Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    Tuttemulen har ingen poeng.
    Jeg synes det er fortreffelig av islamistiske og sosialistiske land tar regningen på slikt sirkus.
    Quatar, Russland, Kina .. wahey!
    -
    Så lenge ikke Norge må betale for fjaset er jeg fornøyd.
    La neste OL blir i Nordkorea om de klarer å hoste opp nok dollar.
    Ditt moralske kompass er i beste fall på fullstendig ville veier.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det kompasset ligger i veigrøfta et eller annet sted mange år tilbake. Glasset er knust, pila røsket ut og huset trampet paddeflatt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.106
    Torget vurderinger
    0
    Det kompasset ligger i veigrøfta et eller annet sted mange år tilbake. Glasset er knust, pila røsket ut og huset trampet paddeflatt.
    Du har glemt det mest vesentlige. Noen har drukket spriten som var i det kompasset!

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sant nok. Tipper den ble drukket langt forut for ødeleggelsen og at den muligens hadde høy metanolgehalt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Jajo, men ikke for å trolle men for å få folk til å tenke som individer og ikke som representanter for en gruppe.. som noen andre har definert

Ok. Jeg skal være litt ærlig med deg. Jeg har ikke noen problemer med at menn blir transer, men de blir ikke og kan aldri bli kvinner. Ikke mer enn jeg kan bli til en kanin om jeg identifier meg aldri å mye og føler mange følelser.

Folk skal få ha sine perversiteter og rariteter fred, men de skal ikke tvinge dem på andre. Det er kulturell voldtekt.
    Vanskelig å ta det som noe annet enn trolling eller ekstremisme og hatprat når du uttrykker deg i de ordelagene du gjør. Jeg har sett hva du har skrevet tidligere også.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det minner jo mer enn litt om tordentalene fra en rekke amerikanske predikanter, som så i ettertid har kommet ut av skapet eller blitt tatt med buksene nede sammen med rentboys.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo et relativt godt etablert faktum at f.eks. ekstrem homofobi gjerne bunner i egne undertrykte følelser. Kanskje det er noe av det samme med transfobi og transhat. Hvem vet.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Skulle ønske jeg hadde noen å regissere. Men det er kanskje en helt annen greie.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det handler ikke om legning. legninger er vel bare hvem folk liker og muligens vil ha sex med. Som om noen liker fisk eller kjøtt, eller grønnsaker best .. so what, hver sin smak. No big deal!

Så jeg er en LGB-tilhenger

(folk får nå fantasere i vei om jeg liker kvinner eller menn i sengen ... men ingen barn, transer eller dyr er tillat .. for å spoile det hele en smule.)

Men resten av pervoalfabetet handler om psykiske lidelser, virkelighetsforstyrrelser, vrangforestillinger og personlighetsforstyrrelser. Noe som vi bør overlate til psykiatrien og ikke til populærkulturen. Det er en grunn til at normale mennesker verden over hater den woke perversiteten og nesten foretrekker krig og bomber før dette skal få ødelegge deres samfunn.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Det handler ikke om legning. legninger er vel bare hvem folk liker og muligens vil ha sex med. Som om noen liker fisk eller kjøtt, eller grønnsaker best .. so what, hver sin smak. No big deal!

Så jeg er en LGB-tilhenger

(folk får nå fantasere i vei om jeg liker kvinner eller menn i sengen ... men ingen barn, transer eller dyr er tillat .. for å spoile det hele en smule.)

Men resten av pervoalfabetet handler om psykiske lidelser, virkelighetsforstyrrelser, vrangforestillinger og personlighetsforstyrrelser. Noe som vi bør overlate til psykiatrien og ikke til populærkulturen. Det er en grunn til at normale mennesker verden over hater den woke perversiteten og nesten foretrekker krig og bomber før dette skal få ødelegge deres samfunn.
    Nei, det stemmer ikke.

Edit: ellers har du rett i at det ikke handler om legning å være trans. Det handler om kjønnsidentitet.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.326
    Sted
    Oslo
    For øvrig har jeg full respekt for Cornelis Vreeswijk som trodde han hadde invitert 2 damer på nachspiel.
    Det var de ikke. Da trakk han fram kniven.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    For øvrig har jeg full respekt for Cornelis Vreeswijk som trodde han hadde invitert 2 damer på nachspiel.
    Det var de ikke. Da trakk han fram kniven.
    Du er i godt selskap. Det er hundrevis, om ikke tusenvis av transkvinner som har blitt drept på den måten.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.326
    Sted
    Oslo
    Du er i godt selskap. Det er hundrevis, om ikke tusenvis av transkvinner som har blitt drept på den måten.
    Nå tok han vel ikke livet av dem. Selv prata jeg meg rolig ut av en tilsvarende situasjon.
    Men å sjekke opp en dritings mann under dekke av å være dame, er kanskje ikke det smarteste?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er jo en smule strengt.

Men de hadde tjent på å være ærlige om hvem og hva de er og heller prøvd å søke respekt for det fremfor å late som om de er kvinner.

Den dagen skal de få min respekt også, men ikke før. Jeg respekterer ærlighet men ikke hykleri og falskhet.

Menn kan bli transer, men de kan aldri bli kvinner. Jeg vokste opp på 80-tallet så det å leke med kjønn var ikke noe ukjent. Jeg er stor fan av Pete Burns of Divine .. men det var jo aldri noen som trodde at de var kvinner fordi de lekte med slike uttrykk. Jeg savner den mentaliteten, den var inkluderende. Nå er alt så hatefullt og politisk.

Sist redigert av en moderator:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Nå tok han vel ikke livet av dem. Selv prata jeg meg rolig ut av en tilsvarende situasjon.
    Men å sjekke opp en dritings mann under dekke av å være dame, er kanskje ikke det smarteste?
    Nei, det var mest at du respekterte at han trakk kniv jeg reagerte på.

Ville vel sagt at det var temmelig lite smart å lure noen på den måten, men det er vel ikke noe man skal blli hengt for. Eller knivstukket eller skutt, som mange transpersoner har blitt. Gidder ikke legge ut linker, men det er bare å google hvis man er nysgjerrig.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.326
    Sted
    Oslo

Ville vel sagt at det var temmelig lite smart å lure noen på den måten, men det er vel ikke noe man skal blli hengt for. Eller knivstukket eller skutt, som mange transpersoner har blitt. Gidder ikke legge ut linker, men det er bare å google hvis man er nysgjerrig.
    Respekt var nok galt ord ja!
    Forståelse ja, uten å forsvare handlingen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo en smule strengt.

Men de hadde tjent på å være ærlige om hvem og hva de er og heller prøvd å søke respekt for det fremfor å late som om de er kvinner.

Den dagen skal de få min respekt også, men ikke før. Jeg respekterer ærlighet men ikke hykleri og falskhet.

Menn kan bli transer, men de kan aldri bli kvinner. Jeg vokste opp på 80-tallet så det å leke med kjønn var ikke noe ukjent. Jeg er stor fan av Pete Burns of Divine .. men det var jo aldri noen som trodde at de var kvinner fordi de lekte med slike uttrykk. Jeg savner den mentaliteten, den var inkluderende. Nå er alt så hatefullt og politisk.
    Ingen tvil om at de burde ha vært ærlige, både for sin egen og Wreeswijk's del.

Divine var vel dragqueen, og ikke transkvinne og det er faktisk to vidt forskjellige ting.

Du er heller ikke alene om å mene at biologisk fødte menn ikke kan være kvinner, f.eks. Kari Jaquesson er også på det kjøret der. Men det er også veldig mange som har adoptert tanken om at kjønn er frakoblet det rent biologiske og sitter i hodet, at det er en identitet. Forøvrig er det vel ingen som benekter at det er genetiske forskjeller mellom XY og XX. Det er på en måte det som er status quo nå, at man kan få kalle seg kvinne hvis man har en kvinnelig kjønnsidentitet. Syns ikke det er hykleri og falskhet, men det er et fritt land hvor man kan mene stort sett det man vil.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men det er også veldig mange som har adoptert tanken om at kjønn er frakoblet det rent biologiske og sitter i hodet, at det er en identitet.

Vel, det kjønn og det er kjønn. Eller kjønn og kjønnsidentitet. Det første er åpenbart for alle så snart underbuksa droppes, det andre sitter, som du sier, i hodet. Veldig mange har nok vanskelig for å se forskjellen og blander dem sammen. Og en del vil ikke se forskjellen og blander dem med vilje for å rævkjøre debatten.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Vel, det kjønn og det er kjønn. Eller kjønn og kjønnsidentitet. Det første er åpenbart for alle så snart underbuksa droppes, det andre sitter, som du sier, i hodet. Veldig mange har nok vanskelig for å se forskjellen og blander dem sammen. Og en del vil ikke se forskjellen og blander dem med vilje for å rævkjøre debatten.
    Ja, jeg har ingen problemer med å forstå at dette er kontroversielt og kan lugge for mange. Og jeg er ikke en person som har lyst til å stå på noen barrikader og krige heller, men advokerer vel bare for at man skal få leve det livet man vil i frihet uten å bli forfulgt, diskriminert, trakassert og i verste fall drept.

Syns også det er fint å se at det er såpass mye aksept og støtte som det faktisk er. :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.106
    Torget vurderinger
    0
    Jeg går med kjerringa sin truse i dag. Send meg til Gulag !
    Biletter får du om du ringer: 22 55 32 78 evt henvender deg til: Drammensveien 74, 0271 Oslo

Mulig de er for opptatt med andre ting for tiden slik at de ikke svarer på telefonen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Oki, skal prøve å snakke med deg.
    Du er heller ikke alene om å mene at biologisk fødte menn ikke kan være kvinner, f.eks. Kari Jaquesson er også på det kjøret der.
    Guilt by association

bortsett fra at jeg ikke engang sympatiserer med henne...

er det et "kjør" at ikke menn kan få late som om de er kvinner og få fritt leide...

Men det er også veldig mange som har adoptert tanken om at kjønn er frakoblet det rent biologiske og sitter i hodet, at det er en identitet.
    Det er ikke så vanskelig i virkeligheten. Men er født som som man er og må akseptere det. Menn man ikke bli kviner, kaniner eller marsboerere bare fordi de har rare fantasier i hodet sitt.

Forøvrig er det vel ingen som benekter at det er genetiske forskjeller mellom XY og XX. Det er på en måte det som er status quo nå, at man kan få kalle seg kvinne hvis man har en kvinnelig kjønnsidentitet. Syns ikke det er hykleri og falskhet, men det er et fritt land hvor man kan mene stort sett det man vil.
    Å bu hu jeg er egentlig et ekorn, en kvinne eller en marsboer og hvis jeg ikke får det som jeg vil så skal jeg straffe deg...

"Kjønnsidentitet" ... for er kvalmt nyord. .. like oppe der oppe med "kjønnsmangfold"..

-- George Orwell ville ristet seg i graven nå når hans verste mareritt kan bli til virkelighet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771

Og det er dette jeg mener er en parallell til å slå basert på en ytring man ikke liker. Folk må tåle å bli satt ut, fornærmet eller provoserte av en eller annen form for inntrykk, uten at det skal besvares med vold.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.324
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    men advokerer vel bare for at man skal få leve det livet man vil i frihet uten å bli forfulgt, diskriminert, trakassert og i verste fall drept.

Nettopp. Jeg har jævlig store problemer med å skjønne at enkelte må, bare hate ting som på nøyaktig ingen måte influerer dem selv. I mitt hode er det overhode ingen tvil om at det er haterne det er noe seriøst galt med og ikke de de hater.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.802
    Sted
    Smurfeland
    Og det er dette jeg mener er en parallell til å slå basert på en ytring man ikke liker. Folk må tåle å bli satt ut, fornærmet eller provoserte av en eller annen form for inntrykk, uten at det skal besvares med vold.
    Tror ikke jeg har sagt noe annet heller.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.624
    Ok, fair, jeg skal prøve å forklare hva jeg så til de grader misliker.

Det handler om å forurense idretten med wokehet, identitetspolitikk og interseksjonalisme.

I mange miljøer her i vesten får man alle mulige gullfisker i boken for dydsposering. Det er om å gjøre være mest mulig "grønn", vegansk, anti olje, anti Europa, nyrasistisk, pervers, og fremfor alt hysterisk og hovmodig.

Trampeklapp blant likesinnede, men resten av verden spytter i avsky

Skal idrett og fotball være samlende kan man ikke gi ordet til ekstremister., ikke når de skal representere landet og ikke bare seg selv og sin identitetsgruppe/flokk. Stille krav til arrangører .. ja, ha økonomien i orden og gi arbeidere lønn og greie forhold.. det er ikke slikt man er uenig i ... men skal man presse land og kulturer til å adoptere det mest kvalme og perverse fra vår kultur .. så har det motsatt effekt.

At dette mennesket får lov til å representere Norge er ikke av annen grunn enn at hun har blitt kvotert inn.

.. om noe så fører det til krig og konflikt. Det er en grunn til at Putin finner gjenklang i befolkningen når han advarer mot det kulturelle forfallet vi opplever i vesten.

Så jeg blir flau når landet lar noe slikt rask representere landet. Det vil kun lede til konflikt. .. og det er diametralt motsatt av kvinners rettigheter .. om noen lurte på det.
    Pisspreik.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn