Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.604
    Jeg trumfet gjennom i vår familie i fjor at ingen voksne kjøper gaver til hverandre, og holder på det også i år. Så jeg har bare to onkelunger å handle til, som er en enorm lettelse i førjulstria. Pluss at vi ikke kjøper og bytter ting som kommer til å bli liggende i en skuff og samle støv.

Rota meg allikevel innom Oslo City i går og fikk assosiasjoner til frontlinjene i Donetsk. Føkk julehandelen.

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.604
    Ditto, julemat og -drikke er et spleiselag der ingen skal lide noen nød. Og så gir jeg tid; familietid på bekostning av skjermtid og egentid. Jula handler om samvær og hygge, ikke om ting.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.535
    Jeg trumfet gjennom i vår familie i fjor at ingen voksne kjøper gaver til hverandre, og holder på det også i år. Så jeg har bare to onkelunger å handle til, som er en enorm lettelse i førjulstria. Pluss at vi ikke kjøper og bytter ting som kommer til å bli liggende i en skuff og samle støv.

Rota meg allikevel innom Oslo City i går og fikk assosiasjoner til frontlinjene i Donetsk. Føkk julehandelen.
    Samme her, flere år siden vi kuttet ut gaver, de som fortsatt er barn i nærheten får enda, begrenser også mat innkjøpet, prøver å unngå og kaste mat, vi kan jo ikke annet enn å bli mett. Holder meg laaangt unna disse kjøpesenterne. Folk har det aller meste og denne pengebyttinga er bare tull synes jeg, man klarer å kose seg veldig godt uten.

• Liker
    Reaksjoner: I_L

I_L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Antall liker
    6.604
    Jeg har nok høyere toleranse for matsvinn i julehelga enn til vanlig (til vanlig er jeg av typen som steker krutonger av brødrester), men det meste kan jo fryses og gjenbrukes i en eller annen form senere. Og drikken er stort sett alkoholholdig og derfor med lang varighet.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.214
    Sted
    Oslo
    Jeg har nok høyere toleranse for matsvinn i julehelga enn til vanlig (til vanlig er jeg av typen som steker krutonger av brødrester), men det meste kan jo fryses og gjenbrukes i en eller annen form senere. Og drikken er stort sett alkoholholdig og derfor med lang varighet.
    Jag blir inte full i morron på det som er igjen på flaska, jag kan lika godt supa det nu.
    Gammelt finsk ordtak

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.644
    Som sagt, finnes det ingen «skattehull» i Norge. Det er vel dokumentert av skatteadvokater i næringslivspressen, for de som leser sånt.
    Neida.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn