Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    – Jag är en industriromantiker som trivs med stämpelklockan. Där vill jag jobba till jag dör.
    Jan Thörnblom, vokalist i Ultima Thule.

Beklager OT, men dette er vel den minst rocka uttalelsen fra en punkvokalist noensinne. ;)
    Hadde det enda vært Hans Rotmo i 1980...

D

Danke

Gjest
    – Jag är en industriromantiker som trivs med stämpelklockan. Där vill jag jobba till jag dör.

Beklager OT, men dette er vel den minst rocka uttalelsen fra en punkvokalist noensinne. ;)
    Det er vel det Jokke synger om i Oldiser...

-De øver hver dag og har jobber på si....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Grunnen til at vi ikke har så mye høyre nasjonalistisk punk i Norge, er kanskje fordi vi i Norge får utløp for patriotismen vår under 17.Mai, mens enhver Svenske som vifter med flagget ses på som nazist.
    Ja i Norge feirer vi vår norskhet, og inkluderer de som vil feire med oss.

I Sverige våger de ikke lenger, fordi deres svenskhet kan være ekskluderende og diskriminerende mot alle de nye som ikke er svenske. De skammer seg over at de ikke er somaliere.

Ultima Thule er jo bare en krysning av Europe og allsang på fotballpuben. Døvt.

Nei, her er noen som er mer durkdreven i gamet!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Den kvalifiserer ihvertfall ikke som så kontroversiell at man blir banket opp av etablissementets goons og deretter kastet i fengsel.

Jeg venter fortsatt på Ingeniørens idéer om hva et norsk punkband kan gjøre, si eller synge som sikrer samme behandling (og like mye oppmerksomhet) som Pussy Riot fikk i Russland. Bandet Norges Undergang vil gjerne høre forslagene. Backyard Animals også.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Den kvalifiserer ihvertfall ikke som så kontroversiell at man blir banket opp av etablissementets goons og deretter kastet i fengsel.

Jeg venter fortsatt på Ingeniørens idéer om hva et norsk punkband kan gjøre, si eller synge som sikrer samme behandling (og like mye oppmerksomhet) som Pussy Riot fikk i Russland. Bandet Norges Undergang vil gjerne høre forslagene. Backyard Animals også.
    ;)

Det svaret får vi aldri, Asbjørn. Rett og slett fordi det ikke eksisterer et svar som er tuftet på virkeligheten til det spørsmålet. Jeg forstår at det er en stor skuffelse for nevnte band, jeg ville også vært skuffet når triumf og suksess virker så nær hvis bare den oppskriften eksisterte. :rolleyes:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    De kan jo flytte til Russland, forbryte seg, bankes opp, bli berømte og så flytte hjem igjen og høste fruktene samt slikke sår.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De kan jo flytte til Russland, forbryte seg, bankes opp, bli berømte og så flytte hjem igjen og høste fruktene samt slikke sår.
    Men det er de sikkert for late eller gamle til å finne på, hvorfor gå over bekken etter vann når Ingeniøren lover at vannet er like vondt på vår side av bekken?

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

;)

Det svaret får vi aldri, Asbjørn. Rett og slett fordi det ikke eksisterer et svar som er tuftet på virkeligheten til det spørsmålet. Jeg forstår at det er en stor skuffelse for nevnte band, jeg ville også vært skuffet når triumf og suksess virker så nær hvis bare den oppskriften eksisterte. :rolleyes:
    Det er bare å få skaffet et jenteband som sniker seg inn i en moskee på en fredag og tar av seg klærene og starter og synge, spørs om det ikke hadde blitt noen sterke reaksjoner da.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å få skaffet et jenteband som sniker seg inn i en moskee på en fredag og tar av seg klærene og starter og synge, spørs om det ikke hadde blitt noen sterke reaksjoner da.
    Muligens, men rettspraksis er kr 16700 i bot for å ha offentlig sex på alteret i Oslo Domkirke under høymessen. Noen har prøvd. Mulig at en moskémenighet ville reagert skarpere enn tantene i domkirken, men det er ikke så mye strengere strafferamme om det er en moské i stedet for en kirke. Som provokasjon av etablissementet og kasting i fengsel blir det nokså tamt.

Rockbitch spilte i Oslo for en del år siden. Konserten ble stoppet av politiet underveis, men historien endte med at de bare ble bedt om ikke å gjøre det igjen. Sannsynligvis ville de sluppet unna med showet sitt nå. Grensene har nok blitt tøyd en del siden 1998.
    Rockbitch sjokkerte svenskene - VG

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

;)

De sterke reaksjonene hadde kanskje ikke kommet der og da - men ut av buskaset hadde det nok etterhvert dukket opp noen muhammedanere med hevn i blikket.
    Er det noe de er gode på så er det hevn...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tviler ikke, men her var det altså spørsmål om hva som ville provosert myndighetene og etablissementet i Norge til samme milde grad som Pussy Riot har irritert Putin i Russland, såpass at de formastelige blir banket opp av etablissementets goons og kastet i fengsel uten spesiell finlesing av lovparagrafer. Vi liker tvertimot jenter som erter imamer og mullaher, spesielt om de også er muslimske jenter. Bare spør Shabana Rehman. (Shabana viste rumpa -adressa.no)

Jeg (og noen punkere jeg kjenner) venter i spenning på Ingeniørens idéer til performance art.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Hva med å leie et skikkelig fraktehelikopter og fly over moskeen og overrisle de med nyskårne nakkekoteletter? Samt kjøpe nabotomta og starte svineavl og kennel!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Personlig pleier jeg å spise en XXL ostepølse med bacon på vei hjem på fredager. Så også i dag. Det burde fornærme de fleste: Storfekjøtt, bacon og melkeprodukt sammen på en fredag bryter muslimske, jødiske, hinduistiske, buddhistiske og katolske ernæringsforbud, og sikkert noen til, pluss statlige ernæringsråd og generelt ernæringshysteri fra tabloidene. Jeg har ennå ikke blitt rammet av hverken lynstråle fra oven eller hjerteattakk. Men jeg innrømmer at det er litt mer stillferdig demonstrasjon enn helikopteridéen.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Et lite apropos til det:
    Out on the road today, I saw a DEADHEAD sticker on a Cadillac
    A little voice inside my head said, "Don't look back. You can never look back"
    Med alt Don Henley la i den teksten.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Tviler ikke, men her var det altså spørsmål om hva som ville provosert myndighetene og etablissementet i Norge til samme milde grad som Pussy Riot har irritert Putin i Russland, såpass at de formastelige blir banket opp av etablissementets goons og kastet i fengsel uten spesiell finlesing av lovparagrafer. Vi liker tvertimot jenter som erter imamer og mullaher, spesielt om de også er muslimske jenter. Bare spør Shabana Rehman. (Shabana viste rumpa -adressa.no)

Jeg (og noen punkere jeg kjenner) venter i spenning på Ingeniørens idéer til performance art.
    Det er snakk om en politimann som pisker, både i Russland og andre land så blir man skutt av politiet for langt mindre enn dette.

Faen nå fant jeg ut at jeg skylder Gjestemedlem 10 kroner.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det er tolv STORE rivaliserende gjenger som herjer i Gøteborg. Verre enn i Malmø. Dette er "starten".

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.295
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tooji prøvde seg jo på naken homse-video i en norsk kirke. Jeg må jo si jeg ikke er så veldig imponert over motet. Hadde han prøvd seg i en moske, derimot...

Johan-Kr

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.629
    Tooji prøvde seg jo på naken homse-video i en norsk kirke. Jeg må jo si jeg ikke er så veldig imponert over motet. Hadde han prøvd seg i en moske, derimot...

Johan-Kr
    På toppen av det hele var jo videoen spilt inn ved hjelp av chroma keying

D

Danke

Gjest

Det er snakk om en politimann som pisker, både i Russland og andre land så blir man skutt av politiet for langt mindre enn dette.

Jeg er tror ikke du så videoen men bare sett overskriften. Det er pisk med køller som slår jentene i bakken.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Jeg er tror ikke du så videoen men bare sett overskriften. Det er pisk med køller som slår jentene i bakken.
    Ser du og jeg den samme filmen?

Jeg ser fortsatt bare en som pisker, jeg ser også at hun ene blir dyttet slik at hun faller på bakken og blir pisket av den ene mannen som virker å være i ubelanse og bør kanskje miste sin stilling.

Fokuset bør vel også bli satt på denne feministiske gruppen som ikke respekter kirker eller vinterens største sportarrangement, det er vel slike damer som dette som raserer Sverige og fokus bør settes på disse om de faktisk er ved sine fulle fem.

Sist redigert:
    D

Danke

Gjest

Ser du og jeg den samme filmen?

Jeg ser fortsatt bare en som pisker, jeg ser også at hun ene blir dyttet slik at hun faller på bakken og blir pisket av den ene mannen som virker å være i ubelanse og bør kanskje miste sin stilling.

Fokuset bør vel også bli satt på denne feministiske gruppen som ikke respekter kirker eller vinterens største sportarrangement, det er vel slike damer som dette som raserer Sverige og fokus bør settes på disse om de faktisk er ved sine fulle fem.
    Demonstrasjoner eller et fåtalls menneskers synging, bør ikke møtes med vold og overgrep.

At de sang en punkbønn under en gudstjeneste i en kirke, burde gitt en bot tilsvarende 6-10000 nok og ikke 2 år i sibirsk straffarbeid som hun ene fikk.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^ Det viser vel toppen av institusjonalisert naivitet. Noen i det systemet ser også ut til å være ganske langt ute av vater:
    «Sommerstuga-drapet»: – Det finnes ulike bevis mot paret - Drap - VG
    Bekjent av drapssiktet kvinne (41) til VG: – Alt dette er ubehagelig
    Her ser det ut som om kvinnen som er tiltalt er av den svært manipulative arten med klare personlighetsforstyrrelser. Mistenkt for å tidligere ha drept sin mann, og ha utøvd ekstremt sexpress på mindreårige som har vært i hennes omsorg som mottaksleder. Hvordan hun har kommet seg til slike stillinger uten å ha blitt stoppet før er rart. Egentlig ingen sak som handler om innvandring og den atten år gamle afghaneren, for hvis hun også drepte ektemannen sin så har det ingen sammenheng med den gutten som nå er tiltalt sammen med henne.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvor gammel afghaneren egentlig er vet vi kanskje ikke. Det er et påfallende sammentreff at de to guttene som rapporterte henne for sexpress senere ble knivstukket og banket opp såpass grundig at det endte med flere beinbrudd. Det er neppe en 41 år gammel kvinne som har gjort akkurat det. Som sagt, ganske langt ute av vater.

Kanskje det også er samme naivitet når det gjelder å sette en stopper for totalt uegnede ansatte som for å kalle en spade en spade når en 30-åring prøver å utgi seg for mindreårig. Må da stole på det folk sier, vettu.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor gammel afghaneren egentlig er vet vi kanskje ikke. Det er et påfallende sammentreff at de to guttene som rapporterte henne for sexpress senere ble knivstukket og banket opp såpass grundig at det endte med flere beinbrudd. Det er neppe en 41 år gammel kvinne som har gjort akkurat det. Som sagt, ganske langt ute av vater.

Kanskje det også er samme naivitet når det gjelder å sette en stopper for totalt uegnede ansatte som for å kalle en spade en spade når en 30-åring prøver å utgi seg for mindreårig. Må da stole på det folk sier, vettu.
    Nei, men det kan testes. Spesielt enkelte unge afghanske menn jeg har møtt har sett mye yngre ut enn det de er. Det vitsebildet lenger opp representerer jo ikke virkeligheten, det er ikke unge menn med skjegg som skjuler seg som syttenåringer. Disse mennenes "fordel" er at de knapt nok har skjeggvekst. De ser ut som barnerumper, rett og slett. Men en tannlege ville kjapt kunne avgjøre om vedkommende er myndig eller ikke, det blir åpenbart ikke gjort av svenske myndigheter.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.239
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det blir nok ikke gjort, nei, ettersom det anses som kränkande mot det stakkars ensamkommande flyktingbarnets personlige integritet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir nok ikke gjort, nei, ettersom det anses som kränkande mot det stakkars ensamkommande flyktingbarnets personlige integritet.
    Heldigvis vet jeg at slike hensyn ikke tas i Norge. Det har blitt avslørt mange her som har forsøkt seg på det samme. Ikke helt opp mot 40 år, men rundt 30 har blitt avslørt flere ganger som jeg har fått høre om. Og lest om i noen tilfeller.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Svenske gjengmedlemmer er i hvert fall mer treffsikre enn tilsvarende her i Oslo. Godt håndtverk skal en ikke forakte.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Dystre utsikter.......

[h=3]Frykter krig[/h]Han visste at vennen hadde kontakt med kriminelle.
    – Jeg tror det blir krig i Göteborg nå. Han kjente mange og det finnes folk som vil hevne dette. Men jeg håper inderlig ikke at de gjør det, sier han til Aftonbladet.
    Ifølge avisen GP har gjengkrigen resultert i at bevæpnende kriminelle har patruljert rundt Frölunda torg. Det har blitt satt opp vaktposter som varsler biler med bevæpnende kriminelle som sirkulerer i området – klare til aksjonere.
    – Ledelsen sier at vi har kontroll, men det har vi ikke. Blant annet på grunn av dårlig bemanning gjør vi altfor lite for å ramme disse grove kriminelle, sier politimannen Peter Larsson til GP.
    Han tror ikke situasjonen vil bedre seg med det første.
    – Hvor skal vi hente forsterkninger fra? Det ser ut som dette i store deler av landet nå. Våre ressurser strekker ikke til. Forstedene brenner, det er steinkasting og grov kriminalitet. Tar vi fra et sted, så oppstår det hele tiden nye mål. Vi savner flere tusen polititjenestemenn og sånn kommer det til å være i et par år fremover om det ikke gjøres noe, sier Larsson til GP.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sverige har kommet dit Danmark var i 1984, med krigen mellom Bullshit og Hell's Angels, og drapet på Billshits leder Henning Norbert Knudsen. :(

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn