Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    91 Volvo 945 - fordi det er en grei bruks og bikkje bil.
    98 BMW 750iL - fordi det er morro med v12
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.160
    Antall liker
    8.527
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kunne ha tenkt meg å kjøre en slik. ;)
    Hvorfor? :eek:
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    BHO skrev:
    jan#jan skrev:
    BHO skrev:
    jan#jan skrev:
    Jeg kjører IKKE bilen under .... har riskoker jeg ;D

    Men har kjørt en slik , med Abarth 130 hesters turbo .. som atpåtil var tweaket litt ;)
    Lettet for ALT unødvendig og senket litt, noe bredere dekk.

    Fyttikatta ;D ;D

    Jeg og en kompis stappa en ritmo-abarth motor og gearkasse i en sånn en gang.
    Mange finurlige løsninger for å få det til, men det gikk det og.
    Unødvendig og nevne at bilen gikk godt etterpå den og. ;D

    Husker ikke om det var før eller etterpå, men vi putta en 2,7L porsche 911 motor og gear inn i en vw transporter med sånt hevbart campingtak.
    Det var campingbil det gitt. ;D ikke mye bobil i sneglefart preg over den. 8)
    Holdt ikke til i Sandefjord vel .. for 20 år siden .... ::)
    Holdt meg her i Asker så lenge jeg har levd jeg. ;D
    Men det er nok rundt 20 år siden ja.....hmm tia flyr.
    Hvor Fiat`n tok veien når den ble solgt er jeg ikke sikker på. Hvit var den da.
    Transporter`n tror jeg forsvant opp mot Hamarkanten etter noen år. Hvit og litt svart var den.
    Oki . Den jeg prøvekjørte hadde dem samme specsa... var noe stylingkit på den ... og den var vel oransje om jeg ikke husker feil.
    Det gikk fælt ;D Satt som et strykejern i svingene..
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    X1/9 var en kul bil å kjøre, selv med 78/85hk! Husker en blå en her i distriktet som ble brukt som "safety car" på et bakkeløp på vestre Gulset når jeg var liten gutt, hadde med seg en kjempepingvin i passasjersetet! (sånn med et menneske inni, reklame for Pondusklubben som var Telemarksbankens spareprogram for barn ;D ;D)
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    98 avensis stvogn sølv automat, tar meg fra A til B har plass til det jeg trenger og fungerer alltid(- en gang på 12 år 180000km da wiren til automaten hadde hoppet av/røket)= GUBBEBIL!!!
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    atonal skrev:
    Thumper skrev:
    I tillegg til Roadster'n og MuZ'n så kjører jeg denne...


    Hvorfor?
    Fordi den har plass nok til alle i familien pluss bagasje.

    Eneste grunn for å velge en lett-van er at kona ikke har C1... Eller så hadde jeg nok hatt en full size van igjen... Jeg må innrømme at jeg liker de store tunge amerikanske jernklumpene med sine store V8'ere... Astro'n har jo kun en "liten" 4.3l V6...
    Kjekk familiebil. Hva er bensinforbruket på den Astro`en, tro?
    For å være helt ærlig så har jeg aldri tørt å måle... Tror nok den drikker en del ja... :p Men praktisk er den jo forsåvidt :) 7seter og godt med bagasjeplass. God komfort på motorveier. :)

    På den andre siden så har jeg jo en annen bil som jeg bruker mest da. Den bruker ca. 0,4 l/mil og mc'n som bruker litt mindre enn det igjen... målte den til 0,38 l/mil ved hardgassing med noen kompiser i fjellet for en sesong eller to siden... Så da får vi heller ta gleden med å legge igjen en tusenlapp eller to i bensin når vi er ute på tur med Chevy'n ;)
     

    a.cosworth

    Medlem
    Ble medlem
    25.06.2010
    Innlegg
    18
    Antall liker
    1
    a.cosworth skrev:
    Er den "liten" nok til å slippe å bli sperret på 80 km/t ?
    Ja, denne trenger ikke noe fartsperre.
    Jeg har også min bil på grønne skilt, hvite C1 skilt er det vanligste (mindre verdt).

    Dette er da min helgebil utenom denne har jeg;
    '09 Peugeot partner med litt ekstra dill, arbeidsbil
    '92 BMW 520i som kjærringen fikk til jul - strøken orginal bil i diamantsvart utførelse. :)

    mvh
    Kan legge ut et bilde av Lightningen min også da... Riktignok bilde fra fjorårets sesong på veien - bedre enn ingen bilde.

    mvh
     

    Vedlegg

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.418
    Antall liker
    2.667
    Torget vurderinger
    1
    Får menge med de andre stjerneguttene her ;D og hvorfor, et par tonn med komfort og utsende

    Her er en guidet tur i min bils tvilling
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.581
    Antall liker
    7.115
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Fenalaar skrev:
    Mine daglige transportkjøretøy:
    Privatbilen:
    ...
    Fordi: Utrolig praktisk bil. Plass til det meste og kommer fram over alt. Kurant å kjøre, men treg. Relativt rimelig mhp bilhold.
    Har denne på verksted. Har bytta et trykkrør til Turboen. Delekost: 500 kr, brukt
    Tok PKK med det samme. Må bytte to støtdempere bak, 1500/stykk, styredemper til 1000,- og lastbalanseringsventil á 1000,-. Ikke så ille greier i forhold til bilens alder (86-modell).

    Var litt verre på forrige PKK. Da hadde jeg en bra smørbrødliste. Overhaling av turbo, ny frontlykt, ny regulator på dynamo og en del annet. Turbooverhalingen dro unna bra med penger...

    En forakselservice med bytte av hjullager foran og bytte av drivknuter foran må påregnes snart. Etter 260' på klokka så er det ikke så overraskende.

    Fremdeles rimelig i forhold til ny bil.

    Johan-Kr
     

    tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Kjører en 08-modell BMW 525 D. Den har 3 liter diesel på 200hk, 400NM fra 1300 omdreininger og det morsomme er at jeg enkelt klarer mindre enn en halv liter på mila på langkjøring. Jeg kjører mye bil og dette er en bil jeg trives svært god i! Hadde Volvo V70 tidligere. Den passerte 100 tusen km og da kom alle småfeilene med dertil kostbare verkstedsregninger.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.049
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    tomerik skrev:
    Kjører en 08-modell BMW 525 D. Den har 3 liter diesel på 200hk, 400NM fra 1300 omdreininger og det morsomme er at jeg enkelt klarer mindre enn en halv liter på mila på langkjøring. Jeg kjører mye bil og dette er en bil jeg trives svært god i! Hadde Volvo V70 tidligere. Den passerte 100 tusen km og da kom alle småfeilene med dertil kostbare verkstedsregninger.
    Kan sterkt anbefale å oppgradere programvaren til denne ;) Bilen blir ikke til å kjenne igjen.. Denne øker draget i bunn jevn og kraftig, f. eks 200 hk ved 2500 omdreininger. Dette gjør det deilig å kjøre på lavt turtall, f. eks 6. giret fungerer fra 60 km/t og oppover. Turtallsperren blir også flyttet til 5300 omdreininger, noe som muliggjør mindre giring under forbikjøringer.

    http://www.esstuning.com/products/x25d-3.0-197hp-ESS-DirectFlash-ECU-Tuning-Software-Stage-2.html
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Fenalaar skrev:
    Mine daglige transportkjøretøy:
    Privatbilen:

    Fordi: Utrolig praktisk bil. Plass til det meste og kommer fram over alt. Kurant å kjøre, men treg. Relativt rimelig mhp bilhold.


    Johan-Kr
    Supre biler! Dette er den eneste bilen jeg har hatt som jeg savner. Kjører nå en 2007 Peugeot Partner, men satser på å være tilbake i Geländewagen i løpet av våren.

    Frode
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.581
    Antall liker
    7.115
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Frode skrev:
    Supre biler! Dette er den eneste bilen jeg har hatt som jeg savner. Kjører nå en 2007 Peugeot Partner, men satser på å være tilbake i Geländewagen i løpet av våren.
    Blir vel å ha denne til evig tid (omtrent). Koster ikke stort å ha - billig forsikring, og snart er den veteran. Ikke får jeg stort for den, om jeg vil selge heller. Praktisk som fy.

    Jeg har en tyrkisk kompis som er flink med bil, så jeg tenkte å få han til å kurse meg litt på sveising, og hjelpe meg å bytte hjørnene bak - før storrusten slår til. Nye bakhjørner koster ca 1500,- pr stykk, og da blir det en rimelig afære å få det ship-shape og Bristol fashion.

    Så har jeg en annen bekjent som er racer på å mekke, så han tenkte jeg å få til å hjelpe meg med å bytte hjullager, drivknuter og mansjetter foran. Da skulle den være i rimelig bra tilstand, så lenge motoren holder. Et motorbytte til en OM603A (originalt 147Hk) med s.k. "finlandspumpe" og intercooler hadde vært stas, men økonominen sier stopp, så langt...

    Johan-Kr
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Peugeot 607, 2.2. TDI.

    Første bilen min, faktisk. Fikk den (overraskende) billig, utrolig komfortabel å kjøre, bruker lite diesel, stor nok motor. Ikke en kjøremaskin for morroa sin skyld, men en jævli fin bil på langturer og slikt. Har litt lyst til å bytte til noe mer morsomt og sportslig, men får ta det etterhvert.
     

    Vedlegg

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ford s-max. 7 seter. Tar meg fra A til B. Praktisk når jeg skal frakte svigerfoeldre tilbake til gardermoen
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.068
    Antall liker
    4.220
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    skoda superb
    fordi jeg har enda ikke funnet en bil i samme prisklassen som har plass til en 2,02m mann i både frem og baksete.... (ikke at jeg sitter så ofte i baksete, da ;) )

    neste bil blir en superb stasjonsvogn..... den har PLASS
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Har 2 biler;
    1993 Alfa Romeo 155 med 2.0 8v twin spark






    Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil:)
    Det som er gjort utseendemessig er for det meste bare 60mm senk, 16" felger, skinninteriør, annen eksos, bittelitt rolig trimming og slikt, samt normalt vedlikehold :)

    1994 Alfa Romeo 155 med 2.0 8v twin spark
    Ja, jeg har to:-D





    Denne har kun 17" felger og 40mm senk, vinterbil.

    Hvorfor jeg har 2? Fordi jeg elsker dem, særheten, sjeldenheten, utseendet, kombinasjonen mellom en sportslig liten rakker, og relativt komfortabel langtursbil (så lenge veiene er gode ;D). Jeg bare elsker dem, værre er det ikke :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.528
    Antall liker
    9.972
    De hører mer hjemme i morrobiltråden. Fine biler, særlig den mørke.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Første kjøretur med denne idag.... :D Ferdig polert og klargjort.

    Fordi det er uhyggelig gøy !
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    De hører mer hjemme i morrobiltråden. Fine biler, særlig den mørke.
    Sikkert moro å kjøre, men de ser ut som en krysning mellom en gammel Mitsubishi og en Volvo 340

    *takes cover* :eek:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    0
    slartibartfast skrev:
    skoda superb
    fordi jeg har enda ikke funnet en bil i samme prisklassen som har plass til en 2,02m mann i både frem og baksete.... (ikke at jeg sitter så ofte i baksete, da ;) )

    neste bil blir en superb stasjonsvogn..... den har PLASS
    Baksetet blir alvor den dagen du har avkom som passerer 18 ! Og med Superb er det i grunnen bare greit, for der sitter du godt. :D

    Farge på din? Min er burgunder "Rosso brunello" tror jeg den heter.
     

    Han5y

    Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Pink_Panther skrev:
    De hører mer hjemme i morrobiltråden. Fine biler, særlig den mørke.
    Takk for det :) Godt mulig de hører til der, men la de ut her da tråden heter "hva kjører dere..." :D

    Gjestemedlem skrev:
    Sikkert moro å kjøre, men de ser ut som en krysning mellom en gammel Mitsubishi og en Volvo 340

    *takes cover* :eek:
    Hehe, kan jo ikke akkurat si takk da, men det er slike som deg som får meg til å elske bilen mine, at de rett og slett er elsk eller hat ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han5y skrev:
    Pink_Panther skrev:
    De hører mer hjemme i morrobiltråden. Fine biler, særlig den mørke.
    Takk for det :) Godt mulig de hører til der, men la de ut her da tråden heter "hva kjører dere..." :D

    Gjestemedlem skrev:
    Sikkert moro å kjøre, men de ser ut som en krysning mellom en gammel Mitsubishi og en Volvo 340

    *takes cover* :eek:
    Hehe, kan jo ikke akkurat si takk da, men det er slike som deg som får meg til å elske bilen mine, at de rett og slett er elsk eller hat ;D
    Akkurat som Deph. Jeg elsker han. På en platonisk måte, selvsagt. ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.129
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    12
    Jo, som firmabil, men det er ikke mye å snakke om. En bil som ikke berører en i det hele tatt. Verdensmesteren i middelmådighet. Pizza Grandiosa på hjul. Beklager, men den bilen er så trist at jeg ikke har greid å glede meg over den i det hele tatt. Trist å se på, trist å kjøre, trist å bli sett i. Mitt eneste krav til den var at den skulle ha en massiv logo så ingen trodde jeg hadde kjøpt den selv.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, det var sterke ord! Vi hadde 140hk tdi versjonen en liten stund på jobb og jeg syns den var riktig så behagelig
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.129
    Antall liker
    8.136
    Torget vurderinger
    12
    Samme motor her. Men bilen er så gudsjammerlig trist og uengasjerende. Kan ikke noe for det. Blir bare lei meg. Ikke er den behagelig heller for setene er bygget for en annen rase enn jeg tilhører. Lavt støynivå skal den ha. Også er det en tidsforsinkelse på spyler og pussere som er bra. Resten er bare å glemme. Den desidert minst habegjærlige bilen jeg noensinne har disponert. Men den gir meg rimelig transport til jobb og det er eneste grunnen til at jeg har den.

    Ok, kanskje litt vel negativ, men makan til kjedelig produkt etter min omfatning. Den gamle cherry'en jeg hadde vekket mere følelser enn denne gjør. Den er så inderlig kjønnsløs og det er trist. Og enda tristere er at den er i så godt selskap i 2011 at man kan tro det er sånn. Mere mangfold og større bredde savnes.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.319
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    1993 Honda Prelude 2,3i 4WS


    En sprek og sporty bil! :D Oppunder 180 hestekrefter. Firehjulssving. Riktignok noe upraktisk.
     

    Vedlegg

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.358
    Antall liker
    37.180
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    pahf skrev:
    Ingen som kjører Touran?
    Fruen fikk en VW Touran som lånebil en dag Caravellen var på verksted (igjen). Siden har hun konsekvent omtalt modellen som VW Kalkun.
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    7
    Jeg hadde to krav da jeg skulle kjøpe bil:

    1) Det bør være en Toyota. Dette fordi Toyota scorer best i forhold til antall feil/reprasjoner når bilen begynner å bli noen år samt at kundene er fornøyd med serviceapparatet.

    2) Den skal være stor nok til en familie på fem. Vanlige 5-setere ala Mondeo, Passat, Avensis osv. er for trang når det skal to barnestoler pluss et tredje barn inn.

    Dermed ble det en bruktimportert Toyota Avensis Verso (2005) 7-seter på meg.

    Forundrer meg at de nå kun har "Verso", som er en mindre bil, i dette segmentet. Særlig ettersom Previa også har gått ut...
    Skal jeg virkelig tvinges over på et annet merke neste gang...? S-Max, Touran...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.846
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kjører Mazda 5, praktisk og stor nok for en familie med to små barn...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn