BurntIsland
Hi-Fi freak
^støttes!
Det er riktig, men at min rygg falt på plass etter behandling, som lød som to knekk etterhverandre, kan jeg stå med hånden på Norges lover og sverge på, om du vil. Jeg burde rammet inn røntgenbildet, jeg hadde uopprettelig knekk i ryggen som en olding som hadde gått i potetåkeren livet ut.Det er en utbredt misforståelse at leddene i ryggen er som andre ledd i kroppen. Ingen leddkuler som ligger i en leddskål der, men bruskputer mellom hvirvlene. Nesten all smerte i ryggen kommer fra en muskel i krampe. Det er vel 40 forskjellige muskler bare i korsryggen.
Å "knekke ryggen på plass" er som en bløff å regne.
Prolaps er en annen sak.
Ja, absolutt. Fokus på årsak, ikkje kun symptom.^Manuellterapi har jeg gode erfaringer med. Kan det være fordi manuellterapeuter gjerne kommer fra fysioterapi og ikke har ideologisk fundament fra kiropraktikken?
Eller: Muskler og ledd er bedre tenkt i sammenheng enn hver for seg.
Brudd, inflammasjon og infeksjon er også indikasjon for røntgen eller MR. + noen flere.Det er kun to grunner til å ta bilde av en vond rygg. Utelukke kreft eller å ta bilde av et prolaps før operasjon. Det er svært sjelden at et prolaps skal opereres og det er åpenbart at kiropraktorer overbelastet røntgeninstitutter slik at andre som har god grunn for å ta bilde må vente lenger.
Kiropraktikk bygger på et håpløst premiss om påvirkning av nerve aner og at manipulasjon av ryggsøylen skal fikse dette. Manipulasjon av ledd i ryggen er meningsløst noe som er opplagt for alle som har sett inn i en rygg.
SI-artritt er vell en indikasjon for MR? Samtidig er den vanligste infeksjon i ben, osteomylity, som starter med symptomer fra ben men også rygg. De er ikke syke i starten… Går fint med i.v. antibiotika for å bli frisk av det, for de fleste.Jeg tenkte ved vanlige ryggsmerter. Selvfølgelig skal man ta bilde ved traume/brudd. Inflammasjon er ingen grunn til bilde, men om man har infeksjon i ryggen må man også ta bilde da man i så fall er livstruende syk og helt sikkert må opereres.
Kiropraktikk er i en heldig posisjon da de aller fleste ryggsmerter går over av seg selv etter noen uker. Ergo vil mange som oppsøker kiropraktor se at man blir bedre etter en tid og konkludere med at behandlingen hjalp godt.
Jeg synes det er helt riktig at staten ikke skal sponse slik behandling og at det er et stort paradoks at kiropraktorer har opparbeidet seg så omfattende rettigheter som sykemelding og henvisninger. Jeg har ikke møtt en lege som forstår noe særlig av begrepsbruk og årsaksforklaringer i denne profesjonen.
Geelmuyden har flere gode poeng i sin artikkel, litt artig, som det nevnes, at alle stortingsrepresentantene har fått boken "Landet som ble for rikt" ( Martin Bech Holte, siviløkonom fra NHH , doktorgrad i samfunnsøkonomi fra Stockholms Universitet) i julepresang av Jan Petter Sissener.Det går til helvete: Godt nytt år
For Norge er resultatet av pengebruken katastrofalt. Heldigvis er det ikke for sent å snu.www.nettavisen.no
Snill dialog og mere penger, hva ellers er nytt?Interessant artikkel:
– Måten vi prater om ungdommene på, kan bli en selvoppfyllende profeti
Sylvi Listhaug har rett om ungdomskriminalitet og innvandring, sier norsk-somaliske Warsame Ali. Det kommer med et stort «men».www.nrk.no
Det er faktisk et reelt problem.Mer tog, det er januar i Norge og da kan det bli vasnskelig med utendørs tog..Egentlig dilldalltråden men..
Vis vedlegget 1086227
FrPs tilsvar er like nytt leser jeg.Snill dialog og mere penger, hva ellers er nytt?
Klar over det men tog i Norge er litt «artig» da, aldri kjedelig. Er det ikke det ene så er det i hvertfall det andre.Det er faktisk et reelt problem.
Hvis du har sett et tog dra i gang på en lite trafikkert strekning i kaldvær, blir du servert en galopperende lysbue.
Er det ille nok og du i tillegg har kombinasjonen tungt tog/bratt bakke/lav fart, skjer ovennevnte.
Trodde det var opplest og vedtatt at karensdager og kutt i lønna var det som skulle tilDenne hører forsåvidt hjemme i hva som har gått riktig tråden, men i og med sykefraværsdiskusjonene har gått her så:
Halverte sykefravær med ett spørsmål: «Hvordan vil du jobbe neste år?»
Sykehjemmet droppet vanlig turnus og spurte i stedet hvordan de ansatte egentlig vil jobbe. Og sykefraværet har bare gått én vei: Nedover.www.nrk.no
Det der er interessant, hva f...gjør de hvis noen finner løsninger på å få ned sykefraværet som innebærer at man ikke tar noe fra folk? Da vil de slite...Trodde det var opplest og vedtatt at karensdager og kutt i lønna var det som skulle til
Pinlig, jeg sletter.....Jøss, det er jo det samme som ble lagt ut 3 innlegg over her for 47 min. siden..
Enig, men fullt så enkelt er det ikke. Jeg har holdt på en del med turnusplanlegging selv, og skal man følge alle arbeids- og hviletidsbestemmelser ender man opp med en håpløs turnus, og mange velger redusert stilling for å få levelige forhold.I det store og det hele er de fleste ansatte ansvarsfulle folk, og vil bedriftens beste. Om man overlater flere avgjørelser til de ansatte selv, er det duket for interessante effekter, såpass er jeg overbevist om.
Store deler av Kina er like mye vinterland som Norge.Tromsø og Lofoten er full av kinesiske vinterturister som leier bil. De fleste av dem kan ikke kjøre. Ligger strødd med leiebiler i grøfta. Ofte kjører de på galsiden av veien.
Helt håpløst at hvem som helst kan kjøre på vinterveiene våre mens nodrmenn må ha glattkjøringskurs for å få sertifikat. Dette komme til å gå riktig galt snart.
Her er et videoeksempel:
Trafikk, Politi | Flere nestenulykker på E10: – Har ikke kjøreferdighetene som kreves
Vis vedlegget 1086396
Vis vedlegget 1086397 Vis vedlegget 1086398
Jeg vil heller ikke anbefale Filippinene i så måte. Skjebnetro trumfer fornuft.Trafikk i Kina er en hel historie for seg. De er fatalister - er det din dag til å dø, så er det din dag til å dø. Hvilken side av veien du kjører på har da ingen ting med det å gjøre. Jeg har reist en del, men det er noen land hvor jeg definitivt ikke ville satt meg bak rattet selv. Kina er ett av dem. Mye heller navigere mellom tuktuker, fotgjengere og hellige kuer i veibanen i India.
Og vi som trodde du baserte deg på data og ikke fordommer..Trafikk i Kina er en hel historie for seg. De er fatalister - er det din dag til å dø, så er det din dag til å dø. Hvilken side av veien du kjører på har da ingen ting med det å gjøre. Jeg har reist en del, men det er noen land hvor jeg definitivt ikke ville satt meg bak rattet selv. Kina er ett av dem. Mye heller navigere mellom tuktuker, fotgjengere og hellige kuer i veibanen i India.