Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    98 Audi A4 Avant 2,4, fordi jeg er sosialist og liker å bidra til fellesskapet. Kjekk i P-huset og gull på forbikjøring.
    97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160*1,130 i Audien.
    Begge bilene tåler en bulk til, det vil faktisk ikke synes. :)
    Har også en 97 HiAce Combi, uten skilt, brukes kun etter mørkets fremdbrudd.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.695
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    98 Golf IV, fordi det var den første jeg så som passet til budsjettet da det gamle vraket åpenbarte et rusthøl under en idiotisk plastgreie på en kanal... For å illustrere hvor mye jeg bryr meg om bil, var gamla en "Volvo" ( Hermeteikn er satt med vilje, kjerra var satt sammen hos DAF, motor fra Renault, men gode seter, det hadde den, selv om førersetet seig og måtte etterjusteres for hver mil.) 440.
    Ungkar, må vite, så det er kun førerplassen som teller, resten er fullt av rat.
    B

EndreS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Har en 2003 VW Polo 1,9TDI med 100hk og 240Nm, rimelig kvikk og gøy bil. Hvis man chipper denne får man 130hk og 310Nm. Det er gøyere på en så liten bil. I tillegg er den rimelig anonym. "Alle" tror det er en kiip 1,2 med 60hk, som det går 13 av på dusinet.

Dessverre skal den nå selges, for å betale rep. av den gamle Audien som nesten ikke er verd noe...., men som er stor nok til familen. Vi kan klare oss med en bil.

E

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    98 Audi A4 Avant 2,4, fordi jeg er sosialist og liker å bidra til fellesskapet. Kjekk i P-huset og gull på forbikjøring.
    97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160*1,130 i Audien.
    Innbruddsraid?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.916
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    hifiguru skrev:
    Han5y skrev:
    Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil:)
    Herlige biler, nesten like sær som min? ;D
    Min Citroën Xantia Activa 2.0 TCT er heller ikke spesielt vanlig. Det ble bygget ca 10000 stk tilsammen. Til sammenligning bygget Citroën 13000 stk av SM (den coupéen med Maserati-motor) tidlig på 1970-tallet. Sær? Skulle jeg mene. Hydrauliske løsninger på problemer som ingen andre så behov for å løse, med nye og interessante egenskaper som konsekvens.

Men nå kjører jeg en Subaru Legacy diesel stasjonsvogn, fordi den ikke står på verksted halvparten av tiden som Xantia'en har fått for vane å gjøre, fordi den bruker mindre enn halvparten så mye drivstoff som Caravelle'n, og fordi det ennå er to år til Tesla'en kommer...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    hifiguru skrev:
    Han5y skrev:
    Alltids blank og ren, samt forumets kanskje særeste og sjeldneste bil:)
    Herlige biler, nesten like sær som min? ;D
    Min Citroën Xantia Activa 2.0 TCT er heller ikke spesielt vanlig. Det ble bygget ca 10000 stk tilsammen. Til sammenligning bygget Citroën 13000 stk av SM (den coupéen med Maserati-motor) tidlig på 1970-tallet. Sær? Skulle jeg mene. Hydrauliske løsninger på problemer som ingen andre så behov for å løse, med nye og interessante egenskaper som konsekvens.

Men nå kjører jeg en Subaru Legacy diesel stasjonsvogn, fordi den ikke står på verksted halvparten av tiden som Xantia'en har fått for vane å gjøre, og fordi det ennå er to år til Tesla'en kommer...
    Og om to år blir det kjøring land og strand rundt for å vise fram bilen til alle oss sentralister. Sett bort fra grinebiterne som klager på el-biler av prinsipp. Vi har jo de også, men de glemmer vi raskt når vi suser avgårde i stillhet. ;)

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    baluba skrev:
    ArtDeco skrev:
    97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160 og 1*130 i Audien.
    Innbruddsraid?
    Kun unntaksvis :) mest til å flytte piano, istykkerkjørte mopeder og annet som er for stort for de andre bilene. Har egentlig en boggyhenger til formålet men det er enklere med HiAcen.. Greit å bo på bygda vøtt.

Edit:div typos

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    baluba skrev:
    ArtDeco skrev:
    97 Toyota HiAce Buss, fordi jeg ikke får plass til ungene på hhv 2*190, 1*160 og 1*130 i Audien.
    Innbruddsraid?
    Kun unntaksvis :) mest til å flytte piano, istykkerkjørte mopeder og annet som er for stort for de andre bilene. Har egentlig en boggyhenger til formålet men det er enklere med HiAcen.. Greit å bo på bygda vøtt.

Edit:div typos
    Det går for seg på bøgda. Ulovlig transport og innbruddsraid, huff og huff. Er det rart det finnes mye fin hifi der ute? De har vel ikke betalt for så mye som en signalkabel. Alt kommer fra nattlige handleturer til forsteder til sivilisasjonen. :-\

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.070
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    motoren skrev:
    Kjører Ford Mondeo og lurer på hvorfor :-\

må være det kjedligste som finnes på 4 hjul

mvh
    Har en sterk mistanke om at min 2002 Volvo V40 1,6 kan gi din Mondeo sterk konkurranse om "kjedeligste på 4 hjul".
    Må jo pokker opp i 3500-4000 omdreininger før det skjer noe som likner på moro.
    Setene er dog gode, plassen ok, men motor- og dekkstøy ødelegger mye av moroa.

Skulle jeg gått for en moro-bil, har jeg flere kandidater:
    Alfa Romeo Giulietta og Seat Leon er to kandidater som tiltaler meg sterkt, og jeg får reint av våte drømmer av å se en Alfa Romeo Brera gli forbi....
    Kunne "til nøds" klart meg med en Audi A3/Ford Focus/Glof med turbodiesel, men ikke noe 1,6, takk, må minimum være 2,0tdi...

mvh
    Proffen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dere turbodiesel-gutta minner meg om noe Bolse sa til meg en gang. Jeg spurte han om han hadde noe interessant optikk til Nikon å selge etter at han hadde solgt noe Leica-utstyr til en kompis. "Kjører du traktor?" spurte han. ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Kjører ikke denne (men kan da drømme litt), ville vært stor nok for meg og kona :p

;) gismo
    ikke så god å kjøre egentlig.....men litt tøff da. Dream on ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha sett en gammel episode av Top Gear denne uken har jeg enda mer lyst til å lese tråden "Hva kjører du og hvordan?".
    Clarkson lærer seg Nürburgring av en kvinnelig instruktør som uttaler at han har "en morsom kjørestil" og er "80% talentløs". ;)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.733
    baluba skrev:
    Etter å ha sett en gammel episode av Top Gear denne uken har jeg enda mer lyst til å lese tråden "Hva kjører du og hvordan?".
    Clarkson lærer seg Nürburgring av en kvinnelig instruktør som uttaler at han har "en morsom kjørestil" og er "80% talentløs". ;)
    Det må være Sabine Schmitz du tenker på.
    Hun har kjørt et par runder på Ringen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:
    baluba skrev:
    Det må være Sabine Schmitz du tenker på.
    Hun har kjørt et par runder på Ringen.
    Det var Sabine, ja. Og det gjordet jo bare ydmykelsen komplett at det var en kvinne som beviste for hele verden at sjefsbilmannen Clarkson er 80% talentløs. Jeg liker han for det, men er glad jeg aldri har tatt ham alvorlig som en virkelig fagmann.

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Kjører denne 2008 BMW 320. Dette er min tredje BMW (har hatt E46 320 og E46 M3 også), og kan neppe se at jeg vil velge noe annet merke med det første. BMW fordi de har bra design, god komfort kombinert med sportslighet. Og til en veldig fornuftig pris. Min har M-understell osv, passer meg perfekt.

Har bestemt meg for at jeg en dag skal prøve Porsche, og da måtte det bli 911 Turbo av nyere årgang. Det får nok vente til jeg har rundet 30 og lagt opp litt mer kroner.... :)

Vedlegg

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    motoren skrev:

mvh
    Det finnes da masse kjedeligere biler enn denne. Kan nevne alle Toyota, Kia, Hyundai osv. Mondeoen er jo en kjempebra bil med knall kjøreegenskaper. Fattern kjøper ikke annet enn Ford desverre, så jeg har da fått prøvd alle Mondeoer som er produsert. Den morsomste var vel ST220 med 220 hk, men hvem bruker vel en halv mill på en Mondeo? :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    oyvind skrev:
    motoren skrev:

mvh
    Det finnes da masse kjedeligere biler enn denne. Kan nevne alle Toyota, Kia, Hyundai osv. Mondeoen er jo en kjempebra bil med knall kjøreegenskaper. Fattern kjøper ikke annet enn Ford desverre, så jeg har da fått prøvd alle Mondeoer som er produsert. Den morsomste var vel ST220 med 220 hk, men hvem bruker vel en halv mill på en Mondeo? :)
    Kjedeligste???? Åneida...Volvo V70, VW Passat, Audi A6, Subaru Legacy, Skoda Superb, maaange Merch'er osv, er MYE kjedeligere!! Siste utgave av Mondeo stv. kjører skikkelig bra, og ER totalt sett veldig ok bil. Større enn de fleste er den også. Hvem bruker en halv mill. på en Mondeo? Tja, den jeg har, er veldig tett på - men jeg har ikke kjøpt den. det er firmabil.... ;D

kona kjører en Renault Megane sportwagon. NB: Vi har ikke hatt feil på den, unntatt et xenonlys som tulla. Det er behørig fikset nå. Helt ok liten stv.

Jeg kjører BMW K 100 Rs mc så snart og så lenge forholdene tillater det. Motorsykkel er greia for meg! Jeg er godt ut i 50-årene, men teller dager til Rs'en kan tas ut fra vinterdvalen.

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    oyvind skrev:
    motoren skrev:

mvh
    Kjedeligste???? Åneida...Volvo V70, VW Passat, Audi A6, Subaru Legacy, Skoda Superb, maaange Merch'er osv, er MYE kjedeligere!! Siste utgave av Mondeo stv. kjører skikkelig bra, og ER totalt sett veldig ok bil. Større enn de fleste er den også. Hvem bruker en halv mill. på en Mondeo? Tja, den jeg har, er veldig tett på - men jeg har ikke kjøpt den. det er firmabil.... ;D

kona kjører en Renault Megane sportwagon. NB: Vi har ikke hatt feil på den, unntatt et xenonlys som tulla. Det er behørig fikset nå. Helt ok liten stv.

Jeg kjører BMW K 100 Rs mc så snart og så lenge forholdene tillater det. Motorsykkel er greia for meg! Jeg er godt ut i 50-årene, men teller dager til Rs'en kan tas ut fra vinterdvalen.
    Stort sett enig med deg. Nye Mondeo er en kjempebil (fattern har såklart kjøpt seg sånn, hehe). Eneste ankepunktet jeg har på den er at den virker veldig stor når man kjører den, spesielt i byen. Ryggesensor burde vært standardutstyr! ;) Tror han endte på 380.000 ny eller noe sånn, og da er den meget godt utstyrt vil jeg si. Noe mer utstyr enn min 320 coupe som vel kostet drøye 550.000 når den var ny. Men, min har en mye bedre motor, er vesentlig bedre å kjøre, og coupe-versjoner koster gjerne litt mer enn sedan osv. Og jeg som kun har meg selv å ta hensyn til er det coupe som gjelder, utseendet på bilen har meget å si for meg. Jeg vil neppe føye meg den dagen man blir flere heller, da får jeg heller kjøpe en bil til! :)

MC tør jeg ikke :p

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    "Min" har ryggesensor, og parksensorer foran. Jeg valhte også en pakke med oppgradert lydanlegg, navi, mørktonede ruter, handsfree telefon, powershift, xenonlys med adaptive nærlys +++ og 140 hk. tdi-motoren. Den holder, sjøl om 170-hesters dieselen er morsommere. Jeg har kjørt bare litt over 7000 km, og det er min første Ford noensinne, men jeg liker'n veldig godt!

oyvind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    "Min" har ryggesensor, og parksensorer foran. Jeg valhte også en pakke med oppgradert lydanlegg, navi, mørktonede ruter, handsfree telefon, powershift, xenonlys med adaptive nærlys +++ og 140 hk. tdi-motoren. Den holder, sjøl om 170-hesters dieselen er morsommere. Jeg har kjørt bare litt over 7000 km, og det er min første Ford noensinne, men jeg liker'n veldig godt!
    Det forstår jeg, beste Forden jeg har prøvd. Interiøret har de blitt flinke med også! Min har 177-hester diesel som jeg synes går relativt bra. Imidlertid gjorde jeg en generaltabbe ved å kjøpe med automat (kjeder meg ihjel), så nå er jeg på utkikk etter ny.... Skal ha samme bil, men venter til jeg finner en 325 bensin med manuell og riktig utstyr før jeg bytter. BMW kan desverre ikke stereo, skulle ønske de kunne lært av Porsche og puttet inn Burmester som ekstrautstyr :D

Mulelid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris? ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Mulelid skrev:
    Ja, hvem bruker en halv million på en Ford når man får en kjekkere Alfa Romeo til lavere pris? ;)
    Bl.a. fordi jeg vil ha noe som starter - hver dag, og flere ganger om dagen. Og som ikke sliter verksted mer enn den er på veien. Forhåpentligvis klarer Mondeo'en å leve opp til disse kravene. Og jeg må ha plass, hvilket Alfaene ikke akkurat er rause med. Men de er tøffe å se på og artige å kjøre. Jeg har ikke prøvd så veldig mange Alfa'er, da, men jeg tenker å hyle meg til noen prøveturer av de siste utgavene som har kommet.

Han5y

Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Antall liker
    0
    Mulelid skrev:
    Veldig, veldig sant. Hvorfor kjøpe noe annet en Alfa Romeo, uansett? ;)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    12
    VilhelmW skrev:
    Mulelid skrev:
    Bl.a. fordi jeg vil ha noe som starter - hver dag, og flere ganger om dagen. Og som ikke sliter verksted mer enn den er på veien. Forhåpentligvis klarer Mondeo'en å leve opp til disse kravene. Og jeg må ha plass, hvilket Alfaene ikke akkurat er rause med. Men de er tøffe å se på og artige å kjøre. Jeg har ikke prøvd så veldig mange Alfa'er, da, men jeg tenker å hyle meg til noen prøveturer av de siste utgavene som har kommet.
    Hvilken erfaring har du så med Alfaer som ikke starter og hyppige verkstedbesøk? Siden du er så bastant på hvordan dette er. For det er vel ikke enda en sånn sannhet som "alle vet"?

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Han5y skrev:
    Mulelid skrev:
    Kanskje fordi Alfa Romeo er søppel?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    12
    audionut skrev:
    Han5y skrev:
    Mulelid skrev:
    Imponerende kunnskap du har om dette emnet da? Har vel aldri eid noen og neppe kjørt noen?

Han5y

Medlem
    Ble medlem
    12.10.2010
    Antall liker
    0
    Trondmeg skrev:
    audionut skrev:
    Han5y skrev:
    Mulelid skrev:
    Imponerende kunnskap du har om dette emnet da? Har vel aldri eid noen og neppe kjørt noen?
    Garantert, det er de som roper høyest som har minst kunnskap :) Jeg kunne aldri byttet ut mine 2 med trekant i grillen mot noe annet, iallefall ikke med noe tysk,japansk, fransk,amerikansk, engelsk, spansk, eller koreansk ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Trondmeg skrev:
    Hvilken erfaring har du så med Alfaer som ikke starter og hyppige verkstedbesøk? Siden du er så bastant på hvordan dette er. For det er vel ikke enda en sånn sannhet som "alle vet"?
    Oppfatter du dette som bastant? Jeg baserer det på hva jeg har hørt 4 - 5 tidligere og nåværende Alfa Romeo-eiere som jeg kjenner har opplyst, men også på bilomtaler ( jeg er en hund etter bil- og mcblader!!!) og på statistikken over biler med mest og minst feil. F.eks. ligger Alfa 159 hakket over Renault Clio ( som er beryktet for masse elektronisk tull ).

Men det er mulig at også Alfa Romeo har skjerpet seg? Nydelige biler å se på, er de i alle fall. og de har jo ry på seg for å være noen skikkelige kjøremaskiner. Men Alfa Romeo'ene er for små til mine behov, så de er uaktuelle, uansett. Jeg må nok bare fortsette å kose meg med snusfornuftige, "hvermannsen"-Mondeoen. Og heller dyrke egoet mitt når jeg sadler mc'en!!

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Har mer enn nok kunnskap og erfaring. Alfa er søppel.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Har to kompiser med 147 og begge bruker rikelig med penger på sørvis. Eine kompisen min selger nå, etter han har brukt 20.000,- på bakhjulsstilling og elektronikk. Brukte 20.000,- i fjor høst på forhjulstillinga. Såvidt gått 100.000 km. Alfa lever opp til sitt frynsete rykte, imo.

Hjelper ikkje med køyreglade biler når ein ikkje tør køyre dei fordi ein er redd det skal oppstå nye feil ::)

audionut

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    0
    Brasse skrev:
    Hjelper ikkje med køyreglade biler når ein ikkje tør køyre dei fordi ein er redd det skal oppstå nye feil ::)

Riktig.
    Alfafansen nekter å innse realiteten og forsvarer bilene sine med nebb og klør. Sier man noe negativt om disse drittbilene, så blir man umiddelbart beskyldt for å mangle kjennskap til Alfa. Rimelig patetisk.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Nåvel, patetisk er eg ikkje enig i.
    Kjærligheten til merket er sterkt. Og er ein villig til å betale for det det koster å ha ein alfa gående, så er det garantert verdt det for dei som har valgt Alfa.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Diskusjonen blir litt meningsløs egentlig. Noen måler eieglede i kroner-brukt-til-service, andre har andre målestokker. Jeg forstår begge, de som vil ha sparebøsser på fire hjul har sikkert monetære tungtveiende grunner til at de vil eller rett og slett må ha det slik. De som ikke bryr seg så mye om det, har heller sikkert ikke så mye grunn til å bry seg om det.

Sett i lys av tidligere tiders biler så er vel samtlige av utbudene på dagens marked rene evighetsmaskinene. Til tross for manglende driftssikkerhet så kunne jeg gjerne tenkt meg å ha både en E-Type, en Maserati 3200GT, en Aston Martin V8, en Austin Healey 3000 eller liknende biler. Og hadde jeg hatt en slik så hadde nok kjærligheten til bilen overskygget det faktum at de ikke er like lite servicekrevende som deres rake motsetninger i servicekrav-avdelingen.

Biler som Toyota etc er så usigelig kjedelige at de gjerne må gå i 1000 år uten service for meg, jeg finner null glede i å rulle rundt i de allikevel. Andre synes noe annet selvsagt. Bil er så subjektivt, og så avhengig av bruk, forventninger, lommebok osv.

Mulelid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Skal jo innrømme at jeg kjører en trofast arbeidshest (W124) med 3-liters Turbodieselsekser under "huven". Feilen med E-klassen er ikke E-klassen, men eiere som aldri burde hatt Mercedes-Benz eller andre biler....
    Har man en god sånn, har man ikke en god sånn når feil folk har eid dem i etterkant. Da setter de på felger med feil innpress, lavprofildekk og kjører i stykker det meste av hjuloppheng. Er man heldig og kommer over en som noen halvgamle gubber med penger til service har hatt blir det noe annet. Da trenger man kun kjøpe en flaske med dyserens.. Hehe.. Har en Sportlineversjon her, og det er noe annet enn de vanlige "ferjene" på veien. :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    12
    audionut skrev:
    Brasse skrev:
    Riktig.
    Alfafansen nekter å innse realiteten og forsvarer bilene sine med nebb og klør. Sier man noe negativt om disse drittbilene, så blir man umiddelbart beskyldt for å mangle kjennskap til Alfa. Rimelig patetisk.
    Som Alfaeier har jeg veldig lite problemer med å innse hva Alfa er og står for. Jeg har aldri forstått hvorfor man skal måtte forsvare driftskostnadene når dette aldri har vært motivet for å kjøpe Alfa. Som andre her er inne på så er ikke et Alfa-eierskap innledet med rimelig bilhold som argument, derimot kvaliteter jeg ut i fra dine innlegg tror du aldri vil kunne forstå hva innebærer. Det eneste patetiske jeg har sett i denne tråden er dine innlegg som florerer med usaklige og upassende kraftuttrykk og jeg mistenker deg for ikke å vite en døyt om disse bilene. Og akkurat DER mistet du din injurierende kraft og videre innlegg vil bli behandlet for det de er verdt; NADA. Ellers skal du ha en riktig god kveld, men ikke bry deg med Alfa, det fortjener de ikke ;)

Mulelid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Alfa Romeo og Lancia har laget mye dritt, ja, men også noe av det lekreste på 4 hjul. Så hadde jeg vunnet i Lotto osv, ville jeg kjøpt en Alfa med 4WD og kost meg. :) Ford blir altfor læreraktig.. :p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn