Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    og BB som fremdeles nekter å oppgi om Norges stemme støttet Saudi Arabia sin inntreden i FNs kvinnekommisjon :mad:
    Man kan gjøre større tabber enn å ikke fortelle hva man har stemt i hemmelig valg i FN, for eksempel å fotelle det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    og BB som fremdeles nekter å oppgi om Norges stemme støttet Saudi Arabia sin inntreden i FNs kvinnekommisjon :mad:
    Man kan gjøre større tabber enn å ikke fortelle hva man har stemt i hemmelig valg i FN, for eksempel å fotelle det.
    Det at et valg er hemmelig betyr bare at FN ikke selv kommer til å opplyse om stemmegivningen. Det er ingen verdens ting i veien for at enkelte land og politikere fortelle hva de stemte i slike saker.

Det vil være positivt om feige Brende heller ville bidra til mer åpenhet omkring disse prosessene i FN som slett ikke burde være hemmelige for oss mennesker.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.575
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke påbud om at stemmegivningen skal være hemmelig og heller ikke krav om det fra FN, men mange nasjoner har valgt å holde det hemmelig, fordi de noen ganger avgir stemmer de ikke vil skal bli kjent. Og så viser man til at man velger å holde stemmegivningen hemmelig, av mystiske, høytflyvende, strategiske diplomatfranskårsaker.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.377
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Var det ikke en historie for noen år siden at vi stemte for jakt på sabeltanntigere og forbud mot hvalfangst ble stoppet med flertall fra noen afrikanske land....

Mvh
    OMF

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.104
    Det at et valg er hemmelig betyr bare at FN ikke selv kommer til å opplyse om stemmegivningen. Det er ingen verdens ting i veien for at enkelte land og politikere fortelle hva de stemte i slike saker.

Det vil være positivt om feige Brende heller ville bidra til mer åpenhet omkring disse prosessene i FN som slett ikke burde være hemmelige for oss mennesker.
    Det er vel ikke så vanskelig å gjette hva de har stemt, siden de nå absolutt vil holde det hemmelig.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg tror faktisk Norge stemte nei selv om ikke Brende vil innrømme det. Det var jo en 6-7 land som gjorde det, så hvem denne gruppen består av som Norge ikke kunne ta del i kan jeg ikke helt se. Brende er jo ikke totalt usympatisk, selv om han liker å jobbe i mørket.

Men jeg misliker hemmeligholdet. Saudi Arabia er forøvrig verdens anus, og alt som kommer derfra bør behandles som seg hør og bør.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Selv om dere naturligvis vet mye mer om rutinene til FN enn UDI velger jeg likevel å tro sistnevnte i denne saken, om at det forventes at det man stemmer i hemmelige valg holdes hemmelig.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Høyre er tydeligvis på vei til å bli en del av hva som har gått galt i Norge, her med høyres ordfører i Stavanger som bøyer seg for islamsk kvinnesyn og BB som fremdeles nekter å oppgi om Norges stemme støttet Saudi Arabia sin inntreden i FNs kvinnekommisjon :mad:

Vis vedlegget 438231
    Det lar seg gjøre. Var det ikke også noen svenske feminister som lot seg villig tildekke der nede?

angela-merkel-saudi.jpg

Angela Merkel arrives without headscarf in Saudi Arabia for talks with King Salman | The Independent

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Selv om dere naturligvis vet mye mer om rutinene til FN enn UDI velger jeg likevel å tro sistnevnte i denne saken, om at det forventes at det man stemmer i hemmelige valg holdes hemmelig.
    Hemmelig valg er at ingen skal se hva du stemmer når du faktisk stemmer. Hemmelig valg innebærer ikke at man ikke kan fortelle hva man stemte på. Det er bare umulig å verifisere om du snakket sant. Så det at Brende ikke ønsker å fortelle innebærer at han har noe å gjemme for noen. Enten våre allierte USA og Saudi-arabia, eller våre egne velgere.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.020
    Torget vurderinger
    1
    Høyre er tydeligvis på vei til å bli en del av hva som har gått galt i Norge, her med høyres ordfører i Stavanger som bøyer seg for islamsk kvinnesyn og BB som fremdeles nekter å oppgi om Norges stemme støttet Saudi Arabia sin inntreden i FNs kvinnekommisjon :mad:

Vis vedlegget 438231
    Det lar seg gjøre. Var det ikke også noen svenske feminister som lot seg villig tildekke der nede?

Vis vedlegget 438710

Angela Merkel arrives without headscarf in Saudi Arabia for talks with King Salman | The Independent

Fint å se at det finnes noen med ryggrad, men blir ingen fan av den grunn.

Joda her er de,………….men svenske politikere, hvem lar seg forundre over noe de finner på?
    Sverige 2030.jpg

Forresten er ikke de norske feministene noe bedre

Frykter ikke for feminist-profilen etter hijab-spøk - VG

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hemmelig valg er at ingen skal se hva du stemmer når du faktisk stemmer. Hemmelig valg innebærer ikke at man ikke kan fortelle hva man stemte på. Det er bare umulig å verifisere om du snakket sant. Så det at Brende ikke ønsker å fortelle innebærer at han har noe å gjemme for noen. Enten våre allierte USA og Saudi-arabia, eller våre egne velgere.
    Strengt tatt innebærer det bare at han ikke vil bryte prosedyrereglene til FN.

– Stemmegivning i forbindelse med kandidaturer i FN-sammenheng er ikke offentlig, i tråd med prosedyreregel om hemmelig valg. Dette er fast praksis, skriver kommunikasjonsrådgiver Ingrid Kvammen Ekker i en epost til Aftenposten.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.816
    Sted
    Holmestrand
    Et godt eksempel på noe som har gått helt på trynet riv ruskende klin gæernt i Norge:

Ole Thomas betalte avgiften 13. februar. Men det hjalp lite i møte med byråkratiet - Dagbladet

Når byråkratiet blir så seigt og ugjennomtrengelig ubrukelig for folket det er ment å tjene at ikke en gang Kafka kunne diktet opp noe mer håpløst.
    Hvis noen tror dette er særlig spesielt for Norge tar dere skammelig feil.
    Når samfunnets systemer automatiseres så blir det slik, fordi det "ingen" er autorisert til å overstyre feil.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Et godt eksempel på noe som har gått helt på trynet riv ruskende klin gæernt i Norge:

Ole Thomas betalte avgiften 13. februar. Men det hjalp lite i møte med byråkratiet - Dagbladet

Når byråkratiet blir så seigt og ugjennomtrengelig ubrukelig for folket det er ment å tjene at ikke en gang Kafka kunne diktet opp noe mer håpløst.
    Helt enig. Det er noe riv ruskende gæærnt når man skriver avisinnlegg som om det var en roman. For er det noe som er seigt og ugjennomtrengelig så er det innlegget.

Jeg la hodet til siden og så dypt inn i øynene hennes mens jeg spurte om det var en spøk eller om hun mente at jeg skulle betale et straffegebyr etter at Statens vegvesen allerede hadde tatt over en halv arbeidsdag fra meg for noe som de selv var skyld i. Tjenestekvinnen strammet leppene og svarte at dersom jeg hadde betalt omregistreringsavgiften over den opprinnelige fakturaen ville jeg ikke ha havnet i dette uføret.

Jeg fikk nåde til å holde munn …
    Men dette er ingenting i forhold til hva som kommer senere:

Tjenestemannen var ferdig med den siste bilen i raden og kom småtuslende mot meg. Vinduet på førersiden min var allerede nede. Selv om jeg var ferdige med Statens vegvesen, så hadde jeg fortsatt behov for mye frisk luft. Tjenestemannen spurte om jeg hadde lyst å ta en promillekontroll. Jeg svarte at jeg godt kunne melde meg frivillig til en promillekontroll, mens jeg tenkte at noe sentralnervestimulerende faktisk virket litt forlokkende på dette tidspunktet.

Jeg blåste ferdig og tjenestemannen takket for bidraget. Når jeg så gikk ut av bilen spurte han meg hvilket ærend jeg faktisk var i. Jeg antok at han ikke hadde for vane å oppleve at noen frivillig svinger inn til der han gjennomfører kontroll. Jeg fortalte at en av bilene som allerede stod parkert her tilhørte meg, og at jeg nå hadde hentet skiltene mine hos Statens vegvesen.
    3200 ord! skrekk og gru!

Kort oppsummert: Fyren tar over bilen til far sin. Oppstår rot med omregistrerignsavift. Han betaler til feil KID / får ikke registrert bilnummer til betalingen. bilen blir avskiltet. Etter noen telefoner, litt venting får han dagen etter skiltene tilbake. De fleste han møter underveis er serviceinnstilte til tusen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Kort oppsummert: Fyren tar over bilen til far sin. Oppstår rot med omregistrerignsavift. Han betaler til feil KID / får ikke registrert bilnummer til betalingen. bilen blir avskiltet. Etter noen telefoner, litt venting får han dagen etter skiltene tilbake. De fleste han møter underveis er serviceinnstilte til tusen.
    Ikke fullt så greit da, han måtet punge ut med halvannen "frognertier"!

Hvis en "stakkars" alenemor hadde betalt husleien med "feil" KID, en "feil KID" som blir oppgitt av det firmaet som driver utelevirksomheten, og som følge av dette hadde blitt utestengt fra leiligheten sin et døgn og på toppen av det hele måtte betale 1500,- for å få åpnet døra ville nok du kjære Larson vært en av de første til å komme med ramsalt kritikk av denne ( fyll inn med negativt ladede karakteristikker ) kapitalistiske griske hushaien! Og jeg ville faktisk ha gitt deg en "liker" for det innlegget. Men når det er "Pappa Stat" som gjør feilen da kan vi ikke kritisere! :p

Får jeg lov til å opplyse deg om at vi ikke bor i Sovjet og at det å kritisere statsinstitusjoner ikke er det samme som å kritisere "Partiet" og derfor er en ganske ufarlig øvelse! Enn så lenge!

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg har ikke tatt noen stilling til om hva han opplevde var rettferdig eller ei.

Alle vet at "pappa stat" er særdeles nøye med sine innbetalinger, så alle vet at det er best å dobbeltsjekke og trippeltsjekke. For ved feil svir det fort i lommeboka eller et "gode" som bilen blir avskiltet. Staten er ingen fleksibel kreditor. Romanforfatteren antok at alt var riktig, noe han kom til å angre på. Romanforfatteren på linje med alle oss andre er ansvarlig for at omregistreringsavgiften (og årsavgiften) er betalt. Riktig kontonummer og riktig KID er sentrale elementer, så dette er automatisert ved fakturagenerator. Han betalte til feil KID. Her kunne han argumentert for at det ikke var hans feil, da fakturaen ikke ble skrevet ut korrekt (hans versjon). Dette er et argument han kunne ha vunnet frem med, men fremfor å ta den runden betalte han gebyret. Her burde han brukt sin tid fremfor å skrive et langt innlegg om alt annet enn poenget hvor han avslutter det fra sitt kristne perspektiv og rimelig passiv-aggresivt.

Det er sannelig mange slags dyr i arken …
    Har jeg sympati med fyren? Joda, da han betalte regningen, men til feil KID. Sånt kan skje den beste. Prøvde han å finne en løsning? vel... det var det da. Han betalte gebyret og fikk skiltene sine. Prøvde han å få gebyret refundert? Ser ikke slik ut. Det er visse ordvalg og beskrivelser i romanen som tilsier at jeg-personen ikke var helt 100% løsningsorientert

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.596
    Noen små mangler i pastorens historie. Jeg har opp gjennom årene registrert noen biler og alltid fått beskjed om å ikke bruke bilen før jeg har fått tilsendt vognkortet. Det får jeg ikke før Vegvesenet har fått omregistreringsavgiften. Fyren har tydeligvis kun betalt inn noen kroner og regnet med at alt er greit.

• Liker
    Reaksjoner: OMF

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om dette hører hjemme her; men for norske transportarbeidere er dette godt nytt:

Onsdag presenterte Europakommisjonen en etterlengtet pakke med lovforslag for veitransportsektoren. Forslagene er svært omfattende, og gjelder blant annet nye og strengere regler for sjåførers kjøre- og hviletidsbestemmelser, samt minstelønn, der sjåfører som har jobbet i mer enn tre dager i et annet EØS-land innen en kalendermåned vil regnes som en utstasjonert arbeider. Kommisjonen foreslår også frislipp av antall kabotasjeturer inntil fem dager etter at internasjonal last er levert, i stedet for dagens regler om tre kabotasjeturer innen sju døgn. Innen utgangen av året vil Kommisjonen legge frem forslag om utslippsmål for tungtransport, samt et nytt system for monitorering og rapportering av CO2-utslipp fra veitransport

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    frislipp av kabotasjeturer. Vil ikke det ha massiv innvirkning på markedet i Norge?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det skulle jeg og tro, det var i hvert fall slik jeg tolket det. Det kan jo kanskje også løse problemet med utenlandske turbussjåfører som bor i bussen i turistsesongen. Jeg får jo bare håpe at straffen til selskapene som bryter reglene også står i stil.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hobbyen som er så populær i innvandrermiljøer i Sverige ser ut til å få fotfeste i hovedstaden.

Åtte biler brant to steder i Oslo - VG

En liten oppdatering fra søta bror:

Polisen: ”5000 kriminella och 200 n?tverk i utsatta omr?den” –?rikspolischefen Dan Eliasson i debattartikel p? DN Debatt - DN.SE

Polisen bekräftar nu de dystra siffrorna – fler stadsdelar i Sverige klassas som ”särskilt utsatta”. Antalet är uppe i 23. Polisen uppskattar att det finns cirka 5000 kriminella och cirka 200 kriminella nätverk i de 61 områden i Sverige som man kallar för ”utsatta områden”.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.275
    Torget vurderinger
    4
    Ja da er vi igang - er nok ikke de siste bilene som brenner i sommer.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Hobbyen som er så populær i innvandrermiljøer i Sverige ser ut til å få fotfeste i hovedstaden.

"You are barking up the wrong tree" Deph! Du antar at det er innvandrerungdom i 1te., 2re. eller 3de. generasjon som står bak dette. FEIL!!

Du må da forstå at disse saken kunne bli løst på et øyeblikk om politiet raidet garasjen til Lan Marie, Rasmus eller partikontorene til MDG! Der ville de nok finne bensinkanner skal du se. Hele greia er bare et ledd i MDGs aksjon for et bilfritt Oslo! ;););)

G

Gjestemedlem

Gjest

"You are barking up the wrong tree" Deph! Du antar at det er innvandrerungdom i 1te., 2re. eller 3de. generasjon som står bak dette. FEIL!!

Du må da forstå at disse saken kunne bli løst på et øyeblikk om politiet raidet garasjen til Lan Marie, Rasmus eller partikontorene til MDG! Der ville de nok finne bensinkanner skal du se. Hele greia er bare et ledd i MDGs aksjon for et bilfritt Oslo! ;););)
    I Sverige er det det slik, så det er naturlig å mistenke det samme her. Indisier om ikke antagelser. Miljøene henter vel om ikke annet inspirasjon på tvers av landegrensene. Forhåpentligvis er dette bare en guttegjeng som vil markere seg på et eller annet vis og forhåpentligvis ikke et forvarsel om at vi har Sverige i vente. Sommeren vil vel gi noen svar på det.

Unge ustyrlige arabere, eller flyktningebarna som de gjerne omtales som, er en utsatt gruppe for havne på skråplanet om ikke plan A gikk i boks, samme med tilsvarende fra litt lenger syd.

Om man lurte litt på omfanget i nabolandet så kan man få en indikasjon her, etter én spesielt problematisk uke i fjor:

http://www.tv2.no/a/8600759/

"53 bilbranner i Sør-Sverige siden helgen"

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ny 68-generasjon?
    Noen romantiske retrososialister vil sikkert se på det slik og dermed projisere politiske motiver på dem, for så å sympatisere med voldsromantikken og ødeleggelsene.

Noen ønsker å se samfunnet i brann, og stiller mer enn gjerne innvandringskranene på full guffe og spyler utover omgivelsene som småbarn i lek med hageslange og vannpistoler en spesielt varm sommerdag i Skåne.

petrol pump silver.preview.jpg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det blir ofte litt leven når bristen mellom forventninger og virkelighet som innvandrere opplever blir for stor.

Forventninger: Jobb, penger, frihet, status, damer.
    Virkelighet: Arbeidsledighet, lite å leve av, grå hverdag, lav status, lite gjestmilde nordmenn som ser på dem som snyltere og potensielle terrorister, dårlig med damer, da innvandrerdamene er innpakket og påpasset, og de innfødte er forbeholdt de pene som behersker forføringens kunst.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Det blir ofte litt leven når bristen mellom forventninger og virkelighet som innvandrere opplever blir for stor.

Virkelighet: Arbeidsledighet, lite å leve av, grå hverdag, lav status, lite gjestmilde nordmenn som ser på dem som snyltere og potensielle terrorister, dårlig med damer, da innvandrerdamene er innpakket og påpasset, og de innfødte er forbeholdt de pene som behersker forføringens kunst.

Sikkert bare noen søte små & uskyldige etterkommere av flyktninger som “forvillet” seg til Norge for en del år siden…
    De må da få lov til å “slå seg løs” litt i dette fæle landet…

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Sikkert bare noen søte små & uskyldige etterkommere av flyktninger som “forvillet” seg til Norge for en del år siden…
    Det er bare lov hvis det er ungdomsopprør inspirert fra fabrikker i Birmingham eller Liverpool og de må samtidiig bidra med seg litt god musikk innen punken. Da elsker vi det.

Men ikke hvis det kommer fra østen eller midtøsten.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

Det er bare lov hvis det er ungdomsopprør inspirert fra fabrikker i Birmingham eller Liverpool og de må samtidiig bidra med seg litt god musikk innen punken. Da elsker vi det.

'Vi' - javel? Mulig at noen "elsker" det. Undertegede er ikke en av de...

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.275
    Torget vurderinger
    4
    Aldri hatt sympati for dem som driver hærverk og brenner biler uansett hvem

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Tror man må ha vært punker og/eller raddis i ungdommen for å "like" det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn