Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\
må være det kjedligste som finnes på 4 hjul
mvh
mvh
Vedlegg
-
86.3 KB Visninger: 37
|
Herlige biler, nesten like sær som min? ;DHan5y skrev:Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil![]()
Innbruddsraid?ArtDeco skrev:98 Audi A4 Avant 2,4, fordi jeg er sosialist og liker å bidra til fellesskapet. Kjekk i P-huset og gull på forbikjøring.
97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160*1,130 i Audien.
Begge bilene tåler en bulk til, det vil faktisk ikke synes.
Har også en 97 HiAce Combi, uten skilt, brukes kun etter mørkets fremdbrudd.
Min Citroën Xantia Activa 2.0 TCT er heller ikke spesielt vanlig. Det ble bygget ca 10000 stk tilsammen. Til sammenligning bygget Citroën 13000 stk av SM (den coupéen med Maserati-motor) tidlig på 1970-tallet. Sær? Skulle jeg mene. Hydrauliske løsninger på problemer som ingen andre så behov for å løse, med nye og interessante egenskaper som konsekvens.hifiguru skrev:Herlige biler, nesten like sær som min? ;DHan5y skrev:Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil![]()
Og om to år blir det kjøring land og strand rundt for å vise fram bilen til alle oss sentralister. Sett bort fra grinebiterne som klager på el-biler av prinsipp. Vi har jo de også, men de glemmer vi raskt når vi suser avgårde i stillhet.Asbjørn skrev:Min Citroën Xantia Activa 2.0 TCT er heller ikke spesielt vanlig. Det ble bygget ca 10000 stk tilsammen. Til sammenligning bygget Citroën 13000 stk av SM (den coupéen med Maserati-motor) tidlig på 1970-tallet. Sær? Skulle jeg mene. Hydrauliske løsninger på problemer som ingen andre så behov for å løse, med nye og interessante egenskaper som konsekvens.hifiguru skrev:Herlige biler, nesten like sær som min? ;DHan5y skrev:Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil![]()
Men nå kjører jeg en Subaru Legacy diesel stasjonsvogn, fordi den ikke står på verksted halvparten av tiden som Xantia'en har fått for vane å gjøre, og fordi det ennå er to år til Tesla'en kommer...
Kun unntaksvisbaluba skrev:Innbruddsraid?ArtDeco skrev:98 Audi A4 Avant 2,4, fordi jeg er sosialist og liker å bidra til fellesskapet. Kjekk i P-huset og gull på forbikjøring.
97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160 og 1*130 i Audien.
Har også en 97 HiAce Combi, uten skilt, brukes kun etter mørkets fremdbrudd.
Det går for seg på bøgda. Ulovlig transport og innbruddsraid, huff og huff. Er det rart det finnes mye fin hifi der ute? De har vel ikke betalt for så mye som en signalkabel. Alt kommer fra nattlige handleturer til forsteder til sivilisasjonen. :-\ArtDeco skrev:Kun unntaksvisbaluba skrev:Innbruddsraid?ArtDeco skrev:98 Audi A4 Avant 2,4, fordi jeg er sosialist og liker å bidra til fellesskapet. Kjekk i P-huset og gull på forbikjøring.
97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160 og 1*130 i Audien.
Har også en 97 HiAce Combi, uten skilt, brukes kun etter mørkets fremdbrudd.mest til å flytte piano, istykkerkjørte mopeder og annet som er for stort for de andre bilene. Har egentlig en boggyhenger til formålet men det er enklere med HiAcen.. Greit å bo på bygda vøtt.
Edit:div typos
Har en sterk mistanke om at min 2002 Volvo V40 1,6 kan gi din Mondeo sterk konkurranse om "kjedeligste på 4 hjul".motoren skrev:Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\
mvh
ikke så god å kjøre egentlig.....men litt tøff da. Dream ongismo skrev:Kjører ikke denne (men kan da drømme litt), ville vært stor nok for meg og kona
gismo
Det må være Sabine Schmitz du tenker på.baluba skrev:Etter å ha sett en gammel episode av Top Gear denne uken har jeg enda mer lyst til å lese tråden "Hva kjører du og hvordan?".
Clarkson lærer seg Nürburgring av en kvinnelig instruktør som uttaler at han har "en morsom kjørestil" og er "80% talentløs".![]()
Det var Sabine, ja. Og det gjordet jo bare ydmykelsen komplett at det var en kvinne som beviste for hele verden at sjefsbilmannen Clarkson er 80% talentløs. Jeg liker han for det, men er glad jeg aldri har tatt ham alvorlig som en virkelig fagmann.slowmotion skrev:Det må være Sabine Schmitz du tenker på.baluba skrev:Etter å ha sett en gammel episode av Top Gear denne uken har jeg enda mer lyst til å lese tråden "Hva kjører du og hvordan?".
Clarkson lærer seg Nürburgring av en kvinnelig instruktør som uttaler at han har "en morsom kjørestil" og er "80% talentløs".![]()
Hun har kjørt et par runder på Ringen.
Det finnes da masse kjedeligere biler enn denne. Kan nevne alle Toyota, Kia, Hyundai osv. Mondeoen er jo en kjempebra bil med knall kjøreegenskaper. Fattern kjøper ikke annet enn Ford desverre, så jeg har da fått prøvd alle Mondeoer som er produsert. Den morsomste var vel ST220 med 220 hk, men hvem bruker vel en halv mill på en Mondeo?motoren skrev:Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\
mvh
Kjedeligste???? Åneida...Volvo V70, VW Passat, Audi A6, Subaru Legacy, Skoda Superb, maaange Merch'er osv, er MYE kjedeligere!! Siste utgave av Mondeo stv. kjører skikkelig bra, og ER totalt sett veldig ok bil. Større enn de fleste er den også. Hvem bruker en halv mill. på en Mondeo? Tja, den jeg har, er veldig tett på - men jeg har ikke kjøpt den. det er firmabil.... ;Doyvind skrev:Det finnes da masse kjedeligere biler enn denne. Kan nevne alle Toyota, Kia, Hyundai osv. Mondeoen er jo en kjempebra bil med knall kjøreegenskaper. Fattern kjøper ikke annet enn Ford desverre, så jeg har da fått prøvd alle Mondeoer som er produsert. Den morsomste var vel ST220 med 220 hk, men hvem bruker vel en halv mill på en Mondeo?motoren skrev:Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\
mvh![]()
Stort sett enig med deg. Nye Mondeo er en kjempebil (fattern har såklart kjøpt seg sånn, hehe). Eneste ankepunktet jeg har på den er at den virker veldig stor når man kjører den, spesielt i byen. Ryggesensor burde vært standardutstyr!VilhelmW skrev:Kjedeligste???? Åneida...Volvo V70, VW Passat, Audi A6, Subaru Legacy, Skoda Superb, maaange Merch'er osv, er MYE kjedeligere!! Siste utgave av Mondeo stv. kjører skikkelig bra, og ER totalt sett veldig ok bil. Større enn de fleste er den også. Hvem bruker en halv mill. på en Mondeo? Tja, den jeg har, er veldig tett på - men jeg har ikke kjøpt den. det er firmabil.... ;Doyvind skrev:Det finnes da masse kjedeligere biler enn denne. Kan nevne alle Toyota, Kia, Hyundai osv. Mondeoen er jo en kjempebra bil med knall kjøreegenskaper. Fattern kjøper ikke annet enn Ford desverre, så jeg har da fått prøvd alle Mondeoer som er produsert. Den morsomste var vel ST220 med 220 hk, men hvem bruker vel en halv mill på en Mondeo?motoren skrev:Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\
mvh![]()
kona kjører en Renault Megane sportwagon. NB: Vi har ikke hatt feil på den, unntatt et xenonlys som tulla. Det er behørig fikset nå. Helt ok liten stv.
Jeg kjører BMW K 100 Rs mc så snart og så lenge forholdene tillater det. Motorsykkel er greia for meg! Jeg er godt ut i 50-årene, men teller dager til Rs'en kan tas ut fra vinterdvalen.
Det forstår jeg, beste Forden jeg har prøvd. Interiøret har de blitt flinke med også! Min har 177-hester diesel som jeg synes går relativt bra. Imidlertid gjorde jeg en generaltabbe ved å kjøpe med automat (kjeder meg ihjel), så nå er jeg på utkikk etter ny.... Skal ha samme bil, men venter til jeg finner en 325 bensin med manuell og riktig utstyr før jeg bytter. BMW kan desverre ikke stereo, skulle ønske de kunne lært av Porsche og puttet inn Burmester som ekstrautstyrVilhelmW skrev:"Min" har ryggesensor, og parksensorer foran. Jeg valhte også en pakke med oppgradert lydanlegg, navi, mørktonede ruter, handsfree telefon, powershift, xenonlys med adaptive nærlys +++ og 140 hk. tdi-motoren. Den holder, sjøl om 170-hesters dieselen er morsommere. Jeg har kjørt bare litt over 7000 km, og det er min første Ford noensinne, men jeg liker'n veldig godt!
Bl.a. fordi jeg vil ha noe som starter - hver dag, og flere ganger om dagen. Og som ikke sliter verksted mer enn den er på veien. Forhåpentligvis klarer Mondeo'en å leve opp til disse kravene. Og jeg må ha plass, hvilket Alfaene ikke akkurat er rause med. Men de er tøffe å se på og artige å kjøre. Jeg har ikke prøvd så veldig mange Alfa'er, da, men jeg tenker å hyle meg til noen prøveturer av de siste utgavene som har kommet.Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
Veldig, veldig sant. Hvorfor kjøpe noe annet en Alfa Romeo, uansett?Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
Hvilken erfaring har du så med Alfaer som ikke starter og hyppige verkstedbesøk? Siden du er så bastant på hvordan dette er. For det er vel ikke enda en sånn sannhet som "alle vet"?VilhelmW skrev:Bl.a. fordi jeg vil ha noe som starter - hver dag, og flere ganger om dagen. Og som ikke sliter verksted mer enn den er på veien. Forhåpentligvis klarer Mondeo'en å leve opp til disse kravene. Og jeg må ha plass, hvilket Alfaene ikke akkurat er rause med. Men de er tøffe å se på og artige å kjøre. Jeg har ikke prøvd så veldig mange Alfa'er, da, men jeg tenker å hyle meg til noen prøveturer av de siste utgavene som har kommet.Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
Kanskje fordi Alfa Romeo er søppel?Han5y skrev:Veldig, veldig sant. Hvorfor kjøpe noe annet en Alfa Romeo, uansett?Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
![]()
Imponerende kunnskap du har om dette emnet da? Har vel aldri eid noen og neppe kjørt noen?audionut skrev:Kanskje fordi Alfa Romeo er søppel?Han5y skrev:Veldig, veldig sant. Hvorfor kjøpe noe annet en Alfa Romeo, uansett?Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
![]()
Garantert, det er de som roper høyest som har minst kunnskapTrondmeg skrev:Imponerende kunnskap du har om dette emnet da? Har vel aldri eid noen og neppe kjørt noen?audionut skrev:Kanskje fordi Alfa Romeo er søppel?Han5y skrev:Veldig, veldig sant. Hvorfor kjøpe noe annet en Alfa Romeo, uansett?Mulelid skrev:Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris?![]()
![]()
Oppfatter du dette som bastant? Jeg baserer det på hva jeg har hørt 4 - 5 tidligere og nåværende Alfa Romeo-eiere som jeg kjenner har opplyst, men også på bilomtaler ( jeg er en hund etter bil- og mcblader!!!) og på statistikken over biler med mest og minst feil. F.eks. ligger Alfa 159 hakket over Renault Clio ( som er beryktet for masse elektronisk tull ).Trondmeg skrev:Hvilken erfaring har du så med Alfaer som ikke starter og hyppige verkstedbesøk? Siden du er så bastant på hvordan dette er. For det er vel ikke enda en sånn sannhet som "alle vet"?
Brasse skrev:Hjelper ikkje med køyreglade biler når ein ikkje tør køyre dei fordi ein er redd det skal oppstå nye feil :![]()
Som Alfaeier har jeg veldig lite problemer med å innse hva Alfa er og står for. Jeg har aldri forstått hvorfor man skal måtte forsvare driftskostnadene når dette aldri har vært motivet for å kjøpe Alfa. Som andre her er inne på så er ikke et Alfa-eierskap innledet med rimelig bilhold som argument, derimot kvaliteter jeg ut i fra dine innlegg tror du aldri vil kunne forstå hva innebærer. Det eneste patetiske jeg har sett i denne tråden er dine innlegg som florerer med usaklige og upassende kraftuttrykk og jeg mistenker deg for ikke å vite en døyt om disse bilene. Og akkurat DER mistet du din injurierende kraft og videre innlegg vil bli behandlet for det de er verdt; NADA. Ellers skal du ha en riktig god kveld, men ikke bry deg med Alfa, det fortjener de ikkeaudionut skrev:Riktig.Brasse skrev:Hjelper ikkje med køyreglade biler når ein ikkje tør køyre dei fordi ein er redd det skal oppstå nye feil :![]()
Alfafansen nekter å innse realiteten og forsvarer bilene sine med nebb og klør. Sier man noe negativt om disse drittbilene, så blir man umiddelbart beskyldt for å mangle kjennskap til Alfa. Rimelig patetisk.