Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så mye nytt, på hverken plate eller haifai fronten i det siste. De siste ukene har jo vært preget av hjemme kontor og Hjemme sitting.
    Kanskje ikke det værste som kunne skjedd oss raringer :rolleyes:

Konas VW Polo tok kveld for to uker siden. Registerkjedet hadde vist takket for seg, og tok med seg noen ventiler inn i evigheten. Skulle jo ikke være mulig på en bil som kun var kjørt 70.000 ? Jeg fikk uansett noen kroner for vraket på Finn. Men surt var det uansett.
    Så i går gikk turen til utkantsstrøka vest for Bergen for å hente en pent bukt BMW i3 2016 modell. Den har ihvertfall ikke ett ‰€§≠ registerkjede som kan ryke ;)

Jeg har ikke noe erfaring med elbiler, bortsett fra noen Teslaer som jeg har sittet på med. Men jeg må innrømme at den lille rakkkeren er skikkelig morsom å kjøre ;) Så får jeg satse på at dette blir mer problemfritt enn med Poloen.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    10.776
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Ikke mye nytt her heller annet at jeg venter inn mye vinyl i dagene som kommer :)
    Ha en riktig fin påske Largo og gjør det beste utav den :)

mvh

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    9.627
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Uansett, grattis med "ny" bil.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mye nytt her heller annet at jeg venter inn mye vinyl i dagene som kommer :)
    Ha en riktig fin påske Largo og gjør det beste utav den :)

mvh
    Takk motoren. Gjorde unna min siste arbeidsdag i dag før påsken. Så nå har den startet for min del :)
    Planen var jo å dra på hytta, men det blir det jo ikke noe av. Regner allikevel med at vi skal klare å kose oss her hjemme.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Takk. Har hatt diverse VW opp igjennom årene uten all verdens problemer. Men at motoren takker for seg såpass tidlig var jo en overraskelse. Men tydligvis ikke ukjent for de mekanikerene som ville kjøpe den. Får håpe BMW’en holder lengre :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Uffda jeg glemte helt bort å gratulere deg med ny bil :)

mvh
    Takk motoren. Det blir nok konas bil mens jeg må slite med det gamle dieseldyret. Men jeg skal nok få tyvlånt den noen ganger. 4 meter bil med ett hjul i hvert hjørne, bakhjulsdrift, lavt tyngdepunkt og 170 hk er jo gøy på svingete veier :cool:

ptb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    7.806
    Sted
    MDG´s forsøkslaboratorium
    Torget vurderinger
    11

Takk. Har hatt diverse VW opp igjennom årene uten all verdens problemer. Men at motoren takker for seg såpass tidlig var jo en overraskelse. Men tydligvis ikke ukjent for de mekanikerene som ville kjøpe den. Får håpe BMW’en holder lengre :)
    Grattis med ny bil først og fremst.
    Polo - årsmodell? Reim eller kjede?

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Grattis med ny bil først og fremst.
    Polo - årsmodell? Reim eller kjede?
    2012 modell med kjede.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter en drøy måned med hjemmekontor og skole kjenner jeg at jeg begynner å bli mettet. Så nå ser jeg frem til at kontor og skole skal gjenåpnes. Ikke det at vi har lidd noen som helst nød, men alt med måte :)
    I kveld føles det derfor helt nødvendig å finne frem en dobbel maiden maxi og spille den HØYT.

EAE280CE-E9C5-4297-9BDE-9A8F6EE8F10B.jpg

Nå helg :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

"I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.

HeyHo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2016
    Antall liker
    383
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

"I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
    Et drivende godt pop album,favoritt låt er Without you.
    Var ikke særlig begeistret i 83 nei.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

"I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

Et drivende godt pop album,favoritt låt er Without you.
    Var ikke særlig begeistret i 83 nei.
    Jeg var heller ikke særlig begeistret dengang. Men denne plata har vokst betraktelig med årene. Igjen var det farvel til det gamle og hallo til det nye. Noe som kjennetegnet hele hans karriere.
    Andre høydepunkter verdt å nevne er Criminal World og Cat People, selv om jeg hårfint foretrekker Georgio Moroder versjonen av sistnevnte.

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.198
    Torget vurderinger
    3

"I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

China girl var den første singlen jeg kjøpte, ikke mange singel plater jeg har kjøpt opp gjennom åren. Ble aldri til at jeg kjøpe denne på cd, men kjøpte for ikke så lenge siden en tysk original utgivelse med overaskene bra lyd til å være popmusikk fra 83 (kjøpte også Heroes).

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.005
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9

"I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

let's dance er ei knallskive hvis man - i bowies ånd - aksepterer at artisten skifter ham og inntar nye epoker.
    men for de som ville bli værende i søttitallet var den nok tung å svelge.
    dessuten blir det alltid oppstandelse når en kredartist treffer mainstream.

(jeg liker filmversjonen/maxisingelen av cat people mye bedre enn albumversjonen)

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    21.706
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Når man er i siget med Lets Dance, bør det nevnes at CHINA GIRL ble skrevet sammen med Iggy Pop, og utgitt på hans album The Idiot allerede i 1977.
    Jeg synes det er interessant at Bowie valgte å hyre inn en Texas-blues gitarist som Stevie Ray Vaughan, til å spille på LetsDance,-noe som nærmest er ei ren disco-plate.
    Da SRV fikk se videoen til låta hvor det ser ut som Bowie spiller hans gitarparti ble han visstnok forbanna.
    Forståelig nok,-se fra 3.28 hvor SRV spiller outroen.

Ikke bra, -arrogant med hvite hansker..., men så ble jo Vaughan stjerne likevel, etterhvert.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ryan Adams mistet jo totalt glorien for noen år siden etter noen stygge meetoo saker. Men det betyr jo ikke at musikken hans har blitt noe dårligere. Spesielt ikke den 20 år gamle debuten Heartbreaker. At plata i tillegg begynner med litt diskusjon rundt en Morrissey sang gjør at ihvertfall jeg er solgt.

4E406D99-E33F-47C6-9479-895EBB8CE5E6.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er ikke alle helger langhelger ? De lange er jo mye hyggeligere enn de vanlige :)
    I dag har jeg fått tatt en tur innom den lokale platesjappa og fått hentet med meg noe nye og noen gamle plater. Blant annet den siste til Bjella. Jeg liker godt hans fire første, så da var det en selvfølge å bestille hans nyeste også.

4978E1FC-7E30-4665-83F4-ED5DD082DEF3.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    15.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Jepp, bra mann det der, mister Bjella. Har fått noen runder her også, den nyeste :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som vanlig så fant jeg noe gammalt ræl jeg kunne ta med hjem fra platesjappa.

4885F2BE-0FE1-48AE-90B8-8650248E3B6D.jpg

Firefall er jo klassisk Westcoast av den hyggelige typen.
    Grace Jones er alltid kul og denne manglet jeg i samlingen.
    Jeg har noen City Boy plater i hylla men denne har jeg ikke hørt før.
    Jethro Tull... Jeg burde jo visst bedre. Men dette eksemplaret hadde avis coveret. Og det er jo noe :)

Litt smågodt fant jeg også.
    C048FB91-4DF8-480A-ACE1-D5D1E57E63F6.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært plaget med betennelse i det venstre øret den siste uka, så det har ikke blitt spilt noe musikk i det hele tatt. Men nå ser det ut til å gi seg. Takk og pris.

På forrige ukes tur til platesjappa så fant jeg også Uncle Tupelos Anodyne på klar vinyl. Jeg hadde egentlig tenkt å bestille denne fra Amazon. Men siden den hadde kommet på 7-800 kr inkludert frakt, tollbehandling og moms så ble den ikke kjøpt. Prisen på Shabby Records var langt hyggeligere :)

149F9468-4F05-46C9-B60B-416D580092FC.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.199
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det begynner å bli en stund siden jeg fiklet med annlegget. Jeg har jo innebygget DSP i Crown forsterkeren som driver subbene. Men jeg har ikke tatt den i bruk utover delefilter funksjonen. Så i dag var det frem med den gamle radioshack db måleren.
    Jeg fant også noen frekvenssveip på tuben som kunne brukes. Og ganske riktig så fant jeg en diger pukkel på rundt 30hz. Jeg har jo hatt en mistanke om at det var noen umhumskheter. Men det var værre enn jeg trodde.
    Jeg gjorde så noen justeringer i EQ for å motvirke pukkelen. Og det hadde så absolutt en positiv effekt. Men det blir litt unøyaktig å fomle med db måler. Så nå er UMIK bestilt og rew lastet ned.

Så får vi se hvor dette ender 😱

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    15.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Smått genial den DSP funksjon i Crown amp. Husker jeg likte den. Hvordan deler du?

I3 er konebil her og. Disse slår visstnok en ny M5 opp til 50 km. Bremser er noe dritt på disse, for de blir ikke brukt. På vår gikk kompressor på varmepumpen. Visstnok en svakhet. Fikk igjen på garanti.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    15.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Ja, regnet med du kom med denne. Du får uansett mye mer ytelse pr krone enn en ny M5.. Du får regne litt på den du, ytelse pr krone, vekt osv. Du er jo sånn ingeniør.. 🤪. Forøvrig BMW selv som fremholder denne påstanden om akselerasjon, ikke en sånn lekevideo på YouTube :)

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    1.707
    Sted
    BygdaMellomByene
    Når "mannen" i huset er nødt til å rusle vekk fra M utstillingen fordi kona vil ha en økonomisk bil er det vel egentlig ikke overraskende om selgeren slår en plate for å trøste den desillusjonerte gubbfaen og få ham til å holde kjeft og dra kortet? :ROFLMAO: Forøvrig er den målt til 2,9s 0-50, så den går faktisk et eller to millisekund fortere en 0-100 tiden til en M5

Men du som hele våren har skrudd på en ordentlig bil, at du ikke gremmes over hva du får deg til å skrive? Ytelse pr krone?!

• Haha
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn