Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med tanke på hvilket klientell som besøker denne tråden så må jeg tydeligvis være mer nøye med hvordan jeg formulerer meg i fremtiden 😂
    Enig, jeg er helt rystet over hvem som frekventerer tråden og hvordan du formulerer deg. Men for all del, en freudian slip of the tongue kan sikkert skje de fleste😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    To electronica plater dukket opp i posten i dag. Jeg har begge på CD fra før. Men når Amazon selger dem for en hyggelig pris så måtte jeg jo bare handle. Dette er svært så behagelige saker som burde gå godt sammen med en flaske CB.
    5EEC08FA-9226-4DE8-9619-DF0915382F1E.jpeg

    For nerdene så kan jeg nevne at begge platene er mastret av Miles hos Abbey Road (y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har jo alltid hatt god smak, men rødvin med kirsebærsmak og electronica! Hva faen er det som skjer med verden 😎😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har den AIR plata men ikke lyttet til på 10år, funker den sammen med Julmust tru?
    Som vestlending så kan jeg ikke si at jeg er kjent med Julmust ???
    (Gotia Cup-80 var sist jeg var i Sverige)
    Men Moon Safari er jo så smooth att alt bare sklir ned :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man må jo dyrke sine mykere sider også. Og skulle det bli får søtt så får jeg ta ett lite glass med nedbrent naust senere:sneaky:
    Innafor! Bare jeg kommer i nærheten av kjøpesenteret Lagunen, skal jeg kjøpe en Wee Beastie. Ikke sikkert jeg liker den, men synes navnet er så kult 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du liker nok Air og Morcheeba du også. Du vet det bare ikke ennå :p
    Har vel vært borti den Air skiven tidligere. Kan godt være du har rett, men er jo en halvgammel knark som holder knallhardt på egne fordommer 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk! Liten verden! Må ha vært på den tiden. Var det i en gammel bank eller noe sånt 🤔
    Om ikke verden er liten, så er ihvertfall Haugesund det.
    Det fantes en nattklubb kalt banken i Haugesund tidligere. Men jeg mener at Mungo Jerry konserten ble holdt på nattklubben Betsy på en ukedag. Jeg husker at vi var to kompiser som satt for oss selv. Og så var det en liten gjeng som satt lenger inne i lokalet. Så da må du ha vært blandt dem. Med andre ord så er vi gamle bekjente :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det har gått 20 år siden Jokke forlot oss. I anledningen så har NRK publisert en fin artikkel om mannen som tross egen tragedie gledet så mange.

    Mine to Jokke plater er utrolig nok fremdels inntakte og i tilnærmet mint tilstand.
    Jeg vil tro at det ikke er mange av disse igjen i god tilstand.
    A0EA38AF-C115-4D58-AEC5-28989BFF63EC.jpeg

    Avbildet med en Ringnes i umiddelbar nærhet, slik Jokke ville ha likt det :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om ikke verden er liten, så er ihvertfall Haugesund det.
    Det fantes en nattklubb kalt banken i Haugesund tidligere. Men jeg mener at Mungo Jerry konserten ble holdt på nattklubben Betsy på en ukedag. Jeg husker at vi var to kompiser som satt for oss selv. Og så var det en liten gjeng som satt lenger inne i lokalet. Så da må du ha vært blandt dem. Med andre ord så er vi gamle bekjente :)
    Hehe, du har helt sikkert rett på lokale. Mener også det var en ukedag. Vi var innom med MTB, og det var en gledelig overraskelse med Mungo Jerry med Lady Jane og In the Summertime. Jeg husker også det var sjokkerende glissent i lokalet. Skål tjommi 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den siste plata til Nick Cave er kommet i hus. Her dreier det seg om Cave alene med flygelet. Ikke ulikt det han presenterte på konserten i Grieghallen for ca. ett år siden. Minus fyllekjerringer :) Veldig flott og nesten sakralt. Men pressingen kunne dog ha vært tystere.
    ECA1CDE3-3D6B-4126-88D6-A7DE116A09B1.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg ble positivt overrasket over Idiot Prayer. Hadde egentlig ikke forventet allverden, spesielt siden jeg først trodde det skulle være et studioalbum og heller ikke syntes konserten i Grieghallen var allverden. Det var likevel en stemning på platen som gjorde at jeg likte den godt.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Eastern Wind med norgesvennen Chris de Burgh ble hanket inn i dag. En gang i tiden hadde jeg denne på kassett. Men jeg tror det må ha vært mer enn 30 år siden den ble spilt.
    Det kunne blitt ett gedigent mageplask, men det låter faktisk ikke aller verst. Men noe må ha album er det absolutt ikke :)
    D062D8B7-E158-4D1B-8C7E-00A278299BE1.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Stod og holdt i Driving home for Christmas idag🎄men klarte stå imot sentimentale følelser denne gangen:oops:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes faktisk Eastern Wind er et bra album. Et par virkelig gode låter der.
    Driving home... derimot
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    På tross av at begge av familiens biler er bakhjulsdrevne så tok jeg sjansen på å dra med denne plata hjem.
    B8BFC4A0-3BC9-4768-8470-E65D75F57B93.jpeg

    Her snakker vi proto amerikansk syttitallsrock. Ikke ueffent sammen med noen kalde på en fredags kveld 🍻
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Her i hjemmet har vi hatt stor glede av Dylans juleplate. Den synes jeg faktisk er virkelig god.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Her i hjemmet har vi hatt stor glede av Dylans juleplate. Den synes jeg faktisk er virkelig god.
    Nå har jeg akkurat 0 juleplater per i dag. Men jeg har hørt godord om Dylans juleplate jevnt og trutt, så den bør jeg nok sjekke ut.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    jeg var så dum st jeg stakk hodet innom Shabby Records i dag. Skulle jo bare sjekke om han hadde fått inn den siste til Stapleton som jeg hadde bestilt. Den hadde han ikke fått tak i. Men jeg kunne jo sjekke om det var noe interessant i de tre kassene som han nettop hadde fått inn i stedet. Lettlurt som jeg er så gjorde jeg jo det og kom hjem med åtte plater istedet for en :mad:
    Deriblant denne trioen med Linda Ronstadt. Alle tre i US førstepress og i ålreit stand.

    64B1B7F8-C40B-417D-A311-87F582A8E0C7.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det nærmer seg jul. Kun noen dager med gjemmekontor i neste uke så er vi der.
    Og siden jeg har vært snill gutt så har jeg gitt meg selv en påskjønnelse i form av den siste plata til Chris Stapleton. Denne gangen har han fått med seg Benmont Tench og Mike Campbell fra The Heartbreakers på en del spor. Det låter umiskjennelig Stapleton, men med litt ekstra trøkk i noen av låtene.
    C50E3823-B8BB-42CA-AD4A-162CACD615AB.jpeg


    Ikke dum denne heller.

    Jeg la også inn en ordre på 2 stk. 45 rpm plater hos Acoustic Sounds I dag. Det gjelder to klassikere som i lang tid har vært unobtainium i de rette utgavene. Som sagt så har jeg vært snill gutt i år 😄
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Da var 2020 overstått. Ett år som av mange ikke vil bli savnet. Forståelig nok, da det er mange har blitt rammet av pesten både direkte og indirekte. Selv har vi heldigvis sluppet billig unna så langt. Så vi kan ikke klage på de små endringene vi har måttet gjøre i vår hverdag. Hjemme-skole og kontor i en periode, samt ferie på hytta istedet for sydentur må man tåle.

    De to platene jeg bestilte fra Acoustic Sounds kom ikke overraskende ikke frem til jul, og ikke nyttår heller. I følge trackingen så har de ikke kommet lenger enn til Chicago. Men den som venter på noe godt osv... Er jo spent på hvordan 45 rpm utgavene av L.A. Woman og Rumours låter.

    Men ett år som starter med freddan må jo bli ett godt år. Så jeg velger å starte hifi året 2021 med en av fjordårets godplater, Reunions med Jason Isbell og co.

    E20ADC1A-E940-4D5B-A634-979C712CEE0F.jpeg


    Ett riktig godt nyttår ønskes til alle på HFS.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn