Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.847
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det var selve bygningene jeg tenkte på... dette var neppe basert på leide lagerbygg /siloer... Jeg vet det var ett i Balsfjord, men der har jeg ikke kjørt forbi på mange år..

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.833
    Torget vurderinger
    1
    Beredskap er dyrt og vil alltid bli nedprioritert.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Det var selve bygningene jeg tenkte på... dette var neppe basert på leide lagerbygg /siloer... Jeg vet det var ett i Balsfjord, men der har jeg ikke kjørt forbi på mange år..
    Vi har det største fortsatt, men de borgerlige i Stavanger vil bygge det om til leiligheter.

Sp viser nå til Ukraina-krisen, som har gjort byggeplanene ukurante.

Ellers er dette status rundt omkring.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.922
    I krig er beredskapslagrene verdifulle også for en eventuell okkupant, som skal brødfø befolkningen. Argumentet om at de er sårbare er nå en unnskyldning.
    Vi innbilte oss at verden ville forbli trygg, etter at Muren falt, og forsvar, beredskapslagre, Sivilforsvar, depoter o.a. ble "unødvendige utgifter" i budsjettet.
    Ja, misforstå meg rett. Jeg er ingen motstander av å ha korn på lager. Bare lurer litt på hvordan det skal gjennomføres i praksis.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gledelig utvikling på meningsmålingene. Det ser ut til at folk igjen begynner å ta til vettet.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.585
    Torget vurderinger
    2
    Ja, misforstå meg rett. Jeg er ingen motstander av å ha korn på lager. Bare lurer litt på hvordan det skal gjennomføres i praksis.
    Aner ikke hvorfor de borgerlige partiene er så innbitt mot kornlagre. I krig er de gull verdt for en angriper, som mat for egne styrker og okkupert befolkning. Listhaugs argument er forsøk på bortforklaring.

Har spurt uten å få et godt svar. De står gjerne på tomter som kan utvikles til annet og kan også bygges om. Kanskje svaret er så enkelt.

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.705
    Vi har det største fortsatt, men de borgerlige i Stavanger vil bygge det om til leiligheter.

Sp viser nå til Ukraina-krisen, som har gjort byggeplanene ukurante.

Ellers er dette status rundt omkring.

Mimir vil gjøre noe med det..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Årsaken til at mange er likegyldig til dette kornsilofjaset er at det ikke har noe for seg, og vil ikke være til noen nytte. Sløseri med offentlig midler. At dette dukker opp igjen nå er bare et tegn på at SP-politikerne begynner å bli desperate når de er nede på 6% oppslutning og kan trenge noe at folk blir hysteriske over.

.. at den opportunistiske kommunisten Mimir hopper på er vel ikke så forbausende. Det er jo slikt fjas de lever av og om man kan vinkle det til at det er fælt at noen tjener penger uten å være ansatt i staten er jo bare mer sminking av den grusomme ideologien han representerer.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.777
    Sted
    Smurfeland
    Noen lever fortsatt på 50-tallet, og det er jo synd, dersom de samtidig er fastleger:
    Uten at jeg kjenner saken tror jeg heldigvis dette er mindre vanlig selv om jeg også har hørt historier om homo- og transfobe leger.
    Det spesielle her er vel at legen mente pasienten ikke utviste tillit ved å vente med og komme ut som homofil for legen sin.
    Vet heldigvis at veldig mange i helsevesenet møter både homofile og transpersoner på en fin og empatisk måte.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Plusspoeng i boken for at sjefen avviser skrotvenstre.​
    "Statsministeren mener SV og Rødts oppskrift for norsk forsvar var «gal før, og den er enda mer gal nå»."​

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mye føleri og fjolleri på dette området også. Det er jo rimelig tåpelig med et forbud mot genmodifiserte matvareprodukter. Det finnes jo ikke vitenskapelig belegg for et slik forbud.

Forhåpentligvis vi man skrote denne molboloven etter hvert.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vi har ingen matkrise i Norge, vi er bare usikre på kjøkkenet.

utdrag:

"

I Ekko på P2 23. mars diskuterte de, i det ellers så fornuftige programmet, hvordan prisene på gjødsel skaper matkrise. Enger og korn vokser ikke av seg selv, de trenger god og næringsrik jord, sies det, og det rautes i bakgrunnen. Tittelen på programmet er: Hvordan sikre oss nok mat i Norge?

Det er helt på nivå med Ibsens Terje Vigen som sultet fordi Napoleonskrigene førte til kornblokade. Han kunne jo spist hummer, østers og laks som han hadde rett utenfor stuedøra. Nei da, ro til Danmark skulle stabeisen fra Grimstad. Han rodde over matfatet etter korn. Mens kone og barn sultet i hjel på loftet.

Nøden lærer ikke nordmenn å spise franske gourmetretter. Her må det kneipp til.

I brødlandet Norge er korn synonymt med mat. Min ernæringskompetanse tilsier at fisk og sjømat er sunnere og bedre for kroppen enn loff. Det er også veldig, veldig godt, hvis man tar seg bryet med å smake.

Det finnes ingen matvarekrise i Norge. Vi er selvforsynt med mat flere ganger. Men det er på tide at vi lærer oss å spise våre egne råvarer. Delikatessen brisling selges som «agnfisk» (sic!), mens italienere, som vi ellers ser opp til matveien, mesker seg med hundrevis av oppskrifter på den type fisk.

"

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et betimelig ansvar med våre lokale femtekommunister.

Hadde Rødts og SVs våpenpolitikk vunnet frem i Europa og USA, kunne ikke Zelensky holdt noen tale til Stortinget. Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet.

Det er den brutale sannheten.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0

Hadde Rødts og SVs våpenpolitikk vunnet frem i Europa og USA, kunne ikke Zelensky holdt noen tale til Stortinget. Han kunne fort vært i eksil, sittet i russisk fangenskap eller i verste fall vært død – sammen med det ukrainske demokratiet.

Jo men da kunne jo SV og Rødt ha gått i rosetog, skreket ut avskyresolusjoner mot Putin og holdt hender og sunget "Combaya my lord..."

Og det skjønner du Deph gir en så inderlig god følelse i poseringsmuskelen, mye bedre følelse enn å delta i noe som faktisk betyr noe og har en virkelig verdi i virkelighetens verden!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Hele nasjonen klør seg i hodet over at ikke regjerimgen vil ( de blånekter! ) redusere avgifter/moms på drivstoff og strøm, evt sette makspriser.

Vi ser jo at den svenske Riksdagen har besluttet at avgiftene på bensin og diesel skal ned. Sosseregjeringen gikk på et nederlag på den saken!

Men så kommer det fram at EU sier STOPP! Sverige får ikke lov til å redusere skattene på energi, det har EU bestemt!? Så hva pokker???

I dag kommer det fram i avisa at Spania har fått lov av EU til å redusere drivstoffavgiftene, for de har søkt EU om dette "på riktig måte" og det gjorde ikke Sverige, for svenskene trodde at de bodde i et fritt land det Riksdagen bestemte! Akk så feil de tok!

Men da er jo det naturlige spørsmålet: Er grunnen til at Støre er så hysterisk i mot å redusere prisen på energi at han VET at
    det har han egentlig ikke lov til, iht. en eller annen avtale med EU? Støre er nok ikke dummere enn at han også vet at hvis det kommer fram nå at vi er så bundet til EU at vi ikke lenger har kontroll på energiprisene her i landet så vil det nærme seg at folket "går på besøk" i Stortinget og ruller statsministeren i tjære og fjær! Det vil i alle fall få interessante utslag på Gallupen for alle pro EU partiene!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Den rødgrønne regjeringen gikk jo til valg med løfter om høyere skatter og avgifter. .. Da var dydsposeringen viktigst.. men bordet fanger og nå få folk leve med konsekvensene av sitt valg. De har valg et liv med mindre penger, mindre frihet, dårligere mobilitet, elendigere vareutvalg .. men de får lov til å føle seg mere moralske som betaling ...

Hadde det vært valg i dag ville nok søppelvenstre tapt så det sang.

Noe sier meg at forsvensket skoleskuling ikke blir like populært i år.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Det er jo nettopp grunnen til at de ikke har makt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er jo nettopp grunnen til at de ikke har makt.
    Skulle ønske det var slik, men de har makt. De er krykkene som regjeringen støtter seg på, uten deres velsignelser har de ikke flertall på Stortinget. Så lenge som folk er naive og stupide så har partier som Rødt, SV og MDG makt selv om de ikke sitter i styret.

Men jeg er i det minste optimistisk da den siste tiden har fått flere til å skifte beite. Det er ikke lenger like stuerent å være rød og/eller "grønn". Folk vil jo ikke like å bli sett på som litt mindre begavet. Forståelig med søte drømmer, men før eller siden må man våkne opp og talke virkeligheten.

Et gammelt visdomsord sier at du mangler hjerte om du ikke er rød som ung, og at du mangler hjerne om du ikke er blå som voksen.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.563
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg må visst gå i meg selv jeg som syns Klaveness leverte en super tale til de korrupte fotballmafiosoene.

Syns hun har vært flott før også, men det tok seg opp enda et hakk nå må jeg si.

Bonus er at jeg da er pervers, jeg som stresser litt med kjedelig, gift mann 50 imaget mitt.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.178
    Sted
    Liten by
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Vennligest forklar.
    Ok, fair, jeg skal prøve å forklare hva jeg så til de grader misliker.

Det handler om å forurense idretten med wokehet, identitetspolitikk og interseksjonalisme.

I mange miljøer her i vesten får man alle mulige gullfisker i boken for dydsposering. Det er om å gjøre være mest mulig "grønn", vegansk, anti olje, anti Europa, nyrasistisk, pervers, og fremfor alt hysterisk og hovmodig.

Trampeklapp blant likesinnede, men resten av verden spytter i avsky

Skal idrett og fotball være samlende kan man ikke gi ordet til ekstremister., ikke når de skal representere landet og ikke bare seg selv og sin identitetsgruppe/flokk. Stille krav til arrangører .. ja, ha økonomien i orden og gi arbeidere lønn og greie forhold.. det er ikke slikt man er uenig i ... men skal man presse land og kulturer til å adoptere det mest kvalme og perverse fra vår kultur .. så har det motsatt effekt.

At dette mennesket får lov til å representere Norge er ikke av annen grunn enn at hun har blitt kvotert inn.

.. om noe så fører det til krig og konflikt. Det er en grunn til at Putin finner gjenklang i befolkningen når han advarer mot det kulturelle forfallet vi opplever i vesten.

Så jeg blir flau når landet lar noe slikt rask representere landet. Det vil kun lede til konflikt. .. og det er diametralt motsatt av kvinners rettigheter .. om noen lurte på det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skal jenter og kvinner få spille fotball.

Selvsagt.

Skal folk måtte tvangshylle enhver prestasjon |som om det var ordentlig forball?

Jeg er bare måtelig interessert i fotball overhodet og er ikke involvert i gruppementaliteten rundt lag og nasjon. Men en god prestasjon er vederkvegende. en god kamp er verdt å få med seg. Mest moro noensinne er da Norge slok Brasil 4-2 i en treningskamp.

.. men jeg gidder ikke hause meg opp over sittefotball, rullestolfotball eller kvinnefotball .. de har ikke det som skal til .. og det hjelper ikke å la perverse mannegriser ikle seg kvinnedrakt for å hjelpe på.

Håndball derimot. Mer moro å se på jentelandslaget enn guttene.

At sjakk er kjønnsdelt forstår jeg ikke helt. Men det er vel ikke så lenge til en forsmådd grandmaster melder overgang stiller i kvinneklassen for å hevne seg.

Vi ser det overalt i idretten .. små drypp foreløpig men forsmådde mannegriser kommer til å dominere "kvinneidretten" om dette får lov til å fortsette.

Vi har sett svømmere, syklister og vektløftere ... men det er bare begynnelsen.. og veien brolegges av woke idioter som Klaveness.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.178
    Sted
    Liten by
    Ok, fair, jeg skal prøve å forklare hva jeg så til de grader misliker.

Det handler om å forurense idretten med wokehet, identitetspolitikk og interseksjonalisme.

I mange miljøer her i vesten får man alle mulige gullfisker i boken for dydsposering. Det er om å gjøre være mest mulig "grønn", vegansk, anti olje, anti Europa, nyrasistisk, pervers, og fremfor alt hysterisk og hovmodig.

Trampeklapp blant likesinnede, men resten av verden spytter i avsky

Skal idrett og fotball være samlende kan man ikke gi ordet til ekstremister., ikke når de skal representere landet og ikke bare seg selv og sin identitetsgruppe/flokk. Stille krav til arrangører .. ja, ha økonomien i orden og gi arbeidere lønn og greie forhold.. det er ikke slikt man er uenig i ... men skal man presse land og kulturer til å adoptere det mest kvalme og perverse fra vår kultur .. så har det motsatt effekt.

At dette mennesket får lov til å representere Norge er ikke av annen grunn enn at hun har blitt kvotert inn.

.. om noe så fører det til krig og konflikt. Det er en grunn til at Putin finner gjenklang i befolkningen når han advarer mot det kulturelle forfallet vi opplever i vesten.

Så jeg blir flau når landet lar noe slikt rask representere landet. Det vil kun lede til konflikt. .. og det er diametralt motsatt av kvinners rettigheter .. om noen lurte på det.
    Så poenget hennes med at FIFA aldri burde gitt arrangementet til Qatar forsvant hos deg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så poenget hennes med at FIFA aldri burde gitt arrangementet til Qatar forsvant hos deg?
    Tuttemulen har ingen poeng.

Jeg synes det er fortreffelig av islamistiske og sosialistiske land tar regningen på slikt sirkus.

Quatar, Russland, Kina .. wahey!

-

Så lenge ikke Norge må betale for fjaset er jeg fornøyd.

La neste OL blir i Nordkorea om de klarer å hoste opp nok dollar.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.777
    Sted
    Smurfeland
    .. men jeg gidder ikke hause meg opp over sittefotball, rullestolfotball eller kvinnefotball .. de har ikke det som skal til .. og det hjelper ikke å la perverse mannegriser ikle seg kvinnedrakt for å hjelpe på.

Håndball derimot. Mer moro å se på jentelandslaget enn guttene.

At sjakk er kjønnsdelt forstår jeg ikke helt. Men det er vel ikke så lenge til en forsmådd grandmaster melder overgang stiller i kvinneklassen for å hevne seg.

Vi ser det overalt i idretten .. små drypp foreløpig men forsmådde mannegriser kommer til å dominere "kvinneidretten" om dette får lov til å fortsette.

Vi har sett svømmere, syklister og vektløftere ... men det er bare begynnelsen.. og veien brolegges av woke idioter som Klaveness.
    Det er legitimt å være kritisk til at transpersoner skal få konkurrere innen idretter hvor fysiske fortrinn gir fordeler, selv om mye sånt allerede er løst ved inndeling i vektklasser og krav om kontroll av hormonnivåer.

Å kalle transpersoner for 'perverse mannegriser' og lignende, not so much.

Men du er jo glad i å provosere, det har man skjønt.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.636
    Sjakk er ikke kjønnsdelt i den forstand du tenker. Carlsen & co spiller i åpen klasse, dvs at det er fritt frem for både menn og kvinner å stille. Men det er ytterst få om noen kvinner som er gode nok til å stille i Open-turneringer, så man har også innført egne kvinneklasser så de allikevel har mulighet til å få turneringserfaring. Intensjonen med dette er å på sikt få kvinnelige spillere som er gode nok til å hevde seg i åpen klasse,.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er legitimt å være kritisk til at transpersoner skal få konkurrere innen idretter hvor fysiske fortrinn gir fordeler, selv om mye sånt allerede er løst ved inndeling i vektklasser og krav om kontroll av hormonnivåer.

Å kalle transpersoner for 'perverse mannegriser' og lignende, not so much.

Men du er jo glad i å provosere, det har man skjønt.
    Jajo, men ikke for å trolle men for å få folk til å tenke som individer og ikke som representanter for en gruppe.. som noen andre har definert

Ok. Jeg skal være litt ærlig med deg. Jeg har ikke noen problemer med at menn blir transer, men de blir ikke og kan aldri bli kvinner. Ikke mer enn jeg kan bli til en kanin om jeg identifier meg aldri å mye og føler mange følelser.

Folk skal få ha sine perversiteter og rariteter fred, men de skal ikke tvinge dem på andre. Det er kulturell voldtekt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sjakk er ikke kjønnsdelt i den forstand du tenker. Carlsen & co spiller i åpen klasse, dvs at det er fritt frem for både menn og kvinner å stille. Men det er ytterst få om noen kvinner som er gode nok til å stille i Open-turneringer, så man har også innført egne kvinneklasser så de allikevel har mulighet til å få turneringserfaring. Intensjonen med dette er å på sikt få kvinnelige spillere som er gode nok til å hevde seg i åpen klasse,.
    Det er en bra tankegang. Åpen klasse ... åpen for alle, selv for de kjønnsforvirrede og/eller kynikerne. Så kan man ha handikapklasser hvor kun de som er kvalifisert får stille. Kvinner, funksjonshemmede og kanskje kjønnsforvirrede som en egen klasse.

Golf er et inkluderende spill fordi det har et system med handicap. mulig noe slikt kan brukes i andre grener?

Men i noen klasser.

På øverste nivå handler det om å være den beste i et eller annet, samme hva som forhindre deg..

Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn