Aurora
Æresmedlem
Det var selve bygningene jeg tenkte på... dette var neppe basert på leide lagerbygg /siloer... Jeg vet det var ett i Balsfjord, men der har jeg ikke kjørt forbi på mange år..
Vi har det største fortsatt, men de borgerlige i Stavanger vil bygge det om til leiligheter.Det var selve bygningene jeg tenkte på... dette var neppe basert på leide lagerbygg /siloer... Jeg vet det var ett i Balsfjord, men der har jeg ikke kjørt forbi på mange år..
Ja, misforstå meg rett. Jeg er ingen motstander av å ha korn på lager. Bare lurer litt på hvordan det skal gjennomføres i praksis.I krig er beredskapslagrene verdifulle også for en eventuell okkupant, som skal brødfø befolkningen. Argumentet om at de er sårbare er nå en unnskyldning.
Vi innbilte oss at verden ville forbli trygg, etter at Muren falt, og forsvar, beredskapslagre, Sivilforsvar, depoter o.a. ble "unødvendige utgifter" i budsjettet.
Aner ikke hvorfor de borgerlige partiene er så innbitt mot kornlagre. I krig er de gull verdt for en angriper, som mat for egne styrker og okkupert befolkning. Listhaugs argument er forsøk på bortforklaring.Ja, misforstå meg rett. Jeg er ingen motstander av å ha korn på lager. Bare lurer litt på hvordan det skal gjennomføres i praksis.
Vi har det største fortsatt, men de borgerlige i Stavanger vil bygge det om til leiligheter.
Kan Stavanger få sin egen versjon av «Studentsiloen»?
Høyre, Venstre og Frp tar til orde for å få vekk kornsiloene i Østre bydel. I stedet vil de ha inn boliger og annen næringsvirksomhet.www.aftenbladet.no
Sp viser nå til Ukraina-krisen, som har gjort byggeplanene ukurante.
Marit Arnstad (Sp) frykter kornkrise etter Ukraina-konflikten: - Galskap å selge Norges største kornlager
Uroen i Ukraina kan i verste fall føre til en global kornkrise og høyere matpriser, frykter Marit Arnstad (Sp). Nå forsøker hun å hindre at Norges største kornsilo i Stavanger blir solgt og bygget om til leiligheter.www.vg.no
Ellers er dette status rundt omkring.
(+) Norges kornlagre
Norge har ikke korn i beredskap. Det ble bygd ned i 2003. På slutten av sekstiårene hadde Norge ca. 300.000 tonn med matkorn på lager.www.fvn.no
Uten at jeg kjenner saken tror jeg heldigvis dette er mindre vanlig selv om jeg også har hørt historier om homo- og transfobe leger.Noen lever fortsatt på 50-tallet, og det er jo synd, dersom de samtidig er fastleger:
Mener fastlege har fordommer mot homofile
Ved en tilfeldighet fortalte Tore Hanssen fastlegen sin at han er homofil. Legen skal ha blitt sur og bedt Hanssen om å bytte fastlege.www.nrk.no
Et betimelig ansvar med våre lokale femtekommunister.
Hadde Rødts og SVs våpenpolitikk vunnet frem i Europa og USA, kunne ikke Zelensky holdt noen tale til Stortinget. Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet.
Det er den brutale sannheten.
Debatt: Han hevder at Zelenskyj ville vært ute av spill hvis flere hadde gjort som Rødt og SV
«Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet. Det er den brutale sannheten», skriver Peter Frølich (H).www.bt.no
Det er jo nettopp grunnen til at de ikke har makt.Et betimelig ansvar med våre lokale femtekommunister.
Hadde Rødts og SVs våpenpolitikk vunnet frem i Europa og USA, kunne ikke Zelensky holdt noen tale til Stortinget. Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet.
Det er den brutale sannheten.
Debatt: Han hevder at Zelenskyj ville vært ute av spill hvis flere hadde gjort som Rødt og SV
«Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet. Det er den brutale sannheten», skriver Peter Frølich (H).www.bt.no
Skulle ønske det var slik, men de har makt. De er krykkene som regjeringen støtter seg på, uten deres velsignelser har de ikke flertall på Stortinget. Så lenge som folk er naive og stupide så har partier som Rødt, SV og MDG makt selv om de ikke sitter i styret.Det er jo nettopp grunnen til at de ikke har makt.
Vennligest forklar.Dette er kanskje det kvalmeste wokeste søppelet jeg har hørt på 10 år.
Klaveness hylles for talen som går verden rundt: – Mektig imponerende
Lise Klaveness (40) kritiserte både FIFA og VM-arrangørene da hun tok til orde om menneskerettighetene som blir brutt i Qatar. Det har skapt reaksjoner verden over.www.vg.no
Dette vemmelige utysket får heder blant de hjerneløse og de perverse ... men .. nok en ekkel dydsposør.
Ok, fair, jeg skal prøve å forklare hva jeg så til de grader misliker.Vennligest forklar.
Enkelt. Mannen er en såkalt incel.Vennligest forklar.
Så poenget hennes med at FIFA aldri burde gitt arrangementet til Qatar forsvant hos deg?Ok, fair, jeg skal prøve å forklare hva jeg så til de grader misliker.
Det handler om å forurense idretten med wokehet, identitetspolitikk og interseksjonalisme.
I mange miljøer her i vesten får man alle mulige gullfisker i boken for dydsposering. Det er om å gjøre være mest mulig "grønn", vegansk, anti olje, anti Europa, nyrasistisk, pervers, og fremfor alt hysterisk og hovmodig.
Trampeklapp blant likesinnede, men resten av verden spytter i avsky
Skal idrett og fotball være samlende kan man ikke gi ordet til ekstremister., ikke når de skal representere landet og ikke bare seg selv og sin identitetsgruppe/flokk. Stille krav til arrangører .. ja, ha økonomien i orden og gi arbeidere lønn og greie forhold.. det er ikke slikt man er uenig i ... men skal man presse land og kulturer til å adoptere det mest kvalme og perverse fra vår kultur .. så har det motsatt effekt.
At dette mennesket får lov til å representere Norge er ikke av annen grunn enn at hun har blitt kvotert inn.
.. om noe så fører det til krig og konflikt. Det er en grunn til at Putin finner gjenklang i befolkningen når han advarer mot det kulturelle forfallet vi opplever i vesten.
Så jeg blir flau når landet lar noe slikt rask representere landet. Det vil kun lede til konflikt. .. og det er diametralt motsatt av kvinners rettigheter .. om noen lurte på det.
Enkelt. Mannen er en såkalt incel.
Tuttemulen har ingen poeng.Så poenget hennes med at FIFA aldri burde gitt arrangementet til Qatar forsvant hos deg?
Det er legitimt å være kritisk til at transpersoner skal få konkurrere innen idretter hvor fysiske fortrinn gir fordeler, selv om mye sånt allerede er løst ved inndeling i vektklasser og krav om kontroll av hormonnivåer... men jeg gidder ikke hause meg opp over sittefotball, rullestolfotball eller kvinnefotball .. de har ikke det som skal til .. og det hjelper ikke å la perverse mannegriser ikle seg kvinnedrakt for å hjelpe på.
Håndball derimot. Mer moro å se på jentelandslaget enn guttene.
At sjakk er kjønnsdelt forstår jeg ikke helt. Men det er vel ikke så lenge til en forsmådd grandmaster melder overgang stiller i kvinneklassen for å hevne seg.
Vi ser det overalt i idretten .. små drypp foreløpig men forsmådde mannegriser kommer til å dominere "kvinneidretten" om dette får lov til å fortsette.
Vi har sett svømmere, syklister og vektløftere ... men det er bare begynnelsen.. og veien brolegges av woke idioter som Klaveness.
Sjakk er ikke kjønnsdelt i den forstand du tenker. Carlsen & co spiller i åpen klasse, dvs at det er fritt frem for både menn og kvinner å stille. Men det er ytterst få om noen kvinner som er gode nok til å stille i Open-turneringer, så man har også innført egne kvinneklasser så de allikevel har mulighet til å få turneringserfaring. Intensjonen med dette er å på sikt få kvinnelige spillere som er gode nok til å hevde seg i åpen klasse,.At sjakk er kjønnsdelt forstår jeg ikke helt. Men det er vel ikke så lenge til en forsmådd grandmaster melder overgang stiller i kvinneklassen for å hevne seg.
Jajo, men ikke for å trolle men for å få folk til å tenke som individer og ikke som representanter for en gruppe.. som noen andre har definertDet er legitimt å være kritisk til at transpersoner skal få konkurrere innen idretter hvor fysiske fortrinn gir fordeler, selv om mye sånt allerede er løst ved inndeling i vektklasser og krav om kontroll av hormonnivåer.
Å kalle transpersoner for 'perverse mannegriser' og lignende, not so much.
Men du er jo glad i å provosere, det har man skjønt.
Det er en bra tankegang. Åpen klasse ... åpen for alle, selv for de kjønnsforvirrede og/eller kynikerne. Så kan man ha handikapklasser hvor kun de som er kvalifisert får stille. Kvinner, funksjonshemmede og kanskje kjønnsforvirrede som en egen klasse.Sjakk er ikke kjønnsdelt i den forstand du tenker. Carlsen & co spiller i åpen klasse, dvs at det er fritt frem for både menn og kvinner å stille. Men det er ytterst få om noen kvinner som er gode nok til å stille i Open-turneringer, så man har også innført egne kvinneklasser så de allikevel har mulighet til å få turneringserfaring. Intensjonen med dette er å på sikt få kvinnelige spillere som er gode nok til å hevde seg i åpen klasse,.