Jeg var ute og slo lens nettopp.. Mens jeg sto der og ristet småen kjørte det en slik i samme farge forbi borti veien!

+ 1For min del kan Mulelid klemme igjen brødhølet .....
Nei, ikke under 40. Bare nesten.Roald skrev:Det var altså ingen som hadde noen formening om hvor skille gikk, da sier vi at alt under 40 er lavprofil.
Her er bilde av et f1 og et drag, så får dere vurdere sånn cirka hvordan forholdstallet er mellom bredden og høyden på dekkveggen.
Jeg vil påstå at begge disse er under 40 profil
Ca. 40-profil bak og 45-profil framme, med andre ord.12.4 Wheel dimensions :
12.4.1 Complete wheel width must lie between 305mm and 355mm when fitted to the front of the car and between 365mm and 380mm when fitted to the rear.
12.4.2 Complete wheel diameter must not exceed 660mm when fitted with dry-weather tyres or 670mm when fitted with wet weather tyres.
12.4.3 Complete wheel width and diameter will be measured horizontally at axle height, with the wheel held in a vertical position and when fitted with new tyres inflated to 1.4 bar.
12.4.4 Wheel dimensions and geometry must comply with the following specifications :
- the minimum wheel thickness is 3.0mm ;
- the minimum bead thickness is 4.0mm (measured from hump to outer edge of the lip) ;
- the ETRTO standard bead profile is prescribed ;
- the tyre mounting widths are 12 (304.8mm +/-0.5mm) front; 13.7 (348.0mm +/-0.5mm) rear ;
- the wheel lip thickness is 9mm (+/-1mm) ;
- the outer lip diameter is 358mm (+/-1mm) ;
<...>
ja det er ikke for tidelig,lurer på hvor mye han er over 14ottone skrev:+ 1For min del kan Mulelid klemme igjen brødhølet .....
I likhet med de fleste her inne er han i en skikkelig midtlivskrise. Det har sterke likhetstrekk med det å være tenåring (også jfr de fleste her inne), og skyldes akutt angrep av rabies (som også kan jfr med de fleste andre her inne). Når biler diskuteres på sentralen så er det med et engasjement for ens egen som barna til deltakerne ville misunt dem. Det ligger åpenbart mye frustrasjon i å være i en midtlivskrise, og siden jeg selv er i samme alder så tror jeg at hjertet mitt holder lenger hvis jeg venter med å kjøpe ny bil til etter jeg er kommet over den farlige alderen. Makan til kompromissløshet enn det bildebattene i OT viser finnes kun et annet sted i samfunnet, kabelhjørnet.motoren skrev:ja det er ikke for tidelig,lurer på hvor mye han er over 14ottone skrev:+ 1For min del kan Mulelid klemme igjen brødhølet .....
mvh
NEI, NEI, NEI! Olav skal kjøre amerikansk pickup (helst gammel Dodge Ramcharger slik at det er plass til utstyr) eller Eldorado med bøffelhorn i grillen. Ingenting annet er akseptabelt for Olav i mine øyne. Basta! 8)cybervision_ skrev:Er jo ikke så gal den merca, klarer deg lenge med denAlabamaRodeoStar skrev:Kjører den ene av disse to og drømmer om den andre.
Hvorfor? Fordi jeg er materialist...
Mvh,
Olav![]()
Funicularbaluba skrev:A Streetcar Bound For Glory. ;D
Splitte fluefittehår...A Boy Named Sue skrev:Funicularbaluba skrev:A Streetcar Bound For Glory. ;D
Jepp. Kokt tre ganger i sterkt lutvann og banket med hammerbaluba skrev:Splitte fluefittehår...A Boy Named Sue skrev:Funicularbaluba skrev:A Streetcar Bound For Glory. ;D
Skuffelsen ble stor når det viste seg og være en liten 1.6 tdi som skal trekke alle fire hjulene. Skal bli noe og trekke avgårde med.pahf skrev:Skal ut og hente den nye jobbilen, en brand ny Octavia med 4x4, kan bli spennende og se hvor langt de har kommet på 10 år.
I Oslo gikk det en DS drosje som for omtrent ti år siden hadde gått så langt. Er det samme bil som har blitt pensjonert?Asbjørn skrev:![]()
http://www.allbusiness.com/transportation/aerospace-product-parts/892802-1.html
Etterhvert gikk det nok opp for Daimler-Benz at dette ikke var noe særlig til butikk. Ikke ble det verkstedinntekter, og det tok årevis før kunden kjøpte ny bil. Dessuten var det dyrt å bygge biler på denne måten. Det måtte man gjøre noe med. Og det gjorde man.
Jeg vet forresten om en Citroën DS med noe sånt som 1,4 millioner kilometer på telleren. Sist jeg så den, var den på vei til Frankrike med campingvogna på slep.
Husk at disse Taxiene får fortløpende oppfølging og vedlikehold. Alle dieselmotorer holder 700 000km med regelmessig vedlikehold og få kaldstarter.Pink_Panther skrev:En av Taxiene som kjører junior til skolen var en 124 250D En dag strålte sjåføren som en sol da han ankom for å hente avkommet. "Der runda`n 700.000 gitt" jublet han. Det er nok ikke så mange andre biler som greier det, og fremdeles er "like gode"
Eldre Mercer var utvilsomt gode biler.
En topptrimmet 1,9 liter på 150 hk, med turbo og intercooler, holder ikke like lenge som en 3 liters sugediesel på 95 hk.Voff skrev:Husk at disse Taxiene får fortløpende oppfølging og vedlikehold. Alle dieselmotorer holder 700 000km med regelmessig vedlikehold og få kaldstarter.Pink_Panther skrev:En av Taxiene som kjører junior til skolen var en 124 250D En dag strålte sjåføren som en sol da han ankom for å hente avkommet. "Der runda`n 700.000 gitt" jublet han. Det er nok ikke så mange andre biler som greier det, og fremdeles er "like gode"
Eldre Mercer var utvilsomt gode biler.
Øh, nei. GM (Oldsmobile) lagde en smallblock diesel V8 på slutten av 70-tallet en gang, og siden har det vært tilnærmet umulig å selge dieselmotorer for personbil i USA. En del av problemene skyldtes nok dårlig drivstoffkvalitet og inkompetente eiere og mekanikere, men den motoren var intet høydepunkt i dieselhistorien.Voff skrev:Husk at disse Taxiene får fortløpende oppfølging og vedlikehold. Alle dieselmotorer holder 700 000km med regelmessig vedlikehold og få kaldstarter.