Aurora
Æresmedlem
Det er nettopp det som problemet, . at solide inntekter kommer fra promotering av alskens mindreverdighetsskapende stunts som silikonpupper, rumpefix, alskens svinedyre skjønnhetsprodukter med liten eller ingen rot i virkeligheen
Send dem til Ukraina fronten som bistand dem trenger lite felt horer der."Influensere" my Ass.... prostituerte, "beinet - i - døra" selgere, merkevarehorer, egomaniacs, fjastanter er de egentlige teknisk riktige betegnelsene på disse fenomenene. Dagbladet er den i særklasse største tumleplassen for dette svineriet.
"Veskene vi vil ha nå".... "Hva som trender nå" - smekkfullt av markedsstyrt reklame fra en industri som er hensynsløs i sin utnytting av kvinnfolk (av alle kjønn).
Joda, slikt har eksistert lenge men ikke så rått som nå eller i slikt omfang. Lettpåvirkelige sjeler er sjanseløse.
Influenserene er neppe rettet mot din aldersgruppe. De retter seg mot tenåringer (og de som gjerne vil se ut som tenåringer)Dette blir jo litt sånn "alt var bedre før" klisje, men hvor mye kreativitet og innhold med substans bidrar dagens unge kjendiser med? Bortsett fra babling om egne trivialiteter og reklamer? De få virkelig intelligente og kreative vi har drar også på åra. Are Kalvø f.eks.
Tja. Eg må vedgå at eg følgjer fleire influensa-ar, td Akamine Yukio, ein velkledd japanar på 81 år, og Torsten Grunwald (denvelklaedemand.dk), som sikkert er 55-ish eller noko. For ikkje snakka om Bernhard Roetzel.Influenserene er neppe rettet mot din aldersgruppe. De retter seg mot tenåringer (og de som gjerne vil se ut som tenåringer)
Og denne artikkelen er inne på noe av det samme.
Det er vel noe mer komplisert enn det. Manglende industripolitikk og overdreven pengebruk til mye forskjellig (inklusive ikke fungerende distriktspolitikk) er vel et fellestrekk for svært mange politikere. Marinering i oljepenger og manglende evne til å prioritere ser vi i ulike valører og politiske sjatteringer. Nytenkning, inkl evnen til å innse at vi ikke kan leve i en oljefinansiert boble uten tettere integrering med omverden i all fremtid, ser ut til å være ganske utbredt. Vi får ikke mye innovasjon og nyskaping ut av en tro på drill, baby, drill i 100 år til , ref Listhaug. I denne sammenheng er ikke Erna eller Støre de verste eksemplene selv om det er tydelige ideologiske forskjeller mellom de. Men de er hijacked av fløypartier uten videre perspektiver,… innovasjonstakten i Europa falt bak resten av verden, spesielt innenfor teknologisektoren…bare fire av de femti største teknologiselskapene fortsatt er europeiske. Det finnes ingen europeiske selskaper med en markedsverdi over 100 milliarder euro som er yngre enn 50 år…I den såkalte Draghi-rapporten om europeisk konkurransekraft, beskrives den manglende produktivitetsveksten som en «eksistensiell trussel» mot hele kontinentets fremtid…Alarmklokkene har ringt, og hele EU-systemet svarer. I møter med EU-byråkratene er nå «deregulering» og «investorvennlighet» så høyt på dagsordenen at man tidvis tror man har gått feil og havnet i en Thatcher-studiesirkel fra 1980-tallet.
Europa står altså ovenfor en eksistensiell krise, pga manglende innovasjon og mangel på risikovillig kapital. De 2 tingene henger sammen. Dog ikke i Norge, hvor de rødgrønne er mest opptatt av å jage investorene ut av landet. Heia Norge!
Bra. Jeg forsøkte i lang tid å påpeke dette overfor mine kunder, som alle flyttet produksjonen sin til Kina/Asia. Jeg varslet om at dette ville skape stor sosial uro, og fikk flere ganger til svar at: "Dette er ikke vårt ansvar, vi må tenke på bunnlinjen. Det er opp til politikerne å sørge for nødvendig omstilling." Noen av dem hadde fått med seg Schröder/Blair/Clinton(Stoltenberg) Der Mitte/The Third Way -- om hvordan man skulle omskolere folk til tjenester fra produksjon, så ville ting ordne seg.Fantastisk voksenopplæring som alle bør lese. Særlig Listhaug og Vedum.
Jeg har vært økonom i snart 30 år. Men dette hadde jeg ikke sett for meg.
Les kronikken.www.aftenposten.no
Fra artikkelen: Siden år 2000 har husholdningenes disponible realinntekt i USA vokst nesten dobbelt så mye som i Europa.Og denne artikkelen er inne på noe av det samme.
Alle europeiske land har samme problem. Bare ett tar seg råd til å ignorere det.
Les innlegget.www.aftenposten.no