Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.216
    Antall liker
    9.542
    pahf skrev:
    Det summerer nok opp mine forutantagelser også, får jeg tak i en litt nyere v50 så syns jeg de virker både sportslig og pene, men de er nok endel mindre enn passaten. Ikke minst har de jo den snertne programmerbare dieselvarmeren.

    Dog er det nok passaten jeg sikler mest etter, men lurer litt på hvor stor forskjell det er på den og golf.
    Jeg kjører nå en C30 som egentlig er samme bilen som V50 til og med A-stolpen. Meget god å kjøre, tildels sportslig, forbausende romslig til å være så liten.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Min mor har C30 og det er en av de morsomste småbilene jeg har kjørt, men med nylig påstartet barneproduksjon er det fordelaktig med stvogn ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    mutz skrev:
    pahf skrev:
    Når er skillet mellom b6 og b7 da? Tenker ca 2007-2008mod
    B7 kom ved modellskiftet 2011.

    2007-2008 modell passat vi da være B6 med pumpedysemotor. Det finnes de som liker pumpedysemotor bedre enn de nye commonrailmotorene. De bråker mer, bruker litt mer drivstoff. De har også mer "punsh" mellom 2500 og 3500 rpm.
    De nye motorene kan du kjøre stressfritt høyere opp på turtall.
    Okay, men da blir det eventuelt en B6 på meg. Takk for info, kjekt å vite!
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Jeg har lyst på Mercedes E200 CGI jeg, gjerne med mosselmanns map utført... 1.8L turbo, 7 trinns aut, 225hk/340nm...++!!
    *Sikle!!!!* De ligger på 550-650 flagrende for tiden. Tror jeg har lyst på helt ny jeg! :) Eller 1-2 år gammel.. max!
    Tenorit grå, 18 toms amg felger og sort helskinn,sånn som bilen på bildet her. Vakkert!!!!
    Har lyst å slå til!!! :-*

    I Mosselman tune går disse neeesten under halvlitern på langkjøring. Benzin!!! Det er effektiv motor!



    Neeeeesten Audi TFSI følelse i motoren, og myyye bedre automatkasse... Namme!!!!

    Eller skal jeg gå for sort... :p "luke I'm your father....." fargen... ? ;)
    mvh
     

    Julenissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    323
    Antall liker
    3
    Imperial skrev:
    Jeg har lyst på Mercedes E200 CGI jeg, gjerne med mosselmanns map utført... 1.8L turbo, 7 trinns aut, 225hk/340nm...++!!
    *Sikle!!!!* De ligger på 550-650 flagrende for tiden. Tror jeg har lyst på helt ny jeg! :)
    Tenorit grå, 18 toms amg felger og sort helskinn,sånn som bilen på bildet her. Vakkert!!!!
    Har lyst å slå til!!! :-*



    Neeeeesten Audi TFSI følelse i motoren, og myyye bedre automatkasse... Namme!!!!

    mvh
    Er ikke det bilde av en C klasse?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Godt mulig.
    Uansett, E200 Cgi er fet bil! Var den jeg tenkte på da, trudde det var det jeg linket. :-\

    Du har rett det er en C200 cgi 2010 modell med på bilde... Avantgarde utgave...
    Tja, den er fin uansett!

    Jeg testa den svenske "bygg din merce" funksjonen her... om jeg maksa alt som gikk ann, så ble bilen 661 lapper dyr hos
    søta bror... Hva den hadde kommet til å koste i norge tør jeg ikke tenke på, nermere 850-900 lapper sikkert nok, om man velger alt av utstyr... E200 cgi sedan avantgarde altså...

    Hvorfor har vi ikke svenske priser???? Der kostern jo rett under 400... før man "loader" den...
    *Grem...*


    mvh
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    og myyye bedre automatkasse... Namme!!!!
    mvh
    Bedre enn s-tronic??? Da må den være skikkelig god....
    Kanskje du mener bedre enn multitronic eller tiptronic?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    S tronic er en manuell kasse med dobbelt clutch, robotisert sådan, ikke en automat... S-tronic er sikkert god som smg kasse..
    (Egentlig er det to stk 4 stegs kasser i parallell.. SMG stil... 1 stk 4 forover, + en stk 3 forover 1 stk revers...)

    Det er mer følelsen, Merce-feelingen, jeg er Biased, har kjørt merce siden, tja 80 tallet, men dette er jo individuelt, til 7-stepped og sist.

    Det er liksom ikke hvor fort man kan bytte gir, men når og hvorfor som jeg liker med mercekassa.. (Audi S-tronic er mye kjappere enn noen merce-kasse, det er vel så...)

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.089
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    1
    mutz skrev:
    Golf stasjonsvogn(merk, kun stasjonsvognen) og Octavia har nært slekskap til Passat B5 som ble solgt frem til 2006.
    Nei. Passaten som ble solgt til 2006 har ingenting med Golf og gjøre men er basert på en Audi plattform med bla. langstillt motor og et helt annet hjuloppheng en Golf. Golf har som kjent tverrstilt motor og MacPerson oppheng. Passaten som kom etterpå har langt mer tilfelles med Golf og er vel igrunnen bygd på Golfkomponenter.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    S tronic er en manuell kasse med dobbelt clutch, robotisert sådan, ikke en automat... S-tronic er sikkert god som smg kasse..

    mvh
    Det er riktig som du sier om man skal flisespikke:)
    Min og manges definisjon av automatgear er fraværet av stikkeskift med høyrehanda. At gearskiftet går av seg selv er nok til at jeg kaller det for automat.

    Foretrekker du tradisjonell(gammeldags) automat med momentomformer fremfor DSG, S-tronic eller andre tilsvarende dobbeltklutckasser?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Mercekassa har både clutch og en momentomformer (converter...).
    Som sagt, er klar over at S tronic er reptilkjapp, men, jeg synes automaten til merce er bedre, lell.

    Uansett, Tilbake til bilen!!!

    E200 cgi, det er jo motoren her som er juvelen!!!! Borte er kompressoren,og nå er det er turbo som er på plass!
    Mye mer trimmbart plutselig!

    mvh
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    mutz skrev:
    Golf stasjonsvogn(merk, kun stasjonsvognen) og Octavia har nært slekskap til Passat B5 som ble solgt frem til 2006.
    Nei. Passaten som ble solgt til 2006 har ingenting med Golf og gjøre men er basert på en Audi plattform med bla. langstillt motor og et helt annet hjuloppheng en Golf. Golf har som kjent tverrstilt motor og MacPerson oppheng. Passaten som kom etterpå har langt mer tilfelles med Golf.
    I stand correkted:)
    Chassi, unntatt hjuloppheng og drivlinje har mye til felles har det blitt meg fortalt.(jeg får sjekke kildene mine om du kan dementere dette) Er klar over at A4 og Passat fra den tiden var stort sett samme bil.

    Edit;
    Et kjapt søk på nettet bekrefter det du sier.
    Stort sett alle dagens VW deler den samme plattformen med et utall forskjellige konfigureringer. Sammenligningen mellom Golf stasjonsvogn, Octavia og Passat før 2006 går på størrelse og lite annet. Interessant nok deler Audi TT og Skoda Superb samme plattform. Det betyr vel strengt tatt at selve plattformen ikke røper stort om hvordan bilen oppfører seg på veien.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Mercekassa har både clutch og en momentomformer (converter...).
    Som sagt, er klar over at S tronic er reptilkjapp, men, jeg synes automaten til merce er bedre, lell.

    Uansett, Tilbake til bilen!!!

    E200 cgi, det er jo motoren her som er juvelen!!!! Borte er kompressoren,og nå er det er turbo som er på plass!
    Mye mer trimmbart plutselig!

    mvh
    Oki :)
    Absolutt kul bil!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Mercekassa har både clutch og en momentomformer (converter...).
    Som sagt, er klar over at S tronic er reptilkjapp, men, jeg synes automaten til merce er bedre, lell.

    Uansett, Tilbake til bilen!!!

    E200 cgi, det er jo motoren her som er juvelen!!!! Borte er kompressoren,og nå er det er turbo som er på plass!
    Mye mer trimmbart plutselig!

    mvh
    Men cgi har ikke 225hk/340nm, ifølge tekniske data fra BOS har den 184hk/270nm. Kan jo dreie seg om en norsk snikutgave.....CHIP CHIP
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Nope, jeg snakker om å få motoren re-mappa hos Mosselman, turbo spesialisten!
    Da bruker den enda mindre juice enn originalt, og er sikkert mer rentforbrennende også!!!!
    Mosselman re-map gir da 225/340 i siffre! Mot normalt, det du sa! :D
    Re-mappa er forbruket overall gått ned 5.5% !!! Det er meget bra av ett trimfirma kontra ikke minst hos Mercedes selv!

    Hey, if there IS a tweak, i'm likely to know about it... :p Hehe.
    Den er superb original, man trenger jo ikke å trimme'n da!
    Deilig og økonomisk!

    Er litt lei diesel blitt... Har ikke lyst på CDI denne gangen, har lyst på Benz... a Merc-Benz..

    Bensin er aktuellt igjen,og i 2011/2012 modellene er man gjevnt over hos flere produsenter helt oppe på siden av dieselutgavene, synes jeg!

    mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Nope, jeg snakker om å få motoren re-mappa hos Mosselman, turbo spesialisten!
    Da bruker den enda mindre juice enn originalt, og er sikkert mer rentforbrennende også!!!!
    Mosselman re-map gir da 225/340 i siffre! Mot normalt, det du sa! :D
    Re-mappa er forbruket overall gått ned 5.5% !!! Det er meget bra av ett trimfirma kontra ikke minst hos Mercedes selv!

    Hey, if there IS a tweak, i'm likely to know about it... :p Hehe.
    Den er superb original, man trenger jo ikke å trimme'n da!
    Deilig og økonomisk!

    Er litt lei diesel blitt... Har ikke lyst på CDI denne gangen, har lyst på Benz... a Merc-Benz..

    Bensin er aktuellt igjen,og i 2011/2012 modellene er man gjevnt over hos flere produsenter helt oppe på siden av dieselutgavene, synes jeg!

    mvh
    Enig at diesel er kjedelige greier, som Clarkson sier; It's satans fuel!

    Kjører en 211 E200cdi som drosje og er overrasket hvor greit den holder følge med vesentlig motorsterkere kollegaer. 136hk høres ikke mye ut men de er der ALLE sammen. En Hyundai IX 35 med 184hk drar ikke ifra på motorveien! IX35'n låter som en traktor også, til og med innvendig, der er 211'n veldig fin.

    Som et apropos har en kamerat en 211 E240 med Kleemankompressor, der er det både godlyd og fart!
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Jeg kjørte her om dagen med en kompis i bilen, på motorvegen...
    Her er samtalen:

    Meg: Jeg har gassen i bånn.
    Han: I bånn?
    Meg: Jupp, helt i bånn...
    Han: men vi akser jo nesten ikke jo!
    Meg: I know...
    Han: Det er nedoverbakke!!!
    Meg: I ... Know ...

    Vi så på hverandre... tense moment... Der og da tenkte jeg: Diesel, You Ain't Rudolf enough anymore... :mad:

    Hehe....

    Så da tenkte jeg... Benzin... må vel bli bra... ::) ::)

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.089
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Vi så på hverandre... tense moment... Der og da tenkte jeg: Diesel, You Ain't Rudolf enough anymore... :mad:

    Hehe....

    mvh
    Var det en førkrigsdiesel? ;D De fleste moderne dieseler aksellererer jo ekstremt bra i mellomaksellerasjonen; faktisk skal du ha en kraftig, fortrinnsvis turboladet bensinmotor for å holde følge.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Rub it in!!! ;D
    Ok, jeg underdriver en smule, men der og da tenkte jeg ikke pene tanker om diesel... :p

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.089
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    1
    Man burde kjørt noe slikt :-*....til prisen av en sliten Hyundai Accent!
    Åpner for staselige søndagsturer 8)
    Noe å tenke på ???
     

    Vedlegg

    Drake-Audio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2006
    Innlegg
    201
    Antall liker
    5
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    1
    93 mod. Ford Mondeo GLX 2.0. STV.

    Pluss med bilen:

    Ny lakkert.
    Grei nok bil til prisen.
    God plass.
    Går "greit".

    Minus med bilen:

    Jeg er lei av å skru!
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Neida, diesel er hypet. Kjører 140hk TDI (firmabil) og det er ikke spesielt sprekt. I motorvegfart skjer det svært lite ved gass i sjette gear. Må 2 hakk ned for å finne akselerasjon. Kombinert med et smalt register og dårlig drag i øvre mellomtone blir det bare pinlig. Glemte å si at det er en 2011 etterkrigsmodell. Dårligste bilen jeg noensinne har hatt er en storselger fra VAG. Pizza Grandiosa.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.581
    Antall liker
    9.769
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Man burde kjørt noe slikt :-*....til prisen av en sliten Hyundai Accent!
    Åpner for staselige søndagsturer 8)
    Noe å tenke på ???
    Kunne jeg godt tenkt meg, om det ikke var for at saltingen i Norge gjør det helt umulig å ta vare på eldre biler. Og skulle jeg først ha en ren sommerbil måtte det bli en toppløs en.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Fornøyd med Mondeon Norum? Generelt skeptisk til Ford, men alle tester sier jo noe annet
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Bytte tjänstebil från Volvo V50 D5 till en Toyota Auris Elhybrid i april i år.
    Det jag sparat i pengar hittills räcker till en ny Hemmabioreceiver.
    Alltid nåt! :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Neida, diesel er hypet. Kjører 140hk TDI (firmabil) og det er ikke spesielt sprekt. I motorvegfart skjer det svært lite ved gass i sjette gear. Må 2 hakk ned for å finne akselerasjon. Kombinert med et smalt register og dårlig drag i øvre mellomtone blir det bare pinlig. Glemte å si at det er en 2011 etterkrigsmodell. Dårligste bilen jeg noensinne har hatt er en storselger fra VAG. Pizza Grandiosa.
    Det er på grensen til komisk å lese dine skriverier når du er eier av en italiensk bil.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    pahf skrev:
    Fornøyd med Mondeon Norum? Generelt skeptisk til Ford, men alle tester sier jo noe annet
    Er i grunn veldig godt fornøyd med den, har ikke hatt noen problemer med den etter kjøp i 2009.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.089
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Neida, diesel er hypet. Kjører 140hk TDI (firmabil) og det er ikke spesielt sprekt. I motorvegfart skjer det svært lite ved gass i sjette gear. Må 2 hakk ned for å finne akselerasjon. Kombinert med et smalt register og dårlig drag i øvre mellomtone blir det bare pinlig. Glemte å si at det er en 2011 etterkrigsmodell. Dårligste bilen jeg noensinne har hatt er en storselger fra VAG. Pizza Grandiosa.
    Vås. Jeg tror du aldri kjørt en moderne diesel med 140hk. I mellomregisteret er disse spreke som fan enten det er VAG, Ford eller noe annet. Går du 20+ år tilbake fantes det knapt familebiler på markedet med ytelser i mellomregisteret som dette uansett motor.
    Det korte registeret er jo kun et problem ved bykjøring. Ved landeveiskjøring er jo registeret rekordlangt; trenger ikke å gire. Ved første 60 skilt kan du sette bilen i femtegir og det er perfekt til alt fra 60 til 220 km/t.....
    Så får det være at gangkulturen og turtallsvilligheten ikke akkurat er dieselmotorens styrke (på den andre siden trenger de ikke turtall), men å hevde at det ikke går framover ved mellomaksellerasjon er totalt sludder.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    Det er på grensen til komisk å lese dine skriverier når du er eier av en italiensk bil.
    For det første er ikke jeg eier av noen italiensk bil. For det andre har jeg ikke sammenlignet denne middelmådigheten med noen italiensk bil.
    Italienske biler har tradisjonelt vært turtallsmaskiner som må kjøres deretter. Det fungerer fint da de faktisk leverer effekten ved dertil egnet turtall (gjerne høyt).

    Poenget er at det er tragisk at dieselens oppskrytte styrke ("bare å gi gass uten å gire") ikke finnes i denne. . . . . . sa jeg hype?
    Det er forresten slettes ikke komisk å beskrive den absolutte middelmådighet som nettopp det.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.087
    Antall liker
    8.012
    Torget vurderinger
    12
    Voff skrev:
    Vås. Jeg tror du aldri kjørt en moderne diesel med 140hk. I mellomregisteret er disse spreke som fan enten det er VAG, Ford eller noe annet. Går du 20+ år tilbake fantes det knapt familebiler på markedet med ytelser i mellomregisteret som dette uansett motor.
    Det korte registeret er jo kun et problem ved bykjøring. Ved landeveiskjøring er jo registeret rekordlangt; trenger ikke å gire. Ved første 60 skilt kan du sette bilen i femtegir og det er perfekt til alt fra 60 til 220 km/t.....
    Så får det være at gangkulturen og turtallsvilligheten ikke akkurat er dieselmotorens styrke (på den andre siden trenger de ikke turtall), men å hevde at det ikke går framover ved mellomaksellerasjon er totalt sludder.
    Tro hva du vil, men jeg kjører nå skiten 60000 km pr år (ja, det er en 2011-modell fra VAG. Det er vel sikkert i kategorien moderne diesel). Denne motoren trekker kun fra 2000 og med litt godvilje opp til 4000. Det betyr at ved motorveifart i 6. gear må man gire ned for å akselerere. Ved økt turtall gir den seg oppunder 4000 (som jeg kalte øvre mellomtone). Denne raklekassa er overhodet ikke perfekt fra 60-220km/t, 6. gear sliter under 80 og fungerer egentlig ikke godt før ca 100km/t . . . . og poenget er at hvis man skal få motoren til å akselerere må man ha nok, men ikke for mye turtall. Det blir et (altfor) smalt register og det fungerer dårlig i praksis selv om den går greit i det smale registeret den faktisk fungerer. Sludderet står du for selv, men det er lov å tro at det er som reklamen sier. Jeg sier hype!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    Det er på grensen til komisk å lese dine skriverier når du er eier av en italiensk bil.
    For det første er ikke jeg eier av noen italiensk bil. For det andre har jeg ikke sammenlignet denne middelmådigheten med noen italiensk bil.
    Italienske biler har tradisjonelt vært turtallsmaskiner som må kjøres deretter. Det fungerer fint da de faktisk leverer effekten ved dertil egnet turtall (gjerne høyt).

    Poenget er at det er tragisk at dieselens oppskrytte styrke ("bare å gi gass uten å gire") ikke finnes i denne. . . . . . sa jeg hype?
    Det er forresten slettes ikke komisk å beskrive den absolutte middelmådighet som nettopp det.
    En diesel er sterk, det er bare å se på spesifikasjonene i en hvilken som helst bilbrosjyre det.

    Hos Toyota har en 1.4 liters diesel dreimoment på 205Nm! mens tilsvarende 1.3liter bensinmotor har usle 132Nm. Lignende forhold er det for andre produsenter.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Pink_Panther skrev:
    He-he. 80 km/t ved 670 omdr/min. Respektabelt
    Er ikke så gunstig med så høy utveksling heller ::) I værtfall ikke etter norske kjøreforhold. Man føler at man må gire ned. Så må eksosanlegget være riktig tunet også. mvh Guit
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Norum skrev:
    pahf skrev:
    Fornøyd med Mondeon Norum? Generelt skeptisk til Ford, men alle tester sier jo noe annet
    Er i grunn veldig godt fornøyd med den, har ikke hatt noen problemer med den etter kjøp i 2009.
    Vurderer en 2008-09 modell sterkt, hvilken motor er det du har? 100hk, litt skeptisk til så "liten" motor, på så stor bil, men det er fullt mulig jeg tar helt feil!
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Prøv en, er mitt råd. Man kan tro så mye om en bil, men når man først får tatt en tur med bilen, så vet man plutselig om det er aktuelt eller ei.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Guit skrev:
    Pink_Panther skrev:
    He-he. 80 km/t ved 670 omdr/min. Respektabelt
    Er ikke så gunstig med så høy utveksling heller ::) I værtfall ikke etter norske kjøreforhold. Man føler at man må gire ned. Så må eksosanlegget være riktig tunet også. mvh Guit
    Den motoren er nok så sterk at man ikke savner noe, selv ved 670 o/min.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Her ser vi en sugediesel med rundt 300 hester, vært artig å sett en bensinmotor med lik effekt ha samme drag fra bunn og like mye krefter

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn