelse. Kultur og levesett er veldig forskjellige fra oss.

Norge vil ikke ta imot Somalier, men vi er en del av verden, og er bundet av internasjonale avtaler.

Nå bare dikter du fritt fra fantasien, og den fantasier er jammen forvirret. Fullstendig hjernedød babling uten rot i virkeligheten. Det er vel ikke en eneste av de setningene der som inneholder et snev av fakta. Du får jo Trump på sitt aller verste til å virke som en tørr akademiker.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.022
    Torget vurderinger
    1
    Nå er man jo i ferd med å tilbakekalle flyktningstatusen til en god del somaliere og enda flere skulle det ha vært, reelle flykninger reiser ikke hjem på ferie.

Hassan anslår at så mange som 50 000 somaliere bosatt i Nord-Europa hvert år reiser til Somalia via Gulfen. - Antallet somaliere med norske reisedokumenter som følger denne ruten, vil jeg anslå til årlig pluss-minus et par tusen, sier han. - Ambassadesekretær Rina Kristmoen ved den norske ambassaden i Nairobi bekrefter at mange norsk-somaliere reiser tilbake til hjemlandet også via Kenya
    https://www.aftenposten.no/norge/Somaliere-hjem-pa-ferie-392155b.html

D

Danke

Gjest

Nå bare dikter du fritt fra fantasien, og den fantasier er jammen forvirret. Fullstendig hjernedød babling uten rot i virkeligheten. Det er vel ikke en eneste av de setningene der som inneholder et snev av fakta. Du får jo Trump på sitt aller verste til å virke som en tørr akademiker.
    Kan du som er så smart og[emoji849] skjønner forskjell på begreper nevne 500 somalier som har kommet hit på normal enveis invandring og har fått innvilget oppholdstillatelse uten at det er flyktningasyl.

Venter spent, og spar deg for å trakkasere og svar på en vennlig måte for forumet.

Selv om du sier det er fireåringer her, så behøver du ikke oppføre deg sånn...

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    fn.no skrev:
    Flyktningkonvensjonen forplikter ikke stater til å ta imot flyktninger, men hjelper dem å definere hvem som skal regnes som en flyktning. Derfor er det opp til hver enkelt stat å vurdere om en asylsøker går inn under definisjonen i flyktningkonvensjonen, og dermed har krav på beskyttelse. I dag tolker ulike stater regelverket i konvensjonen på forskjellige måter.
    Les mer her: Flyktningkonvensjonen / FN-sambandet

D

Danke

Gjest
    Det er jo en kjent sak at det går til helvete med hele landet men man kan gjerne lese dette mens vi venter på slutten...

NAV er håpløse. Eldre sulter. Helsevesenet svikter. Folk mister jobben. Kriminaliteten øker. Og snart blir det krig med Russland. - Hva vi elsker - VG
    Helt enig. Nordmenn klager noe forferdelig, og syter etter å ha levd et liv i velstand og rikdom, selv for bussjåfører, transport, og lager.. Ikke sjefer engang.

Prøv å finne samme grad av selvrealisering og lykke i andre land med samme arbeidstittel?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.638
    Torget vurderinger
    2
    Litt om hva som er bra i Norge.

Brått kom det fire personer inn på tunet. En nordmann og tre fra Andalucia. De er i Valdres på en Soppkongress, med deltakere fra hele verden.
    Nordmannen er faunabiolog og ekspert på urskog. Han hadde sondert i juvet bak gården og ville ha de utenlandske inn for å se på uberørt urskog. Hunden var misfornøyd med disse uventede gjestene og jeg var forundret, men jeg tok dem med inn i juvet og advarte dem om forsettet med å gå lenger inn mot fossen. Men de var ikke til å stagge. Noen timer etter returnerte de og mente at området bør på en verneliste.
    Nordmannen var helt klar. Her var det bare å be om frivillig vern siden området var enestående. Han hadde sett unik flora og ba om tillatelse til å vende tilbake snarest.

Jeg fikk beskjed om at det bare var å søke, "så får du råd til et nytt fint stabbur".

Bra land.

https://www.allskog.no/upload/2016/09/20/produktark-frivillig-vern_2016.pdf

Så nå blir det naturreservat her:

Frivillig Vern – Vern av skog som naturreservat
    Gjennomføringen av arbeidet med frivillig vern munner ut i etablering av et naturreservat.
    Det er skogen, vegetasjonen, døde og levende trær, busker og annet som vernes eller
    underlegges en fredning. Skogdrift og hogst blir forbudt, men grunneierretten og derved
    retten til jakt, fiske og beite tilligger fortsatt skogeieren. Normal ferdsel kan foregå så fremt
    det ikke er i strid med verneformålet. Motorferdsel blir sterkt regulert i et naturreservat,
    men fortsatt vil det bli tillatt uttransport av felt storvilt med jernhest eller elgtrekk. Det vil
    også være tillatt å sette opp mobile jakttårn og å rydde skytelinjer ved jaktposter fra kvist og
    grener. Det kan også gis tillatelse til annen type bruk eller virksomhet i området, som
    nærmere er angitt i naturreservatets Verne / Fredningsforskrift

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ja, slik går det når man sitter foran PC'n hele dagen og ikke holder i hevd det man eier - da kan det bli uberørt urskog av det meste, men jeg synes det er for j... at man skal få betalt for ikke å gjøre noe ;)

(jeg har og urskog på tomta...)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kanskje en grei måte for noen å vri seg unna ubeleilig driveplikt på?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.638
    Torget vurderinger
    2
    Ja, slik går det når man sitter foran PC'n hele dagen og ikke holder i hevd det man eier - da kan det bli uberørt urskog av det meste, men jeg synes det er for j... at man skal få betalt for ikke å gjøre noe ;)

I dette tilfellet er det snakk om et ekstremt juv som elven har skåret gjennom årtusener, der den går fra fjell til bunnen av dalen der jeg bor. Det er umulig å gjøre noe som helst nede langs sidene der. Det er laget en smal vassvei som får dem som går der til å tenke på fjellvandring i Bolivia, med bratt stup ned på siden av stien. Akkurat slik er det her. Om du begynner å falle fortsetter du i tre hundre meter. Kotene går i ett på kartet.

Så det er ikke snakk om vanskjøtsel -- vi er heller ikke surmaga her, som man påviselig er andre steder, ser jeg. Har ikke gjort stort annet enn å rydde unna kratt og småskog som forrige eier lot vokse opp, på mer plane steder i det som likevel er "norsk vertikalt landbruk".
    Og det er genialt at man har slike ordninger, som sikrer de få flekkene vi har igjen med urørte biotoper. At det har vært urørt her siden steinalderen skyldes topografien. Jeg skal ikke identifisere den norske eksperten som var innom, han regnes som en av landets ledende (ser jeg vha PC'en). Han hadde ikke sett make til variasjon i flora. Fine ting.

De vaklet opp av juvet med specimenbokser fylt med funn.
    "Vi måtte krabbe på alle fire!" (Jeg hadde tilbudt dem et tau ... )

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

I dette tilfellet er det snakk om et ekstremt juv som elven har skåret gjennom årtusener, der den går fra fjell til bunnen av dalen der jeg bor. Det er umulig å gjøre noe som helst nede langs sidene der. Det er laget en smal vassvei som får dem som går der til å tenke på fjellvandring i Bolivia, med bratt stup ned på siden av stien. Akkurat slik er det her. Om du begynner å falle fortsetter du i tre hundre meter. Kotene går i ett på kartet.

Så det er ikke snakk om vanskjøtsel -- vi er heller ikke surmaga her, som man påviselig er andre steder, ser jeg. Har ikke gjort stort annet enn å rydde unna kratt og småskog som forrige eier lot vokse opp, på mer plane steder i det som likevel er "norsk vertikalt landbruk".
    Og det er genialt at man har slike ordninger, som sikrer de få flekkene vi har igjen med urørte biotoper. At det har vært urørt her siden steinalderen skyldes topografien. Jeg skal ikke identifisere den norske eksperten som var innom, han regnes som en av landets ledende (ser jeg vha PC'en). Han hadde ikke sett make til variasjon i flora. Fine ting.

De vaklet opp av juvet med specimenbokser fylt med funn.
    "Vi måtte krabbe på alle fire!" (Jeg hadde tilbudt dem et tau ... )
    Nei da, vel å bra man tar vare på slike områder og du så vel ironien og smile fjeset ...

Edit: Men det er ikke alltid positivt. Mannen til en kusine av meg var grunneier i Rollag i Numedal. Prosessen i forkant av Trillemarka Naturreservat gikk så sterkt inn på ham at han fikk hjerteinfarkt og døde på veg til et informasjonsmøte...

Sist redigert:
    S

Slubbert

Gjest
    Hver gang du går i Nationalheateret, mottar du en sjekk fra staten på rundt 720 kroner.

Går du på en rockekonsert, får du stort sett ikke fem øre i offentlig støtte.

Gunnar Stavrum - Nett på sak

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771
    Hver gang du går i Nationalheateret, mottar du en sjekk fra staten på rundt 720 kroner.

Går du på en rockekonsert, får du stort sett ikke fem øre i offentlig støtte.

Gunnar Stavrum - Nett på sak
    Veldig tendensiøst og upresist, etter min oppfatning, og kan neppe nyttes som argument om noe som helst som har "gått galt" i Norge.

Har vært på en del konsertarenaer rundt omkring i utlandet (England, Sverige, Europa USA), og ingen av dem er nevneverdig annerledes enn Oslo Spektrum, selv om noen av dem er til dels mye større. Vi er 5 millioner mennesker her, en del mindre enn London, så vi kan vel like gjerne si at årsaken til manglende besøk av de store stjerner (noe som ikke er sant, en gang, jeg har vært på Rolling Stones i Norge 3 ganger) er manglende masseinnvadring!

Hva angår pengebruk på "finkultur", så er dette et vanskelig spørsmål, som turneres veldig overfladisk (om i det hele tatt) i Stavrums kronikk.
    Synes hele artikkelen var overforenklet Stutum-debatt.

Disqutabel

S

Slubbert

Gjest
    ^ 720-880 kroner i subsidier per billett er uansett ganske hinsides. De jeg kjenner som spiller i band går på lut og kaldt vann, så det er åpenbart en voldsom slagside mot statssanksjonert finkultur.

For å følge den opp:

#Kulturkameratene - Her inne deles det ut 1,4 milliarder kroner i året. Hvis du er Facebook-venn med én av dem, nær dobles sjansen for å få penger - Dagbladet

For hver Facebook-venn søkeren har blant tildelerne i Kulturrådet, øker pengestøtten med 58 000 kroner i snitt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn