vredensgnag skrev:Pamuk funderer over hva som er gått galt i Europa.
http://m.guardian.co.uk/ms/p/gnm/op...an-dream-migrants-minorites&cat=commentisfree
I de tider Pamuk mimrer om var religion et intellektuelt tidsfordriv. En tid da religiøse ideer fremdels hadde en tiltrekning på tenkende mennesker. Ideer, tanker og funderinger er jo aldri en trussel i en intellektuell sammenheng.One can understand how Europe might suffer anxiety and even panic as it seeks to preserve its great cultural traditions, profit from the riches it covets in the non-western world, and retain the advantages gained over so many centuries of class conflict, colonialism and internecine war. But if it is to protect itself, would it be better for Europe to turn inwards, or should it perhaps remember its core values, which once made it the centre of gravity for all the world's intellectuals?
Pamuk gir Europeerne skylden for dårlig integrering av innvandrere med forskjellig hudfarge og religion. Det er tøvete. Europeerne lider ikke av fremmedfrykt, men er usikre på hvordan de skal forholde seg til kravstore og insisterende muslimer. Andre grupper av innvandrere har ikke problemer, og det burde Pamuk vite.vredensgnag skrev:Pamuk funderer over hva som er gått galt i Europa.
http://m.guardian.co.uk/ms/p/gnm/op...an-dream-migrants-minorites&cat=commentisfree
1. Hva det skyldes skal jeg ikke ha uttalt meg om, men ordet "forfriskende" antar jeg er et av de siste jeg ville benytte. Jeg ble derimot trist av den sausen som ble blandet der...oddgeir skrev:1. Forfriskende å lese Bergens Tidende for tiden. Skyldes det ny sjef?
Kudos til Trine for å la alternative røster slippe til. Grunnen til at det havner i BT er vel at det er refusert som upassende i Aftenposten.
http://www.bt.no/meninger/kommentar/Idyllen-som-brast-1213899.html
http://www.bt.no/meninger/kronikk/Radio-Multikulti-1213901.html
2. Om Europolstatistikkene til Honk: (snappet fra et diskusjonsforum)
Magnus Ranstorp, som er terrorekspert ved CATS, chattet for to dager siden med leserne på DN. Her er hva Ranstorp skriver om Europol-statistikken som det er så populært å vise til i venstrekretser (og som altså brukes på en slik misvisende måte av Stavanger Aftenblad):
"josef: Jag har hört att det har utförts 200 terrordåd i världen i år och bara en väldigt liten andel har utförts i islams namn. Stämmer detta och isånnafall varför en sådan hysteri när ett bombdåd är kopplad till islam och inte annars?
Magnus Ranstorp: Alla vansterdebattorer har en tendens att dra fram Europol:s statistik kring terrorhotet i Europa (finns pa natet och heter TE-SAT rapporten) som bevis for att islamistiska terrorismen ar overdriven. Tva fel med detta: Storbrittanien rapporterar inte in statistik (och de har over 235 terror domda; de senaste 10 aren har de haft 20 planerade terrordad (inkl. London 2005) varav 8 var riktigt allvarliga och 6 av dessa hade kopplingar till Pakistan) och statistiken visar inte avvarjda dad (eftersom man ocka gar in polisiart tidigare). Denna typ av argumentation ar totalt missvisande och tyvarr dras den ofta upp i debatten att det inte finns nagot terrorhot. 11:13, 13 december 2010"
HonkeyMen like galt som det er å koble nazisme til Frp, er det å koble ekstreme terrorister til muslimer generelt.
Ingenting å bry seg om. Sjansen for å dø av islamsk terror er neglisjerbar i følge statistikerne. :-\BT skrev:All honnør til svensk og dansk overvåkningspoliti som klarer å forhindre massemordet.
Vi lever da med terror i det daglige, i alle fall de av oss som har kvinnelig livsledsagerske som fremdeles ikke har kommet i overgangsalderen.oddgeir skrev:Ingenting å bry seg om. Sjansen for å dø av islamsk terror er neglisjerbar i følge statistikerne. :-\BT skrev:All honnør til svensk og dansk overvåkningspoliti som klarer å forhindre massemordet.
I så fall har du mer terror i vente. Mye mer. ;DBT skrev:Vi lever da med terror i det daglige, i alle fall de av oss som har kvinnelig livsledsagerske som fremdeles ikke har kommet i overgangsalderen.oddgeir skrev:Ingenting å bry seg om. Sjansen for å dø av islamsk terror er neglisjerbar i følge statistikerne. :-\BT skrev:All honnør til svensk og dansk overvåkningspoliti som klarer å forhindre massemordet.
Jeg tror nøkkelordet her er "anmeldte". Det kan like gjerne handle om at danskene og svenskene har større tillitt til politiet enn det vi har her i Norge. Av det antatte tallet på voldtekter her i Norge anmeldes bare en bagatell.oddgeir skrev:@Nifelheim:
Sverige ligger skyhøyt over Norge og Danmark i anmeldte voldtekter. Er det fattigdom og arbeidsledighet som er årsaken til dette?
Når det gjelder Sverige virker det som om, ut fra det jeg har lest ifm voldtektsanklagene mot Julian Assange, de opererer med et "utvidet voldtektsbegrep" i forhold til det som er normen i Norge. For å være "litt" usaklig sitter jeg med en følelse av at om det ikke går for dama har hun en slags reklamasjonsrett på samleiet, i form av en mulig til å definere det som "voldtekt", etterpå, - når hun har tenkt seg om og funnet ut at "levert vare" ikke var slik som lovet på forhånd!SOEDAL skrev:Jeg tror nøkkelordet her er "anmeldte". Det kan like gjerne handle om at danskene og svenskene har større tillitt til politiet enn det vi har her i Norge. Av det antatte tallet på voldtekter her i Norge anmeldes bare en bagatell.oddgeir skrev:@Nifelheim:
Sverige ligger skyhøyt over Norge og Danmark i anmeldte voldtekter. Er det fattigdom og arbeidsledighet som er årsaken til dette?
Voldtekt inklusive overfallsvoldtekter:Det har varit en del förändringar i lagen som utvidgat våldtäktsbegreppet. Den största förändringen skedde 2005 vilket syns tydligt i jämförelse med 2004. Det finns en del som avfärdar våldtäktsstatistiken pga det och menar att det inte skett en ökning. Grafen för alla sexualbrott visar dock att trenden är solklar. Givetvis har det betydelse för våldtäktsstatistiken när man plötsligt rubricerar fler sexualbrott som våldtäkt, men just förändringen av våldtäktsbegreppet ska ju inte påverka det totala antalet sexualbrott i någon större utsträckning.
decibelius skrev:Har ikke skumma tråden, men hva er det som ikke har gått galt i Sverige?
Nyter gladelig min garlic beer på Bröderna Olsson, noen som har problemer med det? Er det galt det også nå?Spiralis skrev:decibelius skrev:Har ikke skumma tråden, men hva er det som ikke har gått galt i Sverige?
And that simply wraps it up ! ;D ;D ;D ;D
ErosLoveking skrev:Nyter gladelig min garlic beer på Bröderna Olsson, noen som har problemer med det?
Ulrtrafeminister, religi?se galninger og konservative fjols.decibelius skrev:Har ikke skumma tråden, men hva er det som ikke har gått galt i Sverige?
;Dbaluba skrev:Jeg er et DYR, og jeg er sabla stolt av det! ;D
Når jeg undrer om de har noen spørsmål til meg, så er det fire viktige spørsmål de stiller:
- Hvor raskt kan vi reise tilbake og fremdeles beholde vår treårige oppholdstillatelse, og når vi reiser tilbake til Syria, kommer Sverige da til å garantere for vår sikkerhet der?
- Kan du fortelle oss hvordan vi skal gå frem for å gjemme pengene og eiendommene våre for svenske myndigheter?
- Hvordan skal vi få penger fra den svenske staten samtidig som vi også oppretter et firma her?
- Kommer Sverige til å gi oss penger for smuglingsreisen hit, en kostet mye penger? I og med at det jo står i alle avisene i Syria at Sverige tar imot flyktninger derfra, så bør vel Sverige også betale kostnadene ved smuglingsreisene for oss som kommer hit.”
Sammenligner du Sverige med et fjøs eller prøver du å gjenopplive eugenikken?Nifelheim, ei bikkje som er født i en stall, er det en hest el.
Er vel mere i retning av det gamle slagordet for å forhindre forsøpling langs veiene i Norge:Sammenligner du Sverige med et fjøs eller prøver du å gjenopplive eugenikken?Nifelheim, ei bikkje som er født i en stall, er det en hest el.
Strengt tatt direkte fornøyelig, selv om man får vondt i hodet av å lese det.
Endelig skjønner jeg hvorfor en del av oss har blitt som vi har blitt.
Hm, jeg er nå ikke helt sikker på om svarte mennesker vil reagere unisont positivt på at man begynner å omtale dem som kurre-kurre-dutter.Var Astrid Lingren stort bedre? Pappa'n til Pippi var opprinnelig negerkung.
Nrk måtte endre dette i oversettelsen til sydhavskonge, for å skåne norske barn.
I tegnefilmen fra 1997 er tittelen endret til det politisk korrekte «kurre-kurre-dutt-kung».
Poenget er at ingen vet hvem kurre-kurre-dutt er, vil jeg tro.Hm, jeg er nå ikke helt sikker på om svarte mennesker vil reagere unisont positivt på at man begynner å omtale dem som kurre-kurre-dutter.Var Astrid Lingren stort bedre? Pappa'n til Pippi var opprinnelig negerkung.
Nrk måtte endre dette i oversettelsen til sydhavskonge, for å skåne norske barn.
I tegnefilmen fra 1997 er tittelen endret til det politisk korrekte «kurre-kurre-dutt-kung».